abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209278
quote:
op 10-27-1999 om 10:22 PM schreef Pooh het volgende:
Van mij mag Bianca echt weg. Dat hoofd alleen al van dat mens als ze weer eens filosofisch wil doen.....bah
op...

Pooh, pooh .

Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  woensdag 27 oktober 1999 @ 22:39:00 #27
1236 python
For the time being
pi_209279
quote:
op 10-27-1999 om 10:15 PM schreef Stippel het volgende:
De "jullie zijn net kleine kinderen" scene. Moor had er een treffende theorie over, die mij als leek overtuigt. De wijze waarop Ruud er vervolgens als een klein kind op reageerde vond ik des te opvallender.

Ruud is het gewoon altijd eens met de laatste spreker. Hij heeft ook al wel eens gezegd dat hij niet houdt van conflicten. Dat blijkt dus wel.

Willem heeft precies door hoe het werkt. Willem over die 'kleine kinderen': "Eigenlijk zegt hij [Ruud] gewoon letterlijk wat er vanuit de DBK komt". Willem heeft besloten te doen wat er gevraagd wordt, ook al beseft hij dat hij gekleineerd wordt: "Niet klagen, maar dragen". ($$$$$)

pi_209280
Ik wil toch ook nog even iets zeggen over de dagboekkamerscene. Het is natuurlijk niet toevallig dat ze zo tegen Ruud doen. Die pikt dat allemaal en neemt die houding zelfs over naar de anderen toe. Dit zouden ze bijvoorbeeld niet tegen Willem hebben gezegd. Die zou heel anders hebben gereageerd volgens mij.
Bovendien vond ik het ook heel vreemd dat de DBK-stem zei dat ze nooit zelf iets proberen op te lossen. Ruud vroeg juist of het de bedoeling was dat ze zelf een oplossing zouden zoeken of dat V voor nieuw materiaal zou zorgen. V is zelf heel onduidelijk over dit soort dingen dus het was een heel logische vraag. Dat weet V ook wel; dit is gewoon de groep opstoken. Daarom kozen ze Ruud om deze opmerking tegen te plaatsen omdat die zo lekker hun mening overneemt en dat naar de groep toe overbrengt. Ik heb de gesprekken na Ruuds DBK-gesprek op de streams gevolgd en hij reageerde dus inderdaad zoals verwacht. Terwijl Maurice verontwaardigd was dat V zulk slecht en onveilig materiaal leverde, werd Ruud kwaad op mijn Maurice en zei: "Ik wil godverdikkie gewoon die opdracht halen." Daarmee zijn frustatie over de "Jullie zijn net kleine kinderen"-opmerking verplaatsend naar 'de anderen zijn niet gemotiveerd genoeg'.

Opvallend was ook hoe Willem dit uitspeelde. In het gesprek met Maurice (toen die zei dat hij het vreemd vond dat Ruud zo kwaad werd) zei hij dat Maurice wel gelijk had maar dat Ruud het niet zo bedoelde. En tegen Ruud zei hij later dat Ruud wel gelijk had maar 'die jeugd van tegenwoordig' is veel recalcitranter dan zij vroeger waren (trouwens, hoe oud zijn ze ? 100?)

woensdag 27 oktober 1999 @ 22:55:00 #29
910 Barbie
Graduated Fool
pi_209281
quote:
op 10-27-1999 om 09:57 PM schreef Moor het volgende:
- hoezo trouwens "privacy van psycho-talk in DBK ??? We kregen het allemaal op TV ? Dat zou toch "nooit uitgezonden worden", die psych-talks ???

Ik had altijd begrepen dat de sessies met de psych. niet worden uit gezonden, maar dat overige gesprekken in de DBK daar niet onder vallen. Het dokterverhaal was toch ook in de DBK en de wereld-dieren-dag-toestand ook. De psych. is trouwens maar 2 uur per week aanwezig, maar de DBK is altijd bemand. Of in ieder geval, er zit altijd iemand daaro in de buurt.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_209282
Hmmm.....ik word eruuuggg moe Karin en Bianca..pff en elkaar maar veren in de reet steken.......En Bart ...heb het idee dat ie daar niet echt vrolijker van word, en zeker niet van die Bianca......
Hop, Hop......till you drop....

pi_209283
Zo, die Bart was weer lekker bezig vandaag... Laat hem toch eens wat meer in dat boek van hem lezen! Misschien kunnen de bewoners eens een stuk van Shakespeare gaan opvoeren! Dat zou geweldig zijn, zeker als ze het in het Engels doen (wat ze wel moeten, aangezien Bartje Shakespeare alleen in het Engels 'leest'). Othello lijkt mij persoonlijk een uitstekende keus. Wat zou ik Mona graag haar alter-ego Iago zien spelen... Wat een stoker!! Natuurlijk zou ze ook uitstekend uit de voeten kunnen met Falstaff!

The Artist Subsequently Known As Vlens_de_Vos
  woensdag 27 oktober 1999 @ 23:10:00 #32
1236 python
For the time being
pi_209284
quote:
op 10-27-1999 om 10:40 PM schreef sombie het volgende:
Bovendien vond ik het ook heel vreemd dat de DBK-stem zei dat ze nooit zelf iets proberen op te lossen. Ruud vroeg juist of het de bedoeling was dat ze zelf een oplossing zouden zoeken of dat V voor nieuw materiaal zou zorgen.

Exact. Viel me ook op. Ruud stelt precies de juiste vraag en wordt geheel ten onrechte afgekat. Zoals Moor terecht stelt: alles in het kader van de intimidatie.

pi_209285
Een van de leukere uitzendingen.
Waar is dat kaartpel te verkrijgen ?

Quote van de avond:
Bianca: Ik vind dat je heel erg op jezelf gericht bent
Bart: Ik heb er zelf niet zo'n last van

O(+> There's so much hate goin' round. Hard to not let it get you down. Least we can do is make a joyful sound.
pi_209286
LOL! Goede observatie van BigSmile!

Wat mij opviel was Bianca haar opmerking "ik ben hier niet op m'n werk!!"

Dit terwijl ze ieder gesprek op een hulpverlenerstoontje voert! Ze kan in gesprekken haar werk en haar gewone (nou ja, in dit geval niet zo gewoon...) leven niet uit elkaar houden!

Maar ja, Ruud begint steeds meer door de mand te vallen en wordt van oude, wijze, rustige man tot een onzeker klein jongetje. Rond sinterklaas heeft ie z'n rebirth en met kerst zit hij de hele dag in foetushouding op de bank.

Die Willem wordt ook een beetje een ouwe semelaar (Ruud en Willem op het bankje deed me ook wel een beetje denken aan die 2 mannetjes uit de MuppetShow!) en wordt ook steeds meninglozer.

De jonge mannen Maurice en Bart profileren zich steeds sterker. Maurice door z'n rake opmerkingen richting Bianca (vooral gisteren) en Bart met z'n het-kan-me-allemaal-niet-meer-zo-bommen-wat-jullie-er-van-vinden houding. Van die twee gaan we de komende week nog veel zien!
Hopeluk!

pi_209287
Quote van Stippel:

"Willem heeft precies door hoe het werkt. Willem over die 'kleine kinderen': "Eigenlijk
zegt hij [Ruud] gewoon letterlijk wat er vanuit de DBK komt". Willem heeft besloten te
doen wat er gevraagd wordt, ook al beseft hij dat hij gekleineerd wordt: "Niet klagen,
maar dragen". ($$$$$)

Strak geobserveerd, Stippel, helemaal mee eens. Pas op met die ideale-schoonzoon-Fries Willem, die laat het achterste van z'n tong niet vaak zien, maar kan zijn mede-bewoners prima uitspelen. Hij doet het alleen met zo'n vriendelijke tongval, dat het niet opvalt. Mona trekt altijd zo'n samenzweerders-gezicht van "I only say this once" uit "Allo, Allo".

pi_209288
ik wacht op de dag dat Bart precies zal zeggen wat hij van die feeks van een Bianca vind... helaas verwacht ik dat hij dat pas doet op het moment dat hij de deur achter zicht dicht hoort vallen want ik denk niet dat hij nog lang daarblijft...
De bewoners hebben de vorige keer praktisch unaniem tegen hem en sabine gestemd en vinden het wel zo makkelijk dit nogmaals te doen...Maar die dag zal de beste uitzending van BB ooit worden! daar ben ik heilig van overtuigd!
  donderdag 28 oktober 1999 @ 02:39:00 #37
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_209289
Ik heb vanavond in de uitzending wat geleerd. Dat ik niet van voetbal hou, komt niet door mijn aversie van sport, maar door de hondepoepdichtheid op speelveldjes. Bedankt Ruud, zonder jou had ik dit nooit geweten.

Bianca: 'Bart, je staat een beetje stil op het gebied van het uiten van je gevoelens.'
Bart: 'Next'

Life is what you make it.
pi_209290
Voor Mona is haar val van vanavond een geluk bij een ongelukje. Ze mag niet meer koorddansen en loopt daardoor niet meer het risico degene te zijn die de weekopdracht verknoeit.
Wat mij erg opviel is dat kennelijk Willem z'n gevoel voor decorum in steeds hoger tempo aan het verliezen is. Van Ruud verbaast hetzelfde me weer helemaal niks. Dat mr pleetegelcitaat een keertje onderuit moest gaan was me al in de eerste week duidelijk.
Het gezeur van Bianca en Karin over het feit dat er te weinig gedaan werd en dat daardoor iedereen zich verveelde was een forse omkering van de werkelijkheid. Volgens mij is het zo vervelend in het huis dat niemand meer zin heeft om iets te doen. Alle groepjes die ik vorige week nog zag lijken door het vertrek van Sabine uitelkaar te zijn gevallen. Ik had nooit kunnen denken dat het weghalen van één persoon zo ingrijpend kon zijn.
  donderdag 28 oktober 1999 @ 05:56:00 #39
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_209291
Kun je nagaan als je Ruud weghaalt. Die is toch een beetje het bindmiddel van de groep he.

Dat krijg je er overigens van als je de spannende/irritante mensen wegstemt. Dan is er geen leven meer in de brouwerij!

Groowwwl!

pi_209292
Precies, en daarom moet je als publiek dus de minst interessante bewoners wegstemmen (Maurice en Willem om te beginnen). Helaas stemt Nederland met het hart...

De kleine dingen in het leven zullen je het meeste geven.
pi_209293
quote:
op 10-28-1999 om 09:26 AM schreef orrymain het volgende:
Precies, en daarom moet je als publiek dus de minst interessante bewoners wegstemmen

Nou, ik stem gewoon diegene weg waar ik niet meer tegenaan wil kijken. (zou ik stemmen).

Ik wou dat ik dichter was, dan kon ik altijd dichter bij jouw zijn (Stef Bos).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')