Bron: Telegraafquote:Benny Neyman ernstig ziek
door de redactie
AMSTERDAM - Benny Neyman (56) is ernstig ziek. De zanger, van hits als 'Ik weet niet hoe' en 'Waarom fluister ik je naam nog', heeft kanker in een vergevorderd stadium. Hij liep al een half jaar rond met ernstige klachten. Twee weken geleden werd na uitgebreid onderzoek echter pas ontdekt dat Neyman kanker heeft.
De ziekte had zich toen al uitgebreid in zijn botten en rug. Waar de kanker is begonnen zijn de artsen nog niet achter. De zanger is wel thuis en heeft inmiddels een bestraling achter de rug, aldus zijn vijftien jaar jongere levenspartner Hans.
2007 begon ook al niet goed voor de geboren Maastrichtenaar. Begin dit jaar was Benny, midden in zijn theatertournee, al tweeënhalve maand zijn stem kwijt. Vlak daarna kwam na 28 jaar de breuk met zijn manager, waarna Benny een burn-out kreeg. In oktober verscheen zijn nieuwe album Onverwacht . De concerttour die gepland stond voor het voorjaar 2008 gaat ook niet door.
Omdat kanker pas pijn gaat doen zodra er bijverschijnselen zijn. Van de tumor(en) zelf merk je vaak niets. Zodra bijvoorbeeld andere organen of zenuwen bekneld raken (en de tumor dus al vrij groot is), treden er (secundaire) klachten op. Zo gaat het vaak.quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Bron: Telegraaf
Ik vind het echt een en idee dat hij dus al een half jaar rond liep met ernstige klachten en dat er daarna pas werd ontdekt dat hij kanker heeft in een vergevorderd stadium. Hoe kan het toch dat ze daar niet eerder achter komen?![]()
Als het zo vergevorderd is lijkt me dat hij niet veel kans maakt daarop.,quote:
Dus je hebt best kans dat hij bijvoorbeeld, ik noem maar wat, al een half jaar ernstige rugpijn had en dat ze hem steeds naar de fysio verwezen en verder niets? Echt een eng idee he, dat het dan vaak al te laat is als je ogenschijnlijk vrij onschuldige klachten maar niet overgaan en ze dan pas eens een uitgebreid onderzoek gaan doen. Aan de andere kant kan ik het me weer voorstellen dat ze niet iedereen binnenstebuiten gaan keren bij elke klacht die misschién wel een secundaire klacht van kanker zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 21 december 2007 21:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Omdat kanker pas pijn gaat doen zodra er bijverschijnselen zijn. Van de tumor(en) zelf merk je vaak niets. Zodra bijvoorbeeld andere organen of zenuwen bekneld raken (en de tumor dus al vrij groot is), treden er (secundaire) klachten op. Zo gaat het vaak.
En die secundaire klachten leiden soms niet logischerwijs naar een vermoeden van kanker, dat is de pest.
Kanker is een wolf in schaapskleren.
True, maar je gaat van het beste uit.quote:Op vrijdag 21 december 2007 21:31 schreef static het volgende:
[..]
Als het zo vergevorderd is lijkt me dat hij niet veel kans maakt daarop.,
Ja, dat kan heel goed. Maar zelfs bij het onstaan van de eerste klachten, is de tumor vaak al vergevorderd. Maar goed, blijft staan: hoe eerder je erbij zou zijn, hoe beter.quote:Op vrijdag 21 december 2007 21:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus je hebt best kans dat hij bijvoorbeeld, ik noem maar wat, al een half jaar ernstige rugpijn had en dat ze hem steeds naar de fysio verwezen en verder niets? Echt een eng idee he, dat het dan vaak al te laat is als je ogenschijnlijk vrij onschuldige klachten maar niet overgaan en ze dan pas eens een uitgebreid onderzoek gaan doen.
Dat is het probleem als kanker op zo'n relatief jonge leeftijd de kop op steekt. Het ligt dan niet voor de hand om mensen de stuipen op het lijf te jagen en dure (want dat speelt mee) onderzoeken te doen, terwijl statistisch de kans veel groter is dat het om een hardnekkig onschuldiger kwaaltje gaat. Overigens zie je tegenwoordig particuliere klinieken periodieke scans aanbieden. De rijken der aarde laten zich al jaarlijks een keertje doorlichten.quote:Aan de andere kant kan ik het me weer voorstellen dat ze niet iedereen binnenstebuiten gaan keren bij elke klacht die misschién wel een secundaire klacht van kanker zou kunnen zijn.
Ja achteraf is dat natuurlijk ontzettend triest. Dan denk je: godverdomme, dat was toen die klote-kanker al.quote:Er zullen dan ook veel mensen zijn die misschien, als ze het nieuws hebben vernomen dat ze kanker hebben, bij zichzelf wensen dat ze wel bij dat onschuldige rugpijntje hadden 'doorgedramd' tot verder onderzoek. Pffffff, het lijkt me echt vreselijk moeilijk.
Dat is dus ongeneeslijk.quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Bron: Telegraaf
Ik vind het echt een en idee dat hij dus al een half jaar rond liep met ernstige klachten en dat er daarna pas werd ontdekt dat hij kanker heeft in een vergevorderd stadium. Hoe kan het toch dat ze daar niet eerder achter komen?![]()
Ik duim voor een wonder voor hem, want 56 jaar is natuurlijk veel te jong.
Al weet ik niet hoeveel wonders hij nodig zal hebben als het al in je botten en rug zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |