Ja, er zijn veel libraries die je kan gebruiken plus veel voorbeelden. Het is even wennen aan de manier van code schrijven. Er worden geen {} en puntcomma's gebruiktquote:
1 2 3 4 | for ($i = 0; $i < 10; $++) { print $i."<br>"; ?> |
1 2 | print i |
1 2 3 4 5 6 7 | for x in range(2, n): if n % x == 0: print n, 'equals', x, '*', n/x break else: print n, 'is a prime number' |
Ik zou dat stukje code nog eens goed controleren.quote:Op zondag 22 juni 2008 12:07 schreef Libris het volgende:
Nog een klein voorbeeldje
[ code verwijderd ]
Prime numbers vinden
Hier is een werkendequote:Op zondag 22 juni 2008 12:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik zou dat stukje code nog eens goed controleren.
1 2 3 4 5 6 7 8 | prime = True for x in range(2, n): if n % x == 0: prime = False break if prime: print n, 'is a prime number' |
Android, zie sig... Het ligt alleen even stilquote:Op zondag 22 juni 2008 12:21 schreef Mordreth het volgende:
Python lijkt me inderdaad ook een erg leuke taal om te leren. Jammer genoeg te weinig tijd voor op dit moment. Waar ik wel graag mee bezig wil is Android. Aangezien ik bezig ben met Java te leren is dat een mooi meepakkertje
.
Programmeer wedstrijden zijn leuk! Alleen vind ik de langere wedstrijden teveel tijd vreten, dus aan een fok-contest zal ik niet mee doen. Google houdt binnenkort ook weer een wedstrijd. De hoofdprijs bestaat onder andere uit 10 keer een gratis lunch bij een Google kantoorquote:Op donderdag 12 juni 2008 23:36 schreef Serphiot het volgende:
Op sommige sites worden wel eens programmeer wedstrijden gehouden, ik vroeg me af hoeveel devvers hier zitten en of onder de devvers mensen zijn die het leuk vinden om een contest te houden?
Nog geen idee hoe het in het vat te gieten, dacht eerst maar eens te peilen of er animo is.
Microsoft Visual Studio Express mag het ook meequote:Op zondag 22 juni 2008 14:21 schreef webbyplus het volgende:
Momenteel gebruik ik Turbo Delphi Explorer voor het maken van programmatjes, deze versie is gratis, en de apps mogen ook via internet verspreidt worden.
Zijn er meer stand-aloneapplicatie builders in omloop die gratis zijn & waarmee je applicaties mag verspreiden?
thx,
Webby
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <zip> <format value="0000AA"/> <format value="0000 AA"/> <format value="NL-0000AA"/> <format value="NL-0000-AA"/> </zip> <phone> etc... etc.. |
MVSE werkt goed idd , voor de java devvers: Jcreator, eclipse , netbeansquote:Op zondag 29 juni 2008 23:03 schreef existenz het volgende:
[..]
Microsoft Visual Studio Express mag het ook mee
hier ook, heb SVN werkend nu (al loop ik nog tegen het probleem aan dat me tortoisesvn vast loopt als ik 90.000 bestanden probeer te committenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:41 schreef Mordreth het volgende:
Aan het kloten met subversion enz.
Mensen die hier werken met Trac en subversion? Ik vraag me af hoe de connectie in elkaar zit. Hoe weet trac welke bestanden zijn gewijzigd voor welke ticket.
Heb het werkend, (de eigen deamon van trac dan de link met apache gaat nog niet goed) maar je geeft de directory van je svn repo op op de server en dan leest trac het van daar uit hoe het zit.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:41 schreef Mordreth het volgende:
Mensen die hier werken met Trac en subversion? Ik vraag me af hoe de connectie in elkaar zit. Hoe weet trac welke bestanden zijn gewijzigd voor welke ticket.
Die snappen het idee van webservices dus niet helemaal...quote:Op zondag 20 juli 2008 22:21 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben mijn Last.fm PHP API aan het updaten omdat ze met de nieuwe layout ook de hele webservices hebben om gegooid.
Nou ja, het idee is niet per definitie dat je API tot het einde der tijden backwards compatible hoeft te zijn natuurlijk. Alhoewel de oude webservices online houden nou ook weer niet zoveel moeite zou moeten kosten, zeker in een overgangsfase.quote:Op maandag 21 juli 2008 00:05 schreef existenz het volgende:
[..]
Die snappen het idee van webservices dus niet helemaal...
Nee, dat de webservice bruikbaar blijft voor de consumers ongeacht veranderingen aan de backend van de webservice.... En blijkbaar hebben ze dat hier dus netjes gedaan door de oude webservices te deprecaten en mensen op te roepen om de nieuwe webservices te gebruiken. Dat is een hele nette oplossing.quote:Op maandag 21 juli 2008 00:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het idee is niet per definitie dat je API tot het einde der tijden backwards compatible hoeft te zijn natuurlijk. Alhoewel de oude webservices online houden nou ook weer niet zoveel moeite zou moeten kosten, zeker in een overgangsfase.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |