abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 08:13:58 #1
203672 Miek4Josh
Ik ben iets aan het uitzoeken
pi_56191882
Hallo allemaal, ik ben iets aan het uitzoeken voor mijn dochter.
Mijn dochter past op een jongetje van 4 jaar,waarvan de moeder nachtdiensten en ochtenddiensten draaid.
Als mijn dochter de nacht daar moet doorbrengen,krijgt ze betaald vanaf 7 uur 'smorgens,als de kleine wakker is,een bedrag van 2,50 euro.
Is dit correct?
Ik weet niet hoeveel een baas hoort bij te dragen,of hoeveel je als ouder zijnde van de belasting voor oppas kan krijgen.
Ik vindt het een te klein bedrag en een te groote verantwoording.
Zou iemand mij kunnen informeren hierover?
Groetjes Miek
Graag wil ik uitzoeken wat mijn dochter van 16 jaar eigenlijk vergoed hoort te krijgen voor de nachten die ze oppast ,ze brengt hele nachten door en wordt niet betaald als de klein ligt te slapen,is dit goed?
pi_56191910
Het is normaal dat je ook voor de slapende uren een kleine vergoeding krijgt. Zo rond de ¤3 is wel normaal voor 16 jaar.
Je kan oppas alleen terugkrijgen als het via een officieel bureau gebeurd. Anders krijg je niks. Via een bureau is de maximale uurprijs ¤6,10, waarvan maximaal ¤1,60 voor bureaukosten.
uit een aspergernest
pi_56191925
link nibud

staat alles in wat je wilt weten

overigens krijgt onze oppas, 21 jaar, 3,50 per uur, vanaf 24:00 uur 4 euro, en slapen krijgt ze 5 euro per nacht.

de andere oppassen, 13 en 15, die komen samen, krijgen 2 euro pp, per uur. die passen ook niet op als we later als 12 uur thuiskomen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 21 januari 2008 @ 08:21:54 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56191938
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56192000
mijn dochter (16) krijgt in de avonduren 3,50 per uur.
this bitch bites
pi_56192011
Dat is belachelijk laag. Ik denk dat 6 euro ongeveer een minimum is, ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand minder dan 6 euro verdient met het oppassen.

Edit: Ik lees nu de andere reacties. Het zal wel aan mij liggen. Fucking afzetters allemaal...
pi_56192060
Het lijkt mij dat er ook een vergoeding per nacht/per uur moet staan als zij 's nachts oppast. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je dochter oppast, als de moeder een nachtdienst gaat werken, er geen vergoeding voor je dochter tegenover staat. Het is makkelijk om te zeggen dat het kindje pas om 7 uur 's morgens wakker wordt, maar de slapende uren is je dochter wel verantwoordelijk voor het kind.
pi_56192077
Waarom zou je niet betalen als het kind slaapt, . Oppasser moet dan toch ook gewoon aanwezig zijn. En je kunt ook weinig voor jezelf doen want je bent bij iemand anders thuis.
  maandag 21 januari 2008 @ 09:03:34 #9
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56192281
PopeOfTheSubspace, vragen ze dan zes euro per uur of per avond?
Een vriendin van mij is gastouder en paste ook wel bij andere mensen thuis op zij vroeg (als "proffessioneel oppasser") ongeveer vijf euro voor één kind en de tweede vier euro per uur.

Vanaf woensdag komt er hier ook een meisje oppassen.
Ze is ongeveer een jaar of 14/15, komt elke woensdag voor tien weken lang en af en toe tussendoor eens een keer als we een ouderavond hebben ofzo.
Ze wou maar 5 euro per keer(!) hebben maar wij hebben daar 2,- per uur van gemaakt. Op die woensdag avonden heeft ze dan iig al meer dan 6 euro en als het dus iets langer duurt iets meer.
(en we stoppen haar af en toe ook wel iets toe )

Nou wonen wij in het noorden, misschien dat er hier sowieso iets minder word gevraagd?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 21 januari 2008 @ 09:07:59 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56192336
Wij betalen 3 euro per uur voor onze oppas van 13 en 14 jaar (die komen samen) en delen het geld. Zij passen overigens alleen 's avonds op.
Onze Tagesmutter (54 jaar en gediplomeerd) krijgt 5 euro per uur. Zij past overdag op de kinderen en kookt voor ze en eet ook met ze. In de enkele gevallen dat de kinderen hier eens een nachtje slapen, betalen we tot acht uur 's avonds en vanaf 5 uur 's morgens.

Dit zijn in onze omgeving hele normale prijzen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 21 januari 2008 @ 09:09:17 #11
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56192358
Miek4Josh, ik vind het écht erg weinig wat je dochter krijgt.
Als het gewoon een avond zou zijn zou ik 2,50 p/u helemaal niet raar vinden. Maar ze blijft er dus ook 's nachts? Ik zou dan ook een (iets hoger) nachttarief aanhouden.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_56193244
Wat een afzetters hier zeg, het veilig zijn van je kinderen is je toch wel wat meer waard dan enkele euro's per uur?
Een babysitter hebt die zijn/haar werk goed doet en voor je klaar staat als het nodig is zou van mij toch minimaal wel het dubbele krijgen van de bedragen die ik hier hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 21 januari 2008 @ 10:14:23 #13
203672 Miek4Josh
pi_56193450
Ik wil jullie bedanken voor de reacties, het is niet alleen dat ik me zorgen maak om de tarieven,maar ook dat ze 3 baantjes en school heeft,ze werkt 2 keer in de week in de supermarkt en 1 keer in de week in een restaurant,daarnaast zit ze elke dag op school en kan zich niet meer concentreren op haar studie,ze rent vaak na haar werk,naar de oppas en brengt daar de nacht door,ik vind dit te zwaar en denk dat het appas werk naast al haar andere werkzaamheden te zwaar is voor haar.
Zoals ik het met kinderen ervaar,je werkt lichaamelijk en geestelijk en de nachten slaap je anders alsdat je die verantwoording niet hebt.
Graag wil ik uitzoeken wat mijn dochter van 16 jaar eigenlijk vergoed hoort te krijgen voor de nachten die ze oppast ,ze brengt hele nachten door en wordt niet betaald als de klein ligt te slapen,is dit goed?
  maandag 21 januari 2008 @ 10:18:41 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56193542
Leuke sig
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56193572
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:19 schreef hestria het volgende:
link nibud

staat alles in wat je wilt weten

overigens krijgt onze oppas, 21 jaar, 3,50 per uur, vanaf 24:00 uur 4 euro, en slapen krijgt ze 5 euro per nacht.

de andere oppassen, 13 en 15, die komen samen, krijgen 2 euro pp, per uur. die passen ook niet op als we later als 12 uur thuiskomen.
5 euro per nacht?! Daar zou ik m'n bed niet voor uitkomen.
  maandag 21 januari 2008 @ 10:23:27 #16
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56193641
zoals je in de link daar boven staat is, 6 euro per nacht normaal. Wij hebben afspraken met onze oppas, wij blij, zij blij.
Dus heel eerlijk gezegt kan het me niks schelen dat jij voor 5 euro je bed niet uit komt.
pi_56193687
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:23 schreef hestria het volgende:
zoals je in de link daar boven staat is, 6 euro per nacht normaal. Wij hebben afspraken met onze oppas, wij blij, zij blij.
Dus heel eerlijk gezegt kan het me niks schelen dat jij voor 5 euro je bed niet uit komt.
!!
pi_56194662
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:14 schreef Miek4Josh het volgende:
Ik wil jullie bedanken voor de reacties, het is niet alleen dat ik me zorgen maak om de tarieven,maar ook dat ze 3 baantjes en school heeft,ze werkt 2 keer in de week in de supermarkt en 1 keer in de week in een restaurant,daarnaast zit ze elke dag op school en kan zich niet meer concentreren op haar studie,ze rent vaak na haar werk,naar de oppas en brengt daar de nacht door,ik vind dit te zwaar en denk dat het appas werk naast al haar andere werkzaamheden te zwaar is voor haar.
Zoals ik het met kinderen ervaar,je werkt lichaamelijk en geestelijk en de nachten slaap je anders alsdat je die verantwoording niet hebt.
Misschien zou je meer zakgeld kunnen overwegen als je vindt dat ze teveel werkt?
Anders moet je niet zeuren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56194678
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:23 schreef hestria het volgende:
Krent!
  maandag 21 januari 2008 @ 11:13:34 #20
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56194826
Pff, als ik later een oppas nodig zou hebben krijgt die toch echt wel een redelijke vergoeding hoor. Als er niemand thuis is behalve dat meisje draagt ze toch een grote verantwoordelijkheid.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  maandag 21 januari 2008 @ 11:25:44 #21
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56195120
Miek4Josh, ik vind dat de moeder van het oppasgezin van je dochter zich eens moet verdiepen in wat echte (flexible) opvang kost. Ze mag blij zijn dat je dochter dit wil doen en er moet dus ook een normale vergoeding tegenover staan. Sowieso een vaste vergoeding voor de nacht.
Lijkt het je niet verstandig om je dochter 1 van haar 3 baantjes op te laten zeggen? Het is wel erg veel.
Print de info van het Nibud uit en geef die informatie eens met je dochter mee. Doet de oppas-vrouw er niks mee, weet je dochter meteen welke baan ze op moet zeggen.
Succes ermee hoor.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 21 januari 2008 @ 12:36:32 #22
203672 Miek4Josh
pi_56196877
quote:Op maandag 21 januari 2008 10:14 schreef Miek4Josh het volgende:
Misschien zou je meer zakgeld kunnen overwegen als je vindt dat ze teveel werkt?
Anders moet je niet zeuren.

Hoi droogdok,
Je bent erg negatief zie ik, ik leg een situatie uit en denkt gelijk alles te weten over iemand.
De reden dat een kind werkt,de zakgelden en waarom een kind graag wil werken en opleiding wil volgen.
Misschien is het wel een meisje waar makkelijk misbruik van te maken is en een hart voor ieder persoon en hun omstandigeheden heeft.
In iedergeval zou ze voor een euro nog haar bed uitkomen
  maandag 21 januari 2008 @ 12:52:03 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56197252
Miek4Josh, ik kan je niet pm-en, anders had ik dit berichtje per pm gestuurd. Ik wilde je alleen even zeggen dat je droogdok gewoon moet negeren, doen wij ook Is waarschijnlijk gewoon een verveeld pubertje en/of relkloontje. Oninteressant dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 21 januari 2008 @ 13:00:39 #24
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_56197458
Een kind van 16 dat zoveel werkt en het zo druk heeft is niet gezond.

¤ 2,50 per uur voor oppassen vind ik niet veel. En de uren 's nachts is ze er ook, lekker doorbetalen dus (al is het een laag tarief, want ze hoeft weinig te doen). Ik noem maar wat... een tientje à vijftien euro per nacht ofzo?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_56197596
Ik vind 2,50 per uur ook niet zoveel en zeker niet als ze 's nachts niets krijgt! Het is toch een hele verantwoording.

In de gezondheidszorg is het gebruikelijk dat je slaapdiensten gewoon betaald krijgt (of in vrije tijd terug krijgt). Je krijgt dan geld voor de helft van het aantal uren dat je slaapt.

Ik vind dat ze minimaal een vergoeding van een tientje per nacht moet krijgen.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  maandag 21 januari 2008 @ 13:11:50 #26
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56197731
ok, mischien heel erg off topic

word hier vergeleken met normaal werk, het is oppassen, kind ligt in bed, oppas hangt met een fles cola en zak chips heel de avond voor de pc, tv, dvd etc. Hoeft 9 van de 10 keer helemaal niks te doen. krijgt dus: betaald, gratis eten en drinken, en word ook nog eens thuisgebracht, voor een avondje bank hangen.

Ja ze kan ook voor normaal geld: pleeën gaan poetsen, vakken vullen, aardbeien plukken etc etc.

PS, minium jeugdloon voor een 16 jarige ligt rond de 2,60
pi_56197791
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:11 schreef hestria het volgende:

word hier vergeleken met normaal werk, het is oppassen, kind ligt in bed, oppas hangt met een fles cola en zak chips heel de avond voor de pc, tv, dvd etc. Hoeft 9 van de 10 keer helemaal niks te doen. krijgt dus: betaald, gratis eten en drinken, en word ook nog eens thuisgebracht, voor een avondje bank hangen.

Ja ze kan ook voor normaal geld: pleeën gaan poetsen, vakken vullen, aardbeien plukken etc etc.
Maar dat doe je niet snachts.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 21 januari 2008 @ 13:15:15 #28
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56197834
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:13 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Maar dat doe je niet snachts.
was ook meer naar diegene die vol reageren van, "als ik later groot ben en kindjes heb, dan betaal ik ze wel wat meer als julie stelletje afzetters"
pi_56197991
Tarieven van de gezinsbond (Vlaanderen):
Uurtarief: ¤ 3,00 /uur
Overnachting (22 tot 8 uur + ontbijt): ¤ 15,00
Minimumvergoeding (minder dan 2 uren): ¤ 6,00

Deze tarieven worden gebruikt voor mensen die een oppas hebben via de gezinsbond maar worden ook zo'n beetje algemeen gebruikt als richtlijn door mensen die op één of andere manier een oppas inschakelen.
you're my little indigo girl
indigo eyes, indigo mind
and you're my little indigo girl
indigo smile, indigo frown
  maandag 21 januari 2008 @ 13:24:55 #30
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56198097
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:20 schreef IndigoGirl het volgende:
Tarieven van de gezinsbond (Vlaanderen):
Uurtarief: ¤ 3,00 /uur
Overnachting (22 tot 8 uur + ontbijt): ¤ 15,00
Minimumvergoeding (minder dan 2 uren): ¤ 6,00

Deze tarieven worden gebruikt voor mensen die een oppas hebben via de gezinsbond maar worden ook zo'n beetje algemeen gebruikt als richtlijn door mensen die op één of andere manier een oppas inschakelen.
Dan vraag ik mij wel af, is die overnachting dan bovenop het uurtarief?
Anders is het maar 1,50 per uur.
pi_56198199
LasTeR, waarom zouden ze nog een uurtarief ook krijgen terwijl je 's nachts veel minder doet (lees: slaapt) en er alleen bent omdat er toch iemand bij de kinderen moet zijn...
Overdag en 'snachts is gewoon niet te vergelijken bij kinderen verzorgen....overdag ben je constant met ze bezig, moet je opletten, opvoeden, eten geven, etc... 's nachts 'ben' je er alleen maar doordat je lijfelijk in het huis aanwezig bent.
Avondtarief voor oppassen is ook lager dan overdag, omdat je er wel BENT maar normaalgesproken niets hoeft te DOEN als oppas.

(hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd? als 't niet zo is roep je maar hoor)
  maandag 21 januari 2008 @ 13:32:13 #32
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56198300
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:28 schreef Suzanna het volgende:
LasTeR, waarom zouden ze nog een uurtarief ook krijgen terwijl je 's nachts veel minder doet (lees: slaapt) en er alleen bent omdat er toch iemand bij de kinderen moet zijn...
Overdag en 'snachts is gewoon niet te vergelijken bij kinderen verzorgen....overdag ben je constant met ze bezig, moet je opletten, opvoeden, eten geven, etc... 's nachts 'ben' je er alleen maar doordat je lijfelijk in het huis aanwezig bent.
Avondtarief voor oppassen is ook lager dan overdag, omdat je er wel BENT maar normaalgesproken niets hoeft te DOEN als oppas.

(hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd? als 't niet zo is roep je maar hoor)
Ja, daar kan ik ook goed inkomen hoor, maar het feit is nog steeds dat je verantwoordelijkheid draagt over het kindje. Laatst ging ik oppassen op mijn pleegbroertje toen mijn ma en d'r vriend dus een nachtje weg waren. Ben toch 's nachts wel weer even bezig geweest om hem te verschonen (1,5 jaar oud) en weer in slaap te krijgen.
Ik krijg dan ook niet betaald en hoef dat niet, maar als dit een oppas overkomt 's nachts zou ze dan wél meer betaald moeten krijgen?
pi_56198314
Maar wat nou als het kindje wel wakker word een paar keer 's nachts. Krijg je dan meer geld?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56199525
zou ik wel doen. Ik zou overigens niet snel iemand 's nachts laten oppassen...behalve familie of hele goede vrienden.
pi_56199687
Ik schrik best wel van de bedragen die hier geoppert worden. Als ik een zoon danwel dochter had, dan had ik ze niet eens voor deze bedragen laten werken. Ik heb (als jonge zijnde) rond mijn 14e 15e ook wel opgepast maar dat was nooit voor 2 euro of 3 euro in het uur. Je werkt zelf en daarom moet je een oppas hebben, dan kun je deze oppas toch wel een beetje een normaal bedrag gunnen?
  maandag 21 januari 2008 @ 14:41:00 #36
203672 Miek4Josh
pi_56199721
Hoe maak ik een pm aan,ik wilde al een foto plaatsen,maar zelfs dat lukt niet?
We zijn wel tot een oplossing gekomen,dat ze een baan moest laten vallen,heb ik haar al eerder gezegd,maar tieners moeten eerst zelf onderzoeken,haar gezondheid laat te wensen over,ze is moe en raakt haar eetlust kwijt, nu hebben we afgesproken dat als ze naar school ,moet of in de supermarkt of restaurant moet werken dat ze dan nee zegt als ze moet oppassen.
Ik weet zelf wat het is met al die drukte,ik heb nog een zoon van 18 en een zoontje van 4,kinderen verzorgen en opvoeden is een intensieve job op zich.
Wat de bedragen aangaat,daar moeten we inderdaad met eens met z'n drietjes om tafel voor gaan zitten
  maandag 21 januari 2008 @ 14:42:15 #37
203672 Miek4Josh
pi_56199737
Sorry,mijn bericht is ineens op een verkeerd bericht terecht gekomen
pi_56199946
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:36 schreef Miek4Josh het volgende:
Hoi droogdok,
Je bent erg negatief zie ik, ik leg een situatie uit en denkt gelijk alles te weten over iemand.
De reden dat een kind werkt,de zakgelden en waarom een kind graag wil werken en opleiding wil volgen.
Misschien is het wel een meisje waar makkelijk misbruik van te maken is en een hart voor ieder persoon en hun omstandigeheden heeft.
In iedergeval zou ze voor een euro nog haar bed uitkomen
Dat kan je wel finden, maar jij geeft aan dat je vindt dat ze teveel werkt, dan kun je 2 dingen doen:
- Je geeft haar het geld dat ze normaal zou verdienen met die paar uurtjes oppassen, zo heeft ze meer tijd voor haar school etc.
- Als je het geld hiervoor niet hebt, maar je vind school en rust voor haar belangrijker dan geld (wat ik me heel goed kan voorstellen) verbiedt je haar om te werken.

Zeker als je aangeeft dat ze makkelijk te misbruiken is zou je kunnen overwegen haar wat meer te beschermen.
  maandag 21 januari 2008 @ 15:23:11 #39
203672 Miek4Josh
pi_56200605
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:11 schreef hestria het volgende:

PS, minium jeugdloon voor een 16 jarige ligt rond de 2,60

Maar als dat alles gratis zou zijn en je krijgt dit van je baas en de belasting vergoed,wordt er toch aardig verdient aan het hangen op de bank en een zak chips,
dit is niet lullig bedoeld hoor, maar ik heb even de bedragen bekeken van wat mensen vergoed krijgen door de belasting.
Dit is een enorme discussie aan het worden,ik vroeg het alleen maar omdat wij onwetend hierin zijn en het zit ons al dagen niet lekker en ik als moederzijnde heb toch de hoofdverantwoording over het wel en wee van me dochter en ken haar singialen als het niet lekker loopt.
Toch zijn we hier een stuk wijzer uit geworden en daarom wil ik iedereen bedanken voor hun mening en adviezen.
Ik heb deze site gevonden en heb gezien dat er meer discussies staan ,graag zou ik daarom ook willen weten hoe ik een foto kan plaatsen en een pm kan openen,ik denk dat hier nog wel meer uit te halen is aan advies.
Groetjes Miek
pi_56201199
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:23 schreef Miek4Josh het volgende:

[..]

Maar als dat alles gratis zou zijn en je krijgt dit van je baas en de belasting vergoed,wordt er toch aardig verdient aan het hangen op de bank en een zak chips,
dit is niet lullig bedoeld hoor, maar ik heb even de bedragen bekeken van wat mensen vergoed krijgen door de belasting.
Dit is een enorme discussie aan het worden,ik vroeg het alleen maar omdat wij onwetend hierin zijn en het zit ons al dagen niet lekker en ik als moederzijnde heb toch de hoofdverantwoording over het wel en wee van me dochter en ken haar singialen als het niet lekker loopt.
Toch zijn we hier een stuk wijzer uit geworden en daarom wil ik iedereen bedanken voor hun mening en adviezen.
Ik heb deze site gevonden en heb gezien dat er meer discussies staan ,graag zou ik daarom ook willen weten hoe ik een foto kan plaatsen en een pm kan openen,ik denk dat hier nog wel meer uit te halen is aan advies.
Groetjes Miek
Ik ben niet volledig op de hoogte maar volgens mij krijgt de moeder van die kinderen geen vergoeding van de belasting voor de uren dat jouw dochter babysit. Ik dacht dat dat enkel geldt wanneer je een babysit inschakelt via een gastouderbureau of iets dergelijks?
indigo eyes, indigo mind
pi_56201291
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:24 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij wel af, is die overnachting dan bovenop het uurtarief?
Anders is het maar 1,50 per uur.
Volgens mij wordt overnachting hier beschouwd als de babysit blijft overnachten maar de ouders komen na hun avondje uit wel terug naar huis. De babysit zorgt dan voor de kinderen tot bedtijd en 's morgens tot de ouders wakker zijn (of het uur dat overeengekomen is). De babysit krijgt dan het uurtarief betaald tot 22u en vanaf 8u en voor de uren daartussen het vaste nachttarief.
Ben hier wel niet helemaal zeker van want ik babysit zelf niet via die instantie en het gebeurt heel zelden dat ik op een oppasadres blijf overnachten. Wanneer dat toch gebeurt, spreek ik gewoon onderling met de ouders af hoe we het zullen regelen (hangt er dan ook vanaf of ik 's nachts moet opstaan voor de kinderen e.d.).
indigo eyes, indigo mind
  maandag 21 januari 2008 @ 16:19:53 #42
203672 Miek4Josh
pi_56201790
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:52 schreef IndigoGirl het volgende:

[..]

Ik ben niet volledig op de hoogte maar volgens mij krijgt de moeder van die kinderen geen vergoeding van de belasting voor de uren dat jouw dochter babysit. Ik dacht dat dat enkel geldt wanneer je een babysit inschakelt via een gastouderbureau of iets dergelijks?
Ik heb even de info gevraagd en het klopt wat je zegt, het wordt niet vergoed door de belasting, ook niet door de werkgever,mits ze aangemeld is bij een gastouderbureau, pppff het wordt wel moeilijk zo, ieder heeft zijn eigen mening,maar daarom kijk ik ook naar de info die ik krijg en het advies hierover wat nu normaal is,ik denk inderdaad dat de 2,60 normaal is en de nachten die ze doorbrengt ook op dat tarief zou moeten komen.
De lonen die sommige mensen verdienen is ook niet veel en ik denk dat een ieder,vooral als je alleenstaand ben ook aan zijn eigen portomonee moet blijven denken een kind en vooral een klein kind ,kost een hoop,dus ik snap wel dat je daar eerst naar kijkt,maar zo is ieder verantwoordelijk voor het wel en wee van zijn eigen kind,groot of klein,de gezondheid van mijn dochter vindt ik nu het belangrijkste
pi_56202232
Opzich heb je met die één ouder gezinnen gelijk. Maar als dit om 2 verdieners gaat dan zou ik het echt heel slecht vinden!
  maandag 21 januari 2008 @ 17:09:09 #44
203672 Miek4Josh
pi_56202834
Ja,2 verdieners is inderdaad wat anders,maar dat is ze niet,ze staat er ook maar alleen voor,dus we houden het zo maar aan
  maandag 21 januari 2008 @ 17:18:08 #45
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_56203027
Wat zijn jullie gierig. Een oppas heeft een hele grote verantwoordelijkheid, maar jullie betalen hen minder dan iemand die kartonnen dozen moet opstapelen?

Enne Miek4Josh, msschien heeft je dochter een vriendje waar ze die nachten mee doorbrengt. Ik ken in ieder geval geen meisjes van 16 die dag en nacht werken, wel meisjes van 16 die zeggen dat ze snachts moeten werken, maar dan stiekem met een vriendje rollenbollen. Maar hey, wie ben ik.
And all the things you do with it
pi_56208515
Ik kreeg 10 jaar geleden 5 gulden per uur om op 3 kinderen te passen. Net zoals alle oppassen die ik toen kende. Ik vind 3,50 of meer per uur dus al best veel klinken Zeker als het gaat om een avondje bankhangen, waar het toch vaak op neer komt (weet ik uit ervaring). Maar dat zal de inflatie wel zijn
pi_56251562
Mijn mond valt echt open van de bedragen die hier genoemd worden De veiligheid van je kind is toch zo belangrijk dat die paar euro niet uitmaken? Ik zou sowieso niet zo een jonge oppas nemen van 13, maar iemand van een jaar of 16. En dan toch eerder een euro op 4/5 per uur betalen.

Dat er uberhaupt jongeren zijn die voor 8 euro op een avond bij iemand gaan oppassen

sorry voor de kick
pi_56252763
Wij hebben laatst een oppas 6,50 per uur betaald voor op drie kinderen oppassen. Aangezien ze de hele avond op de bank heeft kunnen zitten en niets heeft hoeven doen, vond ik dat zelf nogal veel. Een volgende keer zal ik dan ook wat anders afspreken...bijvoorbeeld dat ze 5 euro per uur krijgt, en als ze ook nog naar de kinderen toe moet, dan meer krijgt betaald. Bijvoorbeeld.
Zoveel geld hebben wij ook niet... de prijs van een oppas is al meestal de reden dat we niet een avondje weg gaan... (en wat ik vroeger verdiende met oppassen valt hierbij in het niet!)
pi_56253036
Ik denk dat de meeste mensen die oppassen dat doen omdat ze t leuk vinden en niet per se voor t geld.
Althans zo zie ik t zelf tenminste. Het is dat ik geen kleine kinderen in mijn omgeving had vroeger, maar anders had ik t best leuk gevonden. Hadden ze me er niet eens voor hoeven te betalen (tenzij ze t natuurlijk willen )
Zelf pas/paste ik op een kindje, krijg er 5 euro per uur voor en ik ben 22. Als er daar een 2e bij komt hoef ik echt niet meer te krijgen. Ik kan me die 6.50 voor 3 kinderen wel voorstellen. Maar je hebt avonden dat je niets hoeft te doen. Dat je de hele avond op de bank zit, af en toe s bij t kind gaat kijken en dan weer verder tv gaat kijken. Als ze kleiner zijn doe je wel iets meer, maar vanaf dat mijn oppaskindje 7 maanden is hoefde ik echt niets te doen. Dan vind ik t best veel geld. Bij mijn andere baantje moet ik er meer voor doen
En op mijn stage werk ik helemaal voor een hongerloontje en das nog veel verantwoordelijker/gevaarlijker werk dan oppassen
pi_56254057
Hoi Miek4Josh

Ten eerste is het genoemde bedrag gezien de leeftijd van je dochter redelijk op pijl, behalve de nachturen wel te verstaan. Dit klopt gewoon niet, dat staat als n paal boven water.
Wat ik overigens niet begrijp en mischien klinkt het hard en zo is het zeer zeker niet bedoeld, Wie laat in hemelsnaam een 16 jarige de verantwoordelijkheid dragen van een kind? zeer zeker voor nachten als er niemand thuis is en iedereen er omheen ligt te slapen. er kan zoveel gebeuren. en als er iets zou gebeuren is niet alleen de ouder(s) verantwoordelijk maar wordt ook de oppasser ( in dit geval jouw dochter) verantwoordelijk gehouden. Ik zou dan ook als dringend advies willen geven laat je dochter met deze bijbaan stoppen, er kan zo veel fout gaan met een 4 jarige terwijl jouw dochter ligt te slapen in de kamer er naast ... brrr k moet er niet aan denken dat zij ergens verantwoordelijk voor gemaakt wordt wat eigenlijk nog te veel is voor iemand die ergens zelf nog kind is. ( dit is dus mijn kant-tekening en zeer zeker niet op de persoon af gericht )

just my thoughts
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')