abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 21 december 2007 @ 20:24:50 #1
163650 Greys
pi_55449049
quote:
Benny Neyman ernstig ziek

door de redactie

AMSTERDAM - Benny Neyman (56) is ernstig ziek. De zanger, van hits als 'Ik weet niet hoe' en 'Waarom fluister ik je naam nog', heeft kanker in een vergevorderd stadium. Hij liep al een half jaar rond met ernstige klachten. Twee weken geleden werd na uitgebreid onderzoek echter pas ontdekt dat Neyman kanker heeft.
De ziekte had zich toen al uitgebreid in zijn botten en rug. Waar de kanker is begonnen zijn de artsen nog niet achter. De zanger is wel thuis en heeft inmiddels een bestraling achter de rug, aldus zijn vijftien jaar jongere levenspartner Hans.

2007 begon ook al niet goed voor de geboren Maastrichtenaar. Begin dit jaar was Benny, midden in zijn theatertournee, al tweeënhalve maand zijn stem kwijt. Vlak daarna kwam na 28 jaar de breuk met zijn manager, waarna Benny een burn-out kreeg. In oktober verscheen zijn nieuwe album Onverwacht . De concerttour die gepland stond voor het voorjaar 2008 gaat ook niet door.
Bron: Telegraaf

Ik vind het echt een en idee dat hij dus al een half jaar rond liep met ernstige klachten en dat er daarna pas werd ontdekt dat hij kanker heeft in een vergevorderd stadium. Hoe kan het toch dat ze daar niet eerder achter komen?

Ik duim voor een wonder voor hem, want 56 jaar is natuurlijk veel te jong.
Al weet ik niet hoeveel wonders hij nodig zal hebben als het al in je botten en rug zit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:26:13 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_55449078
Heb de beste man weleens ontmoet. Erg vriendelijke vent!

Hoop dat 'ie er bovenop komt. Dit gun je niemand.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:46:26 #3
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_55449463
Veel mensen lopen niet zo snel naar de dokter met klachten, anderen zitten er al binnen een half uur met gekneusd haar. Kanker wordt vaak pas in een vergevorderd stadium ontdekt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 21 december 2007 @ 20:51:12 #4
163650 Greys
pi_55449548
Maar hij had al een half jaar ernstige klachten. Dus ik neem aan dat ze dat je hij dan naar de dokter is gegaan en dat ze dus dan al een half jaar aan het bedenken waren wat het zou kunnen zijn. En toen die ernstige klachten een maand of 6 hadden geduurd hebben ze een uitgebreid onderzoek gedaan waarbij aan het licht kwam dat het eigenlijk allemaal al te vergevorderd is.
Maar je hebt gelijk, het kan ook zo zijn dat hij het eerst een half jaar aangekeken heeft. Hoewel dat bijna niemand met 'ernstige klachten' doet, toch?

Anyway, wat een kutziekte is het toch
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_55450227
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het echt een en idee dat hij dus al een half jaar rond liep met ernstige klachten en dat er daarna pas werd ontdekt dat hij kanker heeft in een vergevorderd stadium. Hoe kan het toch dat ze daar niet eerder achter komen?
Omdat kanker pas pijn gaat doen zodra er bijverschijnselen zijn. Van de tumor(en) zelf merk je vaak niets. Zodra bijvoorbeeld andere organen of zenuwen bekneld raken (en de tumor dus al vrij groot is), treden er (secundaire) klachten op. Zo gaat het vaak.
En die secundaire klachten leiden soms niet logischerwijs naar een vermoeden van kanker, dat is de pest.

Kanker is een wolf in schaapskleren.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:31:31 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_55450286
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:26 schreef Biogarde het volgende:

Hoop dat 'ie er bovenop komt.
Als het zo vergevorderd is lijkt me dat hij niet veel kans maakt daarop.,
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:32:42 #7
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_55450320
Uitzaaiingen naar de botten en de haard nog niet achterhaald, is heul, heul slecht nieuws.
Dit wordt zijn laatste kerst ben ik bang.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 21 december 2007 @ 21:40:52 #8
163650 Greys
pi_55450504
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 21:29 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Omdat kanker pas pijn gaat doen zodra er bijverschijnselen zijn. Van de tumor(en) zelf merk je vaak niets. Zodra bijvoorbeeld andere organen of zenuwen bekneld raken (en de tumor dus al vrij groot is), treden er (secundaire) klachten op. Zo gaat het vaak.
En die secundaire klachten leiden soms niet logischerwijs naar een vermoeden van kanker, dat is de pest.

Kanker is een wolf in schaapskleren.
Dus je hebt best kans dat hij bijvoorbeeld, ik noem maar wat, al een half jaar ernstige rugpijn had en dat ze hem steeds naar de fysio verwezen en verder niets? Echt een eng idee he, dat het dan vaak al te laat is als je ogenschijnlijk vrij onschuldige klachten maar niet overgaan en ze dan pas eens een uitgebreid onderzoek gaan doen. Aan de andere kant kan ik het me weer voorstellen dat ze niet iedereen binnenstebuiten gaan keren bij elke klacht die misschién wel een secundaire klacht van kanker zou kunnen zijn.
Er zullen dan ook veel mensen zijn die misschien, als ze het nieuws hebben vernomen dat ze kanker hebben, bij zichzelf wensen dat ze wel bij dat onschuldige rugpijntje hadden 'doorgedramd' tot verder onderzoek. Pffffff, het lijkt me echt vreselijk moeilijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2007 @ 21:58:43 #9
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55450907
wat afschuwelijk
ik was vroeger fan van hem
als puber vond ik m helemaal geweldig
verdorie het lijkt wel of deze ziekte steeds vaker voorkomt.
pi_55451017
De vader van mijn beste vriendin hebben ze drie jaar (!!) laten rondlopen met buikklachen. Stress, zei de huisarts. Bent u er nu alweer, zuchtte de huisarts. Niet doorverwezen, alleen pijnstillers gegeven. Niet op de buik gedrukt "doet het hier pijn of hier...". Hij is uiteindelijk zelf naar Belgie gegaan, en daar ontdekten ze darmkanker. Terminaal.

"O jeetje" zei de huisarts. "Wilt u dat ik langskom ofzo?" Triest en waargebeurd.

Na 8 chemo's lijkt het er op dat hij toch nog ietsje langer hier blijft dan de weken die ze eerst zeiden.
Ik hoop voor Benny hetzelfde. Een klote-ziekte is het.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:13:06 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_55451256
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 21:31 schreef static het volgende:

[..]

Als het zo vergevorderd is lijkt me dat hij niet veel kans maakt daarop.,
True, maar je gaat van het beste uit.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:13:59 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55451282
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 21:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Dus je hebt best kans dat hij bijvoorbeeld, ik noem maar wat, al een half jaar ernstige rugpijn had en dat ze hem steeds naar de fysio verwezen en verder niets? Echt een eng idee he, dat het dan vaak al te laat is als je ogenschijnlijk vrij onschuldige klachten maar niet overgaan en ze dan pas eens een uitgebreid onderzoek gaan doen.
Ja, dat kan heel goed. Maar zelfs bij het onstaan van de eerste klachten, is de tumor vaak al vergevorderd. Maar goed, blijft staan: hoe eerder je erbij zou zijn, hoe beter.
quote:
Aan de andere kant kan ik het me weer voorstellen dat ze niet iedereen binnenstebuiten gaan keren bij elke klacht die misschién wel een secundaire klacht van kanker zou kunnen zijn.
Dat is het probleem als kanker op zo'n relatief jonge leeftijd de kop op steekt. Het ligt dan niet voor de hand om mensen de stuipen op het lijf te jagen en dure (want dat speelt mee) onderzoeken te doen, terwijl statistisch de kans veel groter is dat het om een hardnekkig onschuldiger kwaaltje gaat. Overigens zie je tegenwoordig particuliere klinieken periodieke scans aanbieden. De rijken der aarde laten zich al jaarlijks een keertje doorlichten.
quote:
Er zullen dan ook veel mensen zijn die misschien, als ze het nieuws hebben vernomen dat ze kanker hebben, bij zichzelf wensen dat ze wel bij dat onschuldige rugpijntje hadden 'doorgedramd' tot verder onderzoek. Pffffff, het lijkt me echt vreselijk moeilijk.
Ja achteraf is dat natuurlijk ontzettend triest. Dan denk je: godverdomme, dat was toen die klote-kanker al.

Maargoed, terug naar Benny.
Ik heb nog ergens een gesigneerde foto van hem
O en Yvonne is groot fan!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 21 december 2007 @ 22:26:29 #13
163650 Greys
pi_55451592
Oei, dan zal Yvonne ook wel erg schrikken!

Een gesigneerde foto van Benny is in elk geval heel wat beter dan de gesigneerde foto van Hilbert van der Duim (wie kent hem niet? ) die ik heb
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 december 2007 @ 22:36:40 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_55451817
Triest nieuws.

Sympathieke man

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 22 december 2007 @ 00:08:39 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_55454353
hopen dat ie er boven op komt, maar met uitzaaiingen in de rug
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_55454663
Klinkt niet best,
Het gebeurd heel vaak dat een arts niet meteen inziet waar hij/zij mee bezig is,
Het is maar een griepje bv, of mevrouw u moet wat meer in beweging komen, zwemmen zou goed zijn, 2 maand later was ze dood bv..
echt gebeurd!
Of u heeft een allergietje mevrouw, nou dus niet..zij is ook al overleden..
Of het is een griepje, bleek het ook kanker te zijn...
en nogmaals wederom iemand die ik ken, woorden als het is maar een griepje, nou die was ook 3 maand later de pijp uit..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55456600
Vreselijk nieuws .
Thuis draaiden we vroeger vaak cd's van hem. Als ik eerste kerstdag bij mn moeder ben moeten we maar ff Benny draaien
pi_55457276
Einde verhaal voor benny, da's duidelijk.
Heel triest dit. Dacht dat ie ouder was trouwens, nog maar 56, tsjesus.
Wat zullen hij en zijn vriend en familie en vrienden hier kapot van zijn.
Fijn om zo de kerstdagen en het nieuwe jaar in te gaan wetende dat het hoogstwaarschijnlijk de laatste keer zal zijn.
Wat een verdriet en wanhoop moeten zij door heen gaan nu, dan leef je toch in een hel op aarde. Vreselijk.
Ik hoop dat ze nog een paar mooie herinneringen kunnen makern en genieten van elke dag die hem nog gegund is, dit duurt vast niet lang meer vrees ik.
pi_55461020
Ik vind het zo sneu... sympathieke zanger... markante persoonlijkheid, de zoveelste die dit jaar gaat of dreigt te gaan... hopelijk voor hem en zijn dierbaren bestaat er nog een wonder...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:07:04 #20
137158 Elounda
the world is yours!
pi_55466059
Benny is zo'n lieve man, ik vind het zo ontzettend rot voor hem.
Wat een sluipmoordenaar is die ziekte toch...
Op maandag 19 februari 2007 15:27 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
OoooOOoh, the bitch is back! Ga kinderen baren en schoonmaken.
  zaterdag 22 december 2007 @ 22:27:32 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55475136
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik duim voor een wonder voor hem, want 56 jaar is natuurlijk veel te jong.
Al weet ik niet hoeveel wonders hij nodig zal hebben als het al in je botten en rug zit.
Dat is dus ongeneeslijk.

(mijn moeder heeft het hetzelfde).

Haar hebben ze ook twee jaar weggestuurd hoor, ze moest zich niet zo aanstellen met dat knobbeltje in haar borst, het was echt "maar een klier mevrouwtje".

Misschien kunnen ze het nog een jaar of wat rekken, met wat geluk. Zolang het niet naar zijn organen slaat.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 23 december 2007 @ 01:02:12 #22
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55480420
Vivi, wat een beangstigende wetenschap om mee te leven. Geniet van je moedertje. Dat scheelt later echt, als je deze tijd intens beleeft en mooie herinneringen kweekt.

Heel veel moed en sterkte!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_55487220
Sterkte Benny.
  zondag 23 december 2007 @ 13:36:56 #24
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_55488326
Ja erg zoiets weer dat rotkanker
Heel veel sterkte Benny en ook voor zijn partner Hans..
pi_55508346
Sterkte Benny,
Ik hoop dat je nog veel goede en gelukkige momenten met familie en vrienden mag hebben.

Mijn mnoeder is overleden aan kanker, en ze draaide jouw nummers regelmatig, dus ben een beetje met je "opgegroeid" zeg maar. Als ik een van jouw nummers hoor moet ik altijd aan gezellige momenten met mijn moeder denken. Dank daarvoor.
live life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')