Nee, een railgun wordt niet expliciet genoemd onder categorie 4.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:56 schreef Leonilein het volgende:
Een railgun valt onder categorie 4 wapens: niet verboden om te bezitten, maar wel verboden om buiten privéterrein te gebruiken.
Ik heb de oorspronkelijke wettekst gelezen. of we het over cat of subcat hebben is denk ik wat minder boeiend. Overigens: intelligente opmerkingen laat ik aan anderen over, ik houd het liever simpel. Een pocket railgun kan dus gewoon op zak mee. En laat uitgerekend die dingen nu net de hoogste projectielsnelheid mee kunnen geven.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:44 schreef Leonilein het volgende:
Die 'cat 7' die jij noemt, is het 7e punt van de opsomming welke wapens onder cat 4 vallen. Een wapen hoeft niet expliciet genoemd te zijn om strafbaar te zijn.
Als je iets intelligents terug wilt zeggen, is het wel handig als je de brochure die ik heb gepost goed leest![]()
Misschien moet je dan ook de definitie van subcategorie eens opzoeken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:05 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Ik heb de oorspronkelijke wettekst gelezen. of we het over cat of subcat hebben is denk ik wat minder boeiend. Overigens: intelligente opmerkingen laat ik aan anderen over, ik houd het liever simpel. Een pocket railgun kan dus gewoon op zak mee. En laat uitgerekend die dingen nu net de hoogste projectielsnelheid mee kunnen geven.
Overigens is cat 4::7 een uitgelezen stok om de hond mee te slaan. Wat je ook bij je hebt, het is altijd strafbaar. Desnoods je broekriem of stropdas want daar kan je iemand mee wurgen. Het lijkt wat dat betreft een beetje op art. 140 WvS dat deelname aan een criminele organisatie strafbaar stelt.
Kan ik je nu al vertellen, Kwajalein. De gemiddelde agent is toch te stom om door te hebben wat voor ding het is.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:21 schreef Leonilein het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook de definitie van subcategorie eens opzoeken.
Maar als je wilt blijven volhouden dat je niet strafbaar bent met zo'n ding op zak, lijkt een experiment me op zijn plaats. Neem het ding mee en ga ergens heen en laat even weten waar je uithangt dan. Eens zien of je dan niet opgepakt wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |