Daar zit het 'm al in, ik luister bijna alleen random, zowel op i-pod als op de pc. Misschien moet ik toch maar eens albums gaan luisteren.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:13 schreef cafca het volgende:
Tja, ik ben een echte album-luisteraar, en zeker REM is een band waarvan ik vaker een heel album draai dan losse nummers
Zo gek is dat niet hoor. Ik heb destijds ook de "iTunes originals" versies gedownload, dan hoor je de songs in een wat meer rauwere setting. Net als bij de concerten hoor je dan dat de songs op zich best goed zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:06 schreef xTomer het volgende:
Wat overigens nog grappiger is dan dat, is dat (op murmurs.com) er een hele hoop mensen zijn die de toenamlige producer Pat McCarthy daar de schuld van geven.
Oudjes?quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:14 schreef thijsdetweede het volgende:
Absoluut albums boven nummers (hoewel een avondje depressief plaatjes draaien niet compleet is zonder de pathos van Country Feedback)
Maar dan: Wat doe je bij de IRS albums? Ik heb ze leren kennen in de heruitgave (dus met bonusnummers) en dat bevalt me doorgaans prima. Maar dat is niet de manier waarop REM het album bedoeld heeft natuurlijk, en ook niet zoals de oudjes de albums hebben leren kennen. Toch zou Document voor mij een minder album zijn zonder de Time after Time medley![]()
Ik denk dat je de rol van producers onderschat. Een band kiest vaak voor een bepaalde producer vanwege diens geluid/werkwijze dat wel. Die keuze zal R.E.M. bewust gemaakt hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:56 schreef xTomer het volgende:
En re. producers. De band is al 25 jaar oud, die kunnen echt zelf wel een beslissing maken of iets nog een laag glazuur nodig heeft of niet. Ik denk dat een producer vaak ideetjes aandraagt, en dat die dan bekeken worden. Ik ga er vanuit dat de band uiteindelijk het voor het zeggen heeft, en niet de producer.
Je moet het niet letterlijk nemen. Het is producerstaal voor "het gaat niet gebeuren zolang ik aan de knoppen zit"quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:36 schreef xTomer het volgende:
Dan zet ie z'n naam er toch niet onder?
Ben ik ook wel met je eens, maar je moet niet vergeten dat de band een producer kiest omdat ze die persoon hoog inschatten. Anders zouden ze het wel zelf doen. Bands kiezen bijvoorbeeld voor Steve Albini vanwege diens organische/rauwe geluid.quote:Natuurlijk heeft hij de band overgehaald, dat snap ik ook. Maar dan is het toch net zo goed de fout van R.E.M. zelf?
Mwah.... All the Way to Reno (You're Gonna Be a Star), She Just Wants to Be van Reveal en Final Straw, High Speed Train, Leaving New York, The Boy in the well van ATS mogen er ook zijn en dan zijn er nog wel meer die echt de moeite van het luisteren waard zijn. (grote uitzondering: Wanderlust!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:16 schreef thijsdetweede het volgende:
De productie van Up vind ik in lijn met die van Reveal en ATS. Alleen: De liedjes zijn 1000x sterker. Hope, Walk Unafraid, Daysleeper, Airportman,.. hooguit Imitation of Life en Bad Day kunnen in de schaduw staan. En hoewel REM een album band is, is de scherpte wel prima af te meten aan de liedjes.
Wow.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:53 schreef xTomer het volgende:
Ook zijn er geruchten dat er getourd gaat worden met Modest Mouse:
De tour gaat dus in het voorjaar in Noord Amerika beginnen, hopelijk komen ze dit jaar nog naar Europa/Nederland....quote:R.E.M. TO TOUR NORTH AMERICA IN SUPPORT OF ACCELERATE
We are thrilled to announce that R.E.M. will tour North America this May and June in support of Accelerate , their new record, set to be released on April 1. The band will be joined on the tour by Modest Mouse and The National in Canada and the United States.
Please stay tuned to remhq.com for more details.
quote:May
23--Vancouver--Deer Lake Park
29--Los Angeles--Hollywood Bowl
31--Berkeley--The Greek Theatre
June
03--Denver--Red Rocks Amphitheatre
06--Chicago--United Center
08--Toronto--Molson Amphitheatre
10--Raleigh--Walnut Creek Amphitheatre
11--Washington, DC--Merriweather Post Pavilion
13--Boston--Tweeter Center for the Performing Arts
14--Long Island--Jones Beach Theater
18--Philadelphia--Mann Center for the Performing Arts
19--New York City--TBA
21--Atlanta--Lakewood Amphitheatre
Jazeker. Wereldband!quote:Op maandag 28 januari 2008 21:05 schreef _dirkjan_ het volgende:
het liefst met Modest Mouse (speelt ex-smith Johnny Marr daar niet bij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |