Nee, wel gewone kruipolie. Morgen maar eens Waternet bellen dan. Rekening geen probleem, er zitten 4 appartementen op die leiding, dus de VvE mag lappenquote:Op woensdag 16 januari 2008 00:27 schreef Mark_Boelen het volgende:
Dit zal moeten gebeuren door jouw waternetbeheerder denk ik.
Heb je al geprobeerd om WD40 bij de hoofdkraan in te laten lopen?
Meter? Welke meterquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:49 schreef Gurb het volgende:
Als het voor de meter zit, is het idd voor de netbeheerder.
dit heb ik dus een keer zien foutgaan,de leiding die knapte...toen moest wel heel vlug de hoofdafsluiter van het gebouw dicht voordat de hel losbrakquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:49 schreef Gurb het volgende:
Als het voor de meter zit, is het idd voor de netbeheerder.
En je kan het wel vervangen zonder ergens anders een kraan dicht te zetten, dan zul je professionele bevriezingsapparatuur moeten huren en de leiding tijdelijk bevriezen voor de hoofdkraan
quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:06 schreef Pek het volgende:
[..]
Meter? Welke meter![]()
Die hebben we dus nog niet. Misschien een idee om dat dan ook maar gelijk aan te pakken. En een extra afsluiter (+ meter) in elke woning, zodat men niet het hele huis droog hoeft te leggen als er lokaal wat te klussen valt.
is toch de bedoeling ofniet dan ? nu betalen wij waarschijnlijk voor hun verbruik( kan het met niet voorstellen maargoed)quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:08 schreef Gurb het volgende:
[..]
![]()
Dat lijkt me heel sterk, dat zou namelijk betekenen dat je gratis water geleverd krijgt.
Als dat echt zo is, zou ik maar een bevriezingssetje huren en zelf de hoofdkraan vervangen. Als de waterleverancier langskomt, dan komt er op zeker een watermeter op.
Nee joh, ze maken gewoon een schattingquote:Op donderdag 17 januari 2008 09:08 schreef Gurb het volgende:
[..]
![]()
Dat lijkt me heel sterk, dat zou namelijk betekenen dat je gratis water geleverd krijgt.
dan gauw een watermeter laten plaatsen, dan weet je iig zeker dat je niet teveel betaald voor het water wat je gebruiktquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:44 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee joh, ze maken gewoon een schattingIk heb nog nooit een watermeter gehad
Appartementje in Amsterdam zeker?quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:06 schreef Pek het volgende:
[..]
Meter? Welke meter![]()
Die hebben we dus nog niet. Misschien een idee om dat dan ook maar gelijk aan te pakken. En een extra afsluiter (+ meter) in elke woning, zodat men niet het hele huis droog hoeft te leggen als er lokaal wat te klussen valt.
Penthouse hèquote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Appartementje in Amsterdam zeker?
Vaak heb je dan 2 of meer stijgleidingen; bv. ééntje tpv. de WC/douche, en ééntje tpv. van het keukenblok. Dan is het helemaal niet zo eenvoudig om in ieder appartement een meter te plaatsen. (Zo zit het tenminste vaak in elkaar bij de bouw uit 1920-1940)
Ik raad dit af, tenzij er het hele pand grondig wordt verbouwd. In alle appartementen moeten badkamers en keukens worden gesloopt om overal bij te komen en de waterleidingen te verleggen. De kosten voor de loodgieter kunnen nog wel iets meevallen (mijn VvE was voor deze klus zo'n 1800 euro kwijt voor mijn appartement, maar dat is alleen op de begane grond, de rest heeft nog steeds 2 stijgleidingen), maar ik had de hele boel toch al open liggen. Als dat niet zo was had ik het nooit gedaan. En hoe groot is het probleem nou eigenlijk dat je geen eigen watermeter hebt?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:25 schreef Pfft het volgende:
Het spijt me dat ik dit oude topico mhoog schop, maar via Google kwam ik hier. Aangezien mijn vraag direct aansluit op het verhaal van Pek, plaats ik hier maar mijn vraag.
Ons huis in Amsterdam heeft ook meerdere stijgleidingen, 1 via keuken en 1 via toilet. Hierdoor kunnen er in een appartement geen watermeters worden geplaatst. Een appartement kan ook niet apart het water afsluiten.
Wat is de beste technische oplossing om meerdere stijgleidingen te veranderen in 1 stijgleiding en wat zouden de eventuele kosten zijn voor een huis met 5 appartementen?
Niet geheel, als je geen watermeter hebt, betaal je gewoon een x-bedrag per eenheid, voor iemand die weinig water verbruikt kan geen meter dus duurder uitpakken dan iemand die wel een watermeter heeft, zeker wanneer iemand veel eenheden heeft.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:31 schreef sybsyb het volgende:
Gurb , je lult in dit topic weer als een kip zonder kop .
Nou ik had een appartement uit 1980 en bij mij had ik dus ook 2 leidingen. 1 leiding voor de keuken met daarop een hoofdkraan voor mijn appartement. Tenminste dat dacht ik.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Appartementje in Amsterdam zeker?
Vaak heb je dan 2 of meer stijgleidingen; bv. ééntje tpv. de WC/douche, en ééntje tpv. van het keukenblok. Dan is het helemaal niet zo eenvoudig om in ieder appartement een meter te plaatsen. (Zo zit het tenminste vaak in elkaar bij de bouw uit 1920-1940)
Ik denk dat ik dan meer betaal voor het water (zit nu in de servicekosten), maar het lijkt me inderdaad in ons geval een onbegonnen en vooral dure zaak. Jammer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik raad dit af, tenzij er het hele pand grondig wordt verbouwd. In alle appartementen moeten badkamers en keukens worden gesloopt om overal bij te komen en de waterleidingen te verleggen. De kosten voor de loodgieter kunnen nog wel iets meevallen (mijn VvE was voor deze klus zo'n 1800 euro kwijt voor mijn appartement, maar dat is alleen op de begane grond, de rest heeft nog steeds 2 stijgleidingen), maar ik had de hele boel toch al open liggen. Als dat niet zo was had ik het nooit gedaan. En hoe groot is het probleem nou eigenlijk dat je geen eigen watermeter hebt?
Damnedquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:52 schreef FrankV34 het volgende:
Hmm zie nu eerst dat dit al een heel oud topic is... lag nog te![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |