abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:07:07 #276
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56265519
Triggers...houd op man. Je gebruikt toch ook geen MIDI-element voor je primaire gitaargeluid? Ik vind triggers echt wat voor metaldrummertjes die stoer willen dubbelbassen, maar het nog lang niet kunnen (volumeverschillen bijv) en maskeren dat met triggers. Ook hoor je weleens het argument "dat is makkelijker voor de geluidstechnicus om het geluid goed te krijgen". Rot op, die knakker moet gewoon zijn werk goed doen.

Als je niet het volume kan halen moet je gewoon beter leren spelen. . Hard meppen heeft zeker een voordeel, want je geluid wordt er anders door. Het geluid wordt voller en dat is mooi voor Metal. Net zoiets als dat Metalzangers (en dan heb ik het over clean zingende tenoren bijv) met een hoog volume zingen en niet in de mic fluisteren. Power! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56265652
Om hoog te zingen moet je ook hard zingen.
Maar dat geaai op die vellen en dan met triggers alles rechttrekken is inderdaad niks. Iemand die een stevige, constante slag heeft is in rock en metal vaak best plezierig.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_56265667
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Triggers...houd op man. Je gebruikt toch ook geen MIDI-element voor je primaire gitaargeluid? Ik vind triggers echt wat voor metaldrummertjes die stoer willen dubbelbassen, maar het nog lang niet kunnen (volumeverschillen bijv) en maskeren dat met triggers. Ook hoor je weleens het argument "dat is makkelijker voor de geluidstechnicus om het geluid goed te krijgen". Rot op, die knakker moet gewoon zijn werk goed doen.

Als je niet het volume kan halen moet je gewoon beter leren spelen. . Hard meppen heeft zeker een voordeel, want je geluid wordt er anders door. Het geluid wordt voller en dat is mooi voor Metal. Net zoiets als dat Metalzangers (en dan heb ik het over clean zingende tenoren bijv) met een hoog volume zingen en niet in de mic fluisteren. Power! .
Het is dus typisch wel takkewerk om fatsoenlijk geluid van die drums in je microfoons te krijgen he.
het wordt niet voor niets door professionele drummers in professionele studio's gebruikt.
pi_56265672
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:48 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Een Dean die lijkt op een PRS,.. ahum... zeg niet zulke enge dingen.
Ga maar eens een Dean hardtail bekijken dan, die zijn behoorlijk prs-achtig, op de headstock na.
It has to mean something
pi_56265691
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:17 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Het is dus typisch wel takkewerk om fatsoenlijk geluid van die drums in je microfoons te krijgen he.
het wordt niet voor niets door professionele drummers in professionele studio's gebruikt.
Autotune ook
It has to mean something
pi_56265757
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:18 schreef Cynic het volgende:

[..]

Autotune ook
Autotune?

man, ik kom een keer terug en dan ben ik hier natuurlijk weer wekenlang niet weg te slaan uit verveling.
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:24:05 #282
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56265792
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:17 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Het is een keuze die je dan maakt. Er zijn ook drummers die het op een electrische kit inspelen. Maar een hoop drummers, zoals de onze, wilde per se een akoestisch geluid met alle dynamiek. Tja, dat ís idd een klote werk, maar dat hoor je uiteindelijk wel terug. Zeker gezien onze drummer een jazzy swing heeft. Als je een Derek Roddy bent merk je daar weinig van, want die drumt sowieso al machinaal. Kan me goed voorstellen dat bij bijv Death Metal je het machinaal strak wilt hebben, maar wij als Folk Metalband houden wel van een beetje 'couleur folklorique'. .

Live is absoluut een ander verhaal. Misschien ben ik wel een bastaard, maar ik ben er niet voor om het werk van geluidstechnici zo makkelijk mogelijk te maken. Ik ga mijn geluid niet opofferen omdat het voor zo'n jeugdhonkaap dan simpeler is. Tuurlijk, je moet redelijk blijven, maar ik koop niet voor janlul bepaalde gear en spendeer een tijd om dat zo geweldig mogelijk af te stellen etc. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56265808
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:11 schreef Svyatagor het volgende:
Is Nightfall hier al weer gesignaleerd?
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:26:56 #284
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56265830
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:21 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Autotune?
"Auto-Tune is a proprietary audio processor created by Antares Audio Technologies for correcting pitch in vocal and instrumental performances."

Synthesizers inspelen in MIDI en het dan strak trekken is ook heel normaal. .
pi_56265905
Bijna een jubileum nummer!

Ik zoog vandaag eens niet op gitaarles

"Je pikt het snel op, nog even en we gaan een nummertje van Muse proberen"

Ondertussen zit ik in het lesboek al op 3 snaren (dus +- op de helft..)
pi_56266001
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:34 schreef allsystemshalt het volgende:
gna gna

Topic ombouwt tot drummerstopic
pi_56266914
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:26 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

"Auto-Tune is a proprietary audio processor created by Antares Audio Technologies for correcting pitch in vocal and instrumental performances."

Synthesizers inspelen in MIDI en het dan strak trekken is ook heel normaal. .
Dat is juist niet in MIDI. In MIDI is het een eitje, de truuk van Auto-Tune is dat het met reguliere audio kan (ook subtiel, mevrouw Cher).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 24 januari 2008 @ 07:44:40 #290
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56267930
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is juist niet in MIDI. In MIDI is het een eitje, de truuk van Auto-Tune is dat het met reguliere audio kan (ook subtiel, mevrouw Cher).
Dat waren twee volstrekt losse opmerkingen. .

En idd, dat kan. Autotune is echt geweldig voor al die Britneys en andere pre-fab artiestjes. .
  donderdag 24 januari 2008 @ 08:55:22 #291
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_56268496
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Misschien komt dit als een schok, maar er is geen moderne rock/metal cd waar GEEN triggers gebruikt zijn. Midi en samples onder drums zetten is net zo normaal als gitaarpartijen meerdere keren over elkaar leggen om het geluid dik te krijgen.
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 07:44 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat waren twee volstrekt losse opmerkingen. .

En idd, dat kan. Autotune is echt geweldig voor al die Britneys en andere pre-fab artiestjes. .
Hier is het ook weer zo: autuotune wordt bij bijna iedere productie gebruikt, zij het wat subtieler dan op de britney-platen.
pi_56268664
Doe mij dat Autotune dan ook even

Triggers
Electrische drumkits
Zacht slaan
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_56268966
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 07:44 schreef Witchfynder het volgende:
Autotune is echt geweldig voor al die Britneys en andere pre-fab artiestjes. .
Behind Blue Eyes van Limp Bizkit staat er, zeker vocaal, ook vol mee. U wou pre-fab, u kreeg pre-fab .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_56269072
onze drummer wil ook ooit eens triggers proberen, maar niet omdat ie zo slecht drumt...
  donderdag 24 januari 2008 @ 10:31:16 #295
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_56269993
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:30 schreef Goover het volgende:
Bijna een jubileum nummer!

Ik zoog vandaag eens niet op gitaarles

"Je pikt het snel op, nog even en we gaan een nummertje van Muse proberen"

Ondertussen zit ik in het lesboek al op 3 snaren (dus +- op de helft..)

Muse

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_56270353
Muse is wel ok .
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:03:01 #297
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_56270698
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:17 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ga maar eens een Dean hardtail bekijken dan, die zijn behoorlijk prs-achtig, op de headstock na.
Mja,... iets andere verhoudingen en die vogeltjes doen het 'm een beetje bij PRS Maar dit is wel een gangbare Dean
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_56274196
Hoera voor de belastingdienst!
It has to mean something
pi_56274962
iemand die blij is met de belastingsdienst?
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:12:31 #300
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_56275071
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:08 schreef Aresdreams het volgende:
iemand die blij is met de belastingsdienst?
Blijkbaar kan het wel leuker dus!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')