abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56066770
Aangezien ik hier nieuw ben op forum.fok.nl zal ik me eerst ff introduceren:

Ik ben Martyn (Martificial), 23 jaar, freelance netwerk- & systeembeheerder.
Naast werken aan netwerken en onderhouden van systemen vul ik mijn vrije tijd veelal
met het ontwerpen en tekenen van flyers, websites en het bewerken van foto's.
Omdat computers en alles daar omheen altijd al mijn interesse heeft gehad,
maar ik mijzelf niet nog 10 (laat staan 20) jaar dit werk zie doen. (té eentonig, weinig uitdaging, niet echt werk om een eigen draai aan te geven & ik ben niet iemand die graag stil zit )
Daarom heb ik besloten het over een andere boeg te gooien, ik heb me namelijk ingeschreven op de HKU voor de opleiding IMT en op 't st. Joost (avans 's-Hertogenbosch & Breda). Hierover ook dit topic...

Wie herkent zich in (een van) het volgende?

- Je hebt je aangemeld voor een kunstzinnige opleiding (welke dan ook)

- Hiervoor wil je jezelf graag van je beste kant laten zien

- Je hebt (,bent bezig of gaat beginnen met het werken aan) een portfolio

- Alles wat je maakt of gemaakt hebt is naar eigen mening (nét) niet goed genoeg en je begint keer op keer opnieuw

- Vraagt je af of je niet iets vergeet wat belangrijk kan zijn, of je mist inhoud

Deze punten zijn voor mij erg kenmerkend, nu is het zo dat ik ook erg kritisch ben richting mijzelf.
Toch heb ik na zo'n 10 verschillende ontwerpen van websites (portfolio) mijn uiteindelijke ontwerp af.
Natuurlijk blijft het me bij dat het altijd beter kan, maar de top bereiken in je jeugd zal je toekomst weinig uitdaging brengen. (toch?)

Graag hoor ik van jullie ervaringen met dergelijk soort situaties!

En al kun je je niet vinden in de punten die ik zojuist aangekaart heb, vertel hier dan over jouw struikelblok(ken).
Zo kan een ander (die op een ander punt vast loopt) je hier misschien wel in helpen en jij weer die ander.

Plaats ook een link naar jouw portfolio zodat iedereen kan oordelen en HELPENDE reacties hierop geven.

Last but not least.. De link naar mijn webruimte: http://portfolio.martificial.nl & http://www.martificial.nl
ook ik ben nog lang niet klaar (heb ik het idee) dus graag voor mij ook tips voor de invulling van mijn site(s).

Ciao!

grt [M]artificial
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:50:28 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56066874
Nette binnenkomer

Goede OP

nee ik doe geen kunstzinnige opleiding dus ik kan je niet helpen
Huilen dan.
pi_56066936
Snelle reactie! COOL!

Bedankt voor je positieve reactie

nu wachten op meeeeer!
pi_56067349
Zit in dezelfde situatie, maar met nog minder ervaring.
Wil ook naar StJoost/Avans, maar ben bang voor de selectie ronde.

TVP
Sappig !!
pi_56067615
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:18 schreef Loontjah het volgende:
Zit in dezelfde situatie, maar met nog minder ervaring.
Wil ook naar StJoost/Avans, maar ben bang voor de selectie ronde.

TVP
De selectieronde is inderdaad een BIG ISSUE voor de meeste
Voor mij helpt het dan ook om stil te staan bij het feit dat ze graag iemand zien die stevig in zijn/haar schoenen staat en weet wat ie wil. En daarbij kies je voor een bepaalde studie omdat je het juist wilt leren, dus lijkt mij de inhoud niet al te belangrijk (natuurlijk moet het wel goed zijn) maar meer de potentie, je creativiteit en duidelijk achter je creatie staan.

Dit helpt mij om juist vol vertrouwen naar de toelatingsdag te gaan, hopelijk heb je er iets aan..

PS ik heb ook niet echt ervaring, althans, geen cursussen, opleidingen o.i.d. Ik ben gewoon ooit eens begonnen met photoshop en heb het mijzelf aangeleerd. Een TIP om het makkelijker te maken: een pentablet
  maandag 21 januari 2008 @ 10:09:58 #6
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_56193359
Geen idee of je er wat aan hebt maar je kunt me altijd een mailtje/berichtje sturen. Ik studeer dit jaar af als grafisch ontwerper (kabk, den haag) en heb ook heel even op de hku (grafisch) gezeten. Zit al een paar jaar in de toelatingscommissie (klinkt een stuk officieler dan het is ) en heb dus al heel wat mensen voorbij zien komen. Wellicht kan ik je helpen met vragen? Je weet maar nooit
we will become silhouettes.
pi_77916910
Goedenmiddag!
Ik heb een beetje een soortgelijk probleem,
Ik ben nu 18 en heb een jaar geleden havo afgerond,
waarna ik niet precies wist wat te doen, dus ben ik een jaartje gaan werken.
Nu wil ik toch wel heel graag een studie oppakken, maar door de uitgebreide
keuze aan studierichtingen op de hku, ben ik het spoor een beetje bijster...

Ik wil ook meteen even vragen of iemand weet of je je voor een studierichting aanmeld,
of dat je dat doet voor een specifieke opleiding
bijv. Op de hku kun je kiezen uit Beeldende kunst, Games en interactie, Kunstmanagment,
Media, Muziek, Theater en Vormgeving.
Maar al deze categorien zijn ook weer verdeeld in opleidingen... maar meld je je voor aan??

Misschien dat de "toelatingscommisie-poster" ( of anderen ) mij een beetje kan adviseren welke
opleiding te doen, aan de hand van mijn (te?) kleine portfolio...

LINK:
http://www.wix.com/fonsmartens/fons-zn-portfolio?wsess=BqKoox17TpvrErXhLIlcQEsXuxUDkgw1b0puNT5tgmyu%252FVFZjxuy6tNlilSSfA5oSCybr0qrEPGjEKTH9Nsdqg%253D%253D&orgDocID=FINAAEigK5w%2Da&gu%5Fid=GEN1419%5FCMPID%5FlUDtvlSIpjTD8w7kX4srr5TgxATOOq8f3CqoZn0zDEwnpnn7VNolvDCDrr%2FjClNzQvFcYTgm1Qu%203Nl%2F2cmdwA%3D%3D%5FRNDM%5F166884&wixComputerID=lUDtvlSIpjTD8w7kX4srr5TgxATOOq8f3CqoZn0zDEwnpnn7VNolvDCDrr%2FjClNzQvFcYTgm1Qu%2B3Nl%2F2cmdwA%3D%3D&partner%5Fid=WMGs4POB1ko%2Da&experiment%5Fid=empty

(sorry voor het formaat )

Alvast bedankt!

ps. "Forumstarter" naar mijn idee zijn je links een beetje dood
iets poetisch
pi_78011713
Dag Fons,

Zelf werk ik bij de HKU en zag je vraag. Bij de HKU zijn de studies ingedeeld in 'Interessegebieden' (Beeldende Kunst, Games en Interactie etc.). Onder elke van deze zijn de studies te vinden die daar bij horen en waar je je voor kunt aanmelden. Als je nog vragen hebt, kun je ze altijd kwijt bij het Studenten Service Centrum (info@ssc.hku.nl) of kom kijken op de open dag op 27 maart.

[ Bericht 0% gewijzigd door baobab73 op 15-02-2010 10:47:32 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 15 februari 2010 @ 10:38:20 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78011754
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:20 schreef fons22 het volgende:
Goedenmiddag!
Ik heb een beetje een soortgelijk probleem,
Ik ben nu 18 en heb een jaar geleden havo afgerond,
waarna ik niet precies wist wat te doen, dus ben ik een jaartje gaan werken.
Nu wil ik toch wel heel graag een studie oppakken, maar door de uitgebreide
keuze aan studierichtingen op de hku, ben ik het spoor een beetje bijster...

Ik wil ook meteen even vragen of iemand weet of je je voor een studierichting aanmeld,
of dat je dat doet voor een specifieke opleiding
bijv. Op de hku kun je kiezen uit Beeldende kunst, Games en interactie, Kunstmanagment,
Media, Muziek, Theater en Vormgeving.
Maar al deze categorien zijn ook weer verdeeld in opleidingen... maar meld je je voor aan??

Misschien dat de "toelatingscommisie-poster" ( of anderen ) mij een beetje kan adviseren welke
opleiding te doen, aan de hand van mijn (te?) kleine portfolio...

LINK:
http://www.wix.com/fonsmartens/fons-zn-portfolio?wsess=BqKoox17TpvrErXhLIlcQEsXuxUDkgw1b0puNT5tgmyu%252FVFZjxuy6tNlilSSfA5oSCybr0qrEPGjEKTH9Nsdqg%253D%253D&orgDocID=FINAAEigK5w%2Da&gu%5Fid=GEN1419%5FCMPID%5FlUDtvlSIpjTD8w7kX4srr5TgxATOOq8f3CqoZn0zDEwnpnn7VNolvDCDrr%2FjClNzQvFcYTgm1Qu%203Nl%2F2cmdwA%3D%3D%5FRNDM%5F166884&wixComputerID=lUDtvlSIpjTD8w7kX4srr5TgxATOOq8f3CqoZn0zDEwnpnn7VNolvDCDrr%2FjClNzQvFcYTgm1Qu%2B3Nl%2F2cmdwA%3D%3D&partner%5Fid=WMGs4POB1ko%2Da&experiment%5Fid=empty

(sorry voor het formaat )

Alvast bedankt!

ps. "Forumstarter" naar mijn idee zijn je links een beetje dood
ps: het is een topic uit 2008.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')