abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56207514
Naar aanleiding van Vandaag is officieel dé kutdag van het jaar Mn vorige schade-topic is amper naar blz 2 in mn mAT geschoven, of ik kan er weer eentje aanmaken

ritsen + file + regen = boem En gezien de dag die het vandaag is, was het iemand met een trekhaak achterop. Resultaat is dat hij een scheurtje in zn bumper had zitten, en dat mijn voorkant de rest van de klap op mocht vangen Ik ga morgen maar regelen dat ie ergens naartoe gesleept wordt (radiator is kapot, dus onder de 80kmh krijgt de motor het heel snel warm -> leuke als je door al het gezeik in de file naar huis moet, mocht dus gezellig een paar keer 10 min in de regen op de vangrail chillen terwijl die afkoelde God wat voel je je dan ellendig..)

Anyway, na een dag die bijzonder kut begon met een half verotte pc en compleet verotte wasmachine, en nog veel bizarder kut eindigde met dit incident kan en wil ik natuurlijk niet aan veel anders denken als "Wat gaat dit grapje kosten?" en "Hoe gaat het verder alstie total loss is?"

Dus hier enkele fotos.. Roep eens wat, en als iemand weet hoe het zit met iets dat total loss is dan hoor ik dat ook graag

Op de foto lijkt het alsof de motorkap ook verbogen is, maar dit is niet zo, hij kan alleen niet meer dicht doordat de balk waar het slot op zit verbogen is.
pi_56208462
tof, had ik twee weken geleden... een Visa zit dan heel wat meer in elkaar btw
  maandag 21 januari 2008 @ 21:33:03 #3
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_56208906
koeler en grill van de sloop

beun de haas (of zelf klussen)

mwah met 300 euro kom je een eind??? (ligt eraan wat er allemaal vervangen moet worden)
pi_56208949
maar aan de binnenkant is er natuurlijk wel het eea verbogen, + bumper
pi_56209018
Praat me er alsjeblieft niet van, deze week is een kutweek wat betreft schade.

Mijn auto afgelopen maandag:

Weet ook nog niet wat ik ga doen, repareren kost ronde 550/600 euro, beetje veel voor een auto die dat bedrag misschien net nog waard is.

Het was altijd wel een fijne auto..was....
Een goeie tukker is geen motherfucker!
pi_56209282
niet leuk... ik kom qua tips idd ook niet verder dan de sloop helaas. En aangezien je vaker schade hebt gereden, is misschien all risk een optie voor je? Schijnt bij ZLM het goedkoopst te zijn. Maar goed, moet je auto niet ouder zijn dan ik meen 7 jaar... en ik heb 0 kennis van auto's dus kan aan jouw foto niet inschatten hoe oud jouw auto is

Maar mooi dat je alleen wat hoofdpijn hebt (zag ik in het andere topic). Voor de zekerheid misschien wel even telefonisch melden bij de huisarts(assistente)? Dan hebben ze het nu vast geregistreerd mocht je later nog last krijgen van hoofdpijn/ vermoeidheid/ concentratie... Weet niet hoe hard de klap was maar je weet maar nooit.

Sterkte iig. Schade is altijd kut, zeker als je zelf moet dokken!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_56210834
Ik heb helaas wel wat ervaring met total loss rijden. (ik lag afgelopen vrijdag nacht op de kop in de sloot met mijn nog geen 2 jaar oude passat). Maar de seat is niet total loss.

Even op de sloop winkelen en je bent voor een 300 a 400 euro al een heel eind.
Nieuwe bumper en radiateur. (ik zie niet of de linker lamp stuk is maar ook dat zijn de kosten niet.)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_56210908
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:48 schreef KinkyGiraf het volgende:
Maar mooi dat je alleen wat hoofdpijn hebt (zag ik in het andere topic). Voor de zekerheid misschien wel even telefonisch melden bij de huisarts(assistente)? Dan hebben ze het nu vast geregistreerd mocht je later nog last krijgen van hoofdpijn/ vermoeidheid/ concentratie... Weet niet hoe hard de klap was maar je weet maar nooit.

Sterkte iig. Schade is altijd kut, zeker als je zelf moet dokken!
de keren hiervoor was het niet mijn schuld Mijn auto is 10 jaar, dus allrisk is toch al vrij duur.. En ik moet me nog inschrijven bij de huisarts hier in Utrecht Klap was wel behoorlijk natuurlijk, maar wel te overleven.. Vind dit wel beter dan aangereden worden wat dat betreft
pi_56210987
Economisch is ie natuurlijk loss.

Zelf maken met sloopdelen is dan een optie, goed kijken wat er vervangen moet worden en dan eens op de onderdelenlijn gooien , weet je in ieder geval wat je kwijt bent.
pi_56210992
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:44 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb helaas wel wat ervaring met total loss rijden. (ik lag afgelopen vrijdag nacht op de kop in de sloot met mijn nog geen 2 jaar oude passat). Maar de seat is niet total loss.

Nieuwe bumper en radiateur. (ik zie niet of de linker lamp stuk is maar ook dat zijn de kosten niet.)
linkerlamp is nog helemaal heel, en de rechterlamp was al gebarsten (alleen nu is het glas er ook uit ), dus die moest toch al vervangen worden

Denk je dat die bumper werkelijk zo goedkoop kan? zou wel beter zijn natuurlijk.. Ik blijf me wel zorgen maken over die zooi achter de bumper tho
pi_56211031
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:49 schreef Kanjer het volgende:
Economisch is ie natuurlijk loss.

Zelf maken met sloopdelen is dan een optie, goed kijken wat er vervangen moet worden en dan eens op de onderdelenlijn gooien , weet je in ieder geval wat je kwijt bent.
denk dat de dagwaarde iets boven de 2000 euro zit, 2300 2500 zoiets
pi_56211073
quote:

hoe was het om in de sloot te liggen? hoe ervaar je dat, en hoe reageerde je erop?
pi_56211109
Naar heuts gaan en imitatie onderdelen bestellen.. Vraag na de VDL korting
krijg je echt veel korting.. of Gilde korting.. (mijn school)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56211317
quote:

Ouch!

Nog mazzel dat je niet met je (zeeeer mooie!!!!! ) Mustang was!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_56211393
Complete bumper in kleur 150 euro
Grille in kleur 50 euro
Koplamp L 35 euro
Front 50 euro?
Radiateur 75 euro?
Nieuwe NL plaat 20 euro

380 zeg 400 euro op de sloop met een beetje mazzel in de goede kleur.

Nieuwe delen moet je ook weer spuiten.

Weet het niet meer zeker , maar volgens mij zit dat voorfront met boutjes vast en kun je dat relatief makkelijk vervangen.
pi_56211955
Altijd vervelend, een ongeluk Op een ander forum had iemand z'n Opel C Kadett gecrasht.

Maar volgens mij zijn de twee auto's in dit topic beide toch nog prima te herstellen? Als je 500 of 600 euro aan kwijt bent maar je auto is verder nog in orde, dan is dat toch prima te doen? Het is kut als je dit soort dingen hebt, maar de auto's zijn zeker nog niet afgeschreven. Zelfs niet de Mazda, als die nog goed reed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 22-01-2008 16:11:58 ]
pi_56212103
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:20 schreef Dingest het volgende:
Altijd vervelend, een ongeluk Op een ander forum had iemand z'n Opel C Kadett gecrasht.

Maar volgens mij zijn de twee auto's in dit topic beide toch nog prima te herstellen? Als je 500 of 600 euro aan kwijt bent maar je auto is verder nog in orde, dan is dat toch prima te doen? Het is kut als je dit soort dingen hebt, maar de auto's zijn zeker nog niet afgeschreven. Zelfs niet de Starlet, als die nog goed reed.
Nou, bij die rode auto zou ik nog wel even achter mijn oren krabben hoor.

Gelast front, chassisbalk geraakt? (twijfel)
Motorkap 2x schermen, 2 x koplampen, grille, bumper, front, radiateur?

Veel werk, veel onderdelen.
pi_56212613
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:52 schreef Turquaz52 het volgende:
Naar heuts gaan en imitatie onderdelen bestellen.. Vraag na de VDL korting
krijg je echt veel korting.. of Gilde korting.. (mijn school)
VDL korting?
pi_56212633
Met sloop onderdelen kom je een heel eind. Als je het zelf kan (incl de balk weer recht trekken) ben je onder de 400 euro klaar. Anders ergens tussen de 500 en 700 gok ik.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_56212648
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef Kanjer het volgende:
Complete bumper in kleur 150 euro
Grille in kleur 50 euro
Koplamp L 35 euro
Front 50 euro?
Radiateur 75 euro?
Nieuwe NL plaat 20 euro

380 zeg 400 euro op de sloop met een beetje mazzel in de goede kleur.

Nieuwe delen moet je ook weer spuiten.

Weet het niet meer zeker , maar volgens mij zit dat voorfront met boutjes vast en kun je dat relatief makkelijk vervangen.
de hele voorkant zit met schroefjes vast, het in- en uitbouwen zal het probleem niet zo zijn.. Het vinden van de juiste kleur onderdelen en de zooi erachter zo terugbuigen dat het past daarintegen..
pi_56212714
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:43 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

VDL korting?
Jha.. mijn vader werkt @ VDL.. (welke zustergroep zeg ik lekker niet haha )
Eerste hit op Google
Tot wel 40% korting
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56213039
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:26 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nou, bij die rode auto zou ik nog wel even achter mijn oren krabben hoor.

Gelast front, chassisbalk geraakt? (twijfel)
Motorkap 2x schermen, 2 x koplampen, grille, bumper, front, radiateur?

Veel werk, veel onderdelen.
Nou ja, hij zei zelf 500 à 600 euro, ik niet Als dat klopt dan is het een fatsoenlijke prijs ten opzichte van een andere auto waarvan je niet weet wat er nog aan kan mankeren.
pi_56213155
als k de mijne voor 700 kan laten maken, doe ik dat bij wijze van spreke lachend
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:49:59 #24
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_56216593
Ik wil niet ruilen met je no-claim...

Voorlopig toch maar erg, erg rustig aan gaan doen!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_56216657
inderdaad wat hierboven staat; je premie zal leuk worden...

Reken op een stijging van rond de 25% van je premie, dus als hij op jouw naam verzekerd is iets van een 300¤ per jaar erbij. Premie voor wat ik wil rijden is van 1250 naar 1700 per jaar gegaan doordat ik 1 ongelukje gehad heb.

Kijk dus eerst even of je de verzekering daarna nog kan betalen, alvorens je de auto laat herstellen. Het zou een beetje zonde zijn anders.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')