<base> tag gaat niet werken in mijn cms omdat alles al utigevoerd wordt voor het in de html template wordt geprint..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:09 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
<base href=> is een aparte tag, die moet je in je <HEAD> van je document zetten
Dan worden alle links relatief aan dit pad bepaald, maar de volledige URL in je link zetten kan ook. Vind ik zelf alleen niet zo mooi
Wat wordt uitgevoerd? Uiteindelijk wordt de HTML toch door de browser geïnterpreteerd. Wees eens duidelijkquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:50 schreef MuRKie het volgende:
[..]
<base> tag gaat niet werken in mijn cms omdat alles al utigevoerd wordt voor het in de html template wordt geprint..
Daar kan ik vast verder mee. Of iig het onthouden voor als het een keer wel nodig is, de eisen blijken aangepast deze keer. Scheelt mij weerquote:Op maandag 21 januari 2008 23:15 schreef GVRuud het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat styles in <style> soms genegeerd worden. Wanneer je die inline toevoegd aan elementen werkt het (naar mijn ervaring) wel overal.
Google hielp ook al weinigquote:Met anchors in html-mail heb ik helaasch geen ervaring...
Je kan toch gewoon je adres in die tag zetten?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:50 schreef MuRKie het volgende:
<base> tag gaat niet werken in mijn cms omdat alles al utigevoerd wordt voor het in de html template wordt geprint..
Horen die twee argumenten niet andersom te staan?quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:35 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een leuke vraag
Ik heb een define waarbij ik de volgende gegevens heb
define("FILE_TYPES", "1,2,3");
deze informatie wil ik gebruiken bij uploads. Ik wil de file type controlleren met deze define die ik om zet naar een array dmv explode, maar het werkt niet
[ code verwijderd ]
wat doe ik fout?
Nee, zie codequote:Op woensdag 23 januari 2008 11:42 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Horen die twee argumenten niet andersom te staan?
1 2 3 | define("FILE_TYPES", "1,2,3"); ?> |
quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:57 schreef Xcalibur het volgende:
Ik denk dat hij de argumenten van de explode() bedoelt....
Dat is natuurlijk wel lastiger uit te breiden....quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:05 schreef Scorpie het volgende:Dat dus
Daarnaast zou ik geen arrays in defines doen, ik zou (zeker als je niet zoveel opties hebt) deze apart definieren. Werkt mijns inzien beter en overzichtelijker.
Dat moet ik dan in mijn html template zetten..quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:49 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon je adres in die tag zetten?
Dat heeft toch niks met je CMS te maken?
Alles wordt uitgevoerd.. Menu's opbouwen en in variabele stoppen. En zo ook content en andere inhoud die uit de database komt..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:52 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Wat wordt uitgevoerd? Uiteindelijk wordt de HTML toch door de browser geïnterpreteerd. Wees eens duidelijk
Ik bedoel de argumenten van in_array()quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:47 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee, zie code
[ code verwijderd ]
De browser doet iets met de base-tag, heeft niets met server side zaken te makenquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:40 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Alles wordt uitgevoerd.. Menu's opbouwen en in variabele stoppen. En zo ook content en andere inhoud die uit de database komt..
Weet niet of dat voor die basetag wat uitmaakt.. weet niet of hij voor alle url's de basetag plakt..
quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:00 schreef Chandler het volgende:
correct, fout gezienvervelende van PHP is dat deze argumenten af en toe gewoon andersom staan
Dus dan kan ik baseteg niet gebruiken aangezien php al mijn url's genereerd? Of juist wel?quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:00 schreef CraZaay het volgende:
[..]
De browser doet iets met de base-tag, heeft niets met server side zaken te maken
Indirect wel aangezien je systeem er rekening mee moet houden in het genereren van je URL'squote:Op woensdag 23 januari 2008 13:00 schreef CraZaay het volgende:
[..]
De browser doet iets met de base-tag, heeft niets met server side zaken te maken
Juist welquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:22 schreef MuRKie het volgende:
Dus dan kan ik baseteg niet gebruiken aangezien php al mijn url's genereerd? Of juist wel?
Ik ook. Zeker in combinatie met mod_rewrite is dit (naar mijn mening) de beste oplossing, omdat je zo de bestandstructuur kunt simuleren die je anders met losse bestanden kunt maken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:11 schreef MuRKie het volgende:
Ikzelf maak altijd mijn websites in een index.php en include alle content daarin en de lay-out ook.
Hmm dat zou inderdaad handig zijn!quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:22 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Juist wel
De url's worden berekend vanaf de base href. Als je zorgt dat al je url's relatief zijn (en dat zijn ze waarschijnlijk vanwege je mod_rewrite) dan zorgt de base href ervoor dat ze allemaal vanaf de root van je site worden berekend. En dan ben je dus van het sub/sub/sub/sub/sub mapjes probleem af
1 2 3 | "content/view/7/"; ?> |
1 2 3 | cmsConfig_siteRoot . "content/view/7/"; ?> |
Ok..quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:25 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik ook. Zeker in combinatie met mod_rewrite is dit (naar mijn mening) de beste oplossing, omdat je zo de bestandstructuur kunt simuleren die je anders met losse bestanden kunt maken.
Bovendien kan je alle generieke dingen zoals database openen, input validatie, error handling, etc. fijn in de index.php doen, is dat lekker centraal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |