abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:09:43 #201
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_56831011
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:01 schreef Twarres het volgende:

[..]

Nou, het feit blijft dat dit een FF topic is en geen LO topic. Om LO op te hemelen ga je maar naar dat speciale topic toe. Ik word dat geouwehoer over LO in dit FF topic een beetje zat eerlijk gezegd.
Trek het niet zo zwaar. Feit blijft dat de makers van LO aan bijna elk spel gewerkt hebben die hier nu opgehemeld worden De meeste FF games,.... LO is gewoon een missende FF game,.... zoals Strol wel eens zegt,... de FFXI die we nooit gekregen hebben
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_56831072
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:01 schreef Twarres het volgende:
Nou, het feit blijft dat dit een FF topic is en geen LO topic. Om LO op te hemelen ga je maar naar dat speciale topic toe. Ik word dat geouwehoer over LO in dit FF topic een beetje zat eerlijk gezegd.
Als je het een beetje had gevolgd, had je geweten dat Lost Odyssey gemaakt is door de belangrijkste mensen achter de oude Final Fantasy games (t/m FFX), en in alles (gameplay, verhaal, sfeer) gewoonweg een Final Fantasy game is! Wat mij betreft mag hier dan ook, zijdelings, best over gesproken worden.



[ Bericht 2% gewijzigd door Strolie75 op 19-02-2008 09:35:21 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 19 februari 2008 @ 10:38:31 #203
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56832269
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als je het een beetje had gevolgd, had je geweten dat Lost Odyssey gemaakt is door de belangrijkste mensen achter de oude Final Fantasy games (t/m FFX), en in alles (gameplay, verhaal, sfeer) gewoonweg een Final Fantasy game is! Wat mij betreft mag hier dan ook, zijdelings, best over gesproken worden.

[ afbeelding ]
Ik weet dat het verhaal komt van meneer Sakaguchi en dat de muziek gemaakt is door Nubuo Uematsu. Dat soort dingen hoef je me niet te vertellen, maar als we hier van alles gaan bespreken wat ook maar een beetje gerelateerd is aan FF, kunnen we het ook over de Blue Dragon gaan hebben en ik heb toentertijd niemand hier over dat spel gehoord.

Jij probeert nu bij iedereen dat spel door de strot te duwen. Ik ben het met je eens, het is een goed spel en heeft een behoorlijke FF feel, maar het IS geen FF. Er is een heel apart topic voor, dus praat er daar maar over.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_56833703
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:38 schreef Twarres het volgende:
Jij probeert nu bij iedereen dat spel door de strot te duwen. Ik ben het met je eens, het is een goed spel en heeft een behoorlijke FF feel, maar het IS geen FF. Er is een heel apart topic voor, dus praat er daar maar over.
Sgoed, ga jij maar ouwhoeren over FFIV. Ik geloof dat er na de GBA port binnenkort ook een DS versie komt. En er komt ook vast nog wel een versie voor de PSP.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:08:35 #205
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56833986
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:53 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Sgoed, ga jij maar ouwhoeren over FFIV. Ik geloof dat er na de GBA port binnenkort ook een DS versie komt. En er komt ook vast nog wel een versie voor de PSP.
Ja wanneer komt' ie nou hier uit?

Maar je lult trouwens wel lekker makkelijk om m'n andere punt heen.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_56835467
Je ligt gewoon te mierenneuken Strolie.

Lost Odyssey, 21st century old-school RPG [Xbox 360 #1] daar en nu stil zijn
  dinsdag 19 februari 2008 @ 16:23:06 #207
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_56839166
omg kende dit topique niet~! Ben bigass FF fan, pics van merch soon!
Thinking about thinking of you.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 17:03:30 #208
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56839911
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:23 schreef shifto het volgende:
omg kende dit topique niet~! Ben bigass FF fan, pics van merch soon!
Join the club!!
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 19 februari 2008 @ 18:38:43 #209
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_56841734
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:03 schreef Twarres het volgende:

[..]

Join the club!!
* shifto joined club!

Thinking about thinking of you.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 21:22:52 #210
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56845959
Na 9 uur Revenant Wings zit ik pas op 25%. Dus kwa tijd vergelijkbaar met de main reeks.
  woensdag 20 februari 2008 @ 21:17:33 #211
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56870210
Final Fantasy XII International: Zodiac Job System Hands-On

Upgraded FFXII features new job system, double speed mode, a trial battle mode, and more.

By Hirohiko Niizumi, GameSpot

MAKUHARI, Japan--At Square Enix Party 2007, we had the chance to get our hands on Final Fantasy XII International: Zodiac Job System, which was just announced on Thursday during the publisher's press conference. It's become a tradition for Square Enix to rerelease its blockbuster titles in Japan under the International label. And with more than 5 million copies sold worldwide, FFXII was a prime candidate for this.

The most apparent change in FFXII International is the voice acting. Much like the previous releases under the International label, FFXII International features characters speaking in English, with Japanese subtitles on the bottom of the screen. In terms of visuals, the game features 16:9 widescreen support, which wasn't available in the original Japanese release. Widescreen support is becoming essential in Japan, as electronics stores are mostly selling widescreen HDTVs nowadays due to the fact that analog broadcast will be terminated in just four years.

The primary new addition--as the game's title clearly suggests--is the zodiac job system, which is more or less a fancy term for the game's new license board system. The boards come into play during character evolution. While the original FFXII had only one license board, FFXII International gives you a selection of 12 boards that you can set on each of your characters
. Doing so will let you customize your characters into playing like a certain job, such as a knight, monk, time mage, breaker, archer, black mage, white mage, red mage, kikoushi (gunfighter), uhlan (spearman), shikari (a fighter that uses daggers), and mononofu (a fighter with a mix of Japanese-style attacks, including samurai and ninja skills).

It's completely up to you as to how you set the boards on your characters, and if you chose to do so, you can even set the same board on multiple characters. However, you can't change the board on your characters once you've picked them, meaning that you'll need to finish the game (or restart) if you want to change their boards.

Fortunately, the developers of FFXII International intended the game to be played multiple times, and there's a new feature that lets you save time in doing so. Pressing the L1 button in FFXII International lets you go into "double-speed mode," where the game literally runs at double its normal speed (during both exploration and battles). Since FFXII is already using the PlayStation 2 hardware to its maximum, the only way to add this feature was apparently through frame skipping. So when the double-speed mode is turned on, the graphics move a bit choppy, albeit extremely fast.

Another major new feature in FFXII International is the new trial mode, which can be picked from the title screen. This mode resembles a survival-style battle where you take on memorable enemies in the game (mostly bosses), one after another. You can use your characters from your saved data to fight in trial mode, so if there's an enemy that's too strong, you can build up your party members in the storyline mode and then challenge the enemy in trial mode again. The enemies get stronger and stronger as you beat them, and we've been told that there might be some surprising enemies if you get near the end of the mode.

FFXII International also features a number of additional adjustments to offer more freedom and to make the gameplay experience smoother. We noticed that the guest characters and summon monsters can be controlled during the battle in FFXII International. That means a lot for the summon monsters because you can choose when to use their special attacks. On the field, the locations of treasure boxes have been moved to more convenient locations for players, and although you still get items randomly when you open them, the game's developers have raised the odds that you'll receive the items you want. It's also easier to get money than the original FFXII, so you won't have to work as hard to afford your essential items.

With the new improvements, Final Fantasy XII International should be a solid game for both new players and old players. The title is already available in Japan. Square Enix hasn't announced a release for the US / Europe yet

Zal hier wel nooit uitkomen

Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_56871766
En dan noemen ze het:

FFXII INTERNATIONAL
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:37:00 #213
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56872677
Een 1 op 1 Schaal Judge Magister Gabranth's Helm




maar 830 euro
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:41:23 #214
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_56872809
Je hebt een PSP uit Japan laten komen voor 400, dan kan dit ook wel Deacon
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:46:43 #215
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56872980
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je hebt een PSP uit Japan laten komen voor 400, dan kan dit ook wel Deacon
das waar ja
Het zou natuurlijk wel ganz geil bij mijn FF zwaard staan , dan ben ik wel heulemaal de bom

even wat info opgezocht







[ Bericht 7% gewijzigd door Deacon_Tigra op 20-02-2008 22:54:44 ]
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:49:47 #216
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56873121
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:17 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Final Fantasy XII International: Zodiac Job System Hands-On

Upgraded FFXII features new job system, double speed mode, a trial battle mode, and more.

By Hirohiko Niizumi, GameSpot

MAKUHARI, Japan--At Square Enix Party 2007, we had the chance to get our hands on Final Fantasy XII International: Zodiac Job System, which was just announced on Thursday during the publisher's press conference. It's become a tradition for Square Enix to rerelease its blockbuster titles in Japan under the International label. And with more than 5 million copies sold worldwide, FFXII was a prime candidate for this.

The most apparent change in FFXII International is the voice acting. Much like the previous releases under the International label, FFXII International features characters speaking in English, with Japanese subtitles on the bottom of the screen. In terms of visuals, the game features 16:9 widescreen support, which wasn't available in the original Japanese release. Widescreen support is becoming essential in Japan, as electronics stores are mostly selling widescreen HDTVs nowadays due to the fact that analog broadcast will be terminated in just four years.

The primary new addition--as the game's title clearly suggests--is the zodiac job system, which is more or less a fancy term for the game's new license board system. The boards come into play during character evolution. While the original FFXII had only one license board, FFXII International gives you a selection of 12 boards that you can set on each of your characters
. Doing so will let you customize your characters into playing like a certain job, such as a knight, monk, time mage, breaker, archer, black mage, white mage, red mage, kikoushi (gunfighter), uhlan (spearman), shikari (a fighter that uses daggers), and mononofu (a fighter with a mix of Japanese-style attacks, including samurai and ninja skills).

It's completely up to you as to how you set the boards on your characters, and if you chose to do so, you can even set the same board on multiple characters. However, you can't change the board on your characters once you've picked them, meaning that you'll need to finish the game (or restart) if you want to change their boards.

Fortunately, the developers of FFXII International intended the game to be played multiple times, and there's a new feature that lets you save time in doing so. Pressing the L1 button in FFXII International lets you go into "double-speed mode," where the game literally runs at double its normal speed (during both exploration and battles). Since FFXII is already using the PlayStation 2 hardware to its maximum, the only way to add this feature was apparently through frame skipping. So when the double-speed mode is turned on, the graphics move a bit choppy, albeit extremely fast.

Another major new feature in FFXII International is the new trial mode, which can be picked from the title screen. This mode resembles a survival-style battle where you take on memorable enemies in the game (mostly bosses), one after another. You can use your characters from your saved data to fight in trial mode, so if there's an enemy that's too strong, you can build up your party members in the storyline mode and then challenge the enemy in trial mode again. The enemies get stronger and stronger as you beat them, and we've been told that there might be some surprising enemies if you get near the end of the mode.

FFXII International also features a number of additional adjustments to offer more freedom and to make the gameplay experience smoother. We noticed that the guest characters and summon monsters can be controlled during the battle in FFXII International. That means a lot for the summon monsters because you can choose when to use their special attacks. On the field, the locations of treasure boxes have been moved to more convenient locations for players, and although you still get items randomly when you open them, the game's developers have raised the odds that you'll receive the items you want. It's also easier to get money than the original FFXII, so you won't have to work as hard to afford your essential items.

With the new improvements, Final Fantasy XII International should be a solid game for both new players and old players. The title is already available in Japan. Square Enix hasn't announced a release for the US / Europe yet

Zal hier wel nooit uitkomen [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit hadden ze dus bij de "echte" FF12 moeten doen. De mogelijkheden van het Licence Board waren heel beperkt.
pi_56924515
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_56924621
Tsja die FFXII International is idd een beetje mosterd na de maaltijd.
Zijn allemaal leuke dingen maar die hadden gewoon in de normale retail-versie moeten zitten.

Typisch weer een Square-Enix uitmelking.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zaterdag 23 februari 2008 @ 14:04:12 #219
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56924929
Kan iemand deze lijst met Final Fantasy games aanvullen?
Alle games uit de verschillende Final Fantasy Series en games die op compilations staan en games met FF characters.
quote:
Main Series:
Final Fantasy
Final Fantasy II
Final Fantasy III
Final Fantasy IV
Final Fantasy V
Final Fantasy VI
Final Fantasy VII
Final Fantasy VIII
Final Fantasy IX
Final Fantasy X
Final Fantasy XI
Final Fantasy XII
Final Fantasy XIII

Compilation Of Final Fantasy IV:
Final Fantasy IV: The After

Compilation Of Final Fantasy VII:
Final Fantasy VII: Before Crisis
Final Fantasy VII: Crisis Core
Final Fantasy VII: Dirge Of Cerberus
Final Fantasy VII: Dirge Of Cerberus (Lost Episode)
Final Fantasy VII: Snowboarding

Compilation Of Final Fantasy X:
Final Fantasy X-2

Compilation Of Final Fantasy XI:
Final Fantasy XI: Rise Of The Zilart
Final Fantasy XI: Chains Of Promanthia
Final Fantasy XI: Treasures Of Aht Urhgan
Final Fantasy XI: Wings Of The Goddess

Compilation Of Final Fantasy XII / Ivalice Alliance (incl. Tactics Series):
Final Fantasy XII: Revenant Wings
Final Fantasy XII: International Zodiac Job System
Final Fantasy Tactics (Original)
Final Fantasy Tactics: The War Of The Lions
Final Fantasy Tactics Advance
Final Fantasy Tactics A2: Grimoire Of The Rift
Vagrant Story

Compilation Of Final Fantasy XIII / Fabula Nova Crystallis:
Final Fantasy Versus XIII
Final Fantasy Agito XIII

Chrystal Chronicles Series:
Final Fantasy Chrystal Chronicles
Final Fantasy Chrystal Chronicles: Ring Of Fates
Final Fantasy Chrystal Chronicles: The Chrystal Bearers
Final Fantasy Chrystal Chronicles: My Life As A King

Dissidia Series:
Final Fantasy Dissidia

Chocobo Series:
Chocobo’s Mysterious Dungeon
Chocobo’s Mysterious Dungeon 2
Chocobo’s Dungeon: Toki Wasure No Meikyuu
Final Fantasy Fables: Chocobo’s Tales
Chocobo Racing

Adventure/Legend/Mystic Series:
Final Fantasy Adventure
Final Fantasy Legend I
Final Fantasy Legend II
Final Fantasy Legend III
Final Fantasy Mystic Quest

Kingdom Hearts Series:
Kingdom Hearts I
Kingdom Hearts II
Kingdom Hearts: Chain Of Memories

Other:
Bahamut Lagoon
Chrono Trigger
Secret Of Evermore
Ehrgeiz


[ Bericht 0% gewijzigd door Ixnay op 24-02-2008 02:17:10 ]
  zaterdag 23 februari 2008 @ 14:12:24 #220
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_56925076
Het kopje 'Other' kan wel flink aangevuld worden Square-Enix heeft ontelbaar veel RPG's gemaakt (Seiken/Mana series, Soul Blazer, Illusion of Gaia, Terranigma, etc)

Verder zou je de film Advent Children bij de FFVII compilatie kunnen zetten. Mocht je dat doen dan mag er ook een kopje films/anime komen:

FFVII Last Order (pre-FFVII)
Spirits Within (cgi bioscoopfilm)
Unlimited (anime serie)
Legend of the Crystals (anime post FFV)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:10:20 #221
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56926101
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het kopje 'Other' kan wel flink aangevuld worden Square-Enix heeft ontelbaar veel RPG's gemaakt (Seiken/Mana series, Soul Blazer, Illusion of Gaia, Terranigma, etc)

Verder zou je de film Advent Children bij de FFVII compilatie kunnen zetten. Mocht je dat doen dan mag er ook een kopje films/anime komen:

FFVII Last Order (pre-FFVII)
Spirits Within (cgi bioscoopfilm)
Unlimited (anime serie)
Legend of the Crystals (anime post FFV)
Het moet wel FF-related zijn he. Chrono Trigger stond bijvoorbeeld op een FF Compilation, Kingdom Hearts heeft FF-characters etc.
pi_56926289
PSX Final Fantasy Tactics en Final Fantasy Tactics: The War of the Lions zou ik wel even scheiden van elkaar, verschillen vrij veel van elkaar.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:39:32 #223
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_56926526
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:10 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het moet wel FF-related zijn he. Chrono Trigger stond bijvoorbeeld op een FF Compilation, Kingdom Hearts heeft FF-characters etc.
Ah okay, nou, dan kun je de games weglaten die ik genoemd heb. Al is Seiken Densetsu/Sword of Mana (GBA) dezelfde game als Final Fantasy Adventure/Final Fantasy Mystic Quest (GameBoy Classic).
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:52:16 #224
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56926742
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:24 schreef Pritt het volgende:
PSX Final Fantasy Tactics en Final Fantasy Tactics: The War of the Lions zou ik wel even scheiden van elkaar, verschillen vrij veel van elkaar.
Ok, ik dacht dat dat hetzelfde spel was maar dan met verbeterde graphics.
pi_56927099
Verbeterde graphics, nieuwe chars, nieuwe jobs, meer uitdieping in het verhaal, multiplayer-options.
Genoeg verschillen toch om apart aan te geven.

Ik moet zeggen dat ik het zicht ook een beetje kwijt ben met al die re-releases.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_56940582
Liep net langs de kamer met de Zodiak Spear
  zondag 24 februari 2008 @ 02:15:18 #227
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56940619
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:08 schreef Pritt het volgende:
Verbeterde graphics, nieuwe chars, nieuwe jobs, meer uitdieping in het verhaal, multiplayer-options.
Genoeg verschillen toch om apart aan te geven.

Ik moet zeggen dat ik het zicht ook een beetje kwijt ben met al die re-releases.
Dan zijn FF3 en FF3DS ook verschillende games.
pi_56964085
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_56965808
Ik heb Revenant Wings uitgespeeld, maar blijkbaar heb ik nog 5% aan side-quests open staan.
Volgens mij kan je deze tijdens het spel unlocken, maar kunnen deze ook unlocked worden als je het spel al hebt uitgespeeld? (Bijv. mission 56)
Anders kan ik het spel nooit op 100% uitspelen
There is no such thing as Automerge
pi_56970248
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:46 schreef Icefire het volgende:
Ik heb Revenant Wings uitgespeeld, maar blijkbaar heb ik nog 5% aan side-quests open staan.
Volgens mij kan je deze tijdens het spel unlocken, maar kunnen deze ook unlocked worden als je het spel al hebt uitgespeeld? (Bijv. mission 56)
Anders kan ik het spel nooit op 100% uitspelen
Volgens mij moet je sommige sidequests voor een bepaald punt in het verhaal doen anders komen deze te vervallen.
Je enige kans op 100% zou dan een tweede sessie zijn met een FAQ waarin staat wanneer welke sidequests komen te vervallen.
pi_56981353
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:26 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Volgens mij moet je sommige sidequests voor een bepaald punt in het verhaal doen anders komen deze te vervallen.
Je enige kans op 100% zou dan een tweede sessie zijn met een FAQ waarin staat wanneer welke sidequests komen te vervallen.

Kan ik me eigen weer een maand opsluiten in de kast.
There is no such thing as Automerge
pi_56981427
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:21 schreef zquing het volgende:
dit is pas OMFG
http://cinnamonpirate.com/blog/507/
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:26:08 #234
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_56983745
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:21 schreef zquing het volgende:
dit is pas OMFG
http://cinnamonpirate.com/blog/507/
WTF ?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_56985003
Het speelt toch lastig in het Japans
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:43:47 #236
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_56985573
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:21 schreef zquing het volgende:
dit is pas OMFG
http://cinnamonpirate.com/blog/507/
Thinking about thinking of you.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:23:10 #237
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56989412
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:21 schreef kipknots het volgende:
Het speelt toch lastig in het Japans
Hoe dat zo? Je kent het verhaal toch wel? Daarvoor hoef je het niet te spelen.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:21:21 #238
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56995722
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:21 schreef zquing het volgende:
dit is pas OMFG
http://cinnamonpirate.com/blog/507/
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_57006194
Ik vind de dark aeons in FFX trouwens verschrikkelijk lame. Ik kan niet fatsoenlijk de wereld meer verkennen, met een beetje pech kom ik er een tegen en dat is een instant death
Vraag me af wie bij SE het een goed idee vond om die bij de europese versie toe te voegen.
pi_57011411
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 10:45 schreef kipknots het volgende:
Ik vind de dark aeons in FFX trouwens verschrikkelijk lame. Ik kan niet fatsoenlijk de wereld meer verkennen, met een beetje pech kom ik er een tegen en dat is een instant death
Vraag me af wie bij SE het een goed idee vond om die bij de europese versie toe te voegen.
Zanmato-tje er tegenaan en hoppa
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:32:34 #241
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57012213
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:53 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Zanmato-tje er tegenaan en hoppa
Gaat natuurlijk niet op. Je moet een goede afweging in geld en geluk hebben,.... beetje mazzel en een goede niet egoistische houding helpt. Tevens heeft hij wel een punt. Ik miste nog een of twee destruction spheres voor Anima en was echt de lul,.... moest elke tempel toen af terwijl die stink Dark Aeons er toen waren. Heb ze echt allemaal met de hulp van die Samurai moeten doen, maar het kostte me zoveel game-over en laadschermen. Een kleine waarschuwing van Square had fijn geweest. Iets in de trend van luister eens,.... we plaatsen nu ongekend sterke oneerlijke summons in de wereld die jou ervan weerhouden nog even rustig alles te verkennen,.... met andere woorden,.... we dwingen je Sin in om dit spel nu maar eens te gaan uitspelen.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_57013604
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:32 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Gaat natuurlijk niet op. Je moet een goede afweging in geld en geluk hebben,.... beetje mazzel en een goede niet egoistische houding helpt. Tevens heeft hij wel een punt. Ik miste nog een of twee destruction spheres voor Anima en was echt de lul,.... moest elke tempel toen af terwijl die stink Dark Aeons er toen waren. Heb ze echt allemaal met de hulp van die Samurai moeten doen, maar het kostte me zoveel game-over en laadschermen. Een kleine waarschuwing van Square had fijn geweest. Iets in de trend van luister eens,.... we plaatsen nu ongekend sterke oneerlijke summons in de wereld die jou ervan weerhouden nog even rustig alles te verkennen,.... met andere woorden,.... we dwingen je Sin in om dit spel nu maar eens te gaan uitspelen.
Tuurlijk gaat dat wel op, je kan je Yojimbo trainen. Verschillende faqs te vinden op internet die precies laten zien hoe het hele Zanmato gebeuren in elkaar zit
pi_57014337
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:36:47 #244
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_57014922
quote:
Lijkt me onzin. Alles is er in principe al, maken die handel en gaan. Dat kan iemand die niet in het originele team zat ook wel. Volgens mij is het gewoon een soort zoethoudertje.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:44:15 #245
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_57015048
ik heb echt werkelijk nog nooit 1 blitzball toernooi gewonnen
En dan moest je ook echt 10000 toernooien spelen om het sterkste wapen van Wakka te krijgen

Blitzball
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:57:38 #246
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57015297
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:33 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat dat wel op, je kan je Yojimbo trainen. Verschillende faqs te vinden op internet die precies laten zien hoe het hele Zanmato gebeuren in elkaar zit
Je bent het probleem een beetje kwijt. Gaat me om het verschijnen van die Dark Aeons,.... wel cool, maar er had een betere waarschuwing in moeten zitten. Niet iedereen trekt het om Yojimbo +20 uur te gaan trainen puur om een tempel te bezoeken.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:58:04 #247
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57015307
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:44 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik heb echt werkelijk nog nooit 1 blitzball toernooi gewonnen
En dan moest je ook echt 10000 toernooien spelen om het sterkste wapen van Wakka te krijgen

Blitzball
Dramaaaatische minigame inderdaad
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_57015660
Vond dat BB ook geen fuck aan, er zat een truukje trouwens, waarbij je 1 doelputn moest maken, om vervolgens met de bal achter je eigen doel te gaan zitten, zo won je vrijwel elke wedstrijd Maat van me heeft dat gedaan, ik heb 2nd best wapen van wakka gepakt, had daar niet zo veel zin in.
pi_57016447
Blitzball moest je gewoon echt voor gaan zitten, want voordat je alle Reels en Ultimate Weapon van Wakka had was je zeker een paar uur zoet.

Ik moest mij er echt toe zetten om al die matches te spelen, maar zodra je de betere spelers kan recruiten wordt Blitzball toch wel erg makkelijk en is het gewoon saai.

Het is mij trouwens wel gelukt om de storyline Blitzball wedstrijd te winnen zonder de truc te gebruiken door je achter de goal te verstoppen.
Die extra scene die je dan krijgt waar je team met de overwinningsbeker zit te pronken is de moeite toch wel waard.

Het enige waar ik mij nooit toe heb kunnen zetten was het lightning dodgen voor Lulu's sigil.

Ook zie ik mij nog niet zo snel al mijn stats gaan maxen om Penance te verslaan.
Gaat gewoon te veel tijd in zitten.
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:16:48 #250
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57017056
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:32 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Gaat natuurlijk niet op. Je moet een goede afweging in geld en geluk hebben,.... beetje mazzel en een goede niet egoistische houding helpt. Tevens heeft hij wel een punt. Ik miste nog een of twee destruction spheres voor Anima en was echt de lul,.... moest elke tempel toen af terwijl die stink Dark Aeons er toen waren. Heb ze echt allemaal met de hulp van die Samurai moeten doen, maar het kostte me zoveel game-over en laadschermen. Een kleine waarschuwing van Square had fijn geweest. Iets in de trend van luister eens,.... we plaatsen nu ongekend sterke oneerlijke summons in de wereld die jou ervan weerhouden nog even rustig alles te verkennen,.... met andere woorden,.... we dwingen je Sin in om dit spel nu maar eens te gaan uitspelen.
Als je de ultimate weapons of de juiste abilities hebt, heb je "triple EP".
Je kunt volgens mij ook tweemaal triple EP hebben, waardoor je 9x EP krijgt.
Als je hiermee gaat levellen in de Omega Ruins krijg je heel snel EP erbij.
Vooral bij Wakka's Ultimate Weapon gaat het snel. Hiervoor moet je wel héél veel blitzballen voordat je deze kunt gebruiken.

Wakka heeft in no time de heel sphere grid vol, levellen in de Omega RUins gaat dan heel makkelijk, want de lastige enemies zijn geen probleem meer.
Je mede team mates groeien mee, zorg wel dat deze allemaal "iets" doen in het gevecht, anders krijgen ze geen EP.
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:22:35 #251
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57017218
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:52 schreef torn_Machina het volgende:
Blitzball moest je gewoon echt voor gaan zitten, want voordat je alle Reels en Ultimate Weapon van Wakka had was je zeker een paar uur zoet. Ik moest mij er echt toe zetten om al die matches te spelen, maar zodra je de betere spelers kan recruiten wordt Blitzball toch wel erg makkelijk en is het gewoon saai.
Op een gegeven moment is het zo simpel, dat je gewoon een paar keer scoort en vervolgens met de bal ergens in een plekje gaat wachten waar je geen encounters krijgt. In de tussentijd ga je wat anders doen en laat je de tijd wegtikken.
quote:
Het is mij trouwens wel gelukt om de storyline Blitzball wedstrijd te winnen zonder de truc te gebruiken door je achter de goal te verstoppen.
Die extra scene die je dan krijgt waar je team met de overwinningsbeker zit te pronken is de moeite toch wel waard.
Nooit gelukt. Omdat je hiervoor ook maar 1 keer de kans krijgt.
Of je moet wel steeds de savegame opnieuw laden.
quote:
Het enige waar ik mij nooit toe heb kunnen zetten was het lightning dodgen voor Lulu's sigil.
En dat snap ik nou niet. Er wordt vaak gezegd dat dit zo lastig is.
Ik had hem in 1 keer zonder probleem. Loop gewoon naar een plaats toe. Wacht tot je de flits ziet en druk op x.
quote:
Ook zie ik mij nog niet zo snel al mijn stats gaan maxen om Penance te verslaan. Gaat gewoon te veel tijd in zitten.
Penance ben ik ook nooit aan begonnen.
pi_57017851
Ow ik vond Blitzballen eigenlijk zeer vermakelijk. Weet nog wel, het was destijds warm weer dat FFX uitkwam. S'ochtends paar uurtjes blitzballen, dan naar het strand en s'avonds weer paar uurtjes blitzballen. Heb ik me prima mee vermaakt voor een week. Helaas werd het na een tijdje wel erg simpel als je de toppers van de tegenstander had opgekocht.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 29 februari 2008 @ 07:36:52 #253
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57053130
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:46 schreef Pritt het volgende:
Weet nog wel, het was destijds warm weer dat FFX uitkwam.
Dat is waar,..... periode lente/zomer,... net voor de zomer dacht ik. Lang licht,.... ahhhhh dat brengt me terug Kon gewoon niet geloven dat ik echt een next-gen FF game aan het spelen was toen.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 08:54:55 #254
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_57143717
Ik moet even terugkomen op FFXII. Ik vond het voorheen echt een kutgame, maar hij is toch best wel leuk.

Niet het beste deel uit de serie, though...
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:09:12 #255
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_57144808
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 08:54 schreef Twarres het volgende:
Ik moet even terugkomen op FFXII. Ik vond het voorheen echt een kutgame, maar hij is toch best wel leuk.

Niet het beste deel uit de serie, though...
Vind het nog steeds een kut deel, kon het ook geen eerlijke kans geven aangezien ik FF6 en CC uitgespeeld had net ervoor out of boredom. dan is FF12 toch echt bagger.
Thinking about thinking of you.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:21:19 #256
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57145963
Zo vreemd om te lezen Ik vond FFXII geweldig qua gameplay,.... het voelde voor mij aan als FF KOTOR,....
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:19:54 #257
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_57150698
Chocobo: ik vond 12 ook geweldig dus je bent niet de enige. De manier van gameplay ligt me wel. Zo vond ik Enchanted Arms ook geweldig maar sommigen hebben het niet zo op turned based blijkbaar
En free roaming

FF10 vond ik minder bijvoorbeeld. Te lineair.
FF10-2 ook. Teveel fanservice.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:26:11 #258
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_57150845
FF10-2 was gewoon dramatisch slecht..
Thinking about thinking of you.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:31:36 #259
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_57150960
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:19 schreef wdn het volgende:
Chocobo: ik vond 12 ook geweldig dus je bent niet de enige. De manier van gameplay ligt me wel. Zo vond ik Enchanted Arms ook geweldig maar sommigen hebben het niet zo op turned based blijkbaar
En free roaming

FF10 vond ik minder bijvoorbeeld. Te lineair.
FF10-2 ook. Teveel fanservice.
Turnbased heb ik geen problemen mee, dat waren de andere delen immers ook. Maar het battle systeem en de feel zijn toch minder dan in andere delen. Vind ik dan..
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:49:29 #260
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_57151391
Och zo is er voor iedereen dus wel een FF

Voor mij is het 12 maar kan je vertellen dat ik ook met heel veel plezier het gratis "KQ" heb gespeeld (is een soort van kloon van ff1 of ff2 of van 1 uit de "quest" serie. King's quest ofzo(?)).
(Ik heb alleen de ps2 games gespeeld van ff).

Maar om 12 slecht te noemen gaat mij te ver. Het verhaal vond ik goed. De gameplay was goed. De video's waren geweldig. Het invullen van de license grid met opties en het verdienen van XP had lastiger gemogen (bijvoorbeeld die double LP/XP armbanden hadden van mij weg mogen blijven uit de game). Maar het zijn slechts details. Details waarvan ik ook begrijp dat een ander die dingen wel wil hebben.

Zo erger ik me ook aan die roulette en gokkasten dingen in veel games (enchanted arms, dragonquest en nog wat van die games hebben dat). Het maakt het spel te gemakkelijk. Maar er zullen er genoeg zijn die niet de moeite willen nemen om 1 uur te vechten met een "mark" om erachter te komen dat ze het niet redden.

Na het verslaan van zoiets als een Esper wil ik het gevoel hebben dat ik het lastig had. Niet dat het een 1000 in een dozijn monster is geweest. Wat ik echt heerlijk vond was het "versla me maar je mag geen {magie|wapen|potion} gebruiken. Dat zijn van die momenten waar je moet gaan denken ipv dom hakken.


Enige commentaar op ff12: het was me te kort
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:46:37 #261
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_57152513
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:49 schreef wdn het volgende:
Voor mij is het 12 maar kan je vertellen dat ik ook met heel veel plezier het gratis "KQ" heb gespeeld (is een soort van kloon van ff1 of ff2 of van 1 uit de "quest" serie. King's quest ofzo(?)).
KQ?? Wat? Kings Quest was zeker geen RPG, maar een point and click of text-based adventure. Heb je iets van een link?
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:11:28 #262
148059 Pritt
Atheïst
pi_57152939
De gameplay in XII was prima hoor maar het verhaal en die grid waren gewoon dramatisch.
"Hoi, ik ben een random draak, ik ben een baas, versla mij." Dat kwam veel en veel te vaak voor.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:11:43 #263
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57153916
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:11 schreef Pritt het volgende:
De gameplay in XII was prima hoor maar het verhaal en die grid waren gewoon dramatisch.
"Hoi, ik ben een random draak, ik ben een baas, versla mij." Dat kwam veel en veel te vaak voor.
Random FFXII was nu eindelijk eens niet random Heb echt van elke FF genoten maar ook ik heb een FF die ik niet trek,... inderdaad,... FFX-2,... kreeg het NIET voor elkaar in te komen voor dat spel,.... al die dansen,.. snapte er echt niiiiiets van!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:19:16 #264
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57154055
FFX-2 moet je ook niet zien als een deel uit de main reeks.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:44:27 #265
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_57154593
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:46 schreef Twarres het volgende:

[..]

KQ?? Wat? Kings Quest was zeker geen RPG, maar een point and click of text-based adventure. Heb je iets van een link?
Ik kon tijdens werk er niet op zoeken maar ik weet zelfs waar je het kunt downloaden http://kqlives.sourceforge.net/
quote:
What is KQ? KQ is a console-style role-playing game (RPG) in the FF1/Legend of Mana/Zelda style.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:11 schreef Pritt het volgende:
De gameplay in XII was prima hoor maar het verhaal en die grid waren gewoon dramatisch.
"Hoi, ik ben een random draak, ik ben een baas, versla mij." Dat kwam veel en veel te vaak voor.
Dat idee had ik dus nu net niet. Alle Espers moesten 'gevonden' worden door bepaalde dingen te doen. Dus die kwam je niet zomaar even tegen.
En de "marks" waren ook zeer afwisselend. Dat klote beest (die kip) die onzichtbaar kon worden, Irritant beest was dat

[ Bericht 22% gewijzigd door wdn op 04-03-2008 18:51:14 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_57157374
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:41:43 #267
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_57157627
Al uitgespeeld , ga wel de U.S versie opnieuw spelen

Deed er overigens 16,5 uur over ( Jap versie dan )
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:43:09 #268
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57157663
16,5 uur. Dat is niet lang.
Ik zit met Revenant Wings na 20 uur pas op 50%.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:47:50 #269
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_57157785
je moet niet vergeten dat Revenant wings ook helemaal niet groot is. ( kwa geheugen)
CC UMD zit tjokvol FMV / Cutscenes, alles is gespoken. Vol 3D werelden.
Is gewoon veel uitgebreider, daarom helaas wel korter
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  donderdag 6 maart 2008 @ 22:55:15 #270
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_57209602
Zo, ik heb eindelijk een beetje tijd om FFVI uit te gaan spelen
  vrijdag 7 maart 2008 @ 00:03:09 #271
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_57211625
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zo, ik heb eindelijk een beetje tijd om FFVI uit te gaan spelen
FFVI
Werd tijd joh!!
Thinking about thinking of you.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 00:06:16 #272
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_57211672
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:03 schreef shifto het volgende:

[..]

FFVI
Werd tijd joh!!
ow, ik heb hem jaren geleden al eens uitgespeeld, maar ben nu aan het proberen om 100% te halen (wat mij bij FFV jammergenoeg net niet gelukt is)
pi_57229673
Drop FFXII er weer in, eens even wat uurtjes storylinen
  vrijdag 7 maart 2008 @ 21:49:11 #274
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57231281
Kun je bij FFV en FFVI percentages zien? Is dat op de GBA versie dan?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 22:08:15 #275
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_57231715
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 21:49 schreef Ixnay het volgende:
Kun je bij FFV en FFVI percentages zien? Is dat op de GBA versie dan?
nee, maar wel alles wat beschikbaar is te verzamelen, alle wapens, summons , blue magic in V , en alle espers in VI en zo, natuurlijk is er op de gba versies ook een bestiary te vullen
  zondag 9 maart 2008 @ 12:06:12 #276
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57259761
Ik vraag me wel af hoe je bij Revenant Wings missie 8-4 kunt halen.
Echt niet te doen, heb alles geprobeerd.
  zondag 9 maart 2008 @ 15:59:23 #277
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57264436
Hoe is Revenant Wings eigenlijk,..... klinkt als een heerlijke game voor mijn vakantie!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zondag 9 maart 2008 @ 16:21:00 #278
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_57264810
quote:
Op zondag 9 maart 2008 15:59 schreef Chocobo het volgende:
Hoe is Revenant Wings eigenlijk,..... klinkt als een heerlijke game voor mijn vakantie!
Een soort RTS
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 9 maart 2008 @ 17:27:45 #279
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57265963
quote:
Op zondag 9 maart 2008 15:59 schreef Chocobo het volgende:
Hoe is Revenant Wings eigenlijk,..... klinkt als een heerlijke game voor mijn vakantie!
Het is een strategie spel, maar dan met FF types, en RPG elementen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:19:29 #280
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57307045
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:23:30 #281
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_57307113
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:26:24 #282
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57307177
quote:
Op zondag 9 maart 2008 15:59 schreef Chocobo het volgende:
Hoe is Revenant Wings eigenlijk,..... klinkt als een heerlijke game voor mijn vakantie!
Heb hem uitgeprobeerd. De FFXII-sfeer zit er goed in; prachtige graphics en FMV (voor de DS), mooie muziek en alle bekende personages doen mee. Qua grafische stijl is het een schattige versie van de game op de PS2. Ook het verhaal is best goed, en niet eens zo ver gezocht.

Alleen de gameplay zelf vond ik niks. Soort RTS met RPG-elementen. Besturing was erg lastig, en de menu’s onoverzichtelijk. Je hebt 5 hoofdpersonen en je kunt andere wezens oproepen die als soldaten fungeren. Gevolg is dat je als een soort schoolklas door het level heenloopt en als een gek op alles loopt (mis) te klikken.

Nee, ik vond het niks. Gemiste kans, ze hadden beter een echte RPG er van kunnen maken. Advance Wars is een betere strategische game. En binnenkort komt FF:TA2 uit op de DS. Probeer anders Contact eens, erg toffe RPG.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:44:40 #283
148059 Pritt
Atheïst
pi_57307502
Mooie gele kikker.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:58:37 #284
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57307781
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:26 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Heb hem uitgeprobeerd. De FFXII-sfeer zit er goed in; prachtige graphics en FMV (voor de DS), mooie muziek en alle bekende personages doen mee. Qua grafische stijl is het een schattige versie van de game op de PS2. Ook het verhaal is best goed, en niet eens zo ver gezocht.

Alleen de gameplay zelf vond ik niks. Soort RTS met RPG-elementen. Besturing was erg lastig, en de menu’s onoverzichtelijk. Je hebt 5 hoofdpersonen en je kunt andere wezens oproepen die als soldaten fungeren. Gevolg is dat je als een soort schoolklas door het level heenloopt en als een gek op alles loopt (mis) te klikken.

Nee, ik vond het niks. Gemiste kans, ze hadden beter een echte RPG er van kunnen maken. Advance Wars is een betere strategische game. En binnenkort komt FF:TA2 uit op de DS. Probeer anders Contact eens, erg toffe RPG.
Oei als het een grote chaos is dan haal je voor mij het tactische al weg. Thanks Gijs,.... !! Ik moet echt altijd overzicht hebben en controle over een RPG of RTS game,.... anders kom ik er niet in.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 16:04:46 #285
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57307901
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:58 schreef Chocobo het volgende:
Oei als het een grote chaos is dan haal je voor mij het tactische al weg. Thanks Gijs,.... !! Ik moet echt altijd overzicht hebben en controle over een RPG of RTS game,.... anders kom ik er niet in.
Hoe tactisch je ook begint. Het eindigt altijd met al je units 1 vijand aanvallen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:18:45 #286
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_57310474
bah vegreten op shadow te wachten op het floating continent, dag 100%
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:24:11 #287
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57311946
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:26 schreef Strolie75 het volgende:
En binnenkort komt FF:TA2 uit op de DS.
Die is al een tijdje uit in Japan, maar nog steeds niet gepland voor Europa/USA.
Zover ik weet.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:26:24 #288
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57311988
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:58 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Oei als het een grote chaos is dan haal je voor mij het tactische al weg. Thanks Gijs,.... !! Ik moet echt altijd overzicht hebben en controle over een RPG of RTS game,.... anders kom ik er niet in.
Als je de handigheid te pakken hebt heb je overzicht en controle.
Net als bij iedere Final, even wennen aan het gevecht systeem.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:27:37 #289
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57312027
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
bah vegreten op shadow te wachten op het floating continent, dag 100%
Niet saven en opnieuw proberen dus.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:28:11 #290
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_57316774
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:27 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Niet saven en opnieuw proberen dus.
de savefile die er op dit moment het dichste bij ligt is die fight met kefka op het moment dat je die split-storys gefinished hebt, ik was dat punt vergeten, dus mvoor mijn huidige savegame is het al te ver, nouja, ik beslis morgen wel of ik verder ga met deze, of dat hele gedoe met het terugvinden van terra, die fabriek en floating continent opnieuw ga doen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:52:50 #291
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57317499
Dan had je op het floating continent moeten saven en de file niet overschrijven.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:54:44 #292
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_57317548
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:52 schreef Ixnay het volgende:
Dan had je op het floating continent moeten saven en de file niet overschrijven.
ik was die 'verplichting'(wat shadow betrefd) dus helemaal vergeten, terwijl ik hem wel compleet geboost had.
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:14:31 #293
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_57345373

Gister FFIX uitgespeeld!! Voor mij toch een van de beste delen!

Ik zit nu te twijfelen tussen het uitspelen van FFVIII of FFXII..
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:07:15 #294
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57379695
Europa krijgt een special edition van Final Fantasy: Crisis Core





http://www.play.com/Games(...)asy-VII/Product.html
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:44:29 #295
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_57383340
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:07 schreef Strolie75 het volgende:
Europa krijgt een special edition van Final Fantasy: Crisis Core
pi_57417628
hoe zit het met die limited psp? zijn die binnenkort gewoon ergens te koop, of moet je er veel moeite voor gaan doen?
pi_57417781
Dit is het kijken wel waard btw Heb vandaag alle afleveringen gekeken

http://www.gametrailers.com/retrospective.php#Final%20Fantasy
  zondag 16 maart 2008 @ 20:02:00 #298
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_57418819
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:56 schreef blessed19 het volgende:
hoe zit het met die limited psp? zijn die binnenkort gewoon ergens te koop, of moet je er veel moeite voor gaan doen?

Geen moeite hoor, ik heb er 1 liggen hier
Je moet er alleen 450 Euro / 69698 Yen voor neerleggen
Serie nr 49114 Alle 77.777 stuks waren binnen 2,5 uur uitverkocht
Een aardige Japanner heeft voor mij 2 uur in de rij gestaan

[ Bericht 11% gewijzigd door Deacon_Tigra op 16-03-2008 20:15:28 ]
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_57419346
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:02 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

Geen moeite hoor, ik heb er 1 liggen hier
Je moet er alleen 450 Euro / 69698 Yen voor neerleggen
Serie nr 49114 Alle 77.777 stuks waren binnen 2,5 uur uitverkocht
Een aardige Japanner heeft voor mij 2 uur in de rij gestaan

Kan ik hieruit opmaken dat voor de europeanen het niet mogelijk is om zo'n mooie psp ergens vandaan te halen?

  zondag 16 maart 2008 @ 20:37:34 #300
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_57419522
Ja hoor natuurlijk wel, als je er maar genoeg voor over hebt
Het kost je kwa geld minimaal 2 europese psp's, en je zal hem moeten importeren.
Er zijn er 77.777 van gemaakt en in Japan uitgegeven, en daar blijft het bij.
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')