abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56096228
De ultieme noobvraag misschien maar ik ga hem toch stellen

Okee sinds kort in het bezit van een autootje, maar natuurlijk met crappy geluid uit de 2 voorspeakers in het dashbord.

Aangezien mijn radio wel 4 uitgangen heeft en mijn zus nog 2 autospeakers ( uit haar oude auto, geloof Sony )heeft liggen wil ik die graag in de hoedenplank bouwen. Ik weet dat dit waarschijnlijk niet de beste oplossing is en als ik echt goed geluid wil dat ik daar veel meer voor moet veranderen dan alleen 2 speakers toevoegen maar op dit moment is geld een beperkende factor en alles zal beter klinken dan dat het nu doet.

Kortom mijn vraag --> wat is de makkelijkste manier om 2 speakers in een hoedenplank te stoppen? W

Wat heb ik ervoor nodig en hoe sluit ik alles aan?

* RoaRRR schaamt zich diep dat ie dit niet weet als man zijnde
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_56096300
Maak van een stuk MDF een kopie van je hoedenplank en zaag daar 2 gaten in en laat de speakers daar in zakken.

Kabeltje trekken.

Koop eventueel een versterker.
pi_56096358
Okee kabeltje trekken snap ik. Alleen waarlangs en hoe ?
pi_56096359
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:29 schreef RoaRRR het volgende:Kortom mijn vraag --> wat is de makkelijkste manier om 2 speakers in een hoedenplank te stoppen? W

de makkelijkste manier. neem de speaker. haal het front er af. leg hem op je hoedenplank. teken hem af. pak een decoupeerzaag en ga wat je hebt afgetekent eruit zagen!

en schroef je speakers er in!

sommige hoedenplanken zijn hiervoor te slap en dan kan je beter mdf gebruiken. maar let op, sommige kofferbakKLEPPEN hebben niet genoeg kracht om een houten plaat in de lucht te houden
maw, dan valt je klep steeds dicht
pi_56096381
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:33 schreef RoaRRR het volgende:
Okee kabeltje trekken snap ik. Alleen waarlangs en hoe ?
cvanaf achter je radio ga je door je dashboard richting de zijkant van je auto(zijkant op de grond zegmaar). daar zitten panelen die je makkelijk los kan krijgen en de draad hierachter langs naar achteren brengen. ergens bij de achterbank weer een plek zoeken waar de draad doorheen past en klaar is kees.
pi_56096406
Okee het gaten zagen MDF verhaal snap ik. HAHA kon ik natuurlijk ook zelf bedenken ware het niet dat ik de speakers nog niet in huis heb dus nog niet hebben kunnen bekijken hoe het zit met bevestiging

Hoe werkt ik de kabels weg ? Kunnen die nog ergens door de auto heen of moet ik die onder bekleding gaan wegstoppen ?

edit Ik snap hem al, , ben ook te langzaam met typen
pi_56096412
wat voor auto?
pi_56096430
Het gaat om een toyota Starlet uit '93
pi_56096543
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef RoaRRR het volgende:
ik heb foto's gezocht op google maar volgens mij heb jij niet eens van die zijpanelen. dan wordt het onder de vloermat zo dicht moghelijk tegen de zijkant aan.
pi_56096617
Dat kan natuurlijk ook ! Is zelfs voor mij nog wel te doen aangezien ik grote ervaring heb met dingen onder een mat te vegen
pi_56096672
Nog een laatste vraagje? welk soort connector kan ik gebruiken om 2 speakerkabels aan elkaar te maken. Dit omdat ik het zo wil maken dat ik de hoedenplank indien nodig nog wel kan wegnemen uit de auto.

De speakers wil ik dan kunnen "afkoppelen"
pi_56096762
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:45 schreef RoaRRR het volgende:
Nog een laatste vraagje? welk soort connector kan ik gebruiken om 2 speakerkabels aan elkaar te maken. Dit omdat ik het zo wil maken dat ik de hoedenplank indien nodig nog wel kan wegnemen uit de auto.

De speakers wil ik dan kunnen "afkoppelen"

je hebt van die stekers die je in elkaar schuift en weer los kan trekken (weet de benaming niet) deze stekkers kan je met een tang aan je draad knijpen.

je kan ook gewoon een kroonsteentje gebruiken of zelfs de draden aan elkaar draaien en een tape eromheen
pi_56096812
Okee bedankt voor de info !

Ik ga eerst eens zorgen dat ik die speakers in huis heb en langs de lokale tunerzaak voor wat kabel en stekkertjes.
pi_56096932
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:50 schreef RoaRRR het volgende:
Okee bedankt voor de info !

Ik ga eerst eens zorgen dat ik die speakers in huis heb en langs de lokale tunerzaak voor wat kabel en stekkertjes.

ga gewoon langs de gamma, kwamtum, praxis oid.
een draad is een draad en een stekker is een stekker. genoeg kwaliteit bij de bouwmarkt maar hoogstwaarschijnlijk goedkoper
pi_56097934
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:55 schreef rival het volgende:

[..]

ga gewoon langs de gamma, kwamtum, praxis oid.
een draad is een draad en een stekker is een stekker. genoeg kwaliteit bij de bouwmarkt maar hoogstwaarschijnlijk goedkoper
Kwaliteit niet, maar wel waar voor je geld een rolletje van 10 meter moet voldoende zijn en kost 2 knaken ofzo. Bij de tuning zaak ben je dan al gauw 10 knaken kwijt voor hetzelfde stroomdraadje.. succes ermee.. en wees niet bedroeft als je wat verneukt, die auto is nu toch al niets meer waard, dus erg veel slechter wordt het er ook niet op
  donderdag 17 januari 2008 @ 14:10:28 #16
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_56102116
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef RoaRRR het volgende:
Kabels trekken in een Starlet is een eitje. Het beste kan je via de rechterkant van de auto je kabels trekken. In de deur opening bij de bodem kan je de plastic strip er zo uit trekken daaronder zit een kabelgoot waar je kabels makkelijk doorheen passen, het paneeltje aan de voorkant zit met 1 "schroef" vast die je met de hand los kan draaien. Hoe de panelen verder bij een 3-deurs zitten weet ik niet, maar bij de 5-deurs die ik heb gehad kon je bij de achterdeuren hetzelfde doen. Dus ook de plastic strip van de onderkant halen en vervolgens het paneel waar de gordel doorheen loopt loshalen en je hebt de hele kabelgoot open liggen.

Oh en de hoedenplank van een starlet is stevig genoeg voor 6"x9" ovalen
pi_56103741
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:32 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Kwaliteit niet, maar wel waar voor je geld een rolletje van 10 meter moet voldoende zijn en kost 2 knaken ofzo. Bij de tuning zaak ben je dan al gauw 10 knaken kwijt voor hetzelfde stroomdraadje.. succes ermee.. en wees niet bedroeft als je wat verneukt, die auto is nu toch al niets meer waard, dus erg veel slechter wordt het er ook niet op
HEE het rijdt en ik zit droog Maar ja de schoonheidsprijs zal ie idd nooit winnen.

Heb ik nog iets nodig om de speakerkabel met de radio te verbinden ? Aangezien ik nog nooit een autoradio van achter heb bekeken Of kun je die gewoon net zoals met bij een "normale"stereoinstallatie erin clippen
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:10:28 #18
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_56105634
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_56107534
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:33 schreef rival het volgende:

[..]

de makkelijkste manier. neem de speaker. haal het front er af. leg hem op je hoedenplank. teken hem af. pak een decoupeerzaag en ga wat je hebt afgetekent eruit zagen!
En vervolgens flikkert de speaker door het gat heen.
Ik zou em tóch wat kleiner uitzagen als er op deze manier afgetekend wordt.....
pi_56107905
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

donderdag 17 januari 2008 @ 22:37:28 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56115627
Je schroeft de speaker er gewoon onder, en trekt een mooi stukje bekleding over de hoedenplank. Niet te mooi natuurlijk, dat valt op. Voila, hangen je speakers ook uit het zicht
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_56121604
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

ik mag toch wel hopen dat TS slim genoeg is om dit juist te doen
pi_56121804
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:31 schreef Rekkie het volgende:
Maak van een stuk MDF een kopie van je hoedenplank en zaag daar 2 gaten in en laat de speakers daar in zakken.

Kabeltje trekken.

Koop eventueel een versterker.
Een versterker aanbevelen aan een noob slim.
pi_56121887
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:29 schreef RoaRRR het volgende:
De ultieme noobvraag misschien maar ik ga hem toch stellen

Okee sinds kort in het bezit van een autootje, maar natuurlijk met crappy geluid uit de 2 voorspeakers in het dashbord.

Aangezien mijn radio wel 4 uitgangen heeft en mijn zus nog 2 autospeakers ( uit haar oude auto, geloof Sony )heeft liggen wil ik die graag in de hoedenplank bouwen. Ik weet dat dit waarschijnlijk niet de beste oplossing is en als ik echt goed geluid wil dat ik daar veel meer voor moet veranderen dan alleen 2 speakers toevoegen maar op dit moment is geld een beperkende factor en alles zal beter klinken dan dat het nu doet.

Kortom mijn vraag --> wat is de makkelijkste manier om 2 speakers in een hoedenplank te stoppen? W

Decoupeerzaag, boormachine, draadtang, klemmen, schroeven, moertjes, speakerdraad, aansluitstekkertjes voor de radio, aansluitstekkertjes voor de speakers et voila.

Waar je nog over kunt nadenken (ligt aan de sterkte van de speakers) om zo een rubberstrip te plaatsen waar je hoederplank op rust, dat verminderd het mogeljike trillen van de hoedenplank.
pi_56121919
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 09:10 schreef Robar het volgende:

[..]

Decoupeerzaag, boormachine, draadtang, klemmen, schroeven, moertjes, speakerdraad, aansluitstekkertjes voor de radio, aansluitstekkertjes voor de speakers et voila.

Waar je nog over kunt nadenken (ligt aan de sterkte van de speakers) om zo een rubberstrip te plaatsen waar je hoederplank op rust, dat verminderd het mogeljike trillen van de hoedenplank.
Mijn hemel, ik ben geloof ik rijkelijk laat met reageren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')