abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 08:13:58 #1
203672 Miek4Josh
Ik ben iets aan het uitzoeken
pi_56191882
Hallo allemaal, ik ben iets aan het uitzoeken voor mijn dochter.
Mijn dochter past op een jongetje van 4 jaar,waarvan de moeder nachtdiensten en ochtenddiensten draaid.
Als mijn dochter de nacht daar moet doorbrengen,krijgt ze betaald vanaf 7 uur 'smorgens,als de kleine wakker is,een bedrag van 2,50 euro.
Is dit correct?
Ik weet niet hoeveel een baas hoort bij te dragen,of hoeveel je als ouder zijnde van de belasting voor oppas kan krijgen.
Ik vindt het een te klein bedrag en een te groote verantwoording.
Zou iemand mij kunnen informeren hierover?
Groetjes Miek
Graag wil ik uitzoeken wat mijn dochter van 16 jaar eigenlijk vergoed hoort te krijgen voor de nachten die ze oppast ,ze brengt hele nachten door en wordt niet betaald als de klein ligt te slapen,is dit goed?
pi_56191910
Het is normaal dat je ook voor de slapende uren een kleine vergoeding krijgt. Zo rond de ¤3 is wel normaal voor 16 jaar.
Je kan oppas alleen terugkrijgen als het via een officieel bureau gebeurd. Anders krijg je niks. Via een bureau is de maximale uurprijs ¤6,10, waarvan maximaal ¤1,60 voor bureaukosten.
uit een aspergernest
pi_56191925
link nibud

staat alles in wat je wilt weten

overigens krijgt onze oppas, 21 jaar, 3,50 per uur, vanaf 24:00 uur 4 euro, en slapen krijgt ze 5 euro per nacht.

de andere oppassen, 13 en 15, die komen samen, krijgen 2 euro pp, per uur. die passen ook niet op als we later als 12 uur thuiskomen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 21 januari 2008 @ 08:21:54 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56191938
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56192000
mijn dochter (16) krijgt in de avonduren 3,50 per uur.
this bitch bites
pi_56192011
Dat is belachelijk laag. Ik denk dat 6 euro ongeveer een minimum is, ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand minder dan 6 euro verdient met het oppassen.

Edit: Ik lees nu de andere reacties. Het zal wel aan mij liggen. Fucking afzetters allemaal...
pi_56192060
Het lijkt mij dat er ook een vergoeding per nacht/per uur moet staan als zij 's nachts oppast. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je dochter oppast, als de moeder een nachtdienst gaat werken, er geen vergoeding voor je dochter tegenover staat. Het is makkelijk om te zeggen dat het kindje pas om 7 uur 's morgens wakker wordt, maar de slapende uren is je dochter wel verantwoordelijk voor het kind.
pi_56192077
Waarom zou je niet betalen als het kind slaapt, . Oppasser moet dan toch ook gewoon aanwezig zijn. En je kunt ook weinig voor jezelf doen want je bent bij iemand anders thuis.
  maandag 21 januari 2008 @ 09:03:34 #9
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56192281
PopeOfTheSubspace, vragen ze dan zes euro per uur of per avond?
Een vriendin van mij is gastouder en paste ook wel bij andere mensen thuis op zij vroeg (als "proffessioneel oppasser") ongeveer vijf euro voor één kind en de tweede vier euro per uur.

Vanaf woensdag komt er hier ook een meisje oppassen.
Ze is ongeveer een jaar of 14/15, komt elke woensdag voor tien weken lang en af en toe tussendoor eens een keer als we een ouderavond hebben ofzo.
Ze wou maar 5 euro per keer(!) hebben maar wij hebben daar 2,- per uur van gemaakt. Op die woensdag avonden heeft ze dan iig al meer dan 6 euro en als het dus iets langer duurt iets meer.
(en we stoppen haar af en toe ook wel iets toe )

Nou wonen wij in het noorden, misschien dat er hier sowieso iets minder word gevraagd?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 21 januari 2008 @ 09:07:59 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56192336
Wij betalen 3 euro per uur voor onze oppas van 13 en 14 jaar (die komen samen) en delen het geld. Zij passen overigens alleen 's avonds op.
Onze Tagesmutter (54 jaar en gediplomeerd) krijgt 5 euro per uur. Zij past overdag op de kinderen en kookt voor ze en eet ook met ze. In de enkele gevallen dat de kinderen hier eens een nachtje slapen, betalen we tot acht uur 's avonds en vanaf 5 uur 's morgens.

Dit zijn in onze omgeving hele normale prijzen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 21 januari 2008 @ 09:09:17 #11
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56192358
Miek4Josh, ik vind het écht erg weinig wat je dochter krijgt.
Als het gewoon een avond zou zijn zou ik 2,50 p/u helemaal niet raar vinden. Maar ze blijft er dus ook 's nachts? Ik zou dan ook een (iets hoger) nachttarief aanhouden.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_56193244
Wat een afzetters hier zeg, het veilig zijn van je kinderen is je toch wel wat meer waard dan enkele euro's per uur?
Een babysitter hebt die zijn/haar werk goed doet en voor je klaar staat als het nodig is zou van mij toch minimaal wel het dubbele krijgen van de bedragen die ik hier hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 21 januari 2008 @ 10:14:23 #13
203672 Miek4Josh
pi_56193450
Ik wil jullie bedanken voor de reacties, het is niet alleen dat ik me zorgen maak om de tarieven,maar ook dat ze 3 baantjes en school heeft,ze werkt 2 keer in de week in de supermarkt en 1 keer in de week in een restaurant,daarnaast zit ze elke dag op school en kan zich niet meer concentreren op haar studie,ze rent vaak na haar werk,naar de oppas en brengt daar de nacht door,ik vind dit te zwaar en denk dat het appas werk naast al haar andere werkzaamheden te zwaar is voor haar.
Zoals ik het met kinderen ervaar,je werkt lichaamelijk en geestelijk en de nachten slaap je anders alsdat je die verantwoording niet hebt.
Graag wil ik uitzoeken wat mijn dochter van 16 jaar eigenlijk vergoed hoort te krijgen voor de nachten die ze oppast ,ze brengt hele nachten door en wordt niet betaald als de klein ligt te slapen,is dit goed?
  maandag 21 januari 2008 @ 10:18:41 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56193542
Leuke sig
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56193572
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:19 schreef hestria het volgende:
link nibud

staat alles in wat je wilt weten

overigens krijgt onze oppas, 21 jaar, 3,50 per uur, vanaf 24:00 uur 4 euro, en slapen krijgt ze 5 euro per nacht.

de andere oppassen, 13 en 15, die komen samen, krijgen 2 euro pp, per uur. die passen ook niet op als we later als 12 uur thuiskomen.
5 euro per nacht?! Daar zou ik m'n bed niet voor uitkomen.
  maandag 21 januari 2008 @ 10:23:27 #16
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56193641
zoals je in de link daar boven staat is, 6 euro per nacht normaal. Wij hebben afspraken met onze oppas, wij blij, zij blij.
Dus heel eerlijk gezegt kan het me niks schelen dat jij voor 5 euro je bed niet uit komt.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_56193687
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:23 schreef hestria het volgende:
zoals je in de link daar boven staat is, 6 euro per nacht normaal. Wij hebben afspraken met onze oppas, wij blij, zij blij.
Dus heel eerlijk gezegt kan het me niks schelen dat jij voor 5 euro je bed niet uit komt.
!!
pi_56194662
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:14 schreef Miek4Josh het volgende:
Ik wil jullie bedanken voor de reacties, het is niet alleen dat ik me zorgen maak om de tarieven,maar ook dat ze 3 baantjes en school heeft,ze werkt 2 keer in de week in de supermarkt en 1 keer in de week in een restaurant,daarnaast zit ze elke dag op school en kan zich niet meer concentreren op haar studie,ze rent vaak na haar werk,naar de oppas en brengt daar de nacht door,ik vind dit te zwaar en denk dat het appas werk naast al haar andere werkzaamheden te zwaar is voor haar.
Zoals ik het met kinderen ervaar,je werkt lichaamelijk en geestelijk en de nachten slaap je anders alsdat je die verantwoording niet hebt.
Misschien zou je meer zakgeld kunnen overwegen als je vindt dat ze teveel werkt?
Anders moet je niet zeuren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56194678
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:23 schreef hestria het volgende:
Krent!
  maandag 21 januari 2008 @ 11:13:34 #20
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56194826
Pff, als ik later een oppas nodig zou hebben krijgt die toch echt wel een redelijke vergoeding hoor. Als er niemand thuis is behalve dat meisje draagt ze toch een grote verantwoordelijkheid.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  maandag 21 januari 2008 @ 11:25:44 #21
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56195120
Miek4Josh, ik vind dat de moeder van het oppasgezin van je dochter zich eens moet verdiepen in wat echte (flexible) opvang kost. Ze mag blij zijn dat je dochter dit wil doen en er moet dus ook een normale vergoeding tegenover staan. Sowieso een vaste vergoeding voor de nacht.
Lijkt het je niet verstandig om je dochter 1 van haar 3 baantjes op te laten zeggen? Het is wel erg veel.
Print de info van het Nibud uit en geef die informatie eens met je dochter mee. Doet de oppas-vrouw er niks mee, weet je dochter meteen welke baan ze op moet zeggen.
Succes ermee hoor.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 21 januari 2008 @ 12:36:32 #22
203672 Miek4Josh
pi_56196877
quote:Op maandag 21 januari 2008 10:14 schreef Miek4Josh het volgende:
Misschien zou je meer zakgeld kunnen overwegen als je vindt dat ze teveel werkt?
Anders moet je niet zeuren.

Hoi droogdok,
Je bent erg negatief zie ik, ik leg een situatie uit en denkt gelijk alles te weten over iemand.
De reden dat een kind werkt,de zakgelden en waarom een kind graag wil werken en opleiding wil volgen.
Misschien is het wel een meisje waar makkelijk misbruik van te maken is en een hart voor ieder persoon en hun omstandigeheden heeft.
In iedergeval zou ze voor een euro nog haar bed uitkomen
  maandag 21 januari 2008 @ 12:52:03 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56197252
Miek4Josh, ik kan je niet pm-en, anders had ik dit berichtje per pm gestuurd. Ik wilde je alleen even zeggen dat je droogdok gewoon moet negeren, doen wij ook Is waarschijnlijk gewoon een verveeld pubertje en/of relkloontje. Oninteressant dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 21 januari 2008 @ 13:00:39 #24
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_56197458
Een kind van 16 dat zoveel werkt en het zo druk heeft is niet gezond.

¤ 2,50 per uur voor oppassen vind ik niet veel. En de uren 's nachts is ze er ook, lekker doorbetalen dus (al is het een laag tarief, want ze hoeft weinig te doen). Ik noem maar wat... een tientje à vijftien euro per nacht ofzo?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_56197596
Ik vind 2,50 per uur ook niet zoveel en zeker niet als ze 's nachts niets krijgt! Het is toch een hele verantwoording.

In de gezondheidszorg is het gebruikelijk dat je slaapdiensten gewoon betaald krijgt (of in vrije tijd terug krijgt). Je krijgt dan geld voor de helft van het aantal uren dat je slaapt.

Ik vind dat ze minimaal een vergoeding van een tientje per nacht moet krijgen.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')