abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:42:51 #1
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_56044706
Game on !

Laatste post:
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

dat neem je goed aan ja! Log4j? wasda?
phluphy for president!
pi_56044757
Log4j is een logging class die je kan gebruiken om errors, warnings e.d weg te schrijven naar een file ipv de console.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:47:03 #3
39436 Dreammaster
Dat zei je moeder vannacht ook
pi_56044773
hmmmm... weinig devven vandaag. moet op de hele site overal de contactgegevens vervangen door de nieuwe omdat een bedrijfsonderdeel verhuisd is
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:50:44 #4
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_56044860
dikke tvp. Net een zooi bugs wezen opzoeken, waarvan de helft loze meldingen bleken te zijn (altijd leuk om nutteloos te zoeken ).
pi_56045009
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Log4j is een logging class die je kan gebruiken om errors, warnings e.d weg te schrijven naar een file ipv de console.
Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_56045060
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.
Dat dus Werk er zelf niet mee hier op werk, gebruiken we wat anders voor
pi_56045102
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus Werk er zelf niet mee hier op werk, gebruiken we wat anders voor
Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?
pi_56045113
tvp

Momenteel bezig samen met kameraad van me met een bash.org kloon (q-db punt org).
pi_56045130
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?
Zeker weten Daarnaast mag hij ook best zijn class eens goed onderhoudbaar gaan maken met methodes en leesbare codes.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:14:24 #11
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_56045295
Op het werk ben ik met een zooi bash scripts aan de gang om het beheer van de Linux machines voor onze nieuwe mailomveging te vereenvoudigen... Er moet alleen nog een 'master script' voor komen, die de (text-based) gui wordt voor de andere scripts... Leuk, maar af en toe tergend om in Bash wat te doen...

Thuis ben ik bezig Python aan het leren, ik ben al op de helft van het boek...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_56045838
momenteel bezig met webservices in Java
pi_56046848
Lekker aan het refactoren... structureren, centraliseren, optimaliseren, van een module die op een "dashboard" allerlei kerncijfers weergeeft van onderzoeksresultaten... Dat zijn loodzware queries, en die moeten zo snel en efficient mogelijk. En daarna ga ik de hele boel documenteren.
pi_56047198
Een heel erg simpel cms aan t maken
php +mysql (mn eerste ding wat ik dev in php)
pi_56047247
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeker weten Daarnaast mag hij ook best zijn class eens goed onderhoudbaar gaan maken met methodes en leesbare codes.
Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.

Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:30:02 #16
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56049739
tvp'tje, ik ben nog steeds bezig met EnergyWeb, objectgeorienteerd
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_56049875
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.

Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt: logging is een essentieel onderdeel van elke applicatie.
Je logged dus niet alleen bepaalde workflows; maar ook excepties, vreemde zaken, fouten, bugs, you name it. Alles wat je verder kan helpen bij het optimaliseren van je applicatie.

Maar goed, als newbie zag ik de relevantie ook nooit in van logging, nu vind ik het verdomd handig
pi_56051293
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
Vergeleken met het gedoe om dat achteraf nog een keertje te gaan doen... . Sowieso, je een keertje erin verdiepen en voor de rest van de applicaties die je schrijft is het min of meer copy paste. Tot je bij een werkgever komt die wat anders gebruikt .
  dinsdag 15 januari 2008 @ 17:07:57 #19
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_56052034
Ik ben deze week maar eens begonnen aan mijn afstudeeropdracht om een Aspect Orientend extensie te maken op C, gericht op microcontrollers. Het doel is om een eigen weaver in elkaar te zetten. Als voorstudie heb ik de BNF notatie (de grammatica) van C uitgeplozen en versimpeld. Vorige week de lexical syntax van C beschreven en door een scanner generator getrokken. Vandaag testen of de scanner werkt. Om vervolgens weer opnieuw te beginnen voor de parser.
Alles in Haskell trouwens.

Vandaag is de eerste fase van het geheel compleet: de scanner. De scanner gooit de whitespace en commens (o.a.) en geeft er tokens voor terug. Het idee is dat je bij het parsen geen rekening met whitespace hoeft te houden (dat is naar) en direct kan parsen.
Dus:
1
2
3
4
5
x() {
  int n;
  double x;
  n= x < 1 ? n : n+1; 
}

1Prelude Scanner> doScan "x(){int n;double x;n=x<1?n:n+1;}\n"

Geeft:
1
2
3
4
5
6
[Ident "x",Specifier '(',Specifier ')',Specifier '{',Keyword "int",Ident "n",
Specifier ';',Keyword "double",Ident "x",Specifier ';',Ident "n",
Operator "=",Ident "x",Operator "<",TkInt 1,Operator "?",Ident 
"n",Specifier ':',Ident "n",Operator "+",TkInt 1,Specifier ';',Specifier '}']

Prelude Scanner> 

Als resultaat.
pi_56067987
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:14 schreef whoops het volgende:
Thuis ben ik bezig Python aan het leren, ik ben al op de helft van het boek...
Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.
pi_56068523
Python, das toch die taal waar je kans hebt op werkende code als je er een willekeurige ASCII art door gooit ? of was dat Perl

Anyways, ik ben momenteel een filebeheer/verzend/backup-vanalles tool aan het maken voor mobiele telefoons
pi_56068606
Python is toch die EMO-taal waarin het loont zoveel mogelijk smiley`s te maken?
pi_56068823
Python is een scripttaal ontwikkeld door een Nederlander. Wordt heel veel gebruikt in de bioinformatica en in wetenschappelijke programmeer omgevingen. Is een hele vergevende taal. Dat wel. Wel heel erg leuk om in te programmeren (scripten eigenlijk dus) maar je wordt er wel lui van.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:34:04 #24
65490 whoops
pi_56068882
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:56 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.
Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.

We kunnen dus wel allemaal tof gaan lopen doen dat Perl/PHP/Java/X beter/mooier/whatever zou zijn (dat gebeurt in het Python topic bijvoorbeeld), maar ik heb idee dat de concepten van Python vaak gewoon goed zijn; het werkt intuitief en makkelijk, en dat maakt het programmeren dus prettig... Iets wat ik me persoonlijjk Perl en Java niet kan voorstellen...

Als ik wat verder in m'n boek ben (kom nu bij de hoofdstukken over OOP) zal ik wel wat voorbeelden geven waarom ik denk dat het een erg fijne taal is.

Al met al: ik ben enthousiast, maar kan nog niet precies aangeven waarom dan...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:35:48 #25
65490 whoops
pi_56068928
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:31 schreef HostiMeister het volgende:
Python is een scripttaal ontwikkeld door een Nederlander. Wordt heel veel gebruikt in de bioinformatica en in wetenschappelijke programmeer omgevingen. Is een hele vergevende taal. Dat wel. Wel heel erg leuk om in te programmeren (scripten eigenlijk dus) maar je wordt er wel lui van.
Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')