abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56157729
Ik zit in Indonesie en ga me maandag in ieder geval even aanmelden bij de ambassade zodat ik de email-nieuwsbrief krijg. Verder ga ik er niet vanuit dat ik enige hulp zal krijgen als het echt fout gaat, maar ze weten in ieder geval dat ik ergens in Indonesie rondhang. Nu weten ze dat helemaal niet

Ik heb trouwens niet echt de verwachting dat het hier 'gevaarlijk' wordt. Groepen demonstranten moet je altijd vermijden, en dat zal met eventuele anti-Wilders (=anti Nederland) demonstraties niet anders zijn. Foto's maken zit er dus niet in voor me, tenzij ik in een shirt met een Zwitserse vlag ga lopen in lederhosen en af en toe een fooitje geef in een restorant

Ik ga dus niet hamsteren, er komt geen prikkeldraad om mijn huis. Ook het bataljon soldaten is niet nodig en ik heb zelf ook geen vuurwapen aangeschaft ter verdediging. Er hangt hier alleen een vrij scherp sierzwaard aan de muur...

Wat doe jij?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:41:07 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56157893
Ik ben bezig met een schuilkelder.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_56157966
Ik laat m'n baard groeien...
pi_56158014
Ik ga een dansje doen
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:47:09 #5
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_56158089
Ik heb alvast popcorn gehaald.
Pfff *hijg* Liever moe dan lui... :o)
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:47:42 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56158106
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zit in Indonesie en ga me maandag in ieder geval even aanmelden bij de ambassade zodat ik de email-nieuwsbrief krijg. Verder ga ik er niet vanuit dat ik enige hulp zal krijgen als het echt fout gaat, maar ze weten in ieder geval dat ik ergens in Indonesie rondhang. Nu weten ze dat helemaal niet

Ik heb trouwens niet echt de verwachting dat het hier 'gevaarlijk' wordt. Groepen demonstranten moet je altijd vermijden, en dat zal met eventuele anti-Wilders (=anti Nederland) demonstraties niet anders zijn. Foto's maken zit er dus niet in voor me, tenzij ik in een shirt met een Zwitserse vlag ga lopen in lederhosen en af en toe een fooitje geef in een restorant

Ik ga dus niet hamsteren, er komt geen prikkeldraad om mijn huis. Ook het bataljon soldaten is niet nodig en ik heb zelf ook geen vuurwapen aangeschaft ter verdediging. Er hangt hier alleen een vrij scherp sierzwaard aan de muur...

Wat doe jij?
Is die bevolking wel goed wijs? Waarom zouden ze jou aanpakken omdat er een gefliptse politicus in Nederland een filmpje maakt?

Dat zou net zo gek zijn als ik mijn moslim buurman van even verderop uit zou gaan schelden omdat een paar ontspoorde idioten in de Twin Towers vlogen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:53:42 #7
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_56158260
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Is die bevolking wel goed wijs? Waarom zouden ze jou aanpakken omdat er een gefliptse politicus in Nederland een filmpje maakt?

Dat zou net zo gek zijn als ik mijn moslim buurman van even verderop uit zou gaan schelden omdat een paar ontspoorde idioten in de Twin Towers vlogen.
Heb je gekeken wat de gevolgen zijn van de Deense mohammed cartoons? Ja, de meeste moslims zijn niet goed wijs.
Pfff *hijg* Liever moe dan lui... :o)
pi_56158306
Ik heb alvast een burka aangetrokken.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:22:36 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56161747
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:35 schreef indahnesia.com het volgende:

Wat doe jij?
laatste keer dat ik in een moslim land was dachten de meesten dat ik Ijslander was Omdat 2 reismaatjes Ijslands waren. Heb nog een hoop pasjes waarop staat Citizenship: Iceland

Gelukkig in Tsjechie geen last van die gekken.
pi_56168990
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel hoe dergelijke generalisering van iets uitpakt. Inderdaad zijn de rellen over die cartoons van een meneer met een baard het lichtende voorbeeld. Heeft weinig met de domheid van een volk te maken; de eerste cartoon-rellen lieten maanden op zich wachten, want er moet wel betaald worden voor demonstraties hier, anders komt men niet van zijn luie gat af.

Ik verwacht echter dat deze film wat dieper naar de fundamenten gaat en eventueel kan de vlam dus eerder in de pan slaan dan na zes maande
  zondag 20 januari 2008 @ 09:46:38 #11
24329 KNAK
ff w88,......
pi_56171896
*Meldt zich

130 miljoen moslimpjes om me heen....evacuatie? ik ben er klaar voor even naar Thailand zou ik niet erg vinden...Nepal is ook een mooi land om even rond te huppelen

Zo zie je maar, leven in een Islamic Republic heeft zo zn voordelen....
Mai pben rai~!
  zondag 20 januari 2008 @ 09:50:48 #12
24329 KNAK
ff w88,......
pi_56171929
En oh, toen met die Deense cartoons was het lekker bal hier dus we (de NL community) kunnen hun lol op hier (aangezien dit met Wilders,volgens menig persoon, een iets heftigere impact zou kunnen hebben)

*zit verder uiterst veilig in de 'green zone" in Dhaka
Mai pben rai~!
pi_56172648
Jah, dat Wilders meer impact zal hebben geloof ik ook. Eventueel kan ik vrij eenvoudig het land uit vanaf het vliegveld ter pleke, maar dan zit ik in Maleisie Andere vluchten gaan via Jakarta of Surabaya, dan kan ik ook nar Thailand toe idd.

Maar goed, ik denk toch niet dat het zo ver zal komen, want als Nederlanders hier moeten vluchten dan is er elders (*kuch* Europa *kuch*) al een halve burgeroorlog uitgebroken.
  zondag 20 januari 2008 @ 12:04:10 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_56173675
Mijn land is geen moslimland, maar wel een land dat door de extremistische moslims als axis of evil wordt gezien. Veel voeren ze hier (gelukkig) niet uit.

Maandag ga ik naar een optreden hier in London van een andere 'krtiticus op de islam': Hans Teeuwen.
reset
  zondag 20 januari 2008 @ 12:12:39 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_56173841
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, dat Wilders meer impact zal hebben geloof ik ook. Eventueel kan ik vrij eenvoudig het land uit vanaf het vliegveld ter pleke, maar dan zit ik in Maleisie Andere vluchten gaan via Jakarta of Surabaya, dan kan ik ook nar Thailand toe idd.

Maar goed, ik denk toch niet dat het zo ver zal komen, want als Nederlanders hier moeten vluchten dan is er elders (*kuch* Europa *kuch*) al een halve burgeroorlog uitgebroken.
Dan kom je toch even lekker hier in Singapore op de koffie? Ik verwacht geen problemen in Singapore. Website van de ambassade meldt ook niets.
pi_56179368
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:12 schreef Libris het volgende:

[..]

Dan kom je toch even lekker hier in Singapore op de koffie? Ik verwacht geen problemen in Singapore. Website van de ambassade meldt ook niets.
Dat is ook een optie inderdaad
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:21:21 #17
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56427988
Ik maak me grote zorgen, ik vraag me af of ik in het favoriete restaurant in het dorp nog wel terecht kan. Het wordt namelijk uitgebaat door een moslima . Misschien krijg ik ook geen lekkere pannekoekjes meer bij de moslim die zeverkoopt

Ik denk zelf dat dat er geen problemen zullen komen. Ik heb zelfs al eens wat gesproken over de islam met de buurvrouw in het restaurant. Die heeft niet zon hoge pet op van die mensen in het midden oosten. Die zou er ooit heengaan om te werken maar na alle verhalen die ze van andere Thaise moslima's had gehoord over verkrachtingen omdat ze je voor minder aanzagen als vrouw is ze toch maar niet gegaan.

Overigens zijn de meeste Moslims in Thailand (die daar in het zuiden uitgezonderd) vrij normale mensen.
mai pen rai
pi_56428168
Ja, de meesten zijn inderdaad normale mensen. Dat is hier niet anders. Gelukkig
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:06:34 #19
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56430125
Ik weet even niet wat ik van je post moet maken met die smilie. Ik heb wel wat gekke dingen gezien in het nieuws over Indonesie. Kan me voorstellen dat er daar meer fanatiekelingen zitten als in Thailand (zuiden uitgezonderd)
mai pen rai
pi_56430882
Ja, er zitten meer moslims, dus zal het aantal volledig doorgeslagen randdebielen ook groter zijn. Procentueel denk ik dat het niet uit maakt.
pi_56440937
Hier heb ik helemaal niks ervan gemerkt en bne er zelf alleen maar achter gekomen door het nieuws op internet te lezen. Anderen met wie ik spreek, weten helemaal niks van Wilders of zijn film af
Cool story, Hansel.
pi_56477656
Jakartaan meld zich* Ik had inderdaad het zelfde plan als de TS...

Wat een gigantische populist is het ook...
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:
Hier heb ik helemaal niks ervan gemerkt en bne er zelf alleen maar achter gekomen door het nieuws op internet te lezen. Anderen met wie ik spreek, weten helemaal niks van Wilders of zijn film af
Nog niet nee, er is immers nog maar weinig van bekend. Dat zal echter niet zo lang meer duren ben ik bang.

[ Bericht 35% gewijzigd door -Jay-20- op 02-02-2008 13:03:21 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_56494686
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:
Hier heb ik helemaal niks ervan gemerkt en bne er zelf alleen maar achter gekomen door het nieuws op internet te lezen. Anderen met wie ik spreek, weten helemaal niks van Wilders of zijn film af [afbeelding]
komt nog wel, ga daar maar vanuit.
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 12:54 schreef -Jay-20- het volgende:
Jakartaan meld zich* Ik had inderdaad het zelfde plan als de TS...

Wat een gigantische populist is het ook... [afbeelding]
[..]

Nog niet nee, er is immers nog maar weinig van bekend. Dat zal echter niet zo lang meer duren ben ik bang.
inderdaad zal er later wel meer aandacht aan gegeven worden in bepaalde delen van de wereld

Groeten uit Jogja
pi_57198320
Hej mensen (in Yogya?)
Ik ga eind maart naar yogyakarta alleen weet ik niet zo goed wat ik daar op dit gebied moet verwachten. Hoe staat de bevolking er (op dit moment) tegenover? Gezien het feit dat ik stage ga lopen aan de Muhammadiyah universiteit, denk ik toch dat ik mij goed moet voorbereiden.
In ieder geval wil ik mijn verblijfsadres doorgeven aan de ambassade. Ik kan alleen nergens een mailadres oid vinden. Heeft iemand dat hier?
Verder trouwens.. alle LEUKE info over Yogyakarta is ook welkom!
pi_57198555
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:29 schreef Lentigo het volgende:
Hej mensen (in Yogya?)
Ik ga eind maart naar yogyakarta alleen weet ik niet zo goed wat ik daar op dit gebied moet verwachten. Hoe staat de bevolking er (op dit moment) tegenover? Gezien het feit dat ik stage ga lopen aan de Muhammadiyah universiteit, denk ik toch dat ik mij goed moet voorbereiden.
In ieder geval wil ik mijn verblijfsadres doorgeven aan de ambassade. Ik kan alleen nergens een mailadres oid vinden. Heeft iemand dat hier?
Verder trouwens.. alle LEUKE info over Yogyakarta is ook welkom!
Hee Lentigo!

Dat is leuk!

Ik zou zeggen: open gerust een topic om ons mee te laten genieten van je nieuwe avontuur.
Zo zul je vast ook reacties krijgen van anderen die ervaring daar hebben.

Succes, in elk geval!
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')