abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 10:31:37 #26
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_56193821
Alles gelezen maare
quote:
Genoeg stof om te bespreken!
Daar ben ik het toch niet mee eens.
Het spel is juist om het niet te bespreken maar gewoon doen (en vooral niet teveel nadenken ).
There is no rehab for stupidity.
pi_56195095
Ergens bekruipt me het gevoel dat de TS van het type is, dat iedere avond in de kroeg/danstent weer netjes alleen en eenzaam zijn bedstee opzoekt na een gezellige avond anderen ge-analyseert te hebben...

Dat zou maar één goede tip voor de TS openlaten: Ga eens neuken!

desnoods, mocht het niet lukken met je doorwerkende gedachte- en analyseer-dwang-stroom in je hersenen, overweeg een lobotomie
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 21 januari 2008 @ 11:37:09 #28
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56195408
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:25 schreef addictivebeat het volgende:

Everybody loves a challenge, dus dit klopt zonder meer. Ten aanzien van vrouwen geldt het dubbelop, omdat je als man zijnde als het ware goedgekeurd bent.
Nogal wat vrouwen zijn onzekere jaloerse twijfelkutten. Zoals een 30+ single-vrouw met 'issues' het uitdrukte: 'ik val op getrouwde mannen, want volgens mij is er iets mis met single mannen.'

Ja, duh-huh.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56195526
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:37 schreef gronk het volgende:

[..]

Nogal wat vrouwen zijn onzekere jaloerse twijfelkutten. Zoals een 30+ single-vrouw met 'issues' het uitdrukte: 'ik val op getrouwde mannen, want volgens mij is er iets mis met single mannen.'

Ja, duh-huh.
Alle vrouwen zijn onzeker.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:25:07 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56196617
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:41 schreef addictivebeat het volgende:

Alle vrouwen zijn onzeker.
Maar sommigen maken er een sport van.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56197028
Jeses wat een verhaal en waarom begin je zo vijandig? Je kent de FOK!ers toch? Die willen een samenvatting en met dit soort lappen tekst begrijp ik heel goed waarom
Ik snap niet helemaal wat je nou wilt met dit stuk. Het is een aardige analyse, maar ik denk niet dat iemand iets nieuws gelezen heeft. En het stuk over de marokkanen vind ik toch niet echt kunnen. Net of zij de enige groep buitenlanders zijn in een gemiddelde uitgaansgelegenheid. En net of er geen lompe boeren bestaan die precies dezelfde kutacties hebben?
En als ik, als vrouw, een man leuk vind en er ee nbeetje op af gestapt ben, verwacht ik toch wel een reactie van die man. Niet een kerel die vindt 'dat zij er wel wat meer moeite in mag steken'. Hallo...het moet wel van twee kanten komen hoor...ik ga niet stap één én twee zetten zodat jij stap drie kunt zetten omdat de vrouw haar werk heeft verricht.
Dus....
  maandag 21 januari 2008 @ 14:43:57 #32
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_56199787
quote:
Op maandag 21 januari 2008 03:36 schreef Gesicht het volgende:
Allereerst, dit is geen clone, maar mijn eerste reactie op dit forum welke ik gedurende lange tijd al lees. Ik ben van het mannelijke geslacht en verdere informatie is niet nodig en zelfs niet wenselijk omdat ik denk ik op deze manier de beste reacties van jullie kan uitlokken. Een aantal van mijn ervaringen komen van mijzelf, maar ook een hoop zijn waarnemingen die ik heb gedaan bij andere personen, meestal vrienden. Ik ga geen samenvatting neerzetten, want ik heb niets aan mensen die reageren met de kans dat ze niet mijn volledige boodschap hebben begrepen. Als je geïnteresseerd bent in het "spelletje" van lichaamstaal en voornamelijk op flirtgebied, dan lukt het je wel om je door deze tekst te worstelen.

Bij evenementen, feesten of andere uitgaansgelegenheden waar veel mensen bij elkaar komen van min of meer dezelfde leeftijd valt het mij op dat als een mannelijk individu een ruimte binnenloopt, het grootste deel van de aanwezige vrouwen een korte impressie opmaakt van deze persoon en vervolgens weer verder gaat met haar bezigheid. In principe is dit een erg onopvallend -zoals vrouwen dat het liefst doen- ritueel, maar door het feit dat ze "massaal" tegelijkertijd kijken is het erg gemakkelijk op te merken. Het is moeilijk een inschatting te maken in welke "staat" de vrouwen zijn, maar kort door de bocht genomen vooral vrouwen die op dat moment niet in gesprek zijn met een persoon die zij leuk vinden / een relatie mee hebben. In de praktijk komt dit neer op vrouwen die op dat moment samen met andere vriendinnen of gewoon een vriendengroep op bijvoorbeeld de dansvloer staan en graag naar andere mannen kijken. Ik denk dat er niet eens zoveel verschil zit tussen vrouwen die een relatie hebben of vrijgezel zijn.

Goed, dan sta je daar en heb je het samen met je vrienden goed naar je zin. Ik heb er dan altijd een handje van om tijdens het dansen rond te kijken en te zoeken naar wat onschuldig oogcontact, Het kan ook zijn dat ik iemand naar een van mijn vrienden zie kijken. Je bent in principe samen met heel veel mensen in een relatief (te) kleine ruimte die allemaal gekomen zijn met min of meer dezelfde intenties: een leuke tijd hebben. Ondanks dit gegeven, hangt er altijd maar een "koele" sfeer. Het oogcontact is van korte duur en er valt weinig emotie af te lezen tijdens het allereerste "contact". Dit is opzich niet raar, maar toch voelt het erg afstandelijk. Dit gevoel komt denk ik voort uit het feit dat mannen er meestal geen enkele moeite mee hebben om opvallend een vrouw te bekijken of misschien hebben ze het niet eens zin de gaten dat het opvallend is. Denk aan een aantrekkelijke vrouw die op het strand langs een aantal mannen loopt die met open monden en grote ogen de vrouw nakijken en daarbij op een of andere manier verbaal duidelijk moeten maken dat ze knap is door bijvoorbeeld te fluiten. You get the picture. Vrouwen daarentegen neigen het liefst te doen alsof ze de betreffende man niet eens hebben gezien, en pas als hij duidelijk een andere kant opkijkt hem onderwerpen aan een al dan niet grondige inspectie. Dit is natuurlijk erg generaliserend, maar in grote lijnen zal het hier wel op neer komen. Je hebt dan ook nog het wetenschappelijk feit dat vrouwen een breder zichtveld hebben en zij zullen deze gave gebruiken om "in hun ooghoeken" naar een aantrekkelijke man te kijken, zonder dat ze hun ogen er direct op focussen en dus eigenlijk "de andere kant op kijken". De vrouwen hebben de man dus allang gezien voordat hij zelf eens gaat rondkijken wat er allemaal aan vrouwelijk volk in de buurt staat.

Neem even het scenario dat er oogcontact is tussen een man en een vrouw en dat alleen bekend is dat de man de vrouw wel aantrekkelijk vindt. Als man zijnde let ik uiteraard meer op de vrouwelijke gedragingen en laat ik de analyse van deze man even buiten beschouwing. Elke vrouw reageert en gedraagt zich anders tijdens zo'n situatie. Je hebt vrouwen die dichterbij komen staan om daar te gaan dansen, maar is dat interesse of was er toevallig daar een open plek? De vrouwen die dan bijvoorbeeld eerdere malen op een avond in de buurt van een vriend van mij gaan dansen, zijn min of meer op te splitsen in twee groepen, de vrouwen die duidelijk oogcontact maken, en die dat niet doen. Ik heb het idee dat voornamelijk de over het algemeen aantrekkelijk gevonden vrouwen tot de laatste groep horen. Dit zijn dan meestal knappe vrouwen die als arrogant worden ervaren door sommige mannen. Een mogelijke verklaring is dat deze groep een dusdanige hoeveelheid mannelijke aandacht krijgt, dat het voor hun voldoet om enkel erg oppervlakkige signalen uit te zenden. Mocht hij er niet op reageren, dan zijn er nog zat anderen. Het klinkt in principe logisch dat een minder aantrekkelijke vrouw meer moeite moet doen om aandacht te krijgen van die ene man, dan een supermodel. De andere groep die dus wel veel oogcontact maakt, lijkt zo hier op papier voor de man een kat in het bakkie! Maar dan is er ook nog de vraag of ze niet gewoon kijken omdat de ander kijkt, of omdat ze het gewoon reuze interessant vinden dat jij een groot litteken op je voorhoofd hebt. Je begrijpt dat ik (en meerdere mannen met mij) het liefst duidelijke signalen ontvang, voordat ik er meer moeite in ga stoppen. Dit is natuurlijk van toepassing op de beide groepen die ik in deze alinea heb geschetst. Ik denk dat ik samen met een aantal vrienden van mij niet behoor tot de groep mannen die er maar op af gaan en zien wat er gebeurt. Ik zie liever dat een man op een bepaalde avond gaat voor één vrouw en daar succes mee heeft dan dat hij op één avond 16 vrouwen afgaat en pas bij de 17e succes heeft. Ik neem aan dat een vrouw ook liever kiest voor de eerste soort man? Ik wil niemand voor de kop stoten, maar kan het zijn dat het verschil in aanpak met mate van intelligentie (dus niet puur het vermogen om goed te kunnen leren) te maken heeft?

Aan de ene kant denk ik van wel, maar ik heb ook ervaringen opgedaan die daar misschien niet eens mee te maken hebben. Ik zie namelijk ook om me heen, dat een bepaalde groep mannen er een heel radicale aanpak erop nahoudt. (De volgende waarnemingen maken zo duidelijk onderscheid, dat ik kan erzekeren dat het niets te maken heeft met racisme.) Het is erg opvallend dat -vooral- marokkanen de neiging hebben zonder enig oogcontact op een sexuele manier contact proberen te maken door uit het niets tegen vrouwen aan te dansen. Dit mogen ze natuurlijk helemaal zelf weten, maar de meeste vrouwen blijken hier gelukkig niets van te hoeven weten. Deze rituelen leiden dan ook vaak tot het weglopen van de betreffende vrouw. Ik hoop dat ik er niemand mee voor de kop stoot, maar ik heb het idee dat de wat meer sletterige types minder moeite hebben met deze verrassingsacties. Heb ik dan misschien toch gelijk?

Nog even over de groep vrouwen die oogcontact (probeert te) maken. Ook al vind ik de betreffende vrouw niet echt knap, dan ben ik toch geneigd het spelletje mee te spelen. Ongeacht of ik haar aantrekkelijk vind of niet, ik zal in eerste instantie niet snel geneigd zijn een gesprek aan te knopen. Noem het hard-to-get spelen, ik vind het gewoon te laagdrempelig, niet mijn stijl. Als zij blijkbaar interesse heeft in mij, vind ik dat daar best wat meer moeite voor gedaan mag worden. Vaak blijft het op die avond dan ook bij kijken van haar kant uit. Nu denken jullie misschien dat ik dan de betreffende vrouw blijkbaar niet
aantrekkelijk genoeg vond, anders had 'ie er echt wel op afgestapt. Nou, dat zal in sommige gevallen best zo zijn, maar ik heb ook vaak zat bij wijze van experiment expres niets ondernomen om te kijken wat er van de andere kant uit gedaan wordt. Soms al heel snel iets, maar meestal niet veel meer dan kijken
en gedurende de avond verschillende keren in de buurt te gaan dansen. Is het gemakzucht, of gewoon gewenning dat het de "taak" is van de man om de tweede stap te zetten? Ik zeg opzettelijk tweede stap, want het is in verschillende onderzoeken aangetoond dat de vrouw de eerste stap zet, door middel van zeer subtiele lichamelijke "gestures" die de man zouden moeten aanzetten tot actie. Feit is echter ook dat mannen niet zo goed zijn in het begrijpen van lichaamstaal en het soms totaal verkeerd interpreteren of niet eens onbewust oppikken, laat staan bewust. De vrouw zal nóg meer moeite moeten doen om het duidelijk te maken, of ze geeft het op met de gedachte dat hij geen interesse blijkt te hebben. Bij drukke evenementen is het veel moeilijker om een breed scala aan flirtsignalen te gebruiken dan bijvoorbeeld op de werkvloer onder twee collega's, waar je veel meer tijd beschikbaar hebt en er veel verschillende situaties voorkomen waar je interactie hebt. Het voordeel van een uitgaansgelegenheid is daarentegen dat de signalen die wel gebruikt kunnen worden, naar mijn ervaring veel duidelijker zijn en dus makkelijker te interpreteren.

Er was recentelijk een vrouw die zich gedroeg zoals in de vorige alinea beschreven en toevallig kwam er een vriendin van me door de menigte geworsteld om mij aan te spreken. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mannen en vrouwen haar als aantrekkelijk ervaren en ze is toevallig van het caliber die erg uitbundig groet, en zo dus ook bij mij. Vervolgens zie ik de vrouw die de hele avond al een oogje op me hadterugdeinzen. Had ze de overtuiging dat het mijn vriendin was? Ik heb haar de rest van de avond dan ook niet meer gezien. Misschien trok ze wel bepaalde conclusies dat ik toch niet zo aantrekkelijk was, omdat ze voor een moment kon observeren met wat voor soort vrouwen ik "omga". Ik maak mezelf er ook vaak schuldig aan dat als ik een vrouw zie die ik aantrekkelijk vind, beoordeel aan de hand van met wat voor mannen ze omgaat. Niet zozeer wat voor vriendinnen ze heeft, want daar vind ik vaak weinig af te lezen. Mannen daarentegen laten toch wat meer van haar karaktereigenschappen zien; hoe ze praat, hoe ze lacht om zijn grappen, kortom hoe ze zich gedraagt. Als ik die man dan een of andere boeren lul vind en zij gedraagt zich daarnaast ineens als 12-jarig meisje, dan is het aantrekkelijkheidsniveau van haar gedaald tot nul. Het is wat lastig om uit te leggen, maar ik denk dat jullie het wel snappen. Los van mijn mening over die man, vind ik het ook minder aantrekkelijk als ze gedurende de avond veel aandacht "accepteert" van mannen. Wat dat betreft hou ik er wel van als een vrouw niet "te makkelijk" is. In tegenstelling tot de vrouw in bovenstaand voorbeeld heb ik wel het idee dat over het algemeen vrouwen het juist wél aantrekkelijk vinden als je als man veel vrouwelijke aandacht krijgt. Hoe denken jullie hierover?

Ik heb maar een aantal vragen gesteld in mijn verhaal, dus misschien is het wat lastig om op deze lap tekst te reageren. Mochten jullie dat idee hebben, dan zou ik graag een reactie willen zien over hoe jullie de flirtrituelen tussen man en vrouw ervaren. Voor mannen bijvoorbeeld hoe jullie reageren op bepaalde flirtsignalen van vrouwen, ga je samen met haar dansen, knoop je een gesprek aan of laat je het bij oogcontact in de hoop dat zij actie onderneemt? Had je de signalen tevens goed geinterpreteerd of blijkt achteraf dat je alles door een roze bril bekeek? Voor vrouwen lijkt het me interessant om te vertellen hoe jullie aan een man laten weten dat je hem wel aantrekkelijk vindt. Voer je deze signalen bewust uit, of denk je dat het min of meer automatisch gebeurt? Mocht hij nou niet reageren, geef je het dan op of ga je beter je best doen? Ga je er zelf op af en waarom (niet)? En in het algemeen; als jullie het flirtspelletje meespelen terwijl je eigenlijk niet geïnteresseerd bent, waarom doe je dat dan? Omdat je, net zoals ik, geïnteresseerd bent in de lichaamstaal die erbij komt kijken, dat je het fijn vindt om aandacht te ontvangen of iets anders?

Genoeg stof om te bespreken!
Curieux,… comme curieux. Chapeau TS. Stoutmoedig en to the point! Daar houd ik wel van. Het had iets uitgebreider gemogen, maar aangezien dit je eerste post is zullen we het door de vingers moeten zien. Misschien had je even een lijstje met je vragen kunnen opsommen op het eind; ook al heeft iemand je acht alinea’s gelezen, het is toch fijn om op een rijtje te hebben waar je eigenlijk naar vist.

Flirten is zoals je omschrijft een complex iets, dat gedreven is door ons evenzo complexe psyche. Je moet echter wel duidelijk hebben dat de ene uitgaansgelegenheid anders is dan de andere. Verder is de ene individu amicaler en misschien wat fysiek toegankelijker dan de andere, wat voor verwarring kan zorgen. Ook geef je een voorbeeld van mensen uit een bepaalde etnische groep en geef je eigenlijk aan dat interculturele verschillen bestaan omtrent het flirten. Met dit in het achterhoofd is het lastig vast te leggen hoe flirten werkt; hopelijk ben je het daarmee eens. Laten we eens deze factoren stuk voor stuk afgaan.

Soort feest/locatie
Je kunt natuurlijk onderworpen worden aan flirten op verschillende feesten. Laten we dit voor het gemak weer opsplitsen in de volgende categoriën: bekenden, onbekenden met gezamenlijke interesses, volledig onbekenden.
Als voorbeeld van bekenden kun je denken aan een verjaardagsfeest of afstudeerfeest van een vrien(in) etc. Toenadering zoeken is niet zo moeilijk in dit geval. Een gesprek is snel aangeknoopt, een dansje is makkelijk gewaagd, dus hoe kun je hier nog spreken van flirten? Ik zou zelf denken als je een grens over gaat wat je niet bij een alledaagse vriendschap verwacht. Dit kan fysiek contact (hand op de rug, arm om iemand heen) zijn tot complimentjes die je eigenlijk nooit geeft. Het lijkt mij dus makkelijker om flirtsignalen te herkennen bij een bekende dan een onbekende, omdat je deze grens waarschijnlijk al kent. Om te flirten met zo’n bekende moet je wel meer uit de kast trekken (lees: gewaagdere avances maken), omdat de grens tot contact (praten en dansen) makkelijker is.

Bij een groep onbekenden met gezamenlijke interesses kun je denken aan een feest van je dansschool, een feest van je sportvereniging of een bedrijfsfeest. Je kunt bij zo’n grote groep vaak niet iedereen kennen, maar je hebt in ieder geval iets gemeen. Hierbij komt echter de moeilijkheid dat je niet zo goed weet waar de grens tussen vriendelijk contact en flirten ligt. Neem bijvoorbeeld een salsafeest: natuurlijk zijn er mensen die erheen gaan met als doel een metgezel te vinden, maar het doel is vooral lekker dansen. Het is dus niet gek om een onbekende ten dans te vragen. Natuurlijk is het leuk en mooi om te zien hoe anderen dansen, dus iemand nastaren hoeft hier helemaal niks te betekenen. Het hangt hier bij de persoon ook af of hij/zij ‘fysieker’ is dan je normaal verwacht. Je kunt natuurlijk heel intiem dansen, of juist niet. Het is hier zeer lastig flirtsignalen te bespeuren.

Het echt basale flirten gebeurt bij een bijeenkomst van onbekenden. Hier is de drempel zó hoog dat velen er moeite mee hebben om een eerste verbale contact te maken; de openingszin. Dit kan bemoeilijkt worden door a) de drukte in het etablissement b) geluidsdruk die in het etablissement heerst door de ter plekke actieve geluidsinstalatie. Indien deze groot zijn, moet er meer moeite gedaan worden om iemand aan te spreken. Als iemand dit dus doet, moet er wel iets achter zitten. Het is immers onlogisch om de opmerking “Goh, het is druk hier vanavond” drie keer te moeten herhalen zonder bijbedoelingen. Zit je in een rustig lounge cafeetje en je vindt oprecht dat iemand een leuke accesoire om heeft, dan kan dit mijn inziens oprecht gezegd worden. Het kost niet veel moeite om over de muziek heen te komen en het zou dus zo spontaan eruit kunnen rollen.
Een bijkomstig probleem is dat je totaal niks van elkaar weet en eigenlijk niks hebt om over te beginnen, behalve hetgeen wat er op dat moment afspeelt (“Goh leuk nummer he? De DJ draait erg goed vanavond! Lekker druk… etc.”) Iemand die zo’n zin naar mij zou gooien heeft als doel om contact te leggen en is al bezig met flirten/versieren. Gaan we even terug naar de eerste categorie (volledig bekenden) dan betekent zo’n zin waarschijnlijk niks.
En dan hebben we nog non-verbaal contact en laten we het maar even over oogcontact hebben. Natuurlijk komt het voor dat je even rondkijkt (zoeken naar bekenden, kijken wie er achter de bar staat, wie er plaatjes aan het draaien zijn etc.) en dat je blik opeens kruist met iemand. Een bevestigend lachje kan daarbij van alles betekenen. Het kan zijn: “hoi” en meer niet of natuurlijk “hee, jij ziet er eigenlijk best leuk uit.” Aangezien je die persoon niet kent blijft het gissen, maar je kunt bevestiging krijgen als de frequentie van blikken toeneemt. Misschien komt er een knipoogje bij, enfin,… uiteindelijk blijkt wel of het flirten is. Het kan ook niet anders, dan dat je op een gegeven moment een gesprekje moet gaan beginnen om te zien waar het echt om gaat.

Interindividuele verschillen
TS gaf aan dat bepaalde etnische groepen anders contact zoeken, maar om het nog moeilijker te maken is het ook nog eens zo dat niet iedereen even spontaan is.
Laten we even kijken naar het eerste punt: culturele verschillen. We mogen duidelijk stellen dat mediterrane types bekend staan als cassanova’s en versierders (niet negatief bedoeld; niet positief; gewoon een neutrale stelling). Sommige vrouwen (of mannen) zwijmelen hiervan, sommige niet. Sommige mannen (of vrouwen) gaan plat voor een pittige dame uit deze regionen en andereweer niet. Feit blijft dat deze mensen misschien directer (in fysieke of verbale zin van het woord) toenadering zoeken en gedurfder zijn in het flirten.
Voor mijn stage heb ik een half jaar in het wonderschone Japan mogen verblijven en natuurlijk ben ik daar ook uitgegaan. Wat mij is opgevallen is dat -over het algemeen- het uitgaan vooral bestaat uit samen naar een karaoke tent / café gaan met vrienden. Contact blijft vaak ook beperkt tot deze vriendengroep. Dit is de laatste tijd wel aan het veranderen moet ik zeggen, maar slechts weinig mensen staan open voor toenadering in de vorm van flirten. Het is nog steeds raar voor een vrouw daar, om aangesproken te worden door een vreemde man.
Vertaal je dat naar onze multi-culti samenleving in Nederland, dan kun je wel stellen dat (als de medelanders in kwestie sterk hun originele cultuur aanhangen) je bij verschillende bevolkingsgroepen verschillende flirt-acties kunt verwachten. Wat bij de één een flirtpoging is, is bij de ander slechts een handeling van vermaak.

En dan de mate van amicaliteit of aanhankelijkheid: stel je staat aan de bar, het is druk en degene waar je wel iets in ziet geeft je drankjes door. Je kan natuurlijk bedankt zeggen, maar dit versterken door diegene zachtjes op de schouder / rug te kloppen. De persoon in kwestie weet niet of dit gewoon een bedankje is of een aanleiding voor meer. Als jij normaal gesproken niet zo aanhankelijk / amicaal bent, ben je dus bezig met flirten. Je hebt dan een wederzijdse onwetendheid. Jij weet niet hoe amicaal de ander is; ze kan het opnemen als gewoon een bedankje of ze kan dit uitbundig vinden en het als flirtsignaal opvatten.

Persoonlijk denk ik dat flirten iets natuurlijks is, wat je vaak niet kunt analyseren. Niet omdat dit te moeilijk is, maar omdat je sommige dingen van elkaar niet kunt weten (eigenlijk het hele verhaal van hier boven). Daarom worden sommige signalen vaak verkeerd geïnterpreteerd en gaan mensen bedroefd en teleurgesteld alleen naar huis.

Samenvattend:
Flirten is complex en het hangt af van in welke situatie je zit. Is het contact buiten je verwachtingspatroon, dan moet je opletten. Wellicht is dit een flirtpoging. Uiteindelijk weet je het niet, totdat je een gesprekje begint en ontrafelt wat voor persoon hier achter zit.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 21 januari 2008 @ 14:46:28 #33
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56199842
  maandag 21 januari 2008 @ 14:53:00 #34
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56200010
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:46 schreef gronk het volgende:
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  maandag 21 januari 2008 @ 14:55:11 #35
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_56200067
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:46 schreef gronk het volgende:
En ik heb wél een samenvatting...
  maandag 21 januari 2008 @ 14:57:49 #36
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56200135
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

+1 scherp.
pi_56200222
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

maandag 21 januari 2008 @ 15:06:45 #38
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_56200280
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:02 schreef Lixi het volgende:

[..]

Kort van stof voor een geletterde (afgaand op je FoBo)
pi_56200408
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:42 schreef Pakspul het volgende:
Zoals hier boven, bullshit valt ook te trainen
Dat van lichaamstaal begrijpen valt inderdaad te trainen. Maar ik zie weinig mensen dat doen, dus is het makkelijk te zeggen dat vanuit de geboorte vrouwen daar beter in zijn dan mannen. Je zichtsveld trainen lijkt me lastig, zo niet onmogelijk. Mannen zijn gewoon ingesteld op het jagen en focussen op hun doel, dit is mentaal maar dus ook fysiek bepaald. Vrouwen daarentegen kunnen bijvoorbeeld makkelijk je recht in het gezicht aanstaren op één meter afstand en toch nog zien of je mooie schoenen draagt. Er is wat dat betreft genoeg informatie te vinden over dit onderwerp die dit gegeven zullen bevestigen.
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:35 schreef snadrem het volgende:
mijn manier om dan te laten weten dat er geen wederzijdse interesse is, is gewoon mijn rug toekeren of met iemand anders gaan staan dansen/ praten. Het werkt echter niet altijd, er zitten namelijk van die types bij die het zien als een uitnodiging om dan maar tegen je aan te gaan staan schuren.
Staan jullie in eerste instantie dan al dicht bij elkaar, of moet hij eerst een paar meter lopen voordat hij achter je staat? Verder was het een leuk stukje om te lezen Maar wat doe je als er dus wél een aantrekkelijke man tegen je aan gaat schuren? Sta je dat dan toe of heb je alsnog zoiets van liever eerst een fatsoenlijk gesprek?
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:37 schreef MadMarine het volgende:
over gemengde signalen gesproken
tering, wat een wijf ben jij zeg
doe gewoon net alsof je wél spontaan en leuk bent, en stap op iemand af
weet je wat ik eigenlijk denk? dat je best wel een mietje bent die bang is om een blauwtje te lopen.
tot je er op een dag achter komt dat dit geen goede tactiek is, en dan is het al te laat
Het is niet helemaal terecht om die 5 zinnen er zo tussenuit te pikken, je moet ze in context zien. Speciaal voor jou zal ik het even toelichten:
Ik zou inderdaad graag duidelijke signalen ontvangen en niet erg lastige hints, ik ben tenslotte ook maar een man en ik snap/zie die hints niet, misschien ook wel bewust. In dat opzicht zou je het kunnen zien als dat ik zou willen dat vrouwen zo min mogelijk twijfel scheppen. Dit strookt inderdaad met "ze moeten niet te makkelijk zijn". Maar dit statement heeft daar weer helemaal niets mee te maken, maar met het feit dat ik bijvoorbeeld op een avond een voor mij aantrekkelijke vrouw zie dansen die dusdanig veel aandacht krijgt van mannen én het ook accepteert. Dus inderdaad gewoon een lompe boer die uit het niets tegen haar aan gaat schuren, daar knap ik dan op af omdat ze "te makkelijk" is.
De andere drie zijn wat mij betreft niet erg tegenstrijdig, maar over het oogcontact zoeken: Dat vind ik gewoon leuk om op zo'n avond te doen. Ik denk dat iedereen dat opzich wel denkt en ook doet, daar is toch niets mis mee? Ik ga geen vals gevoel geven door constant te kijken naar een vrouw die ik onaantrekkelijk vind (mocht die naar mij kijken), maar het is natuurlijk altijd interessant om te weten wie jou heeft opgemerkt!
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:37 schreef MadMarine het volgende:
weet je wat ik eigenlijk denk? dat je best wel een mietje bent die bang is om een blauwtje te lopen.
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:44 schreef JumpingJacky het volgende:
TS is een man van 30+, die nog steeds vrijgezel is en geen idee heeft waardoor dit komt. Hierdoor zit hij verschrikkelijk in de knoop en zoekt de oorzaken buiten zichzelf omdat zelfreflectie nou eenmaal moeilijk is.
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:53 schreef SjaakSjofel het volgende:
Dat is niet goed hoor, als je in de kroeg zit moet je gewoon doen waar je zin in hebt
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:12 schreef LasTeR het volgende:
En flirten vind echt niet alleen plaats in een kroeg.
Als jij mannen mietjes wil noemen die het niet aandurven om op een vrouw af te stappen, dat moet jij weten. Ik heb echter in de topicstart nergens gezegd dat ik een probleem heb met durven. Ik heb nergens mijn succesverhalen verteld en ook nergens mijn falen. Ik heb nergens verteld hoeveel relaties ik heb gehad en ook nergens dat ik over de 30 ben. Waarom niet? Niet omdat ik een mietje ben, maar omdat het er allemaal niet toe doet in dit topic. Ik wil het puur en alleen hebben over het flirten en de mensen die denken dat ik het niet naar mijn zin heb zitten er helemaal naast. Dit verhaal is natuurlijk een beschouwing van vele avonden van uitgaan en stappen, ik vind het gewoon leuk om naast het genieten van de muziek net even wat bewuster na te denken bij lichaamstaal van verschillende mensen. Ik zeg ook nergens dat de kroeg de enige plek is, maar welke plek is er nou beter om lichaamstaal te "analyseren" dan een ruimte waar je elkaar zo goed als niet kan verstaan?
  maandag 21 januari 2008 @ 15:20:08 #40
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56200536
quote:
Je zichtsveld trainen lijkt me lastig, zo niet onmogelijk.
Doe eens een jaartje vechtsporttraining, dan praten we wel verder.
  maandag 21 januari 2008 @ 15:22:25 #41
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_56200585
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:13 schreef Gesicht het volgende:

...

Ik zou inderdaad graag duidelijke signalen ontvangen en niet erg lastige hints, ik ben tenslotte ook maar een man en ik snap/zie die hints niet, misschien ook wel bewust. In dat opzicht zou je het kunnen zien als dat ik zou willen dat vrouwen zo min mogelijk twijfel scheppen..
...
Ik heb het wel eens meegemaakt dat 2 vriendinnen van ons gemengde groepje één gast compleet zaten op te geilen door met z'n 2'en uitdagend te dansen. Wat die gast allemaal dacht op dat moment weet ik niet, maar hij kwam er bekaaid vanaf aangezien ze het deden om zijn reactie... soms spelen vrouwen met je psyche; leer ermee te leven
pi_56200657
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:06 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Kort van stof voor een geletterde (afgaand op je FoBo)
minimalisme is soms duidelijk genoeg
pi_56201902
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:42 schreef Lixi het volgende:
En het stuk over de marokkanen vind ik toch niet echt kunnen. Net of zij de enige groep buitenlanders zijn in een gemiddelde uitgaansgelegenheid. En net of er geen lompe boeren bestaan die precies dezelfde kutacties hebben?
En als ik, als vrouw, een man leuk vind en er ee nbeetje op af gestapt ben, verwacht ik toch wel een reactie van die man. Niet een kerel die vindt 'dat zij er wel wat meer moeite in mag steken'. Hallo...het moet wel van twee kanten komen hoor...ik ga niet stap één én twee zetten zodat jij stap drie kunt zetten omdat de vrouw haar werk heeft verricht.
Dus....
Ja duidelijke reactie. Nee marokkanen zijn zeker niet de enigen! Maar zij zijn naar mijn ervaring wel degenen die het minst subtiel zijn, in het algemeen gesproken. Ik vind zeker ook dat het van twee kanten moet komen, maar als ik het goed begrijp, verwacht je min of meer dat als je in de buurt gaat staan (een beetje op hem afgestapt ben) dat hij je aanspreekt? Correct me if I'm wrong. Hier vind ik ook niets mis mee, dat is je goed recht. Ik heb ook vaak zat vrouwen aangesproken die niet verder kwamen dan flirtsignalen uitzenden en in de buurt gaan staan, maar soms denk ik ook van, kom dan eens écht naar me toe Dat moet je toch wel kunnen begrijpen dat ik het soms wel leuk zou vinden als ze zelf een gesprek aanknopen. Gelukkig zijn die er ook wel, maar niet al te veel.
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:43 schreef Doodkapje het volgende:
Curieux,… comme curieux. Chapeau TS. Stoutmoedig en to the point! Daar houd ik wel van.
Wow, wat een reactie Zullen wij maar een keer een avondje gaan stappen dan?
quote:
Flirten is zoals je omschrijft een complex iets, dat gedreven is door ons evenzo complexe psyche. Je moet echter wel duidelijk hebben dat de ene uitgaansgelegenheid anders is dan de andere. Verder is de ene individu amicaler en misschien wat fysiek toegankelijker dan de andere, wat voor verwarring kan zorgen. Ook geef je een voorbeeld van mensen uit een bepaalde etnische groep en geef je eigenlijk aan dat interculturele verschillen bestaan omtrent het flirten. Met dit in het achterhoofd is het lastig vast te leggen hoe flirten werkt; hopelijk ben je het daarmee eens. Laten we eens deze factoren stuk voor stuk afgaan.
Dat mensen allemaal verschillend zijn, schept voor mij niet zo zeer verwarring, maar zorgt juist eerder voor onderscheid. Hoe hard (en misschien wel onterecht) het ook is, de vrouwen die naar mijn mening té toegankelijk zijn op fysiek gebied, worden door mij snoeihard afgerekend. Zoals ik zei, misschien is het wel een heel trouw en verlegen meisje. Ze gedraagt zich echter op een bepaalde manier tijdens het uitgaan waar ik haar dan toch op afreken, zonder dat ik haar ken. Net zoals vrouwen die roken... Ik ga hier veel mensen tegen de schenen schoppen: Ik knap niet alleen daarop af, omdat roken slecht is en je uit je mond stinkt, maar ook omdat er blijkbaar een moment in je leven is geweest dat je voor het eerst zo'n peuk opstak, je het supersmerig vond, maar tóch doorging! Dat zegt ook iets over je, vind ik. Ik zal nog even erbij zetten dat het niet per se exit betekent, maar ik neem het zeker mee in m'n overweging. Wat betreft de cultuurverschillen, dat maakt het er inderdaad niet makkelijker op. Het is alleen jammer dat als ik net aan het flirten ben met een vrouw en een vriendin van haar wordt ongewenst betast door een andere niet-subtiel ingestelde man, dat die vriendin weg wil en de vrouw in kwestie natuurlijk meegetrokken wordt. Dan denk ik, waarom jaagt die lompe boer nou net de leuke vrouwen weg? Ik val juist voornamelijk op vrouwen die dat soort gedrag afkeuren. -Vaak- zijn dit marokkanen, maar ja wie kan het ze kwalijk nemen als dat in hun cultuur heel normaal is?
quote:
Je kunt natuurlijk onderworpen worden aan flirten op verschillende feesten. Laten we dit voor het gemak weer opsplitsen in de volgende categoriën: bekenden, onbekenden met gezamenlijke interesses, volledig onbekenden.
Als voorbeeld van bekenden kun je denken aan een verjaardagsfeest of afstudeerfeest van een vrien(in) etc. Toenadering zoeken is niet zo moeilijk in dit geval. Een gesprek is snel aangeknoopt, een dansje is makkelijk gewaagd, dus hoe kun je hier nog spreken van flirten? Ik zou zelf denken als je een grens over gaat wat je niet bij een alledaagse vriendschap verwacht. Dit kan fysiek contact (hand op de rug, arm om iemand heen) zijn tot complimentjes die je eigenlijk nooit geeft. Het lijkt mij dus makkelijker om flirtsignalen te herkennen bij een bekende dan een onbekende, omdat je deze grens waarschijnlijk al kent. Om te flirten met zo’n bekende moet je wel meer uit de kast trekken (lees: gewaagdere avances maken), omdat de grens tot contact (praten en dansen) makkelijker is.
Ik ben het hier grotendeels met je eens en heb de feesten met bekenden niet behandeld in mijn topicstart. Ik ben wel van mening dat er sprake is van flirten, maar zoals je eigenlijk zelf ook al aangeeft, op een heel ander (misschien wel hoger) niveau. Het wordt toegestaan om wat verder te gaan, je bent immers al bekend, maar een arm om de ander heen wordt misschien niet eens gezien als avance, ook al doe je dat normaal nooit. Dus of het makkelijker is? Ja en nee. Je bent min of meer verplicht "ver" te gaan om duidelijk te maken dat je meer dan vriendschappelijke interesse in de ander hebt. Hoeveel mensen zien zulke moves wel niet als normale gedragingen, "omdat het een vriend is"?? Ik ken er in mijn omgeving genoeg.
quote:
Het echt basale flirten gebeurt bij een bijeenkomst van onbekenden. Hier is de drempel zó hoog dat velen er moeite mee hebben om een eerste verbale contact te maken; de openingszin. Dit kan bemoeilijkt worden door a) de drukte in het etablissement b) geluidsdruk die in het etablissement heerst door de ter plekke actieve geluidsinstalatie. Indien deze groot zijn, moet er meer moeite gedaan worden om iemand aan te spreken. Als iemand dit dus doet, moet er wel iets achter zitten. Het is immers onlogisch om de opmerking “Goh, het is druk hier vanavond” drie keer te moeten herhalen zonder bijbedoelingen. Zit je in een rustig lounge cafeetje en je vindt oprecht dat iemand een leuke accesoire om heeft, dan kan dit mijn inziens oprecht gezegd worden. Het kost niet veel moeite om over de muziek heen te komen en het zou dus zo spontaan eruit kunnen rollen.
Dit is zeker lastiger in drukke luidruchtige omgevingen, maar daarom vind ik het ook erg interessant. In dat soort gelegenheden moet je eigenlijk ook je best doen om een soort van aanleiding te creëren. Ik heb bijvoorbeeld een tijd terug mijn kop gestoten aan een autodeur en had daardoor een redelijke snee op mijn voorhoofd. Je wil niet weten hoe makkelijk het ineens was voor vrouwen om op mij af te stappen. Hoe afgezaagd het eigenlijk ook is, geen enkele keer dacht ik van "daar heb je weer iemand die erover begint". Je gaat natuurlijk niet elk weekend expres een snee aanbrengen op je gezicht , maar denk aan dingen als een vrouw met zo'n sjaaltje om d'r nek: "Heb je het niet warm?". Of als je ziet dat degene waar jij een oogje op hebt aan de kant geduwd wordt omdat iemand anders erlangs wil: "Gewoon terugbeuken, die kun je wel aan!" Ik noem maar wat zijstraten.
quote:
En dan de mate van amicaliteit of aanhankelijkheid: stel je staat aan de bar, het is druk en degene waar je wel iets in ziet geeft je drankjes door. Je kan natuurlijk bedankt zeggen, maar dit versterken door diegene zachtjes op de schouder / rug te kloppen. De persoon in kwestie weet niet of dit gewoon een bedankje is of een aanleiding voor meer. Als jij normaal gesproken niet zo aanhankelijk / amicaal bent, ben je dus bezig met flirten. Je hebt dan een wederzijdse onwetendheid. Jij weet niet hoe amicaal de ander is; ze kan het opnemen als gewoon een bedankje of ze kan dit uitbundig vinden en het als flirtsignaal opvatten.
Persoonlijk denk ik dat flirten iets natuurlijks is, wat je vaak niet kunt analyseren. Niet omdat dit te moeilijk is, maar omdat je sommige dingen van elkaar niet kunt weten (eigenlijk het hele verhaal van hier boven). Daarom worden sommige signalen vaak verkeerd geïnterpreteerd en gaan mensen bedroefd en teleurgesteld alleen naar huis.
Ik ben dan ook niet zo'n fan van het aanbieden van drankjes zonder dat je een woord hebt gewisseld met elkaar. Ervanuit gaande dat de man deze doorspeelt is het voor de vrouw in ieder geval al duidelijk, die kerel is geïnteresseerd. Zoals je zegt reageert iedere vrouw daar anders op, afhankelijk van haar karakter. Ik ben er dan ook voorstander van om eerst te kijken hoe een aantrekkelijke vrouw zich gedraagt gedurende de avond. Als je er al vroeg op afstapt heb je geen idee van hoe het gaat lopen. Als je in de gaten houdt wat ze zoal doet als er andere mannen op haar afstappen, kan je al min of meer een inschatting maken van hoe ze is. Dit is natuurlijk erg oppervlakkig, maar je kan er wel goed je voordeel uit doen. De kans is dan wel aanwezig dat een andere man het precies goed aanpakt, maar dat is eenmaal het risico van afwachten.

Leuk stukje tekst Doodkapje
  maandag 21 januari 2008 @ 16:40:48 #44
172358 oddman
Introspecteur
pi_56202254
Heerlijk vind ik dat, bij het uitgaan dansen en drinken afwisselen met stevige analyses. En wat beter te analyseren dan flirtgedrag?
Leuk om te lezen, ook. Ik zou er graag op in gaan, maar heb er momenteel niet iets concreets aan toe te voegen. Ik volg de conversatie!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  maandag 21 januari 2008 @ 16:58:36 #45
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_56202608
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:25 schreef Gesicht het volgende:

[..]

Ja duidelijke reactie. Nee marokkanen zijn zeker niet de enigen! Maar zij zijn naar mijn ervaring wel degenen die het minst subtiel zijn, in het algemeen gesproken. Ik vind zeker ook dat het van twee kanten moet komen, maar als ik het goed begrijp, verwacht je min of meer dat als je in de buurt gaat staan (een beetje op hem afgestapt ben) dat hij je aanspreekt? Correct me if I'm wrong. Hier vind ik ook niets mis mee, dat is je goed recht. Ik heb ook vaak zat vrouwen aangesproken die niet verder kwamen dan flirtsignalen uitzenden en in de buurt gaan staan, maar soms denk ik ook van, kom dan eens écht naar me toe Dat moet je toch wel kunnen begrijpen dat ik het soms wel leuk zou vinden als ze zelf een gesprek aanknopen. Gelukkig zijn die er ook wel, maar niet al te veel.
[..]

Wow, wat een reactie Zullen wij maar een keer een avondje gaan stappen dan?
[..]

Dat mensen allemaal verschillend zijn, schept voor mij niet zo zeer verwarring, maar zorgt juist eerder voor onderscheid. Hoe hard (en misschien wel onterecht) het ook is, de vrouwen die naar mijn mening té toegankelijk zijn op fysiek gebied, worden door mij snoeihard afgerekend. Zoals ik zei, misschien is het wel een heel trouw en verlegen meisje. Ze gedraagt zich echter op een bepaalde manier tijdens het uitgaan waar ik haar dan toch op afreken, zonder dat ik haar ken. Net zoals vrouwen die roken... Ik ga hier veel mensen tegen de schenen schoppen: Ik knap niet alleen daarop af, omdat roken slecht is en je uit je mond stinkt, maar ook omdat er blijkbaar een moment in je leven is geweest dat je voor het eerst zo'n peuk opstak, je het supersmerig vond, maar tóch doorging! Dat zegt ook iets over je, vind ik. Ik zal nog even erbij zetten dat het niet per se exit betekent, maar ik neem het zeker mee in m'n overweging. Wat betreft de cultuurverschillen, dat maakt het er inderdaad niet makkelijker op. Het is alleen jammer dat als ik net aan het flirten ben met een vrouw en een vriendin van haar wordt ongewenst betast door een andere niet-subtiel ingestelde man, dat die vriendin weg wil en de vrouw in kwestie natuurlijk meegetrokken wordt. Dan denk ik, waarom jaagt die lompe boer nou net de leuke vrouwen weg? Ik val juist voornamelijk op vrouwen die dat soort gedrag afkeuren. -Vaak- zijn dit marokkanen, maar ja wie kan het ze kwalijk nemen als dat in hun cultuur heel normaal is?
[..]

Ik ben het hier grotendeels met je eens en heb de feesten met bekenden niet behandeld in mijn topicstart. Ik ben wel van mening dat er sprake is van flirten, maar zoals je eigenlijk zelf ook al aangeeft, op een heel ander (misschien wel hoger) niveau. Het wordt toegestaan om wat verder te gaan, je bent immers al bekend, maar een arm om de ander heen wordt misschien niet eens gezien als avance, ook al doe je dat normaal nooit. Dus of het makkelijker is? Ja en nee. Je bent min of meer verplicht "ver" te gaan om duidelijk te maken dat je meer dan vriendschappelijke interesse in de ander hebt. Hoeveel mensen zien zulke moves wel niet als normale gedragingen, "omdat het een vriend is"?? Ik ken er in mijn omgeving genoeg.
[..]

Dit is zeker lastiger in drukke luidruchtige omgevingen, maar daarom vind ik het ook erg interessant. In dat soort gelegenheden moet je eigenlijk ook je best doen om een soort van aanleiding te creëren. Ik heb bijvoorbeeld een tijd terug mijn kop gestoten aan een autodeur en had daardoor een redelijke snee op mijn voorhoofd. Je wil niet weten hoe makkelijk het ineens was voor vrouwen om op mij af te stappen. Hoe afgezaagd het eigenlijk ook is, geen enkele keer dacht ik van "daar heb je weer iemand die erover begint". Je gaat natuurlijk niet elk weekend expres een snee aanbrengen op je gezicht , maar denk aan dingen als een vrouw met zo'n sjaaltje om d'r nek: "Heb je het niet warm?". Of als je ziet dat degene waar jij een oogje op hebt aan de kant geduwd wordt omdat iemand anders erlangs wil: "Gewoon terugbeuken, die kun je wel aan!" Ik noem maar wat zijstraten.
[..]

Ik ben dan ook niet zo'n fan van het aanbieden van drankjes zonder dat je een woord hebt gewisseld met elkaar. Ervanuit gaande dat de man deze doorspeelt is het voor de vrouw in ieder geval al duidelijk, die kerel is geïnteresseerd. Zoals je zegt reageert iedere vrouw daar anders op, afhankelijk van haar karakter. Ik ben er dan ook voorstander van om eerst te kijken hoe een aantrekkelijke vrouw zich gedraagt gedurende de avond. Als je er al vroeg op afstapt heb je geen idee van hoe het gaat lopen. Als je in de gaten houdt wat ze zoal doet als er andere mannen op haar afstappen, kan je al min of meer een inschatting maken van hoe ze is. Dit is natuurlijk erg oppervlakkig, maar je kan er wel goed je voordeel uit doen. De kans is dan wel aanwezig dat een andere man het precies goed aanpakt, maar dat is eenmaal het risico van afwachten.

Leuk stukje tekst Doodkapje
Whehe... jij bent ook niet kort van stof hè

Ik heb niet echt veel tijd om er uitgebreid op in te gaan, maar voor mij is de bottom-line: op ieder potje past een deksel / soort zoekt soort en dat soort geneuzel. De kleffe charmeurs neigen meer naar de meiden die jij zou omschrijven als makkelijke en ietwat sletterige prooien.

Als jij contact wil met iemand in het café, dan mag diegene dat best weten. Dat betekent niet dat je een afgezaagde of lompe opmerking hoeft te maken. En ja, een vriend van mij zei ooit tegen een man (ja je leest het goed m/m) "Ik zie dat je een ring draagt, ben je getrouwd? Ja? Mooi! Ik ben vandaag uit onder het motto 'alles kan kapot'!" Dat is mij iets te direct, maar je kunt niet zeggen dat het ijs niet gebroken is.

Vraag een meisje ten dans, maak oprecht een opmerking over haar kleding, wees geïnteresseerd in de ander en wees vooral niet teveel bezig met flirten. Is de interesse / aantrekkingskracht wederzijds, dan ga je vanzelf wel mee in de sleur van toespelingen, hints etc.
Het werkt in ieder geval beter dan "deed het pijn toen je uit de hemel kwam vallen..."
  maandag 21 januari 2008 @ 17:52:13 #46
203696 LadyX
Living Life To The Fullest
pi_56203712
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:58 schreef Doodkapje het volgende:

Vraag een meisje ten dans, maak oprecht een opmerking over haar kleding, wees geïnteresseerd in de ander en wees vooral niet teveel bezig met flirten. Is de interesse / aantrekkingskracht wederzijds, dan ga je vanzelf wel mee in de sleur van toespelingen, hints etc.
Mee eens...

Flirten is vooral een spel....het is moeilijk om puur op flirten af te gaan of iemand echt in jou geïnteresseerd is of puur in de aandacht....je komt hier het beste achter door gewoon een gesprek aan te knopen met degene die je wel ziet zitten. Zo kom je er snel genoeg achter wat het doel van het flirten was

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyX op 21-01-2008 18:06:00 ]
Quit hanging on to the handrails . . . Let go. Surrender. Go for the ride of your life. Do it every day.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:03:56 #47
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_56203953
Die lappen tekst
pi_56205362
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:43 schreef Doodkapje het volgende:

Het echt basale flirten gebeurt bij een bijeenkomst van onbekenden. Hier is de drempel zó hoog dat velen er moeite mee hebben om een eerste verbale contact te maken; de openingszin. Dit kan bemoeilijkt worden door a) de drukte in het etablissement b) geluidsdruk die in het etablissement heerst door de ter plekke actieve geluidsinstalatie. Indien deze groot zijn, moet er meer moeite gedaan worden om iemand aan te spreken. Als iemand dit dus doet, moet er wel iets achter zitten. Het is immers onlogisch om de opmerking “Goh, het is druk hier vanavond” drie keer te moeten herhalen zonder bijbedoelingen.
oh ik doe dit soort dingen altijd zonder bijbedoeling...
als ik dat als flirten zou zien flirt ik vaker met mannen dan vrouwen (ben hetero)...
niet elk contact tussen een man en een vrouw of een man en een man tijdens het uitgaan is flirten...
sterker nog.. ik heb bijvoorbeeld in mijn omgeving geen vrienden of kennisen die zoals ik houden van uitgaan... dus meestal als ik in de kroeg zit zit ik daar alleen...
natuurlijk struinen mijn ogen de omgeving af naar mensen waar ik het gevoel van krijg er goed mee op te kunnen schieten...
maarja meestal zit ik op een kruk aan de bar (lopen en staan is niet mijn sterkste kant) en als er dan mensen naast mij komen staan om iets te bestellen zij het man of vrouw spreek ik ze vaak even aan...
zijn ze hier niet van gediend merk je het snel genoeg...
vaak duurt zo'n gesprek maar twee minuten terwijl ze hun drankjes krijgen..
ik wens ze verder een leuke avond en bekommer me niet verder om hun...
af en toe zitten er wel reacties tussen waar ik om moet lachen, omdat die mensen blijkbaar het idee hebben dat ik hun probeer te versieren, maar meestal is het gewoon gezellig...
als ik echt aan het flirten ben gaat het heel anders...
niet dat ik dat vaak doe, tijdens het uitgaan hou ik er meer van mensen te bekijken en te genieten van het feit dat zij aan het genieten zijn...
trouwens hoe leuker ik het meisje vind hoe onwaarschijnlijker dat ik haar aanspreek...
maar misschien is dat meer omdat mijn zelfvertrouwen vanwege de krukken die ik altijd bij me moet hebben een stuk lager is...
  maandag 21 januari 2008 @ 19:34:20 #49
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56206077
proberen jullie er op af te studeren ofzo ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 21 januari 2008 @ 19:48:45 #50
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56206399
Vraag aan TS: had je om half vier 's nachts niks beters te doen dan dit ellenlange verhaal in te tikken, of ben je hier aan begonnen om twee uur 's nachts, toen de kroeg dicht ging?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')