abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_56168199


Exclusief voor Alliance-leden: Het Laatste Nieuws lees je hier: FOK Press Agency (FPA)

Mededeling: de OP staat online!

Een online spel waar je via de aanschaf van infrastructuur, technologie, land en voorzieningen kan uitgroeien tot een machtig land. Verder is het van belang dat je de beste handelsrelaties aangaat (of misschien is dat wel het belangrijkste). Je kan oorlog voeren met andere landen of je bij een alliantie voegen (waarbij verschillende allianties om de zoveel tijd een soort van \'wereldoorlog\' voeren). Dit hoeft echter niet, je kan er ook voor kiezen dat je een vreedzaam land wilt zijn en op die manier kan je niet aangevallen worden (maar je kan ook niet aanvallen). Neemt wel een uitdaging van het spel weg, als je in een oorlog verliest kun je namelijk in een anarchie gegooid worden, wat je bijvoorbeeld een maand aan investeringen kan kosten. Je kan ook je eigen bestuursvorm en nationale religie kiezen, maar het volk geeft aan of ze een andere staatsvorm of religie willen. Je hoeft daar niet op in te gaan, maar het is wel van belang, aangezien het meetelt in het welzijn (blije burgers werken harder). De mensen willen wel om de zoveel tijd een nieuwe bestuursvorm. Zo is het dat eerst mijn volk een democratie nastreefde, nu willen ze een totalitaire dictatuur (geen grappen). Je land kun je dus niet helemaal naar je eigen wil schapen, toch is het erg vermakelijk. Het spel kost je ongeveer 10 minuten per dag (en een 15 min. om je land aan te maken). (© rood_verzet)

HOE DOE IK MEE?
1) Wil je meedoen? Creëer je land HIER. NOTE: Je moet voor de teamkleur ORANJE kiezen.
2) Aanmelden bij de FOK! Alliance doe je zo: Edit my nation -> Alliance affiliation -> Specify other -> FOK
3) Registreer je op het FOK! Alliance forum. (voor hulp & subsidie)


Oh ja btw... keep this topic alife

[ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 20-01-2008 01:13:16 ]
pi_56168415
Oeit toch wel een schok als je die oude regering bekijkt !
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56168782
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:44 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Een mening is prima. Onwaarheden verkondigen niet. FOK gaat erg lekker;
ok dat kan, zo komt het niet op mij over. Het lijkt een erg bekrompen clubje geworden waar voor een afwijkend geluid geen ruimte meer is.
quote:
we groeien lekker door en we zitten in hét machtsblok van CN. Hierdoor zullen wij uitgroeien tot een politieke en militaire grootmacht. Onze members zijn daar met een goede reden erg tevreden over.
Tja naar mijn idee zou er zoveel meer uit fok gehaald kunnen worden en is hoe het nu loopt echt zwaar zonde. Maar goed dat mag je niet zeggen, voor je het weet heb je een ban aan de broek
quote:
Daarnaast hebben we zojuist verkiezingen gehad, een teken van onze geslaagde democratie. De nieuwe government heeft simpelweg actie ondernomen tegen 1 member, een zaak waar jij klaarblijkelijk je bemoeizuchtige neus in moet steken.
De president wil daden stellen, lijkt mij niet de manier om respect te krijgen maar goed .
Overigens heeft democratie in het bestaan van de fokalliantie voor zover ik het heb meegekregen nooit echt gewerkt, helaas.
quote:
Stop met het spuien van onzin over FOK, or else. Besef goed dat er genoeg mensen zijn die dat advies graag met harde hand, en een paar nukes, benadrukken.
Was het maar onzin wat ik spuide. Je ziet toch zelf ook wel dat dit fok niets meer te maken heeft met het fok waarmee we begonnen? Of zelfs het fok waarmee we ons in de unjust war storten?
prima natuurlijk maar wel erg zonde naar mijn idee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56171975
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

ok dat kan, zo komt het niet op mij over. Het lijkt een erg bekrompen clubje geworden waar voor een afwijkend geluid geen ruimte meer is.
[..]

Tja naar mijn idee zou er zoveel meer uit fok gehaald kunnen worden en is hoe het nu loopt echt zwaar zonde. Maar goed dat mag je niet zeggen, voor je het weet heb je een ban aan de broek
[..]
Natuurlijk mag je dat zeggen. Sterker nog, als je dat gezegd zou hebben, dan zat je nu nog lekker op ons forum. Waar jij uiteindelijk terecht voor geband bent, is voor een vrij zielige persoonlijke aanval op de nieuwe president.
quote:
De president wil daden stellen, lijkt mij niet de manier om respect te krijgen maar goed .
Overigens heeft democratie in het bestaan van de fokalliantie voor zover ik het heb meegekregen nooit echt gewerkt, helaas.
[..]
De president is tot de daad mbt Ruiseart gekomen nav signalen van de leden van de regering en gewone leden, net zoals we jou ook even gezamenlijk zat waren met je zure getroll. Je laatste post was zowel de druppel als het handvat wat je ons gegeven hebt.
quote:
Was het maar onzin wat ik spuide. Je ziet toch zelf ook wel dat dit fok niets meer te maken heeft met het fok waarmee we begonnen? Of zelfs het fok waarmee we ons in de unjust war storten?
prima natuurlijk maar wel erg zonde naar mijn idee.
Een alliantie verandert, daar heeft Jan Doedel al een mooi stukje over geschreven. Plus dat een aantal andere leden van het eerste uur nou ook niet echt grienend in een hoekje zitten wat betreft het spijtige gedwongen vertrek van Ruiseart of jouw ban. Dat jij ook een founding member bent geeft jou dus niet automatisch "het gelijk".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 20 januari 2008 @ 14:02:02 #5
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_56176797
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:01 schreef du_ke het volgende:

Was het maar onzin wat ik spuide. Je ziet toch zelf ook wel dat dit fok niets meer te maken heeft met het fok waarmee we begonnen? Of zelfs het fok waarmee we ons in de unjust war storten?
prima natuurlijk maar wel erg zonde naar mijn idee.
Klopt; maar we zijn ook een stukkie groter geworden, meer mensen, meer confronterende meningen, meer verveeldheid door het lang uitblijven van oorlogen etc etc.
Niks aan te doen, maar ook niks om af te schuiven op de regering. T giet zoals t giet zeg maar.
(Als mede FOK-er van t eerste uur kan ik daar toch wel over meepraten lijkt me...)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 20 januari 2008 @ 15:04:39 #6
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_56178519
gefeliciteerd met je 2,9 mil NS
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_56179189
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:02 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Klopt; maar we zijn ook een stukkie groter geworden, meer mensen, meer confronterende meningen, meer verveeldheid door het lang uitblijven van oorlogen etc etc.
Niks aan te doen, maar ook niks om af te schuiven op de regering. T giet zoals t giet zeg maar.
(Als mede FOK-er van t eerste uur kan ik daar toch wel over meepraten lijkt me...)
Klopt en dat kan natuurlijk een keuze zijn om je als alliantie naar te willen ontwikkelen. Wel jammer dat het precies de richting (conservatief, behoudend bang voor oorlog) is waar we in het begin een hekel aan hadden maar goed .
Overigens is fok nu vooral in CN punten gegroeid niet echt que (actieve) leden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56179262
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat zeggen. Sterker nog, als je dat gezegd zou hebben, dan zat je nu nog lekker op ons forum. Waar jij uiteindelijk terecht voor geband bent, is voor een vrij zielige persoonlijke aanval op de nieuwe president.
[..]
Tja dat iemand mijn woorden voor zoiets opvat zegt meer over hen dan over die woorden. Zie ook m'n tweede zin hier.
quote:
De president is tot de daad mbt Ruiseart gekomen nav signalen van de leden van de regering en gewone leden, net zoals we jou ook even gezamenlijk zat waren met je zure getroll. Je laatste post was zowel de druppel als het handvat wat je ons gegeven hebt.
[..]
Ik zie een nieuwe president die in een paar dagen tegen ruiseart, jammos en ik zei de gek zo nodig hard op moet treden. Dat signaleer en benoem ik, is dat een persoonlijke aanval? Of zuur getroll? Lijkt me toch niet . Dat is een president die zich wil doen gelden, niet door woroden maar door stoere daden.
quote:
Een alliantie verandert, daar heeft Jan Doedel al een mooi stukje over geschreven. Plus dat een aantal andere leden van het eerste uur nou ook niet echt grienend in een hoekje zitten wat betreft het spijtige gedwongen vertrek van Ruiseart of jouw ban. Dat jij ook een founding member bent geeft jou dus niet automatisch "het gelijk".
Nee klopt de meeste vroege leden zijn helaas vertrokken. Die kunnen dus ook lastig commentaar hebben nietwaar ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56181865
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

ok dat kan, zo komt het niet op mij over. Het lijkt een erg bekrompen clubje geworden waar voor een afwijkend geluid geen ruimte meer is.
[..]

Tja naar mijn idee zou er zoveel meer uit fok gehaald kunnen worden en is hoe het nu loopt echt zwaar zonde. Maar goed dat mag je niet zeggen, voor je het weet heb je een ban aan de broek
[..]

De president wil daden stellen, lijkt mij niet de manier om respect te krijgen maar goed .
Overigens heeft democratie in het bestaan van de fokalliantie voor zover ik het heb meegekregen nooit echt gewerkt, helaas.
[..]

Was het maar onzin wat ik spuide. Je ziet toch zelf ook wel dat dit fok niets meer te maken heeft met het fok waarmee we begonnen? Of zelfs het fok waarmee we ons in de unjust war storten?
prima natuurlijk maar wel erg zonde naar mijn idee.
Met jou in discussie gaan is zinloos. Ik refereer naar de onderstaande quote, om mijn eerste punt te verduidelijken.
quote:
Trap omhoog!

Volop intriges momenteel, de nieuwe president van de fok alliantie wil zich laten gelden en probeert dat te doen door harde uitspraken en maatregelen. Tegen een van de eerste leden is een jihad afgekondigd en commentaar op de leiding wordt niet meer geaccepteerd.

Spannend .
Dit is niets meer dan een keiharde leugen. Jij hebt geen idee wat er binnen onze alliance gebeurd, en je bent bovendien een vriendje van El Jammos. Met de quote hierboven belicht je het verhaal dan ook van een debiele kant (die van de afgewezen wannabe-FOK'er), teneinde FOK zwart te maken.

Mijn punt: post meer van dit soort ongefundeerde, provocerende crap, en ik stamp je nation kapot.
pi_56182100
Ok dan gaat alles dus helemaal lekker en geweldig, ook goed .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:51:52 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56197249
Het loopt zoals het loopt.

Maar tot nu toe loopt het aardig.
pi_56207992
Zouden we dit topic niet in politiek meer doen?
Volgens mij kunnen we daar veel beter RECRUTIEREN!
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_56216109
Wat valt mijn naam hier opeens vaak? Ik had toch niet gedacht dat mijn eviction zo zou leven binnen de alliantie, of zie ik dat verkeerd?

De werkelijke reden dat ik gekicked ben?

Ik ga d'r zo'n beetje vanuit dat AvengerNL en MrCyber niet meer konden leven met dat beetje kritiek dat ik had op hun functioneren als minister, en dan voornamelijk de manier waarop ze zich tegenover 'gewone leden' gedragen: zo autoritair en belerend. Let wet: ik heb niets persoonlijk op die twee aan te merken, integendeel.. vond het altijd zeer plezierige lui. Maar goed, ze hadden ook eens een voorbeeld kunnen nemen aan een Mike of Freek, dat waren nou absolute gentleman, niet gek te krijgen.

Nee, die twee heren die er nu zitten ontlenen volgens mij hun identiteit aan hun e-functie. En dan kun je het al wat moeilijker verdragen als iemand ineens tegen je ingaat, want jij bent de grote minister van Buitenlandse zaken van FOK, wee gij die mij tegenspreekt! En dan te bedenken dat ik die joker eigenhandig naar op CN en naar FOK heb gehaald. Darwin Award anyone?

Uit pure rancune hebben ze me daarom maar om de eerste de beste non-reden buiten gezet. Iedereen die ook maar enigzins mee heeft gekregen wat er is gezegd in dat kanaaltje van El Jammos moet zich toch kapot lachen als ze horen dat daar dergelijke conclusies uit getrokken zijn.

Maarja, van die twee had ik het nog wel kunnen verwachten, ikMark heeft me toch wel teleurgesteld. Ik weet niet wat het met die knakker is. Wilde hij gewoon 'een daad stellen'? Of krijgt diegene die me laatst min of meer voorspelde dat ikMark de marionet van AvengerNL zou worden dan toch gelijk?

Wat is er overigens allemaal aan de hand? Duke gebanned van het forum? En ik zag dat Mike Tiradentes aanvalt.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:59:19 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56220454
Van die hele discussie heb ik helaas niets meegekregen. Was er het weekend niet. Heb er dan ook geen mening over. Maar Madine, iig heel erg bedankt voor alle hulp die jij me in het begin hebt gegeven. Zal je wel missen.

En voor zover ik weet is de battle tussen Mike en Tiradentes een wedstrijdje.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 januari 2008 @ 12:11:13 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_56220727
@Ruiseart. Tiradentes geeft geld weg voor de eerste die hem in Anarchy krijgt.
En duke is gebanned vanwege trollen en flamen. Voor zover ik weet is het maar een tempban.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:17:09 #16
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_56220866
Mike vs Tiradentes is een interne trainingswedstrijd.

Madine, als jij niet doorhebt waarom je alweer uit de alliantie bent gezet, dan moet je toch eens wat beter gaan nadenken. Als jij zelf 3 voorwaarden stelt aan je terugkeer en er twee van overtreed, verwacht je dan dat je mag blijven? Je had beter wat meer low-profile kunnen blijven. Met EJ, sowieso al een erg controversieel figuur, gaan babbelen over het opzetten van een nieuwe alliantie, en daarbij FOK leden willen recruiten, is dan niet de meest slimme zet.

En aan Duke, sinds wanneer is een president die werkt volgens het motto "Geen woorden, maar daden" een slecht iets? Wat ik trouwens niet snap is dat het met alle ex-fok leden zo goed gaat, horen we nooit meer iets van, gaan we zelfs verdragen mee aan (ik noem een JA:DS, een Shawn) maar dat jullie drie als een soort ontstoken wond blijven door etteren. Get on with you (CN) life!
pi_56221000
Oh ja Madine, volgens jouw eigen terugkeervoorwaarden is FOK bij overtreding in zijn recht om jou ZI te maken je mag blij zijn dat je alleen gekickt ben man.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_56221329
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:59 schreef TheThirdMark het volgende:
Van die hele discussie heb ik helaas niets meegekregen. Was er het weekend niet. Heb er dan ook geen mening over. Maar Madine, iig heel erg bedankt voor alle hulp die jij me in het begin hebt gegeven. Zal je wel missen.

En voor zover ik weet is de battle tussen Mike en Tiradentes een wedstrijdje.
Geen idee of er een discussie is geweest, niet met mij in ieder geval. Ik werd plotsklaps uit de alliantie gekicked en toen ik om opheldering vroeg gaf niemand thuis behalve Jan Doedel en die was volgens mij amper op de hoogte. We waren het er wel over eens dat we het beter even konden laten bekoelen, volgens hem waren er een paar in de regering witheet. Da's toch geen juiste manier om tot zo'n beslissing te komen? Een dag nadat je benoemd bent, uit pure woede en zonder overleg iemand uit de alliantie sturen. Kreeg enkele uren later alweer een ingame pm dat ik binnen 24 uur van FOK AA af moest zijn anders werd ik tot vijand verklaard. Heb toen nog even met ikMark gesproken, maar die bleef maar hameren op z'n logs waaruit toch echt bleek dat ik de (vul schuttingwoord in)alliantie van El Jammos ging joinen.

Daarop me aangemeld bij ISSF. Zag daar plots MrCyber online komen op het forum en vlak daarna werd ik afgewezen...

Dat verhaal dat ik weg zou gaan was absolute bullshit.

En wat betreft die 'terugkeervoorwaarden': toen Freek me destijds op irc aansprak met de mededeling dat ik terug kon komen had hij het over twee voorwaarden: 15 miljoen aan aid uitdelen en niemand beledigen. Om mijn goodwill te tonen heb ik daar toen zelf aan toegevoegd dat ik niet meer op de CN fora zou posten.

Nou, ik heb me ingeschreven voor dat bankplan van MrCyber, en al die tijd 15 miljoen in kas gehad, nooit iets van gehoord. Blijkbaar had hij het niet nodig. Ik dacht: tsja, bewaar dan maar en dan kun je er in tijd van oorlog altijd nog wat mensen mee blij maken. Ik heb ook nooit iemand beledigd, ikMark had het over incidenten met AvengerNL en Sitethief. Wat een onzin, ik heb altijd netjes gedaan tegen Avenger, hij heeft mij zelfs uitgescholden in query's. En ik mag toch nog wel iets zeggen over zijn optreden als minister? Als ik post dat ik 'm autoritair en belerend vind doen tegen leden noem, is dat dan beledigen? Kom op zeg. En Sitethief moet helemaal niet miepen, omdat ik een keer als Sitethief[SOK] een minuutje op #fokwar kom en een zwamverhaal over steur vertel is hij beledigd? Ik was toch lid van een internetclan niet van de Eerste Kamer dacht ik?

En dan dat postverbod... ikMark heeft in aanloop naar de verkiezingen tegen me gezegd dat ook ik in aanmerking zou komen voor een diplomatenpost. Toen ik na zijn winst bij hem solliciteerde en daarbij meteen vroeg of dat postverbod wegkon kreeg ik meteen resoluut een dubbele nee, ongemotiveerd. Ja joh, als hij als president al zo beloftes naast zich neerlegd waarom zou ik me er dan wel aan moeten houden? Dus toen heb ik hem medegedeeld dat ik na anderhalve maand eenzijdig dat postverbod zou verbreken. Paar uur later twee weinig spektaculaire berichtjes op de CN fora geplaatst, waaronder eentje waarin ik hem feliciteerde met zijn overwinning.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_56221620
Madine, je was echt aan het provoceren en de taal die je daarbij gebruikte was echt beledigend. Als je gewoon normaal een dicussie had geprobeerd te voeren dan was er niets aan de hand geweest. Je hebt het jezelf enorm moeilijk gemaakt.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_56221904
Als mensen beledigd waren door wat ik zei dan hebben ze zelf een probleem.

Niet dat al dit geleuter er iets toe doet, want ik WIL niet eens meer lid zijn van de FOK!-Alliance met deze mensen aan het roer en de huidige mentaliteit. Als ik verder wil op CN dan kan dat gewoon, er is zat keuze betreft allianties en ze zullen heus niet allemaal afschrikken door die prietpraat van MrCyber. En als FOK mij wilt ZI'en dan zou dat wel heel erg sneu zijn, maar zo ver laat ik het niet eens komen.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_56222479
Voor degenen die geen idee hebben waar het bovenstaande over gaat: dit soort drama maakt gelukkig maar een klein deel uit van Cyber Nations. De rest is wel leuk.

Regards, Jan Doedel.
pi_56222658
Dit hoort er ook bij en is ook leuk. Gebeurtenissen volgen elkaar op. Wie weet wat de toekomst voor ons in petto heeft. Misschien splijt het Continuum wel en gaat FOK ten onder tijdens de volgende Great War terwijl ik het naar mijn zin heb bij de vijand. Of misschien moet ik wel aan de zijde van jullie meevechten. You never know. Het is en blijft maar een spelletje, hoe leuk het ook is. Je moet ten alle tijden kunnen zeggen: zo, ik geef er de brui aan, anders is het een verplichting geworden in plaats van een leuk tijdsverdrijf.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_56223559
quote:
Dit hoort er ook bij en is ook leuk.
Ik ben geen fan van modder gooien over en weer.
quote:
Het is en blijft maar een spelletje, hoe leuk het ook is. Je moet ten alle tijden kunnen zeggen: zo, ik geef er de brui aan, anders is het een verplichting geworden in plaats van een leuk tijdsverdrijf.
Dit is zeer zeker waar.

Regards, Jan Doedel.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:41:42 #24
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_56232167
Ohja Wouser; de link naar FOK PRESS AGENCY ( FPA ) in je OP is dood.
Misschien handig die gewoon even door te linken naar www.fokalliance.com
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:35:56 #25
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56235098
This Account Has Exceeded Its CPU Quota
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')