abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56241956
Hallo!

Hebben jullie oud-klasgenoten die, later toen ze groter werden, 'bijzondere' dingen hebben gedaan? Bij mij niet veel bijzonders voor zover bekend, de meesten zijn net als ik grijze massamensen geworden die ofwel netjes werken of netjes studeren. Echter, één dame van de HAVO springt er met kop en schouders bovenuit (NOS-journaal mei 2007):
quote:
Nederlandse moslima voor Engels gerecht

De toon is gezet. In het proces tegen de Nederlandse moslima Bouchra el H. en haar echtgenoot heeft de openbaar aanklager de jury verteld dat er volgens justitie geen enkele twijfel bestaat over de “bloedstollende intenties” van het tweetal. Hij was vastbesloten om zich op te offeren als Jihad-strijder. Zij wist ervan, verzweeg het en moedigde hem juist aan.

Zeven vrouwen en vijf mannen hoorden en zagen op de eerste zittingsdag in de Old Bailey een gedetailleerde opsomming van bewijsmateriaal. Dat werd gevonden bij hun arrestatie een jaar geleden op een Londens vliegveld, en later bij een huiszoeking. Geen concreet complot van Yassin H., maar veel aanwijzingen dat hij terroristische wapens wilde oppakken.

Het meest belastend bewijs tegen Bouchra el H. was een veelbesproken brief. Gericht aan haar echtgenoot, en met de hand in het Engels geschreven.

Epistel
De openbaar aanklager las het epistel voor, dat volgens haar advocaat niet meer zou zijn dan een poëtisch geschrift. Enkele fragmenten:

Het moment is gekomen dat jij en ik gescheiden zullen raken omwille van Allah. Ik ben zeer trots op jou, mijn echtgenoot dat Allah jou de kans heeft gegeven om een strijder te worden. Jij hebt mijn steun. Laat Satan je niet beïnvloeden.

Jihad is nu verplicht, help je broeders. I wenste dat ik met je mee kon gaan, Ik wenste dat ik kon meedoen .Als ik niet kan volgen, dan zal ik onze zoon in de voetstappen van zijn vader sturen. I bid tot Allah om ons te herenigen. Houd je intenties oprecht.

De brief werd gevonden in de bagage van het echtpaar, dat een jaar geleden op Luton Airport werd aangehouden. In de koffers werd ook een externe harde schrijf gevonden, waarop een handleiding stond voor het bouwen en gebruiken van een mortierraket, zoals Hamas die in het Midden Oosten gebruikt. Ook een gebruiksaanwijzing voor explosieven.

Fantasie
Bouchra el H. werd aanvankelijk vrijgelaten, maar begin september 2006 stond de politie opnieuw voor de deur. In het openingspleidooi werd beschreven hoe El H. had ontkend dat de brief aan haar man was gericht. Ze schreef wel vaker over de gewelddadige historie van Islam, zei ze. En deze brief was niet meer dan een fantasie. Justitie denkt daar anders over.

Behalve de brief zag de jury ook een groot aantal passages uit een persoonlijk notitieboek. Hierin beschrijft Bouchra el H. hoe ze worstelt met gehoorzaamheid binnen haar huwelijk, hoe ze het dominante gedrag van haar echtgenoot bekritiseert. Terwijl de openbaar aanklager de notities voorlas, boog El H. in het beklaagdenbankje het hoofd diep.

Amper zichtbaar
Haar gezicht was amper zichtbaar. Sinds haar emigratie naar Engeland is ze gekleed in de niqaab, waarbij ze van top tot teen is gesluierd. Omwille van de jury heeft ze voor de duur van het proces haar gelaat toonbaar gemaakt. De tekenaar die een schets van haar maakte, was het opgevallen dat ze vorige week veel meer van het gezicht had laten zien.

Het proces zal zo’n acht tot tien weken gaan duren. Een groot aantal getuigen zal meer licht moeten werpen op wie werkelijk schuil gaan achter het echtpaar dat een vroom islamitisch bestaan leidde dan wel dat zich voorbereidde op een terreurdaad.

Ik zal niet zeggen dat het zo'n lieve meid was, maar het was zeker geen domme meeloper die makkelijk te beïnvloeden was. En ze droeg al helemaal geen burqa, het was eerder een make-up pop . What happened?
  woensdag 23 januari 2008 @ 05:10:28 #2
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_56241966
komt ze toevallig uit delft??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_56241975
Nee. Oosten des lands.
pi_56242752
Een oud klasgenoot van me, nu 21 denk ik, werkt in de bouw samen met 2 ooms van me

Ik dacht er net aan, hoorde het gisteren, en toen zag ik dit topic.
pi_56243141
De meeste die ik ken zijn getrouwd of hebben kindjes. Ook heel belangrijk.
pi_56243518
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:25 schreef BabblingBrook het volgende:
De meeste die ik ken zijn getrouwd of hebben kindjes. Ook heel belangrijk.
Ja, dat heb ik nou ook. Allemaal rond de 21 jaar. Sommigen hebben de tweede al op komst.
Maar goed, hun keus.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:44:54 #7
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_56243522
Er is er één dood, dat is alles wat ik weet
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_56243655
Een groot deel is boer geworden of bezig het te worden. Een ander deel hangt op straat luisterd naar vijftig cent en gebruikt alle mogelijke drugs die ze kunnen krijgen. En dan is er nog het deel dat al fijn zwanger is, samen woont en/of achter de kassa van de c1000 hangt. En dan zijn er een paar die gewoon nog studeren en/of werken.

Toch altijd fijn om in een klein boers dorpje op te groeien...
I am the Alpha and the Omega
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:14:54 #9
166508 ajf
Ik vind van niet
pi_56244074
Vijf van mijn vrienden ken ik allemaal nog van de lagere school.
Op donderdag 4 februari 2010 23:33 schreef suikertaartje het volgende: ajf, poppekontje, ik hou van je!
Op zaterdag 30 april 2011 23:01 schreef Huppelmuts het volgende:
ajf is de enige kakkerlak waar ik een uitzondering voor maak :9~
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:26:00 #10
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56244301
Veel hebben allemaal kinderen. Kwam er onlangs weer één tegen die 3 kinderen liep te sjouwen en al een aantal jaar getrouwd was

1 is er deaud.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_56244460
1 heeft zijn hand verloren met vuurwerk
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:40:28 #12
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56244643
als ik er aan terug denk hoe ze waren,
zal n groot deel kinderen hebben gemaakt bij blonde dozen en krijggen geld waar ik hard voor werk
n ander deel moest denk k terug naar herkomst of blowt bij zn hoekafricanen matties
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_56244664
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:40 schreef marcel-o het volgende:
als ik er aan terug denk hoe ze waren,
zal n groot deel kinderen hebben gemaakt bij blonde dozen en krijggen geld waar ik hard voor werk
n ander deel moest denk k terug naar herkomst of blowt bij zn hoekafricanen matties
waar kom je vandaan dan amsterdam
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:43:37 #14
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56244708
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:41 schreef master_X het volgende:

[..]

waar kom je vandaan dan amsterdam
nope tegenovergestelde, zat in Noord op school, daarna vlak bij Zuidplein.
Beide buurten zijn niet veel soeps

oh w8 ik vergat er n paar..
die wokken nu kat en hond
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_56244745
heh, ik zat laatst toevallig op hyves beetje rond te kijken. Maar tis raar man, meisjes die toen bizar knap waren zijn nu heel gaar geworden, en meisjes waar je toen gillend van wegrende zijn nu soms opeens best
pi_56245203
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:44 schreef Ladidadida het volgende:
Er is er één dood, dat is alles wat ik weet
Een vriendin van mij liet eens een klassenfoto zien en toen ging het van 'en die is dood, en die ook en pas is deze ook overleden'.

Beetje luguber.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:04:49 #17
174235 Berenanus
Alleen voor geile beren!!
pi_56245215
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:52 schreef BossFight het volgende:
Een groot deel is boer geworden of bezig het te worden. Een ander deel hangt op straat luisterd naar vijftig cent en gebruikt alle mogelijke drugs die ze kunnen krijgen. En dan is er nog het deel dat al fijn zwanger is, samen woont en/of achter de kassa van de c1000 hangt. En dan zijn er een paar die gewoon nog studeren en/of werken.

Toch altijd fijn om in een klein boers dorpje op te groeien...
Zoiets bij mij ook
kusje!
pi_56247364
Voor zover bekend in mijn omgeving geen dooien. Eigenlijk is de hele basisschoolklas zeer voorspelbaar, Marije is inderdaad medicijnen gaan studeren en jankt waarschijnlijk nog steeds als ze geen 10 haalt. Kristy is laborante geworden , kutbaan lijkt me dat zeg. Nog een uitzondering: Rody is ergens along the way geflipt maar volgens mij heeft ze ze inmiddels weer aardig op een rijtje. Van de middelbare school zijn er eigenlijk maar weinig mensen die ik me wil herinneren, maar Suzan, de bitch die mij een mes in mijn rug gestoken heeft, is nog altijd werkzaam in een lunchroom en ik hoop dat ze daar wegrot. Meer zou er van die graftak toch al niet geworden zijn. Zelfs ik ben voorspelbaar . Meester Johann en juf Annet deden het met elkaar en die zijn samen naar één of ander gaar Bangladesh-achtig land gegaan om het woord van God nog verder te verspreiden. Als ze daar weer samenspannen tegen 1 kind uit hun klassen, dan wens ik ze de niet dodelijke variant van malaria toe, zodat ik ze nog een jaar of 8 kan achtervolgen.
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:46:24 #19
27569 -SL-
I've got a jar of di-irt!
pi_56247796
Ik weet iig dat de meiden toch wel 1x in de maand ongesteld worden, mits niet zwanger
It's pure evil to make a Captain walk the plank of his own ship, twice in one lifetime.
No good can come of it.
pi_56248219
Oeh, er was in 2 HAVO nog een gruwelijk klerewijf. Haar krengerigheid is tot nu toe ongeëvenaard geworden. Ik hoop dat ze als prostituee in het Spijkerkwartier te Arnhem beland is. Even kijken op hyves...

Ah, ze is nog altijd lelijk (rechts)

pi_56248267
Mijn oud-klasgenoten zijn nu allemaal jaloers op me.

Tenminste, dat wil ik over 10 jaar kunnen zeggen
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:06:33 #22
27569 -SL-
I've got a jar of di-irt!
pi_56248349
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:01 schreef MLI het volgende:
Oeh, er was in 2 HAVO nog een gruwelijk klerewijf. Haar krengerigheid is tot nu toe ongeëvenaard geworden. Ik hoop dat ze als prostituee in het Spijkerkwartier te Arnhem beland is. Even kijken op hyves...

Ah, ze is nog altijd lelijk (rechts)

[ afbeelding ]
Hyves
It's pure evil to make a Captain walk the plank of his own ship, twice in one lifetime.
No good can come of it.
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:59:21 #23
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_56249659
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:06 schreef -SL- het volgende:

[..]

Hyves
Klasgenoten die je gepest hebt opzoeken op Hyves is heel grappig
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_56250285
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:59 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Klasgenoten die je gepest hebt opzoeken op Hyves is heel grappig
Gij, slet

OT: Bij mij is er ook eentje dood. En de primus van de klas (hij ging burgerlijk inginieur worden!) heeft nooit zijn diploma gehaald en werkt nu voor de gemeente. Ik denk als tuinier
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:51:53 #25
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_56250925
puik topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')