5 euro per nacht?! Daar zou ik m'n bed niet voor uitkomen.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:19 schreef hestria het volgende:
link nibud
staat alles in wat je wilt weten
overigens krijgt onze oppas, 21 jaar, 3,50 per uur, vanaf 24:00 uur 4 euro, en slapen krijgt ze 5 euro per nacht.
de andere oppassen, 13 en 15, die komen samen, krijgen 2 euro pp, per uur. die passen ook niet op als we later als 12 uur thuiskomen.
quote:Op maandag 21 januari 2008 10:23 schreef hestria het volgende:
zoals je in de link daar boven staat is, 6 euro per nacht normaal. Wij hebben afspraken met onze oppas, wij blij, zij blij.
Dus heel eerlijk gezegt kan het me niks schelen dat jij voor 5 euro je bed niet uit komt.
Misschien zou je meer zakgeld kunnen overwegen als je vindt dat ze teveel werkt?quote:Op maandag 21 januari 2008 10:14 schreef Miek4Josh het volgende:
Ik wil jullie bedanken voor de reacties, het is niet alleen dat ik me zorgen maak om de tarieven,maar ook dat ze 3 baantjes en school heeft,ze werkt 2 keer in de week in de supermarkt en 1 keer in de week in een restaurant,daarnaast zit ze elke dag op school en kan zich niet meer concentreren op haar studie,ze rent vaak na haar werk,naar de oppas en brengt daar de nacht door,ik vind dit te zwaar en denk dat het appas werk naast al haar andere werkzaamheden te zwaar is voor haar.
Zoals ik het met kinderen ervaar,je werkt lichaamelijk en geestelijk en de nachten slaap je anders alsdat je die verantwoording niet hebt.
Krent!quote:Op maandag 21 januari 2008 10:23 schreef hestria het volgende:
zoals je in de link daar boven staat is, 6 euro per nacht normaal. Wij hebben afspraken met onze oppas, wij blij, zij blij.
Dus heel eerlijk gezegt kan het me niks schelen dat jij voor 5 euro je bed niet uit komt.
Maar dat doe je niet snachts.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:11 schreef hestria het volgende:
ok, mischien heel erg off topic
word hier vergeleken met normaal werk, het is oppassen, kind ligt in bed, oppas hangt met een fles cola en zak chips heel de avond voor de pc, tv, dvd etc. Hoeft 9 van de 10 keer helemaal niks te doen. krijgt dus: betaald, gratis eten en drinken, en word ook nog eens thuisgebracht, voor een avondje bank hangen.
Ja ze kan ook voor normaal geld: pleeën gaan poetsen, vakken vullen, aardbeien plukken etc etc.
was ook meer naar diegene die vol reageren van, "als ik later groot ben en kindjes heb, dan betaal ik ze wel wat meer als julie stelletje afzetters"quote:
Dan vraag ik mij wel af, is die overnachting dan bovenop het uurtarief?quote:Op maandag 21 januari 2008 13:20 schreef IndigoGirl het volgende:
Tarieven van de gezinsbond (Vlaanderen):
Uurtarief: ¤ 3,00 /uur
Overnachting (22 tot 8 uur + ontbijt): ¤ 15,00
Minimumvergoeding (minder dan 2 uren): ¤ 6,00
Deze tarieven worden gebruikt voor mensen die een oppas hebben via de gezinsbond maar worden ook zo'n beetje algemeen gebruikt als richtlijn door mensen die op één of andere manier een oppas inschakelen.
Ja, daar kan ik ook goed inkomen hoor, maar het feit is nog steeds dat je verantwoordelijkheid draagt over het kindje. Laatst ging ik oppassen op mijn pleegbroertje toen mijn ma en d'r vriend dus een nachtje weg waren. Ben toch 's nachts wel weer even bezig geweest om hem te verschonen (1,5 jaar oud) en weer in slaap te krijgen.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:28 schreef Suzanna het volgende:
LasTeR, waarom zouden ze nog een uurtarief ook krijgen terwijl je 's nachts veel minder doet (lees: slaapt) en er alleen bent omdat er toch iemand bij de kinderen moet zijn...
Overdag en 'snachts is gewoon niet te vergelijken bij kinderen verzorgen....overdag ben je constant met ze bezig, moet je opletten, opvoeden, eten geven, etc... 's nachts 'ben' je er alleen maar doordat je lijfelijk in het huis aanwezig bent.
Avondtarief voor oppassen is ook lager dan overdag, omdat je er wel BENT maar normaalgesproken niets hoeft te DOEN als oppas.
(hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd? als 't niet zo is roep je maar hoor)
Dat kan je wel finden, maar jij geeft aan dat je vindt dat ze teveel werkt, dan kun je 2 dingen doen:quote:Op maandag 21 januari 2008 12:36 schreef Miek4Josh het volgende:
Hoi droogdok,
Je bent erg negatief zie ik, ik leg een situatie uit en denkt gelijk alles te weten over iemand.
De reden dat een kind werkt,de zakgelden en waarom een kind graag wil werken en opleiding wil volgen.
Misschien is het wel een meisje waar makkelijk misbruik van te maken is en een hart voor ieder persoon en hun omstandigeheden heeft.
In iedergeval zou ze voor een euro nog haar bed uitkomen
quote:Op maandag 21 januari 2008 13:11 schreef hestria het volgende:
ok, mischien heel erg off topic
word hier vergeleken met normaal werk, het is oppassen, kind ligt in bed, oppas hangt met een fles cola en zak chips heel de avond voor de pc, tv, dvd etc. Hoeft 9 van de 10 keer helemaal niks te doen. krijgt dus: betaald, gratis eten en drinken, en word ook nog eens thuisgebracht, voor een avondje bank hangen.
Ja ze kan ook voor normaal geld: pleeën gaan poetsen, vakken vullen, aardbeien plukken etc etc.
PS, minium jeugdloon voor een 16 jarige ligt rond de 2,60
Ik ben niet volledig op de hoogte maar volgens mij krijgt de moeder van die kinderen geen vergoeding van de belasting voor de uren dat jouw dochter babysit. Ik dacht dat dat enkel geldt wanneer je een babysit inschakelt via een gastouderbureau of iets dergelijks?quote:Op maandag 21 januari 2008 15:23 schreef Miek4Josh het volgende:
[..]
Maar als dat alles gratis zou zijn en je krijgt dit van je baas en de belasting vergoed,wordt er toch aardig verdient aan het hangen op de bank en een zak chips,
dit is niet lullig bedoeld hoor, maar ik heb even de bedragen bekeken van wat mensen vergoed krijgen door de belasting.
Dit is een enorme discussie aan het worden,ik vroeg het alleen maar omdat wij onwetend hierin zijn en het zit ons al dagen niet lekker en ik als moederzijnde heb toch de hoofdverantwoording over het wel en wee van me dochter en ken haar singialen als het niet lekker loopt.
Toch zijn we hier een stuk wijzer uit geworden en daarom wil ik iedereen bedanken voor hun mening en adviezen.
Ik heb deze site gevonden en heb gezien dat er meer discussies staan ,graag zou ik daarom ook willen weten hoe ik een foto kan plaatsen en een pm kan openen,ik denk dat hier nog wel meer uit te halen is aan advies.
Groetjes Miek
Volgens mij wordt overnachting hier beschouwd als de babysit blijft overnachten maar de ouders komen na hun avondje uit wel terug naar huis. De babysit zorgt dan voor de kinderen tot bedtijd en 's morgens tot de ouders wakker zijn (of het uur dat overeengekomen is). De babysit krijgt dan het uurtarief betaald tot 22u en vanaf 8u en voor de uren daartussen het vaste nachttarief.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:24 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij wel af, is die overnachting dan bovenop het uurtarief?
Anders is het maar 1,50 per uur.
Ik heb even de info gevraagd en het klopt wat je zegt, het wordt niet vergoed door de belasting, ook niet door de werkgever,mits ze aangemeld is bij een gastouderbureau, pppff het wordt wel moeilijk zo, ieder heeft zijn eigen mening,maar daarom kijk ik ook naar de info die ik krijg en het advies hierover wat nu normaal is,ik denk inderdaad dat de 2,60 normaal is en de nachten die ze doorbrengt ook op dat tarief zou moeten komen.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:52 schreef IndigoGirl het volgende:
[..]
Ik ben niet volledig op de hoogte maar volgens mij krijgt de moeder van die kinderen geen vergoeding van de belasting voor de uren dat jouw dochter babysit. Ik dacht dat dat enkel geldt wanneer je een babysit inschakelt via een gastouderbureau of iets dergelijks?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |