abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209135
Tinkepink, volgens mij heb je net als eerste echt bewijs gegeven dat BB geen experiment is.
pi_209136
Misschien dat V. het experiment nog als excuus gaat aanvoeren om een tweede (en evt. derde) uit te voeren. Je moet per slot van rekening een duplo hebben.

Hmm, hoe zouden ze een blanco voor dit experiment bedenken: drie maanden een leeg huis filmen?

pi_209137
quote:
op 10-28-1999 om 10:23 AM schreef Tinkepink het volgende:
Big Brother is GEEN experiment,onder andere door de volgende punten:
- er is geen controlegroep
- er is geen hypothese geformuleerd, er is trouwens uberhaupt geen sprake van een fatsoenlijke onderzoeksopzet
- het 'experiment' wordt geleid door programmamakers, niet door wetenschappers

Maar de belangrijkste reden: We hebben het over een commercieel televisieprogramma. NIET over wetenschap!

Helemaal mee eens. Mooi verwoord. Zoals ik al eerder vermeld heb,komt er nog bij dat het te onderzoeken object naar willekeur beinvloedt wordt. Deze manipulatie zorgt er voor dat de uitkomst onbetrouwbaar is.
Bij de laatste reden wil ik een kanttekening plaatsen. Mag een wetenschappelijk experiment niet de basis zijn voor een commercieel programma ? Er wordt al zo weinig aandacht besteed aan wetenschap op de televisie. De regie moet dan natuurlijk wel in handen liggen van experts en dan bedoel ik GEEN media experts.

O(+> There's so much hate goin' round. Hard to not let it get you down. Least we can do is make a joyful sound.
pi_209138
quote:
op 10-28-1999 om 10:50 AM schreef Snof het volgende:
Hmm, hoe zouden ze een blanco voor dit experiment bedenken: drie maanden een leeg huis filmen?

Interessante vraag. Kenmerk van een blanco is dat het object zich in een ongewijzigde omgeving bevindt. Dan zou je de bewoners dus eerst in hun eigen huis moeten filmen. Dan moet wel verzekerd worden dat deze beelden NIET op tv worden uitgezonden.Anders gaat de betrokken persoon zich alsnog "onnatuurlijk" gedragen.

Als "natuurwetenschapper" begin ik toch steeds meer bewondering te krijgen voor sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Ik dacht dat mijn onderzoeksobjecten (cement en beton) ingewikkeld in elkaar zaten. Maar mensen zitten nog veel ingewikkelder in elkaar. Probeer dat maar eens te onderzoeken.

----------------------------------
Bianca: Ik vind dat je heel erg op jezelf gericht bent
Bart: Ik heb daar zelf niet zo'n last van

O(+> There's so much hate goin' round. Hard to not let it get you down. Least we can do is make a joyful sound.
pi_209139
quote:
op 10-28-1999 om 10:19 AM schreef SILENT BOB het volgende:
Het grootste wapen van V. lijkt me echter om plotseling de beloning te verdubbelen naar 500.000. Ben erg benieuwd wat voor een effect dit zal hebben op de bewoners.

Wat me veel interessanter lijkt is te zien wat er gebeurt als veronica de beloning opheft ! Wil degene die dit allemaal voor het geld deed NU weggaan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')