abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64958230
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:58 schreef MNR het volgende:
Hoezo stel je die vragen als je er nooit iets mee te maken hebt gehad?
Dat het me nooit is overkomen wil niet zeggen dat het nooit zou gebeuren. Wie weet van zichzelf of een predator je wel of niet een aantrekkelijk slachtoffer vindt?
quote:
Is het een zinvolle tactiek? Hoor je jezelf wel praten?
Ja en kan je nu de vraag beantwoorden? Natuurlijk is een verkrachting heel naar en ik gok dat het er niet veel beter op wordt als je probeert wat er met je gebeurt te rationaliseren. Maar waarom is het vreemd dat ik gis naar het antwoord op de vraag? Het lijkt mij nogal belangrijk namelijk.

Ik ben overigens nogal van het rationaliseren van emoties, dus als je denkt dat ik onmenselijk kil overkom, komt het vast daardoor.
pi_64958446
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:06 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat het me nooit is overkomen wil niet zeggen dat het nooit zou gebeuren. Wie weet van zichzelf of een predator je wel of niet een aantrekkelijk slachtoffer vindt?
Om ervan tevoren vanuit te gaan, is onlogisch. Stel je deze vragen omdat je mogelijk in je leven een keer verkracht kan worden?
quote:
Ja en kan je nu de vraag beantwoorden? Natuurlijk is een verkrachting heel naar en ik gok dat het er niet veel beter op wordt als je probeert wat er met je gebeurt te rationaliseren. Maar waarom is het vreemd dat ik gis naar het antwoord op de vraag? Het lijkt mij nogal belangrijk namelijk.

Ik ben overigens nogal van het rationaliseren van emoties, dus als je denkt dat ik onmenselijk kil overkom, komt het vast daardoor.
Om heel eerlijk te zijn, voel ik er niet zoveel voor om antwoord te geven op je vraag. Met alle respect.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_64958992
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:14 schreef MNR het volgende:
Om ervan tevoren vanuit te gaan, is onlogisch. Stel je deze vragen omdat je mogelijk in je leven een keer verkracht kan worden?
Ik ga uit van de statistische mogelijkheid. Wie is er nooit bang geweest voor een vliegtuig- of treinongeluk, terwijl de kans daarop zoveel kleiner is? Wat mij betreft is het niets minder dan volstrekt reeëel om als vrouw na te denken over wat verkrachting is en hoe jij ermee om zou gaan als het zou gebeuren.
quote:
Om heel eerlijk te zijn, voel ik er niet zoveel voor om antwoord te geven op je vraag. Met alle respect.
Dan geef je er geen antwoord op. Dat is geen probleem, al vraag ik me af waarom je de vraag niet zou willen beantwoorden. Een antwoord als "nee domme gevoelloze snol, hoe haal je het in je hoofd dat een vrouw door zich psychisch er proberen er buiten te stellen of het te rationaliseren het minder erg zou kunnen maken!? " zou ik ook accepteren hoor.
pi_64959662
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:33 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik ga uit van de statistische mogelijkheid. Wie is er nooit bang geweest voor een vliegtuig- of treinongeluk, terwijl de kans daarop zoveel kleiner is? Wat mij betreft is het niets minder dan volstrekt reeëel om als vrouw na te denken over wat verkrachting is en hoe jij ermee om zou gaan als het zou gebeuren.
Okay, thanks voor je antwoord. Het lijkt me wel een angstig leven als je daar allemaal rekening mee moet houden..
quote:
Dan geef je er geen antwoord op. Dat is geen probleem, al vraag ik me af waarom je de vraag niet zou willen beantwoorden. Een antwoord als "nee domme gevoelloze snol, hoe haal je het in je hoofd dat een vrouw door zich psychisch er proberen er buiten te stellen of het te rationaliseren het minder erg zou kunnen maken!? " zou ik ook accepteren hoor.
Ik geef geen antwoord omdat ik zelf verkracht ben (jaaaaren geleden) en ik heb zelf ook die tactiek toegepast. En het is voor mij gewoon ontzettend moeilijk om dat te vertellen aan iemand die heel rationeel op mij overkomt. Alsof die ander niet begrijpt of kan begrijpen wat ik heb doorgemaakt. Voor mij is het niet even iets als 'brood snijden' of 'melk halen bij de slager'.

En ik vind je geen gevoelloze snol, dan had ik die woorden wel gewoon in de mond genomen, maar het stuit me tegen de borst dat iemand hier zo luchtig over kan doen (jij dan in dit geval).
pi_64962943
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:54 schreef MNR het volgende:
Okay, thanks voor je antwoord. Het lijkt me wel een angstig leven als je daar allemaal rekening mee moet houden..
Ik had er al rekening mee gehouden dat mijn post dat oordeel uit zou lokken. Nee, ik lijd geen angstig leven waarin ik voortdurend stil sta bij wat er zo allemaal tragisch mis zou kunnen gaan in het leven. Maar ik denk wel eens over dit soort dingen na. Natuurlijk kan je denken "brrr, ik word er alleen maar unhappy van als ik daaraan denk en tenslotte overkomt het mij toch niet, dus ik kan maar beter positief denken". Maar ik vertik het om verrast te worden als het me wél overkomt. Ja, verkrachting is naar, maar jij als ervaringsdeskundige kan waarschijnlijk bevestigen dat zoiets bij het leven hoort. Ik ben ervan overtuigd dat het gunstig is voor je als mens als je realistisch in het leven staat en beseft dat dergelijke catastrofes ieder mens kunnen gebeuren. En een beetje voorbereiding is natuurlijk ook niet verkeerd, voor zo ver dat mogelijk is.
quote:
Ik geef geen antwoord omdat ik zelf verkracht ben (jaaaaren geleden) en ik heb zelf ook die tactiek toegepast. En het is voor mij gewoon ontzettend moeilijk om dat te vertellen aan iemand die heel rationeel op mij overkomt. Alsof die ander niet begrijpt of kan begrijpen wat ik heb doorgemaakt. Voor mij is het niet even iets als 'brood snijden' of 'melk halen bij de slager'.

En ik vind je geen gevoelloze snol, dan had ik die woorden wel gewoon in de mond genomen, maar het stuit me tegen de borst dat iemand hier zo luchtig over kan doen (jij dan in dit geval).
Het spijt me als ik luchtig overkom. Ik vind zelf nuchter een beter woord, maar it is in the eye of the beholder. En ik begrijp het grote gat dat je waarschijnlijk voelt tussen je eigen heftige emoties en mijn rationele benadering. Aan de andere kant ben je waarschijnlijk ook niet gesteld op een "Ah gossie wat erg!!! "
pi_64963096
Melk halen bij de slager lijkt me overigens niet zo'n geweldig idee
pi_64966038
Nuchter vind ik ook een prima woord
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:13 schreef Black_Tulip het volgende:
Melk halen bij de slager lijkt me overigens niet zo'n geweldig idee
Haha, ja ik las het ook al terug, maar dacht, ik laat t ook gewoon lekker staan ook
pi_64968329
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:51 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Maar dat roept nog een vraag op. Is het mogelijk dat een jongen een meisje verkracht, d.w.z. psychologische schade aanbrengt door haar grenzen te overschrijden, maar dat de jongen niets kwaads in de zin had en gewoon bepaalde signalen niet goed oppakte? Hoe verloopt een proces als duidelijk wordt dat dit het geval was geweest? Natuurlijk moet je als jongen emotioneel behoorlijk blind zijn als je zoiets niet opmerkt, maar hij is dan wel schuldig als verkrachter. Wordt hij dan ook zo veroordeeld?
Ik heb iets dergelijks gehad, jaren geleden, niet all the way gegaan, gelukkig, maar wel verder betast dan ik zelf fijn vond. Dus ik neem aan dat 'verkrachting' op die manier dan ook kan. Het is dubbel, aan de ene kant vind je dat een man moet stoppen bij een eerste nee, aan de andere kant blijf je toch dat gevoel houden dat je duidelijker had moeten zijn. Ik neem het hem in ieder geval niet kwalijk, we waren allebei erg jong en erg onervaren.
Arseen (As), atoomnummer 33
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')