Is die bevolking wel goed wijs? Waarom zouden ze jou aanpakken omdat er een gefliptse politicus in Nederland een filmpje maakt?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zit in Indonesie en ga me maandag in ieder geval even aanmelden bij de ambassade zodat ik de email-nieuwsbrief krijg. Verder ga ik er niet vanuit dat ik enige hulp zal krijgen als het echt fout gaat, maar ze weten in ieder geval dat ik ergens in Indonesie rondhang. Nu weten ze dat helemaal niet
Ik heb trouwens niet echt de verwachting dat het hier 'gevaarlijk' wordt. Groepen demonstranten moet je altijd vermijden, en dat zal met eventuele anti-Wilders (=anti Nederland) demonstraties niet anders zijn. Foto's maken zit er dus niet in voor me, tenzij ik in een shirt met een Zwitserse vlag ga lopen in lederhosen en af en toe een fooitje geef in een restorant
Ik ga dus niet hamsteren, er komt geen prikkeldraad om mijn huis. Ook het bataljon soldaten is niet nodig en ik heb zelf ook geen vuurwapen aangeschaft ter verdediging. Er hangt hier alleen een vrij scherp sierzwaard aan de muur...
Wat doe jij?
Heb je gekeken wat de gevolgen zijn van de Deense mohammed cartoons? Ja, de meeste moslims zijn niet goed wijs.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Is die bevolking wel goed wijs? Waarom zouden ze jou aanpakken omdat er een gefliptse politicus in Nederland een filmpje maakt?
Dat zou net zo gek zijn als ik mijn moslim buurman van even verderop uit zou gaan schelden omdat een paar ontspoorde idioten in de Twin Towers vlogen.
laatste keer dat ik in een moslim land was dachten de meesten dat ik Ijslander wasquote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zit in Indonesie en ga me maandag in ieder geval even aanmelden bij de ambassade zodat ik de email-nieuwsbrief krijg. Verder ga ik er niet vanuit dat ik enige hulp zal krijgen als het echt fout gaat, maar ze weten in ieder geval dat ik ergens in Indonesie rondhang. Nu weten ze dat helemaal niet
Ik heb trouwens niet echt de verwachting dat het hier 'gevaarlijk' wordt. Groepen demonstranten moet je altijd vermijden, en dat zal met eventuele anti-Wilders (=anti Nederland) demonstraties niet anders zijn. Foto's maken zit er dus niet in voor me, tenzij ik in een shirt met een Zwitserse vlag ga lopen in lederhosen en af en toe een fooitje geef in een restorant
Ik ga dus niet hamsteren, er komt geen prikkeldraad om mijn huis. Ook het bataljon soldaten is niet nodig en ik heb zelf ook geen vuurwapen aangeschaft ter verdediging. Er hangt hier alleen een vrij scherp sierzwaard aan de muur...
Wat doe jij?
Je weet zelf ook wel hoe dergelijke generalisering van iets uitpakt. Inderdaad zijn de rellen over die cartoons van een meneer met een baard het lichtende voorbeeld. Heeft weinig met de domheid van een volk te maken; de eerste cartoon-rellen lieten maanden op zich wachten, want er moet wel betaald worden voor demonstraties hier, anders komt men niet van zijn luie gat af.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Is die bevolking wel goed wijs? Waarom zouden ze jou aanpakken omdat er een gefliptse politicus in Nederland een filmpje maakt?
Dat zou net zo gek zijn als ik mijn moslim buurman van even verderop uit zou gaan schelden omdat een paar ontspoorde idioten in de Twin Towers vlogen.
Dan kom je toch even lekker hier in Singapore op de koffie? Ik verwacht geen problemen in Singapore. Website van de ambassade meldt ook niets.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, dat Wilders meer impact zal hebben geloof ik ook. Eventueel kan ik vrij eenvoudig het land uit vanaf het vliegveld ter pleke, maar dan zit ik in MaleisieAndere vluchten gaan via Jakarta of Surabaya, dan kan ik ook nar Thailand toe idd.
Maar goed, ik denk toch niet dat het zo ver zal komen, want als Nederlanders hier moeten vluchten dan is er elders (*kuch* Europa *kuch*) al een halve burgeroorlog uitgebroken.
Dat is ook een optie inderdaadquote:Op zondag 20 januari 2008 12:12 schreef Libris het volgende:
[..]
Dan kom je toch even lekker hier in Singapore op de koffie? Ik verwacht geen problemen in Singapore. Website van de ambassade meldt ook niets.
Nog niet nee, er is immers nog maar weinig van bekend. Dat zal echter niet zo lang meer duren ben ik bang.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:
Hier heb ik helemaal niks ervan gemerkt en bne er zelf alleen maar achter gekomen door het nieuws op internet te lezen. Anderen met wie ik spreek, weten helemaal niks van Wilders of zijn film af
komt nog wel, ga daar maar vanuit.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:
Hier heb ik helemaal niks ervan gemerkt en bne er zelf alleen maar achter gekomen door het nieuws op internet te lezen. Anderen met wie ik spreek, weten helemaal niks van Wilders of zijn film af [afbeelding]
inderdaad zal er later wel meer aandacht aan gegeven worden in bepaalde delen van de wereldquote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:54 schreef -Jay-20- het volgende:
Jakartaan meld zich* Ik had inderdaad het zelfde plan als de TS...
Wat een gigantische populist is het ook... [afbeelding]
[..]
Nog niet nee, er is immers nog maar weinig van bekend. Dat zal echter niet zo lang meer duren ben ik bang.
Hee Lentigo!quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:29 schreef Lentigo het volgende:
Hej mensen (in Yogya?)
Ik ga eind maart naar yogyakarta alleen weet ik niet zo goed wat ik daar op dit gebied moet verwachten. Hoe staat de bevolking er (op dit moment) tegenover? Gezien het feit dat ik stage ga lopen aan de Muhammadiyah universiteit, denk ik toch dat ik mij goed moet voorbereiden.
In ieder geval wil ik mijn verblijfsadres doorgeven aan de ambassade. Ik kan alleen nergens een mailadres oid vinden. Heeft iemand dat hier?
Verder trouwens.. alle LEUKE info over Yogyakarta is ook welkom!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |