maar, ken je nout het begrip sluitingstijd of niet?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Zegt de persoon die roept dat mensen niet mogen eten in de trein omdat hij daar last van heeft.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:13 schreef donald_dick het volgende:
[..]
maar, ken je nout het begrip sluitingstijd of niet?
Nee dus, ze blijven net zo lang staan tot de laatste klant weg is. Sluitingstijd is in die winkel dus een zinloos begrip.quote:en om 18.00 dicht betekende dat de laatste klant meestal rond 18.15 wegging. Nouja, big deal - dat hoort erbij
Toegangsbeleid in de zin van "er is geen actieve controle op de toegang". je belt dus niet aan, waarna de eigenaar van de winkel bepaalt of je al dan niet naar binnen mag. Een parkeerterrein zonder slagboom is ook openbare weg, van wie het terrein ook is (om maar een vergelijking te maken die voortkomt uit de Wegenverkeerswetquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
AH heeft welzeker een toegangsbeleid! vraag er maar eens naar bij de counter
je kneiterlam zuipen, op de lopende kassaband schijten...whehequote:Op woensdag 23 januari 2008 13:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat een fokking huillie. Ik zou het echt té konings vinden als ik opgesloten zat in een supermarkt en ze wilde me er niet uitlaten.
dan had je een vak moeten leren!quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een tuthola, ik heb zelf 3 jaar gewerkt bij een supermarkt, en wij ergerden ons altijd groen en blauw aan die mensen die net voor sluitingstijd binnen kwamen. Uiteraard wat getwijfel aan de kassa, en welke kant gaat u er uit mevrouw? Rechts! .. nee uh .. links ..
het zijn altijd dezelfde JOSTIES die nog snel denken even een boodschapje te doen. En dan worden ze eens opgesloten ... gaan ze zo overdreven zeuren .. asociaal AH medewerkers blabla, wij worden ook gewoon maar tot 8 uur uitbetaald hoor? Laat me niet lachen snol!
Een parkeerterrein of een winkel is nog wel een heel verschil. Als ik eigenaar ben van een winkel mag ik mensen weigeren, simpel zat.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:41 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Toegangsbeleid in de zin van "er is geen actieve controle op de toegang". je belt dus niet aan, waarna de eigenaar van de winkel bepaalt of je al dan niet naar binnen mag. Een parkeerterrein zonder slagboom is ook openbare weg, van wie het terrein ook is (om maar een vergelijking te maken die voortkomt uit de Wegenverkeerswet).
dat is dus het punt dan krijg je weer gezeik van waarom kan ik er niet meer in het is nog geen 20:00quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:59 schreef Niek. het volgende:
Kansloze grap, die winkel is toch open tot 20:00? Sluit dan eerder, of laat mensen vanaf 19:45 de zaak niet meer in.
Kansloze mensen die achter de kassa zitten en klagen over klanten, dankzij klanten kun jij daar zitten, en als je het zo vreselijk hebt zoek je maar een echte baan.
Daar gaat het hier ook niet over. Ze mocht gewoon naar binnen en is zelfs na sluitingstijd nog keurig geholpen. Toen ze de winkel uitging en daarna nog eens terug wou komen was de zaak (terecht) dicht.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is dus het punt dan krijg je weer gezeik van waarom kan ik er niet meer in het is nog geen 20:00
Bij sommige AHs staat af en toe iemand van een beveiligingsdienst in de hal.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:41 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Toegangsbeleid in de zin van "er is geen actieve controle op de toegang". je belt dus niet aan, waarna de eigenaar van de winkel bepaalt of je al dan niet naar binnen mag. Een parkeerterrein zonder slagboom is ook openbare weg, van wie het terrein ook is (om maar een vergelijking te maken die voortkomt uit de Wegenverkeerswet).
dat is dus het punt dat is het wel je krijgt maar betaald zolang de winkel officieel open is ben je langer open dan is dat voor eigen rekening, als ik doorbetaald werd zou me dat half uurtje mij ook aan mijn reet roestenquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:53 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal zo in de sector. In de horeca is de kroeg ook niet leeg stipt om sluitingstijd, comes with the territory.
Dat de winkel om 8 uur sluit wil niet zeggen dat je om 8 uur bent afgewerkt, die twee zaken staan compleet los van elkaar lijkt me. Of komt bij jullie het personeel ook pas aan zodra de winkel voor klanten open gaat? Besides, als je om 8 uur naar huis wilt, ga dan ook. Als je nog een uur kunt lachen aan de andere kant van de deur wil je dus helemaal niet om 8 uur weg.
Feit is gewoon dat dit meisje niet om 19.55 binnen kwam en toen nog een half uur ging shoppen; om 8 uur was ze gewoon klaar. Dat de AH niet verantwoordelijk is voor de deuren van het winkelcentrum is prima, maar er is ook nog zoiets als klanttevredenheid en dat wordt hierdoor echt niet beter.
Ja ik vindt het ook een zeik wijf maar dat is het punt wat mensen hier aanhalen dat je dan maar eerder moet sluiten.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:22 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Daar gaat het hier ook niet over. Ze mocht gewoon naar binnen en is zelfs na sluitingstijd nog keurig geholpen. Toen ze de winkel uitging en daarna nog eens terug wou komen was de zaak (terecht) dicht.
Ach, loon naar werken en werken naar loon. Zo gek is het niet.quote:Sowieso, pubers in de winkelje kunt er niks mee aanvangen. 9 tot 5 mentaliteit, en dan geen minuut later! Ook al vreten ze geen reet uit. Bah bah.
En toch doen 8 van de 10 mensen datquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:32 schreef sylvietjoo het volgende:
Ik heb ook in 'n winkel gestaan en 20.00 sluitingstijd = geen klanten meer binnen, niet: deuren op slot en mensen die nog binnen zijn opsluiten.
Om 19.55 kun je dus naar binnen. Het is dan wel beleefd om niet nog effe lekker de schappen af te gaan, lijkt me logisch.
dat wordt veroorzaakt door de werkgever die onder geen beding overwerk wil uitbetalen ga daar maar klagenquote:Verder staat die discussie toch gewoon los van de hele zaak? Ze stonden al buiten de winkel, maar het winkelcentrum was dicht. Behoorlijk aso van die jochies dat ze dan niet ff helpen. Wat een stuk tuig.
Sowieso, pubers in de winkelje kunt er niks mee aanvangen. 9 tot 5 mentaliteit, en dan geen minuut later! Ook al vreten ze geen reet uit. Bah bah.
toch minimum loon is minimum inspanningquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ach, loon naar werken en werken naar loon. Zo gek is het niet.
De laatste ronde geldt dan in de kroeg. In het hotel/ restaurant waar ik werkte hadden we dat niet. En ondanks dat de keuken rond 22:00 sloot waren we nog heel makkelijk als er mensen om 22:30 kwamen en nog iets simpels wouden eten. Als er geen koks meer aanwezig waren dan kon ik altijd zelf nog wel een uitsmijter, etc bakken. Flexibiliteit noemen we dat. Werd altijd zeer gewaardeerd. Is ook een eigenschap die bij veel bedrijven hoog staat aangeschreven.Maar als ik het hier zo hoor gaan we het daar zeer moeilijk mee krijgen de komende jaren.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze in de horeca het begrip "De laatste Ronde" dat meestal een half uur voor sluitingstijd wordt gegeven. misschien moeten ze dat maar invoeren bij de AH's
Jij noemt het flexibiliteit, ik noem het misbruik maken van. De keuken sluit om 22.00 en jij geeft mensen om 22.30 nog te eten. De volgende komt om 22.45, ziet de vorige mensen nog eten en zegt "Ja dan kun je ook wel mij te eten geven" Dan komt er iemand om 23.00 etc etc. Je moet ergens een grens stellen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De laatste ronde geldt dan in de kroeg. In het hotel/ restaurant waar ik werkte hadden we dat niet. En ondanks dat de keuken rond 22:00 sloot waren we nog heel makkelijk als er mensen om 22:30 kwamen en nog iets simpels wouden eten. Als er geen koks meer aanwezig waren dan kon ik altijd zelf nog wel een uitsmijter, etc bakken. Flexibiliteit noemen we dat. Werd altijd zeer gewaardeerd. Is ook een eigenschap die bij veel bedrijven hoog staat aangeschreven.Maar als ik het hier zo hoor gaan we het daar zeer moeilijk mee krijgen de komende jaren.
He nu niet moeilijk gaan doen hequote:Op donderdag 24 januari 2008 15:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij noemt het flexibiliteit, ik noem het misbruik maken van. De keuken sluit om 22.00 en jij geeft mensen om 22.30 nog te eten. De volgende komt om 22.45, ziet de vorige mensen nog eten en zegt "Ja dan kun je ook wel mij te eten geven" Dan komt er iemand om 23.00 etc etc. Je moet ergens een grens stellen.
Je krijgt waar je voor betaaldquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
toch minimum loon is minimum inspanning
Waarom zou je iemand meer betalen dan minimum voor een functie waarvoor je links niet van rechts hoeft te kunnen onderscheiden?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
toch minimum loon is minimum inspanning
quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij noemt het flexibiliteit, ik noem het misbruik maken van. De keuken sluit om 22.00 en jij geeft mensen om 22.30 nog te eten. De volgende komt om 22.45, ziet de vorige mensen nog eten en zegt "Ja dan kun je ook wel mij te eten geven" Dan komt er iemand om 23.00 etc etc. Je moet ergens een grens stellen.
ik denk dat jij het onderschat maar je kweekt zo wel een houding waarbij het personeel ook geen ene zak interesseert wat er met de winkel gebeurd ze hebben zo toch weer ander werkquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:50 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand meer betalen dan minimum voor een functie waarvoor je links niet van rechts hoeft te kunnen onderscheiden?
tuurlijk waarderen ze het eindelijk eentje waarbij het wel lukt wanneer we te laat komenquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien is het in jouw ogen misbruik, maar mensen konden het altijd waarderen. Die mensen zorgen ook weer voor een stukje pr. Wat is daar mis mee.
Of je nou in een winkel staat of een restaurant, je hebtt met mensen te maken diie misscchien niet altijd doen wat jij graag wilt. Om ze dan maar uit te lachen vanachter een rolgordijn is te triest voor woorden. Maar ja klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig. Als ik tegenwoordig in een restaurant kom krijg ik soms kinderen aan tafel met een smoel op onweer. Die staan er puur voor het geld en hebben geen enkele lol in het werk. Beetje triest eigenlijk.
Waarom gaan we meteen uit van het slechtste in een ander.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tuurlijk waarderen ze het eindelijk eentje waarbij het wel lukt wanneer we te laat komen
Ja dat is dus te laat als de winkel om 20:00 dicht gaat, mutsquote:Thuisgekomen keken we de bon pas na: We zijn nog twee en een halve euro opgelicht ook, en precies om 20.00.42 afgerekend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |