abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 01:54:47 #151
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_56376827
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:23 schreef TR08 het volgende:

[..]

Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper, mits ik niemand voor me heb. Als ik mensen voor me heb, of zelf aan het inhalen ben en iemand zet vrij lang zijn groot licht aan ben ik er snel klaar mee.
Da's zeker mooi, alleen is mijn ervaring helaas dat sommige automobilisten er toch echt anders op reageren. Het type 'ik rijd 120 en je mag toch niet harder dus ik blijf lekker zitten op de linkerbaan '. Daar jas ik dus na een korte wachttijd probleemloos rechts voorbij, vergezeld van een middelvinger ofzo.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_56376942
Held

Ik accepteer twee soorten seintjes: die van voren komen, en die ik ook achter me krijg als ik keurig rechts rijd, wat dan waarschijnlijk wil zeggen dat er met de auto iets gaande is. En voor politie of andere nooddiensten wil ik ook wel een uitzondering maken. Voor de rest trek ik me er niets van aan. Als ik door heb dat er iemand langs wil die veel sneller gaat dan ik, ondanks dat ik er nog voor naar links kan, dan wil ik best even gas los laten en die persoon eerst voorbij laten gaan. Zelfde ook met naar rechts gaan. Als er een groot genoege opening is ga ik rustig even naar rechts en rem gerust wat bij voor een auto voor me als ik zelf niet zo snel meer naar links kan. Als er mensen zijn die dan nog steeds vinden dat het sneller moet, dan kan ik me er niet meer aan storen.

De ergste van dat soort mensen zijn degene die te lui zijn hun rem te gebruiken en van honderden meters afstand al seinen als ik even naar links ga. En ja, dan is het inderdaad van 'ik rij 125, er was ruimte genoeg zelfs als je je auto alleen maar uit zou laten rollen, wacht maar even totdat ik die vrachtwagen voorbij ben'.
pi_56376976
gewooon remmen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56377144
Bumperklevers zijn nooit GTi's of GSi's, bumperklevers zijn 99% bestelbussen of leasejongetjes met de 85 Kw leasauto. Als ze namelijk snelheid verliezen duurt het ze meteen 5 minuten om weer 150 te gaan.

Slechte eigenschap is dat. Domme lui. Khad te bizar vandaag een mevrouw met blonde haren die op 10 cm van de bumper wilde zitten. Kheb dat ook danweer van Ruud mijn huisgenoot geleerd; ga gerust 40 rijden dan.

kHeb vaak zin om uit te stappen om 0 te rijden, 'wat jij doet is niet slim, over 6 maanden rij jij schade als er plotselinge remactie is'

Stomme is, 95% die het doet rijdt in een auto die niet vooruit te branden is. Vervelende is dat je voor dat soort mensen 'voor' moet denken, defensief moet rijden. Een 911 gaat dit niet doen. Mensen die het doen rijden vooral in langzame auto's.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_56377189
quote:
Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper
Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_56377955
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 04:46 schreef PNG het volgende:

[..]

Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien.
maar je raakt wel véél minder rap door het verkeer. Verder vind ik dat linksrijders & bumperklevers vaak met trage auto'tjes rijden niet echt waar. Ik durf zelf ook wel eens op een meter of 10 van de persoon voor me rijden, en ik rij inderdaad met een auto die er enorm sloom uit ziet (Kia Rio), maar als je die bak in zijn 3de van 120 naar 150 jaagt duurt dat echt niet overdreven lang hoor, met een seconde of 4à5 ben je daar.

Meestal heb ik juist de omgekeerde reflex als iemand voor mij speciaal trager gaat rijden; waar ik anders 10m van zijn bumper hang ga ik dan op een metertje of 2à3 gaan rijden. Ik ga er vanuit dat niemand zo dom is om dan express zijn remmen dicht te gooien, en àls hij dat zou doen dan mag ik mijn omnium aanspreken, maar de persoon die geremd heeft zal last hebben van de whiplash. Op zich nog steeds geen slechte deal
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_56378225
Een vriend van me heeft wel eens in de auto van zijn baas (en met toestemming van zijn baas) vol in de anker gehangen toen er bij hem werd gebumperkleeft. Tegen de politie verklaarde hij dat er een haas overstak en als reflex op de rem trapte. Auto achter hem was totall en ja geen schuld.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:13:36 #158
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56378408
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Een vriend van me heeft wel eens in de auto van zijn baas (en met toestemming van zijn baas) vol in de anker gehangen toen er bij hem werd gebumperkleeft. Tegen de politie verklaarde hij dat er een haas overstak en als reflex op de rem trapte. Auto achter hem was totall en ja geen schuld.
Dat zal vast lekker gevoeld hebben
Signature.
pi_56378562
Als je weet dat het gaat gebeuren dan kan je gewoon alsvast je hoofd in de hoofdsteun drukken.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:25:45 #160
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56378599
I
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als je weet dat het gaat gebeuren dan kan je gewoon alsvast je hoofd in de hoofdsteun drukken.
Ik heb wel eens in een auto gezeten die tegen een boom aan belande met iets minder dan 50 kmpu en dat is ook niet fijn.
Het leek wel erg lang te duren trouwens
Signature.
pi_56382518
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 04:46 schreef PNG het volgende:

[..]

Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien.
Ik hoef op de snelweg vrijwel nooit te remmen, terwijl ik toch vaak +30 te hard rijdt wel. Dus met mijn verkeersinzicht zit het wel goed, maar ja, het verkeersinzicht van sommige mensen is toch wel om te huilen. Mensen die gewoon links blijven hangen terwijl er rechts ruimte is. Die mensen moet je er met een lichtsignaal toch altijd weer even op wijzen dat ze ff opzij moeten, anders gaan ze gewoon niet. Dat heeft meer met het verkeersinzicht van anderen te maken dan met je eigen.

Maar wanneer iemand van de rechterbaan naar links komt om in te halen zal ik nooit een signaal geven idd. Ik rijd dan te hard, die ander heeft ook recht om in te halen, dus dan heb ik gewoon maar even te wachten. Geen probleem, als ie opzij is gaat het gas er wel weer op. Maar goed, ik heb dan ook geen 85 pk auto-tje
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:35:03 #162
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56390405
Accordje: Heb ik volgens jou ook gebrek aan inzicht als ik links rijd, met rechts wel ruimte maar voor me geen ruimte?
Dat zie ik de meeste bumperklevers ook doen namelijk en ik zie daar het nut niet van
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:44:09 #163
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_56390634
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Een vriend van me heeft wel eens in de auto van zijn baas (en met toestemming van zijn baas) vol in de anker gehangen toen er bij hem werd gebumperkleeft. Tegen de politie verklaarde hij dat er een haas overstak en als reflex op de rem trapte. Auto achter hem was totall en ja geen schuld.
Jouw post zegt wel genoeg. Je hebt tegen de politie moeten liegen om je gelijk te krijgen, om die ander te naaien. Als je de waarheid had verteld was je zelf ook aan het gas gegaan omdat je minstens zo fout bent, immers: je veroorzaakt bewust een zeer gevaarlijke situatie (in dit geval dus een ongeluk).

Het ergste aan het hele verhaal is eigenlijk nog dat je overtuigd bent van je eigen gelijk en goede handelen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_56391975
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als je weet dat het gaat gebeuren dan kan je gewoon alsvast je hoofd in de hoofdsteun drukken.
Jij gaat gewoon door je hoofd tegen je hoofdsteun te drukken eventjes de schok van 1.5 ton die aan 40/u verschil je koffer in komt rijden tegenhouden? Ferme nekspieren dan

Als je je daarmee bezig houdt ben je trouwens vrij zielig bezig, en hoop ik voor je dat je zoiets nooit uithaalt als er toevallig andere mensen op de snelweg rijden. Als er daar 1tje van stopt en verklaard dat hij geen konijntje gezien heeft dan hang je serieus. Dan is het niet alleen schuldig voor dat verkeersongeluk, maar als de ander het een beetje deftig aanpakt is het zelfs nog opzettelijke slagen & verwondingen erbij. Levert je een mooi strafblad op.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:53:39 #165
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56392193
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:43 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Jij gaat gewoon door je hoofd tegen je hoofdsteun te drukken eventjes de schok van 1.5 ton die aan 40/u verschil je koffer in komt rijden tegenhouden? Ferme nekspieren dan
Als die auto van achteren komt heeft dat best zin hoor Je voorkomt dat je hoofd naar achteren knakt bij de aanrijding en daarmee verklein je de kans op whiplash behoorlijk
De truc is namelijk dat je op die manier de hoofdsteun de klap laat opvangen ipv je nekspieren. De hoofdsteun is daar best goed in.
pi_56392555
het zal het effect verminderen, maar je gaat er nog genoeg last van hebben hoor. Zelfs met anti-whiplash hoofdsteunen komen er genoeg binnen met klachten aan hun nek bij een dergelijke aanrijding.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_56392679
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:35 schreef TR08 het volgende:
Accordje: Heb ik volgens jou ook gebrek aan inzicht als ik links rijd, met rechts wel ruimte maar voor me geen ruimte?
Dat zie ik de meeste bumperklevers ook doen namelijk en ik zie daar het nut niet van
Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder.

Denk dat je iets bedoelt als: er rijdt rechts een vrachtwagen en links een hele rij auto's die de vrachtwagen voorbij willen. Dus dat er daarom rechts een flink gat is tot aan de vrachtwagen. Dan rijdt er links gewoon een hele rij auto's. Degene die dan bij jou gaat zitten kleven heeft dan een flink gebrek aan verkeersinzicht, want al ga jij opzij dan rijden er nog tig voor hem.
pi_56393601
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder.

Denk dat je iets bedoelt als: er rijdt rechts een vrachtwagen en links een hele rij auto's die de vrachtwagen voorbij willen. Dus dat er daarom rechts een flink gat is tot aan de vrachtwagen. Dan rijdt er links gewoon een hele rij auto's. Degene die dan bij jou gaat zitten kleven heeft dan een flink gebrek aan verkeersinzicht, want al ga jij opzij dan rijden er nog tig voor hem.
Toch zijn er genoeg die dat doen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:38:42 #169
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56394635
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder.
Toch is dat de situatie waarin ik het vaakst een klever achter me heb. Die interesseert het geen ruk hoeveel lui er voor me zitten, hij wil gewoon doorrijden.
quote:
Denk dat je iets bedoelt als: er rijdt rechts een vrachtwagen en links een hele rij auto's die de vrachtwagen voorbij willen. Dus dat er daarom rechts een flink gat is tot aan de vrachtwagen. Dan rijdt er links gewoon een hele rij auto's. Degene die dan bij jou gaat zitten kleven heeft dan een flink gebrek aan verkeersinzicht, want al ga jij opzij dan rijden er nog tig voor hem.
Toch zie ik maar weinig bumperklevers daar in die situatie bij ophouden. Degenen die vaker kleven letten volgens mij bar weinig op hoeveel mensen er voor degene rijden waar ze achter kleven. Lui die bumperkleven achter een "treintje" zijn echt schering en inslag.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:54:23 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_56395063
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:53 schreef TR08 het volgende:

[..]

Als die auto van achteren komt heeft dat best zin hoor Je voorkomt dat je hoofd naar achteren knakt bij de aanrijding en daarmee verklein je de kans op whiplash behoorlijk
De truc is namelijk dat je op die manier de hoofdsteun de klap laat opvangen ipv je nekspieren. De hoofdsteun is daar best goed in.
Het probleem met whiplash is echter dat je nek eerder beweegt dan je hoofd en daarom een knak maakt. Ze zijn er nog steeds niet uit hoe ze dit kunnen voorkomen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:23:13 #171
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56395759
Maar een hoofdsteun beperkt de gevolgen toch wel behoorlijk? Die maken ze tenminste (mede) daarvoor. Volgens mij is het zo dat als je je hoofd al tegen de hoofdsteun gedrukt hebt op het moment dat je auto van achter aangetikt wordt de belasting op je nek behoorlijk kleiner zou moeten zijn.
pi_56396209
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:38 schreef TR08 het volgende:

[..]

Toch is dat de situatie waarin ik het vaakst een klever achter me heb. Die interesseert het geen ruk hoeveel lui er voor me zitten, hij wil gewoon doorrijden.
[..]

Toch zie ik maar weinig bumperklevers daar in die situatie bij ophouden. Degenen die vaker kleven letten volgens mij bar weinig op hoeveel mensen er voor degene rijden waar ze achter kleven. Lui die bumperkleven achter een "treintje" zijn echt schering en inslag.
En die mensen missen dus het verkeersinzicht. Aan dat soort figuren moet je ook geen aandacht besteden, die zijn dat verre van waard.
pi_56396591
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:23 schreef TR08 het volgende:
Maar een hoofdsteun beperkt de gevolgen toch wel behoorlijk? Die maken ze tenminste (mede) daarvoor. Volgens mij is het zo dat als je je hoofd al tegen de hoofdsteun gedrukt hebt op het moment dat je auto van achter aangetikt wordt de belasting op je nek behoorlijk kleiner zou moeten zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=wQ5UHGbXrfY

een hoofdsteun gaat naar achter klappen van je hoofd opvangen, maar je gaat nog steeds niet alles opvangen hoor, aangezien je ook een serieuze "kraak" naar voor maakt (waar er geen airbag is om je op te vangen, aangezien frontairbags normaal niet afgaan bij een aanrijding langs achter)

Het is inderdaad een pak kleiner, maar er komen nog genoeg mensen binnen met die problemen (terwijl iedereen onderhand wel al een auto heeft met hoofdsteunen)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:54:19 #174
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56396637
De irritatie is er niet kleiner om. En de deuken in mijn auto zullen dat bij een eventueel ongeval ook niet worden, net als het letsel dat mensen daarbij oplopen.
Daarbij zijn dit soort mensen dus de reden dat TS dit topic geopend heeft.
  Moderator woensdag 30 januari 2008 @ 15:58:43 #175
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56411603
Tegenwoordig rij ik nog steeds te hard, maar sinds ik op een normale afstand van een voorligger blijf rijden merk ik dat ze veel sneller aan de kant gaan.
Zij zien vaak ook wel dat ik met een noodgang aan kom rijden, maar daarna wel voldoende afstand hou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')