Bart: ben je bang dat je in een rolstoel het huis moet verlaten ofzo? (zo ongeveer dan).
Karin tijdens kaartspel, het woord eeuwig tegen Mona: je stem is voor eeuwig vastgelegd.
Trouwens erg handig van Moontje om spierwitte kleding te dragen om daar lekker mee te koorddansen.
Groetjes
------------------
ruby
[Dit bericht is gewijzigd door ruby (Datum 27 Oktober 1999).]
Verder vond ik dat Karin deze keer echt positief naar voren kwam. Bart negatief, begint zich behoorlijk asociaal op te stellen vind ik.
[Dit bericht is gewijzigd door yon (Datum 27 Oktober 1999).]
Er is bijvoorbeeld een BIJL aanwezig, en er zijn kippen. De combinatie is nog niet gelegd en de Bijl is weliswaar geketend, maar dat moet voor muscle boys Moories of Bart geen bezwaar zijn.
Het koordkluun apparaat is van inferieure (made in Tadzjikistan) kwaliteit. Hiermee is reeds gescoord: Mona 'Au Au' was victim nummer 1.
Meestal zijn de opdrachten te moeilijk voor de gezamelijke geestelijke/fysieke vermogens van de bewoners. Doel : budget moet naar 0.00. Kunnen die kippen eindelijk geslacht worden. Willem zal wel een lesje organiseren. "Kijk, zo hak je de kop af en zo ruk je de darmen eruit".
En inderdaad : kleineren van de bewoners in de Dagboekkamer. Heeft toch zeker 5 tot 10 minuten TV opgeleverd.
quote:
op 10-27-1999 om 09:05 PM schreef Snuis Snuiskip het volgende:
Voor mij draaide alles om de dagboekstem (ik heb het eerste gedeelte gemist en begrijp hier dat er ook een stuk met Karin in de dagboekkamer is geweest): "Jullie zijn net kleine kinderen zo nu en dan". Ruud ervoer dit als een regelrechte aanval. Terwijl ze natuurlijk in wezen kleine kinderen zijn: Ze zijn compleet afhankelijk van dit dubieuze koordje met de buitenwereld.
Wat was de metaboodschap achter dit verbale geweld? Irriteren? Inpeperen dat ze compleet afhankelijk zijn? Mag die vent Ruud gewoon niet? Uw mening is van harte welkom.
Als verslaafde aan meta-boodschappen zag ik het volgende:
- Van tijd tot tijd moet elke indoctrinator zijn macht zelf duidelijk benoemen, om bij het slachtoffer de band tussen onbewust geleid en bewust gehoorzamend in stand te houden: dat gebeurde hier door kleinering
- het feit dat niemand opspringt en die dagboek-camera ff een ram geeft, geeft aan dat het proces prima vordert...
- hoezo trouwens "privacy van psycho-talk in DBK ??? We kregen het allemaal op TV ? Dat zou toch "nooit uitgezonden worden", die psych-talks ??? Contractbreuk dus, de zoveelste
- negatieve profilering: begin deze (nominatie-)week hadden we: Bianca en Mona, daarna Maurice, vandaag Ruud en Willem. Bart echter wordt NIET negatief gefilmd, wel juist de opstandigheid van Bianca tegen zijn Veto over katten (was alleen maar stangen, hoor, hij heeeft absoluut niks tegen katten!)
- Bart zelf kan er ook wat van: in de cliffhanger is hij vlgs. mij Mona aan 't bewerken om in ieder geval niet op HEM te stemmen. Dat kan hij met Ruud ook zonder moeite. Voor wie twijfelt: zie Voer voor Astrologen-topic.
- bottom-line van vandaag: Bart en Karin zijn de boodschappers van VOO en dienen dus (nog) niet deze ronde genomineerd te worden.
pffff, ik wordt er zelf een beetje meta van...
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 27 Oktober 1999).]
Eerst moeten ze ja en amen zeggen tegen de stem van BB en nu zijn ze ineens kleine kinderen omdat ze voor alles naar de DBK rennen.
Erg weird wel. Lijkt erop dat V. niet meer weet wat ze moeten doen nu om de kijkers vooral vast te houden.
De "jullie zijn net kleine kinderen" scene. Moor had er een treffende theorie over, die mij als leek overtuigt. De wijze waarop Ruud er vervolgens als een klein kind op reageerde vond ik des te opvallender. Hij zat nog net niet te huilen op het bankje bij Willem (ik doel hier dus niet op het moment dat Willem dacht dat Ruud zat te huilen ).
Later, ook zo treffend, bij het 'spelletje' kaarten: "Ruud, deze is voor jou, omdat je de confrontatie mijd". Hij beaamde het volmondig. Ik geloof dat't Bianca was, maar 't kan ook Karin geweest zijn.
Ruud is een soort Labrador: enorme aaibaarheidsfactor. Ik mag 'm wel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |