abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56094182
quote:
’Luipaard’ in handig formaat voor thuis

Eindhovens stel krijgt Ashera uit eerste nest

Kattengekken Jeffrey en Sabrina Borrenbergs kunnen aan het einde van deze week dolgelukkig hun langverwachte poes van maar liefst 27.000 euro in de armen sluiten.
De Eindhovenaren krijgen een van de eerste drie exemplaren van de in Amerika gefokte Asherakat.
De grootste huisdierpoes ter wereld is een kruising tussen een Aziatische luipaardkat en een Afrikaanse serval.
De wachttijden bij het Amerikaanse bedrijf Lifestyle Pets voor het dier zijn echter enorm, net zoals de prijs. De poes met een vacht die lijkt op luipaardvel, kan wel tot vijftien kilo zwaar worden. De volwassen versie heeft het formaat van een flinke hond.
Voor Jeffrey en Sabrina was het meteen duidelijk dat ze een Ashera wilden toen ze een reportage over deze nieuwe kattensoort op tv zagen. „Het was liefde op het eerste gezicht”, aldus dierenliefhebber Jeffrey Borrenbergs. „Het is dat we geen tijgers mogen houden, anders hadden we die in de tuin gehad. Maar deze gaat gewoon in huis net als onze andere zes poezen. We hebben wel een grotere kattenbak aangeschaft.”

Jeffrey en Sabrina Borrenbergs kijken vol verlangen naar een foto van de sp eciaal in Amerika gefokte Asherakat. Hun kitten Shin-Chan, vernoemd naar een Japanse tekenfilmheld, komt vrijdag aan in Nederland. Het stel was meteen verkocht toen ze op tv een reportage zagen over de exclusieve kattensoort.

Wachtlijst
Het Brabantse echtpaar Borrenbergs moest niet alleen diep in de buidel tasten om het dier aan te kunnen schaffen, maar ook over geduld beschikken. „We stonden op de wachtlijst en zouden tot eind 2008 moeten wachten. Gelukkig zag iemand af van de bestelling en kregen we te horen dat onze Ashera deze week in Amerika op het vliegtuig gaat. Behalve de aanschafprijs betaal je ook nog eens fors voor allerlei vergunningen en invoer.”
Met hetzelfde vliegtuig als waarmee Shin-Chan naar Europa komt, wordt nog een exemplaar vervoerd dat naar een rijke Rus doorvliegt. Een derde Ashera is verkocht aan iemand in Hollywood. Lifestyle Pets wil hooguit honderd stuks per jaar fokken.
bron

Dat is wel een ff een slagje groter hè?

En grotere kattenbak? Hij kan toch aan de lijn naar buiten? Mensen zullen wel ff schrikken .
pi_56094270
die is echt vet tof:P
pi_56094292
Wat een enorm beest zeg!

Leuk voor een avondje op schoot...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  donderdag 17 januari 2008 @ 08:54:11 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56094337
De Ashera (kattensoort), wat vinden we er van?

Telegraaf heeft het op de voorpagina ja, maar ze zijn een beetje laat.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_56094396
Hoe zou het zitten met de vrijheidsdrang van zo'n beest? De meeste katten die ik ken willen namelijk graag buiten lopen en niet de hele dag binnen opgesloten zitten. Maar zo'n beest los laten in je tuin? Hij zal bij de buren tussen de planten gaan wroeten daar wordt je niet gelukkig van....
  FOK!fotograaf donderdag 17 januari 2008 @ 09:00:28 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56094430
Een vriendin van me heeft een Noorse boskat die ook makkelijk de 10kg gaat halen, en ik ook nog wel richting de 13Kg zie gaan... Maar dit is maatje groot en duur!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_56094439
WTF, wat een beest hehe.
pi_56094476
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 08:57 schreef DivineJester het volgende:
Hoe zou het zitten met de vrijheidsdrang van zo'n beest? De meeste katten die ik ken willen namelijk graag buiten lopen en niet de hele dag binnen opgesloten zitten. Maar zo'n beest los laten in je tuin? Hij zal bij de buren tussen de planten gaan wroeten daar wordt je niet gelukkig van....
Van dat ie wegloopt wordt je ook niet gelukkig.
  Boks-Chick donderdag 17 januari 2008 @ 09:04:30 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56094500
maar lijkt me toch lastig. Ondanks de grootte is het nog steeds een kat en geen hond... Toch lastig als deze zich spinnend in de vensterbank boven de CV wil nestelen

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat.
lolwut
pi_56094505
Wat een mooi beestje
pi_56094540
Leuk ook als deze kat je in de gordijnen springt
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:12:48 #12
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_56094649
Volgens mij wint deze kat het gevecht met een hond gemakkelijk

Eet ie ook muizen of eet de kat liever grote stukken rauw vlees?
pi_56094725
Een kattenverzekering afsluiten zal gezien de grote van het beest ook niet makkelijk gaan.
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:17:29 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_56094765
ik vind hem erg mooi, maar ik heb geen 28 euro en al helemaal geen huis wat groot genoeg is om zo'n beest een beetje kwaliteitsleven te geven.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:18:51 #15
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_56094803
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken, ben gek op katten maar dit voelt mij meer aan als een dier wat niet in een huiskamer/tuin gehouden moet worden.
Daarbij zou het me niks verbazen als hij ook wat gedragproblemen gaat vertonen...
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_56094830
TOf.
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:21:13 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_56094863
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:18 schreef zwartedoos het volgende:
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken, ben gek op katten maar dit voelt mij meer aan als een dier wat niet in een huiskamer/tuin gehouden moet worden.
Daarbij zou het me niks verbazen als hij ook wat gedragproblemen gaat vertonen...
gedragsproblemen liggen meestal aan het baasje en dat het dier daarvan gaat profiteren
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:25:38 #18
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_56094966
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:21 schreef Klonk het volgende:

[..]

gedragsproblemen liggen meestal aan het baasje en dat het dier daarvan gaat profiteren
Ja dat snap ik maar het lijkt me dat je hier een flinke kluif aan hebt, om dat beest op te voeden...
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:27:24 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_56095006
groter is niet altijd moeilijker, bij honden is een golden retriever of een labrador makkelijker op te voeden dan een jack russeltje.

l
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:27:45 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56095012
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:15 schreef schatje het volgende:
Een kattenverzekering afsluiten zal gezien de grote van het beest ook niet makkelijk gaan.
Included with the purchase of your Ashera kitten are the following:

· Complete and updated vaccinations through delivery
· Mandatory spaying or neutering
· Microchip Identifier implant
· One year of premium veterinary health insurance through Pets Best (USA customers only)
· Airline certified electronic climate controlled cat transporter
· Veterinary Health Certificate (required for travel)
· One set of nail caps already applied (these are vinyl nail caps applied to your kitten's claws that effectively cover the claws so no damage occurs to furniture, etc.)
· Starter Pack (includes premium kitten food, additional nail caps, cat toys and other kitten sundries)
· One year guarantee (see purchase agreement for terms and conditions)
· 10 Year consultation access to Dr. Roland Tripp, internationally recognized animal behaviorist.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_56095077
Eet die kat niet gewoon de andere 6 katten op? ^^;;
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:33:00 #22
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_56095127
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:27 schreef Klonk het volgende:
groter is niet altijd moeilijker, bij honden is een golden retriever of een labrador makkelijker op te voeden dan een jack russeltje.

l
Ja maar er is dan ook een wereld van verschil tussen honden en katten/tijgerachtigen!!
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:34:51 #23
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_56095162
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:27 schreef Klonk het volgende:

l
Je moet niet het wilde karakter van het beest vergeten. Die kat is een kruising uit in ieder geval 1 wilde kat en waarschijnlijk zal dat andere ras ook niet echt geciviliseerd zijn.

Vermoedelijk is het formaat dus niet het probleem. Wel het onvoorspelbare karakter doordat er nogal wat wilde trekjes in zullen zitten.

Mijn zusje werkt in een dierentuin waar ze onder andere Lynxen verzorgt en ondanks dat ze je niet zullen vermoorden kan je zo een beest absoluut niet als huisdier houden .
pi_56095176
Zouden ze zich kunnen voortplanten?
pi_56095184
Best lekker blond wijf trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')