quote:
Ik verwacht morgen 'gewoon' tussen de 36.000 en 38.000 toeschouwers morgen, dus dan is het stadion driekwart gevuld.
Ik verwacht in ieder geval meer supporters dan tegen Fc Zwolle en toen waren er 32.000 toeschouwers aanwezig. Tegen NAC voor een halve finale moet er toch tenminste 6.000 man extra naar het stadion te lokken zijn.
Nog niet veel voor een halve finale maar goed.
Feyenoord - NAC wordt overigens zeker geen formaliteit, ik verwacht dat NAC er vol in vliegt en niet bang zal zijn om aan te vallen, anders dan in de competitie waarbij ze angstvallig de boel achterin gesloten houden zodra ze in De Kuip komen, maar nu hebben ze in principe niets te verliezen.
NAC is geen ploeg waar je zomaar even overheen walst, ze hebben ook een vrij stabiele verdediging en Feyenoord is opbouwend niet zo lekker dus wellicht houdt NAC makkelijker stand dan iedereen verwacht.
Maar als het publiek er eindelijk eens achter gaat staan - en het legioen moet wel met 2.000 ratten aan de overkant die ook bekend staan om het geluid dat ze kunnen voortbrengen - dan wordt het een mooie pot in een mooi cupsfeertje, en hopelijk is Feyenoord bij de les en laten ze niet de kaas van hun brood eten, dan wordt het een mooie wedstrijd.
Maar ik verwacht dat NAC eerst op voorsprong komt, het echter niet weet uit te bouwen en dat Feyenoord met veel pijn en moeite een gelijkmaker weet te realiseren voor het laatste fluitsignaal klinkt, en uiteindelijk zal de halve finale wel beslist worden op penalty's ofzo.
Maar ik hoop dat Feyenoord de wedstrijd binnen 20 minuten al heeft beslist en dan al 2-0 voorstaat natuurlijk.
Heracles - Roda moet te doen zijn voor Roda, dat mag toch geen problemen opleveren. Finale dan dus: Feyenoord - Roda Jc.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith