quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
dat neem je goed aan ja! Log4j? wasda?
Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Log4j is een logging class die je kan gebruiken om errors, warnings e.d weg te schrijven naar een file ipv de console.
Dat dusquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.
Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dusWerk er zelf niet mee hier op werk, gebruiken we wat anders voor
Zeker wetenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?
Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker wetenDaarnaast mag hij ook best zijn class eens goed onderhoudbaar gaan maken met methodes en leesbare codes.
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt: logging is een essentieel onderdeel van elke applicatie.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.
Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
Vergeleken met het gedoe om dat achteraf nog een keertje te gaan doen...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
1 2 3 4 5 | int n; double x; n= x < 1 ? n : n+1; } |
1 |
1 2 3 4 5 6 | Specifier ';',Keyword "double",Ident "x",Specifier ';',Ident "n", Operator "=",Ident "x",Operator "<",TkInt 1,Operator "?",Ident "n",Specifier ':',Ident "n",Operator "+",TkInt 1,Specifier ';',Specifier '}'] Prelude Scanner> |
Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:14 schreef whoops het volgende:
Thuis ben ik bezig Python aan het leren, ik ben al op de helft van het boek...
Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:56 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.
Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:31 schreef HostiMeister het volgende:
Python is een scripttaal ontwikkeld door een Nederlander. Wordt heel veel gebruikt in de bioinformatica en in wetenschappelijke programmeer omgevingen. Is een hele vergevende taal. Dat wel. Wel heel erg leuk om in te programmeren (scripten eigenlijk dus) maar je wordt er wel lui van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |