Trek het niet zo zwaar. Feit blijft dat de makers van LO aan bijna elk spel gewerkt hebben die hier nu opgehemeld wordenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:01 schreef Twarres het volgende:
[..]
Nou, het feit blijft dat dit een FF topic is en geen LO topic. Om LO op te hemelen ga je maar naar dat speciale topic toe. Ik word dat geouwehoer over LO in dit FF topic een beetje zat eerlijk gezegd.
Als je het een beetje had gevolgd, had je geweten dat Lost Odyssey gemaakt is door de belangrijkste mensen achter de oude Final Fantasy games (t/m FFX), en in alles (gameplay, verhaal, sfeer) gewoonweg een Final Fantasy game is! Wat mij betreft mag hier dan ook, zijdelings, best over gesproken worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:01 schreef Twarres het volgende:
Nou, het feit blijft dat dit een FF topic is en geen LO topic. Om LO op te hemelen ga je maar naar dat speciale topic toe. Ik word dat geouwehoer over LO in dit FF topic een beetje zat eerlijk gezegd.
Ik weet dat het verhaal komt van meneer Sakaguchi en dat de muziek gemaakt is door Nubuo Uematsu. Dat soort dingen hoef je me niet te vertellen, maar als we hier van alles gaan bespreken wat ook maar een beetje gerelateerd is aan FF, kunnen we het ook over de Blue Dragon gaan hebben en ik heb toentertijd niemand hier over dat spel gehoord.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als je het een beetje had gevolgd, had je geweten dat Lost Odyssey gemaakt is door de belangrijkste mensen achter de oude Final Fantasy games (t/m FFX), en in alles (gameplay, verhaal, sfeer) gewoonweg een Final Fantasy game is! Wat mij betreft mag hier dan ook, zijdelings, best over gesproken worden.
[ afbeelding ]
Sgoed, ga jij maar ouwhoeren over FFIV. Ik geloof dat er na de GBA port binnenkort ook een DS versie komt. En er komt ook vast nog wel een versie voor de PSP.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:38 schreef Twarres het volgende:
Jij probeert nu bij iedereen dat spel door de strot te duwen. Ik ben het met je eens, het is een goed spel en heeft een behoorlijke FF feel, maar het IS geen FF. Er is een heel apart topic voor, dus praat er daar maar over.
Ja wanneer komt' ie nou hier uit?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:53 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Sgoed, ga jij maar ouwhoeren over FFIV. Ik geloof dat er na de GBA port binnenkort ook een DS versie komt. En er komt ook vast nog wel een versie voor de PSP.
Join the club!!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:23 schreef shifto het volgende:
omg kende dit topique niet~! Ben bigass FF fan, pics van merch soon!
das waar jaquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je hebt een PSP uit Japan laten komen voor 400, dan kan dit ook wel Deacon
Dit hadden ze dus bij de "echte" FF12 moeten doen. De mogelijkheden van het Licence Board waren heel beperkt.quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:17 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Final Fantasy XII International: Zodiac Job System Hands-On![]()
Upgraded FFXII features new job system, double speed mode, a trial battle mode, and more.
By Hirohiko Niizumi, GameSpot
MAKUHARI, Japan--At Square Enix Party 2007, we had the chance to get our hands on Final Fantasy XII International: Zodiac Job System, which was just announced on Thursday during the publisher's press conference. It's become a tradition for Square Enix to rerelease its blockbuster titles in Japan under the International label. And with more than 5 million copies sold worldwide, FFXII was a prime candidate for this.
The most apparent change in FFXII International is the voice acting. Much like the previous releases under the International label, FFXII International features characters speaking in English, with Japanese subtitles on the bottom of the screen. In terms of visuals, the game features 16:9 widescreen support, which wasn't available in the original Japanese release. Widescreen support is becoming essential in Japan, as electronics stores are mostly selling widescreen HDTVs nowadays due to the fact that analog broadcast will be terminated in just four years.
The primary new addition--as the game's title clearly suggests--is the zodiac job system, which is more or less a fancy term for the game's new license board system. The boards come into play during character evolution. While the original FFXII had only one license board, FFXII International gives you a selection of 12 boardsthat you can set on each of your characters
. Doing so will let you customize your characters into playing like a certain job, such as a knight, monk, time mage, breaker, archer, black mage, white mage, red mage, kikoushi (gunfighter), uhlan (spearman), shikari (a fighter that uses daggers), and mononofu (a fighter with a mix of Japanese-style attacks, including samurai and ninja skills).
It's completely up to you as to how you set the boards on your characters, and if you chose to do so, you can even set the same board on multiple characters. However, you can't change the board on your characters once you've picked them, meaning that you'll need to finish the game (or restart) if you want to change their boards.
Fortunately, the developers of FFXII International intended the game to be played multiple times, and there's a new feature that lets you save time in doing so. Pressing the L1 button in FFXII International lets you go into "double-speed mode," where the game literally runs at double its normal speed (during both exploration and battles). Since FFXII is already using the PlayStation 2 hardware to its maximum, the only way to add this feature was apparently through frame skipping. So when the double-speed mode is turned on, the graphics move a bit choppy, albeit extremely fast.
Another major new feature in FFXII International is the new trial mode, which can be picked from the title screen. This mode resembles a survival-style battle where you take on memorable enemies in the game (mostly bosses), one after another. You can use your characters from your saved data to fight in trial mode, so if there's an enemy that's too strong, you can build up your party members in the storyline mode and then challenge the enemy in trial mode again. The enemies get stronger and stronger as you beat them, and we've been told that there might be some surprising enemies if you get near the end of the mode.
FFXII International also features a number of additional adjustments to offer more freedom and to make the gameplay experience smoother. We noticed that the guest characters and summon monsters can be controlled during the battle in FFXII International. That means a lot for the summon monsters because you can choose when to use their special attacks. On the field, the locations of treasure boxes have been moved to more convenient locations for players, and although you still get items randomly when you open them, the game's developers have raised the odds that you'll receive the items you want. It's also easier to get money than the original FFXII, so you won't have to work as hard to afford your essential items.
With the new improvements, Final Fantasy XII International should be a solid game for both new players and old players. The title is already available in Japan. Square Enix hasn't announced a release for the US / Europe yet![]()
Zal hier wel nooit uitkomen [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Main Series:
Final Fantasy
Final Fantasy II
Final Fantasy III
Final Fantasy IV
Final Fantasy V
Final Fantasy VI
Final Fantasy VII
Final Fantasy VIII
Final Fantasy IX
Final Fantasy X
Final Fantasy XI
Final Fantasy XII
Final Fantasy XIII
Compilation Of Final Fantasy IV:
Final Fantasy IV: The After
Compilation Of Final Fantasy VII:
Final Fantasy VII: Before Crisis
Final Fantasy VII: Crisis Core
Final Fantasy VII: Dirge Of Cerberus
Final Fantasy VII: Dirge Of Cerberus (Lost Episode)
Final Fantasy VII: Snowboarding
Compilation Of Final Fantasy X:
Final Fantasy X-2
Compilation Of Final Fantasy XI:
Final Fantasy XI: Rise Of The Zilart
Final Fantasy XI: Chains Of Promanthia
Final Fantasy XI: Treasures Of Aht Urhgan
Final Fantasy XI: Wings Of The Goddess
Compilation Of Final Fantasy XII / Ivalice Alliance (incl. Tactics Series):
Final Fantasy XII: Revenant Wings
Final Fantasy XII: International Zodiac Job System
Final Fantasy Tactics (Original)
Final Fantasy Tactics: The War Of The Lions
Final Fantasy Tactics Advance
Final Fantasy Tactics A2: Grimoire Of The Rift
Vagrant Story
Compilation Of Final Fantasy XIII / Fabula Nova Crystallis:
Final Fantasy Versus XIII
Final Fantasy Agito XIII
Chrystal Chronicles Series:
Final Fantasy Chrystal Chronicles
Final Fantasy Chrystal Chronicles: Ring Of Fates
Final Fantasy Chrystal Chronicles: The Chrystal Bearers
Final Fantasy Chrystal Chronicles: My Life As A King
Dissidia Series:
Final Fantasy Dissidia
Chocobo Series:
Chocobo’s Mysterious Dungeon
Chocobo’s Mysterious Dungeon 2
Chocobo’s Dungeon: Toki Wasure No Meikyuu
Final Fantasy Fables: Chocobo’s Tales
Chocobo Racing
Adventure/Legend/Mystic Series:
Final Fantasy Adventure
Final Fantasy Legend I
Final Fantasy Legend II
Final Fantasy Legend III
Final Fantasy Mystic Quest
Kingdom Hearts Series:
Kingdom Hearts I
Kingdom Hearts II
Kingdom Hearts: Chain Of Memories
Other:
Bahamut Lagoon
Chrono Trigger
Secret Of Evermore
Ehrgeiz
Het moet wel FF-related zijn he. Chrono Trigger stond bijvoorbeeld op een FF Compilation, Kingdom Hearts heeft FF-characters etc.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het kopje 'Other' kan wel flink aangevuld wordenSquare-Enix heeft ontelbaar veel RPG's gemaakt
(Seiken/Mana series, Soul Blazer, Illusion of Gaia, Terranigma, etc)
Verder zou je de film Advent Children bij de FFVII compilatie kunnen zetten. Mocht je dat doen dan mag er ook een kopje films/anime komen:
FFVII Last Order (pre-FFVII)
Spirits Within (cgi bioscoopfilm)
Unlimited (anime serie)
Legend of the Crystals (anime post FFV)
Ah okay, nou, dan kun je de games weglaten die ik genoemd heb. Al is Seiken Densetsu/Sword of Mana (GBA) dezelfde game als Final Fantasy Adventure/Final Fantasy Mystic Quest (GameBoy Classic).quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het moet wel FF-related zijn he. Chrono Trigger stond bijvoorbeeld op een FF Compilation, Kingdom Hearts heeft FF-characters etc.
Ok, ik dacht dat dat hetzelfde spel was maar dan met verbeterde graphics.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:24 schreef Pritt het volgende:
PSX Final Fantasy Tactics en Final Fantasy Tactics: The War of the Lions zou ik wel even scheiden van elkaar, verschillen vrij veel van elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |