abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:55:15 #1
28033 Pek
je moet wat
pi_56062503
We krijgen hier de hoofdkraan niet meer dicht. Het ding is zo oud en verkalkt dat er bijna geen beweging in te krijgen is. Ik durf er ook geen tang op te zetten, als hij afbreekt is de ellende niet te overzien.

Hij moet dus nodig vervangen worden, maar wie doet dat? Een gewone loodgieter of de gemeente? Ik neem aan dat ze nu ergens in de straat iets dicht moeten zetten.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_56063269
Dit zal moeten gebeuren door jouw waternetbeheerder denk ik.
Heb je al geprobeerd om WD40 bij de hoofdkraan in te laten lopen?
pi_56063744
hier bel je dan het water leverings bedrijf (Vitens) en die sturen een nuon monteur langs met een nieuwe kraan...

Wel zeggen ze dat als het vanwege misbruik/mishandeling kapot gegaan is je een rekening krijgt... maar als het ouderdom ofzo is niet...
  woensdag 16 januari 2008 @ 05:29:56 #4
28033 Pek
je moet wat
pi_56065192
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:27 schreef Mark_Boelen het volgende:
Dit zal moeten gebeuren door jouw waternetbeheerder denk ik.
Heb je al geprobeerd om WD40 bij de hoofdkraan in te laten lopen?
Nee, wel gewone kruipolie. Morgen maar eens Waternet bellen dan. Rekening geen probleem, er zitten 4 appartementen op die leiding, dus de VvE mag lappen

Bedankt iig!
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:27:28 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56081107
Hoofdafsluiter is voor je netbeheerder
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56083760
Als het voor de meter zit, is het idd voor de netbeheerder.

En je kan het wel vervangen zonder ergens anders een kraan dicht te zetten, dan zul je professionele bevriezingsapparatuur moeten huren en de leiding tijdelijk bevriezen voor de hoofdkraan
  woensdag 16 januari 2008 @ 22:06:40 #7
28033 Pek
je moet wat
pi_56086530
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:49 schreef Gurb het volgende:
Meter? Welke meter
Die hebben we dus nog niet. Misschien een idee om dat dan ook maar gelijk aan te pakken. En een extra afsluiter (+ meter) in elke woning, zodat men niet het hele huis droog hoeft te leggen als er lokaal wat te klussen valt.
pi_56086611
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:49 schreef Gurb het volgende:

En je kan het wel vervangen zonder ergens anders een kraan dicht te zetten, dan zul je professionele bevriezingsapparatuur moeten huren en de leiding tijdelijk bevriezen voor de hoofdkraan
dit heb ik dus een keer zien foutgaan,de leiding die knapte...toen moest wel heel vlug de hoofdafsluiter van het gebouw dicht voordat de hel losbrak
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_56094574
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 22:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Meter? Welke meter
Die hebben we dus nog niet. Misschien een idee om dat dan ook maar gelijk aan te pakken. En een extra afsluiter (+ meter) in elke woning, zodat men niet het hele huis droog hoeft te leggen als er lokaal wat te klussen valt.

Dat lijkt me heel sterk, dat zou namelijk betekenen dat je gratis water geleverd krijgt.
Als dat echt zo is, zou ik maar een bevriezingssetje huren en zelf de hoofdkraan vervangen. Als de waterleverancier langskomt, dan komt er op zeker een watermeter op.
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:16:02 #10
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_56094730
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:08 schreef Gurb het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel sterk, dat zou namelijk betekenen dat je gratis water geleverd krijgt.
Als dat echt zo is, zou ik maar een bevriezingssetje huren en zelf de hoofdkraan vervangen. Als de waterleverancier langskomt, dan komt er op zeker een watermeter op.
is toch de bedoeling ofniet dan ? nu betalen wij waarschijnlijk voor hun verbruik( kan het met niet voorstellen maargoed)

en inderdaad de hoofdafsluiter is vitens/nuon`s probleem ja had er alleen geen kruipolie in moeten laten lopen als dat in je leidingen komt proef je het over 1 jaar nog zo`n vette bek.
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:44:35 #11
28033 Pek
je moet wat
pi_56096648
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:08 schreef Gurb het volgende:

[..]

Nee joh, ze maken gewoon een schatting Ik heb nog nooit een watermeter gehad
pi_56096823
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:44 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee joh, ze maken gewoon een schatting Ik heb nog nooit een watermeter gehad
dan gauw een watermeter laten plaatsen, dan weet je iig zeker dat je niet teveel betaald voor het water wat je gebruikt
pi_56143687
Ik had hetzelfde! BrabantWater gebeld (= netbeheerder), die hebben er na een paar dagen een prima nieuwe hoofdkraan in gezet.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zaterdag 19 januari 2008 @ 10:45:32 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56149168
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 22:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Meter? Welke meter
Appartementje in Amsterdam zeker?
Vaak heb je dan 2 of meer stijgleidingen; bv. ééntje tpv. de WC/douche, en ééntje tpv. van het keukenblok. Dan is het helemaal niet zo eenvoudig om in ieder appartement een meter te plaatsen. (Zo zit het tenminste vaak in elkaar bij de bouw uit 1920-1940)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56153121
Gurb , je lult in dit topic weer als een kip zonder kop .
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:04:13 #16
28033 Pek
je moet wat
pi_56158484
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 10:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vaak heb je dan 2 of meer stijgleidingen; bv. ééntje tpv. de WC/douche, en ééntje tpv. van het keukenblok. Dan is het helemaal niet zo eenvoudig om in ieder appartement een meter te plaatsen. (Zo zit het tenminste vaak in elkaar bij de bouw uit 1920-1940)
Penthouse hè
Misschien dat dat de reden is dat ze nog geen meter geplaatst hebben, volgens dit plaatje zouden we hem allang moeten hebben (1074 gebied)

Maar voor zover ik kan beoordelen komt het maar op 1 punt het huis binnen (keuken) en vertakt zich daarna pas naar de toilet en badkamer. De leidingen zijn iig van koper, dus dat scheelt alweer.
  zondag 20 januari 2008 @ 00:27:10 #17
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_56168139
bij ons is paar maand terug ook de hoofdafsluiter vervangen.
het waterleidingsbedrijf bellen dat de kraan lekte en toen kwam zo'n kerel bij ons de hoofdafsluiter vervangen.
hij moest eerst voor het huis, onder de stoep, een kraan afsluiten om zo de hoofdafsluiter bij ons te kunnen vervangen. Stond het verkeerd op tekening kon ie nog een keer tegels eruit halen en een meter graven
maar het stelde iig niet zoveel voor. die kerel was na een paar uur weer weg.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  woensdag 6 februari 2008 @ 14:20:18 #18
28033 Pek
je moet wat
pi_56561386
Ik heb e.a. bij de VvE neergelegd, dus dit kan nog even duren
Maar wat ik me afvraag: dit pand is zo'n 3 jaar geleden opgesplitst in koopwoningen en zou dus aan allerlei eisen moeten voldoen. Ik vind het daarom nogal vreemd dat dit ondeugdelijke waternet niet is opgevallen en toen niet is aangepakt. In hoeverre kunnen wij eventuele kosten verhalen op de vorige eigenaar (die nog steeds eigenaar van de winkel op BG is)?
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:25:04 #19
28033 Pek
je moet wat
pi_56588276
Ik kan dit beter in WGR vragen denk ik
pi_72026037
Het spijt me dat ik dit oude topico mhoog schop, maar via Google kwam ik hier. Aangezien mijn vraag direct aansluit op het verhaal van Pek, plaats ik hier maar mijn vraag.

Ons huis in Amsterdam heeft ook meerdere stijgleidingen, 1 via keuken en 1 via toilet. Hierdoor kunnen er in een appartement geen watermeters worden geplaatst. Een appartement kan ook niet apart het water afsluiten.

Wat is de beste technische oplossing om meerdere stijgleidingen te veranderen in 1 stijgleiding en wat zouden de eventuele kosten zijn voor een huis met 5 appartementen?
pi_72031313
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:25 schreef Pfft het volgende:
Het spijt me dat ik dit oude topico mhoog schop, maar via Google kwam ik hier. Aangezien mijn vraag direct aansluit op het verhaal van Pek, plaats ik hier maar mijn vraag.

Ons huis in Amsterdam heeft ook meerdere stijgleidingen, 1 via keuken en 1 via toilet. Hierdoor kunnen er in een appartement geen watermeters worden geplaatst. Een appartement kan ook niet apart het water afsluiten.

Wat is de beste technische oplossing om meerdere stijgleidingen te veranderen in 1 stijgleiding en wat zouden de eventuele kosten zijn voor een huis met 5 appartementen?
Ik raad dit af, tenzij er het hele pand grondig wordt verbouwd. In alle appartementen moeten badkamers en keukens worden gesloopt om overal bij te komen en de waterleidingen te verleggen. De kosten voor de loodgieter kunnen nog wel iets meevallen (mijn VvE was voor deze klus zo'n 1800 euro kwijt voor mijn appartement, maar dat is alleen op de begane grond, de rest heeft nog steeds 2 stijgleidingen), maar ik had de hele boel toch al open liggen. Als dat niet zo was had ik het nooit gedaan. En hoe groot is het probleem nou eigenlijk dat je geen eigen watermeter hebt?
pi_72032798
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:31 schreef sybsyb het volgende:
Gurb , je lult in dit topic weer als een kip zonder kop .
Niet geheel, als je geen watermeter hebt, betaal je gewoon een x-bedrag per eenheid, voor iemand die weinig water verbruikt kan geen meter dus duurder uitpakken dan iemand die wel een watermeter heeft, zeker wanneer iemand veel eenheden heeft.

Zie voor waternet onderstaande site:
http://www.waternet.nl/kl(...)ter/waterverbruik_en

Gemiddeld waterverbruik is 125 m3 per jaar (alle woningen gemiddeld)
Uitgaande van waternet zal dit komen op:

125 x ¤1,26 (water)
125 x ¤0,154 (belasting op water)
1 x ¤42,15 (vastrecht)
1 x 6% belasting over het totaal.
Hiermee kost 125 kubieke meter water ¤ 232,03

Let wel 125 m3 is een gemiddelde, er zijn vele woningen die veel meer verbruiken, maar ook vele woningen die veel minder verbruiken, een en ander geheel afhankelijk van woningtype, wel of geen tuin en de grootte en indeling ervan, gezinssamenstelling, bad of douche, enz.

[ Bericht 5% gewijzigd door klipper op 20-08-2009 10:39:00 ]
pi_72035169
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 10:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Nou ik had een appartement uit 1980 en bij mij had ik dus ook 2 leidingen. 1 leiding voor de keuken met daarop een hoofdkraan voor mijn appartement. Tenminste dat dacht ik.

Want toen ik mijn badkamer ging verbouwen en de badkamerkraan eraf draaide spoot het water alle kanten op.

Moest alsnog het water van 8 appartmenten. Bleek dat bij de bouw eea mis gegaan was waardoor de aannemer er voor gekozen had om maar een extra waterleiding naar elk appartement te trekken...

Hmm zie nu eerst dat dit al een heel oud topic is... lag nog te
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_72035928
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik raad dit af, tenzij er het hele pand grondig wordt verbouwd. In alle appartementen moeten badkamers en keukens worden gesloopt om overal bij te komen en de waterleidingen te verleggen. De kosten voor de loodgieter kunnen nog wel iets meevallen (mijn VvE was voor deze klus zo'n 1800 euro kwijt voor mijn appartement, maar dat is alleen op de begane grond, de rest heeft nog steeds 2 stijgleidingen), maar ik had de hele boel toch al open liggen. Als dat niet zo was had ik het nooit gedaan. En hoe groot is het probleem nou eigenlijk dat je geen eigen watermeter hebt?
Ik denk dat ik dan meer betaal voor het water (zit nu in de servicekosten), maar het lijkt me inderdaad in ons geval een onbegonnen en vooral dure zaak. Jammer.
pi_72036137
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:52 schreef FrankV34 het volgende:

Hmm zie nu eerst dat dit al een heel oud topic is... lag nog te
Damned hier nog 1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')