bronquote:’Luipaard’ in handig formaat voor thuis
Eindhovens stel krijgt Ashera uit eerste nest
Kattengekken Jeffrey en Sabrina Borrenbergs kunnen aan het einde van deze week dolgelukkig hun langverwachte poes van maar liefst 27.000 euro in de armen sluiten.
De Eindhovenaren krijgen een van de eerste drie exemplaren van de in Amerika gefokte Asherakat.
De grootste huisdierpoes ter wereld is een kruising tussen een Aziatische luipaardkat en een Afrikaanse serval.
De wachttijden bij het Amerikaanse bedrijf Lifestyle Pets voor het dier zijn echter enorm, net zoals de prijs. De poes met een vacht die lijkt op luipaardvel, kan wel tot vijftien kilo zwaar worden. De volwassen versie heeft het formaat van een flinke hond.
Voor Jeffrey en Sabrina was het meteen duidelijk dat ze een Ashera wilden toen ze een reportage over deze nieuwe kattensoort op tv zagen. „Het was liefde op het eerste gezicht”, aldus dierenliefhebber Jeffrey Borrenbergs. „Het is dat we geen tijgers mogen houden, anders hadden we die in de tuin gehad. Maar deze gaat gewoon in huis net als onze andere zes poezen. We hebben wel een grotere kattenbak aangeschaft.”
Jeffrey en Sabrina Borrenbergs kijken vol verlangen naar een foto van de sp eciaal in Amerika gefokte Asherakat. Hun kitten Shin-Chan, vernoemd naar een Japanse tekenfilmheld, komt vrijdag aan in Nederland. Het stel was meteen verkocht toen ze op tv een reportage zagen over de exclusieve kattensoort.
Wachtlijst
Het Brabantse echtpaar Borrenbergs moest niet alleen diep in de buidel tasten om het dier aan te kunnen schaffen, maar ook over geduld beschikken. „We stonden op de wachtlijst en zouden tot eind 2008 moeten wachten. Gelukkig zag iemand af van de bestelling en kregen we te horen dat onze Ashera deze week in Amerika op het vliegtuig gaat. Behalve de aanschafprijs betaal je ook nog eens fors voor allerlei vergunningen en invoer.”
Met hetzelfde vliegtuig als waarmee Shin-Chan naar Europa komt, wordt nog een exemplaar vervoerd dat naar een rijke Rus doorvliegt. Een derde Ashera is verkocht aan iemand in Hollywood. Lifestyle Pets wil hooguit honderd stuks per jaar fokken.
Van dat ie wegloopt wordt je ook niet gelukkig.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:57 schreef DivineJester het volgende:
Hoe zou het zitten met de vrijheidsdrang van zo'n beest? De meeste katten die ik ken willen namelijk graag buiten lopen en niet de hele dag binnen opgesloten zitten. Maar zo'n beest los laten in je tuin? Hij zal bij de buren tussen de planten gaan wroeten daar wordt je niet gelukkig van....
gedragsproblemen liggen meestal aan het baasje en dat het dier daarvan gaat profiterenquote:Op donderdag 17 januari 2008 09:18 schreef zwartedoos het volgende:
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken, ben gek op katten maar dit voelt mij meer aan als een dier wat niet in een huiskamer/tuin gehouden moet worden.
Daarbij zou het me niks verbazen als hij ook wat gedragproblemen gaat vertonen...
Ja dat snap ik maar het lijkt me dat je hier een flinke kluif aan hebt, om dat beest op te voeden...quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
gedragsproblemen liggen meestal aan het baasje en dat het dier daarvan gaat profiteren
Included with the purchase of your Ashera kitten are the following:quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:15 schreef schatje het volgende:
Een kattenverzekering afsluiten zal gezien de grote van het beest ook niet makkelijk gaan.
Ja maar er is dan ook een wereld van verschil tussen honden en katten/tijgerachtigen!!quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:27 schreef Klonk het volgende:
groter is niet altijd moeilijker, bij honden is een golden retriever of een labrador makkelijker op te voeden dan een jack russeltje.
l
Je moet niet het wilde karakter van het beest vergeten. Die kat is een kruising uit in ieder geval 1 wilde kat en waarschijnlijk zal dat andere ras ook niet echt geciviliseerd zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:27 schreef Klonk het volgende:
groter is niet altijd moeilijker, bij honden is een golden retriever of een labrador makkelijker op te voeden dan een jack russeltje.
l
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |