Da's zeker mooi, alleen is mijn ervaring helaas dat sommige automobilisten er toch echt anders op reageren. Het type 'ik rijd 120 en je mag toch niet harder dus ik blijf lekker zitten op de linkerbaanquote:Op maandag 28 januari 2008 18:23 schreef TR08 het volgende:
[..]
Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper, mits ik niemand voor me heb. Als ik mensen voor me heb, of zelf aan het inhalen ben en iemand zet vrij lang zijn groot licht aan ben ik er snel klaar mee.
Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien.quote:Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper
maar je raakt wel véél minder rap door het verkeer. Verder vind ik dat linksrijders & bumperklevers vaak met trage auto'tjes rijden niet echt waar. Ik durf zelf ook wel eens op een meter of 10 van de persoon voor me rijden, en ik rij inderdaad met een auto die er enorm sloom uit ziet (Kia Rio), maar als je die bak in zijn 3de van 120 naar 150 jaagt duurt dat echt niet overdreven lang hoor, met een seconde of 4à5 ben je daar.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 04:46 schreef PNG het volgende:
[..]
Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien.
Dat zal vast lekker gevoeld hebbenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Een vriend van me heeft wel eens in de auto van zijn baas (en met toestemming van zijn baas) vol in de anker gehangen toen er bij hem werd gebumperkleeft. Tegen de politie verklaarde hij dat er een haas overstak en als reflex op de rem trapte. Auto achter hem was totall en ja geen schuld.
Ik heb wel eens in een auto gezeten die tegen een boom aan belande met iets minder dan 50 kmpu en dat is ook niet fijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als je weet dat het gaat gebeuren dan kan je gewoon alsvast je hoofd in de hoofdsteun drukken.
Ik hoef op de snelweg vrijwel nooit te remmen, terwijl ik toch vaak +30 te hard rijdt wel. Dus met mijn verkeersinzicht zit het wel goed, maar ja, het verkeersinzicht van sommige mensen is toch wel om te huilen. Mensen die gewoon links blijven hangen terwijl er rechts ruimte is. Die mensen moet je er met een lichtsignaal toch altijd weer even op wijzen dat ze ff opzij moeten, anders gaan ze gewoon niet. Dat heeft meer met het verkeersinzicht van anderen te maken dan met je eigen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 04:46 schreef PNG het volgende:
[..]
Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien.
Jouw post zegt wel genoeg. Je hebt tegen de politie moeten liegen om je gelijk te krijgen, om die ander te naaien. Als je de waarheid had verteld was je zelf ook aan het gas gegaan omdat je minstens zo fout bent, immers: je veroorzaakt bewust een zeer gevaarlijke situatie (in dit geval dus een ongeluk).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Een vriend van me heeft wel eens in de auto van zijn baas (en met toestemming van zijn baas) vol in de anker gehangen toen er bij hem werd gebumperkleeft. Tegen de politie verklaarde hij dat er een haas overstak en als reflex op de rem trapte. Auto achter hem was totall en ja geen schuld.
Jij gaat gewoon door je hoofd tegen je hoofdsteun te drukken eventjes de schok van 1.5 ton die aan 40/u verschil je koffer in komt rijden tegenhouden? Ferme nekspieren danquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als je weet dat het gaat gebeuren dan kan je gewoon alsvast je hoofd in de hoofdsteun drukken.
Als die auto van achteren komt heeft dat best zin hoorquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:43 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Jij gaat gewoon door je hoofd tegen je hoofdsteun te drukken eventjes de schok van 1.5 ton die aan 40/u verschil je koffer in komt rijden tegenhouden? Ferme nekspieren dan
Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:35 schreef TR08 het volgende:
Accordje: Heb ik volgens jou ook gebrek aan inzicht als ik links rijd, met rechts wel ruimte maar voor me geen ruimte?
Dat zie ik de meeste bumperklevers ook doen namelijk en ik zie daar het nut niet van
Toch zijn er genoeg die dat doen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:13 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder.
Denk dat je iets bedoelt als: er rijdt rechts een vrachtwagen en links een hele rij auto's die de vrachtwagen voorbij willen. Dus dat er daarom rechts een flink gat is tot aan de vrachtwagen. Dan rijdt er links gewoon een hele rij auto's. Degene die dan bij jou gaat zitten kleven heeft dan een flink gebrek aan verkeersinzicht, want al ga jij opzij dan rijden er nog tig voor hem.
Toch is dat de situatie waarin ik het vaakst een klever achter me heb. Die interesseert het geen ruk hoeveel lui er voor me zitten, hij wil gewoon doorrijden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:13 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder.
Toch zie ik maar weinig bumperklevers daar in die situatie bij ophouden. Degenen die vaker kleven letten volgens mij bar weinig op hoeveel mensen er voor degene rijden waar ze achter kleven. Lui die bumperkleven achter een "treintje" zijn echt schering en inslag.quote:Denk dat je iets bedoelt als: er rijdt rechts een vrachtwagen en links een hele rij auto's die de vrachtwagen voorbij willen. Dus dat er daarom rechts een flink gat is tot aan de vrachtwagen. Dan rijdt er links gewoon een hele rij auto's. Degene die dan bij jou gaat zitten kleven heeft dan een flink gebrek aan verkeersinzicht, want al ga jij opzij dan rijden er nog tig voor hem.
Het probleem met whiplash is echter dat je nek eerder beweegt dan je hoofd en daarom een knak maakt. Ze zijn er nog steeds niet uit hoe ze dit kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:53 schreef TR08 het volgende:
[..]
Als die auto van achteren komt heeft dat best zin hoorJe voorkomt dat je hoofd naar achteren knakt bij de aanrijding en daarmee verklein je de kans op whiplash behoorlijk
De truc is namelijk dat je op die manier de hoofdsteun de klap laat opvangen ipv je nekspieren. De hoofdsteun is daar best goed in.
En die mensen missen dus het verkeersinzicht. Aan dat soort figuren moet je ook geen aandacht besteden, die zijn dat verre van waard.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:38 schreef TR08 het volgende:
[..]
Toch is dat de situatie waarin ik het vaakst een klever achter me heb. Die interesseert het geen ruk hoeveel lui er voor me zitten, hij wil gewoon doorrijden.
[..]
Toch zie ik maar weinig bumperklevers daar in die situatie bij ophouden. Degenen die vaker kleven letten volgens mij bar weinig op hoeveel mensen er voor degene rijden waar ze achter kleven. Lui die bumperkleven achter een "treintje" zijn echt schering en inslag.
http://www.youtube.com/watch?v=wQ5UHGbXrfYquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:23 schreef TR08 het volgende:
Maar een hoofdsteun beperkt de gevolgen toch wel behoorlijk? Die maken ze tenminste (mede) daarvoor. Volgens mij is het zo dat als je je hoofd al tegen de hoofdsteun gedrukt hebt op het moment dat je auto van achter aangetikt wordt de belasting op je nek behoorlijk kleiner zou moeten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |