Sjibble | zondag 20 januari 2008 @ 00:55 |
Ik heb een scooter. Ik sloot mijn accu aan maar heb de polen waarschijnlijk verwisseld (perongeluk natuurlijk). De plus had ik op de min vastgemaakt en de - raakte even de plus. het was best wel een vonkfeest toen ze contact maakten, was ook iets van een halve seconde. Ik kan mn licht er niet mee aanzetten, alleen remlicht laten werken, startmotor, tellers etc. Er zat een zekering op de plusdraad van 10 ampere (zoals het hoort), deze is toen doorgebrand. Ik ben dus als de dood dat mijn NIEUWE ontsteking dus naar de haaien is. Kan ik met een multimeter nameten of er wat stuk is? zoals ontsteking etc? Kan er hierdoor iets stukgaan of niet? ![]() Dus +kabel zat op -minpool vastgemaakt Tijdens dat, zodra mijn -kabel de +pool raakte, was het een halve seconde een vonkfeest en geknetter, toen hadden ze geen contact meer omdat ik reageerde (dus zolang het contact had was het feest). Zekering is doorgebrand. Een halve seconde dat ze omgekeerd verbonden waren... aub help ![]() In principe gebruik je de accu in een scooter alleen voor de startmotor, tellers zoals benzine en temperatuur, remlicht en verdere dingen, dus niet voor straatlicht of dat je ontsteking er op werkt. ![]() ![]() ![]() | |
Rosbief | zondag 20 januari 2008 @ 01:02 |
quote:Daar gaat het al fout. ![]() | |
_The_General_ | zondag 20 januari 2008 @ 01:04 |
Je moet ook geen Polen vertrouwen ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 20 januari 2008 @ 01:07 |
quote: | |
Surveillance-Fiets | zondag 20 januari 2008 @ 01:08 |
Daar heb je zekeringen voor ![]() ![]() | |
gias | zondag 20 januari 2008 @ 01:32 |
verder kom je er wel achter als je het opnieuw GOED aansluit. als hij niet werkt merk je vanzelf. Maar volgens mij gebruikt je ontsteking de stroom via de bonbine direct van je dynamo en is je accu echt alleen voor je startmotor. Met een kickstart loopt de scooter zonder accu toch ook? ze zitten dus niet direct in hetzelfde cirquit. ik denk dus dat hij wel gespaard is gebleven. Volgende keer weer goed opletten ![]() | |
Turquaz52 | zondag 20 januari 2008 @ 01:34 |
quote: | |
Kanjer | zondag 20 januari 2008 @ 01:44 |
Hoi !! ![]() | |
Sjibble | zondag 20 januari 2008 @ 02:35 |
quote: ![]() ![]() Ik dacht laat ik het ook gelijk hier vragen.. Ik had er niet op gerekend nu al zoveel reacties te krijgen (2 nuttige en Kanjer heeft me ook goed geholpen ![]() En erg geestig dat over die polen en grappen over die scooter ![]() ![]() Morgen aan de gang ![]() | |
Oosthoek | zondag 20 januari 2008 @ 03:38 |
Eerst de zekering vervangen en kijken wat er gebeurt als je de boel weer (goed) aansluit. Ik denk dat er weinig aan de hand is. | |
Sjibble | maandag 21 januari 2008 @ 10:12 |
Niks aan de hand. Alleen toen het voltage ging meten van mn accu kwam die uit op 26V, terwijl op de accu 12 volt staat? wtf! ![]() | |
Surveillance-Fiets | maandag 21 januari 2008 @ 10:30 |
Moet je je kickstart niet slopen ![]() | |
Sjibble | maandag 21 januari 2008 @ 10:33 |
quote:Mn kickstart doet het prima, waar zie je staan dat ik em heb gesloopt? ![]() | |
Oosthoek | maandag 21 januari 2008 @ 11:41 |
De lampjes op mn brommer worden altijd per direct doorgebrand door mn spoel als ik geen accu gemonteerd heb. Die werkt als een soort demping, zodat het vermogen niet te hoog wordt. | |
Draganta | maandag 21 januari 2008 @ 12:24 |
Dude zoiets doe je toch niet, het staat toch duidelijk aangegeven. | |
raulbouli | maandag 21 januari 2008 @ 12:26 |
Idd. Je gaat toch geen Polen verwisselen, alhoewel ze geel goedkoop zijn | |
fathank | maandag 21 januari 2008 @ 12:32 |
"Een scooter, een scooter, een scooter vol met Polen"![]() | |
gateway | maandag 21 januari 2008 @ 21:36 |
26 volt op je accu? met draaiende motor??? >>>> spanningsregelaar naar de klote! | |
Tommeh | dinsdag 22 januari 2008 @ 21:00 |
quote:En wit? | |
raulbouli | dinsdag 22 januari 2008 @ 21:37 |
quote:Ligt eraan of het waterpeil goed is. | |
jitzzzze | dinsdag 22 januari 2008 @ 23:03 |
quote: ![]() | |
Tommeh | woensdag 23 januari 2008 @ 01:04 |
quote:Witte Polen ? |