Ik heb een copy van de site op de servers PCextreme geüpload en dan wordt de data wel uitgelezen. Dus ik denk dat ik te maken heb met de tweede situatie die jij beschrijft.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:59 schreef wobbel het volgende:
[..]
kan je wel vanaf buitenaf connecten? en heb je de poort 3306 ingesteld?
Bij heel veel MySQL servers kan je niet van buitenaf connecten naar het IP, of alleen vanaf bepaalde ip adressen (of ranges)
1. Niet van buitenaf, tenzij je je host vraagt om toegang van andere hosts dan localhost toe te staan.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:10 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
1. Hoe kan ik alsnog een connectie maken met deze server, 2. hoe stel ik poort 3306 in en 3. hoe kan ik zien of ik een connectie kan opzetten vanaf buitenaf?
Idd, wat vrij irritant is. Ben je gelijk ook aangewezen op phpmyadmin.. wat enorm ruk is.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:23 schreef saban het volgende:
Buitenaf verbinding naar PCX is niet mogelijk.
Mijn ervaring is dat styles in <style> soms genegeerd worden. Wanneer je die inline toevoegd aan elementen werkt het (naar mijn ervaring) wel overal.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:09 schreef Light het volgende:
Ik heb een probleem bij het versturen van html mails. In Thunderbird en in Mail (op Mac) werkt het zoals ik zou verwachten, ook met de linkjes in de mail zelf (<a href=#id>text</a> dingen). Maar die linkjes werken (uiteraard, zou ik bijna zeggen) niet in Outlook. Ook in webmail (gmail) gaan de linkjes niet goed, en daar is de hele css opmaak ook nog zoek.
De mail is xhtml 1.0 transitional (op een paar kleine foutjes na) en met alle css info in <style> tags. Die code werkt goed in IE, FF en Safari.
Heeft iemand nog tips hoe ik die linkjes in Outlook kan laten werken? Ook tips over webmail clients als gmail zijn welkom.
Idd, maar maakt het niet minder irritantquote:Op maandag 21 januari 2008 23:07 schreef CraZaay het volgende:
Vrij gangbare security measure toch?
http://www.email-standards.org/quote:Op maandag 21 januari 2008 21:09 schreef Light het volgende:
Heeft iemand nog tips hoe ik die linkjes in Outlook kan laten werken? Ook tips over webmail clients als gmail zijn welkom.
Als die host ssh toegang heeft kun je mysql gewoon tunnelen over ssh en kun je alles wel gewoon vanaf je eigen pc bereiken.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:20 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Idd, maar maakt het niet minder irritant.
1 |
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:48 schreef SHERMAN het volgende:
Thx, maar krijg nog steeds een 1046 error, MySQL zou dit toch gewoon moeten kunnen lijkt me?
1 |
1 2 3 | header("content-type: application/xhtml+xml; charset=utf-8") ?> |
Wat wil je precies doen? Dezelfde data updaten voor meerdere records, of verschillende data?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:20 schreef PiRANiA het volgende:
kan je btw meerdere updates doen in 1 query? bij mij lukte het niet...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | function displayMenu() { $html = "<div id=\"navcontainer\">\n"; $html .= "\t\t\t\t<div id=\"title\">" . _MENU_TITLE . "</div>\n"; $html .= "\t\t\t\t<ul id=\"list\">\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"menuitem/list.html\">Menu items</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"content/list.html\">Pagina's</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"gebruiker/list.html\">Gebruikers</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"mail/edit.html\">Mail</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"login/logout.html\">Uitloggen</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t</ul>\n"; $html .= "\t\t\t</div>\n"; return $html; } ?> |
1 2 3 | RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*)\.html$ index.php?component=$1&type=$2&itemid=$3 [L] RewriteRule ^(.*)/(.*)\.html$ index.php?component=$1&type=$2 [L] |
Voeg eens een base href aan je HTML toe, waarin de root van je site staatquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:48 schreef MuRKie het volgende:
Ik krijg mod_rewrite niet goed werkend..
http://localhost/menuitem/list bedoel je dan? Moet dat standaard bij mod_rewrite?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:03 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Voeg eens een base href aan je HTML toe, waarin de root van je site staat
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | function displayMenu() { $html = "<div id=\"navcontainer\">\n"; $html .= "\t\t\t\t<div id=\"title\">" . _MENU_TITLE . "</div>\n"; $html .= "\t\t\t\t<ul id=\"list\">\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"" . cmsConfig_siteRoot . "cbs/menuitem/list/\">Menu items</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"" . cmsConfig_siteRoot . "cbs/content/list/\">Pagina's</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"" . cmsConfig_siteRoot . "cbs/gebruiker/list/\">Gebruikers</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"" . cmsConfig_siteRoot . "cbs/mail/edit/\">Mail</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t\t<li class=\"item\"><a href=\"" . cmsConfig_siteRoot . "cbs/login/logout/\">Uitloggen</a></li>\n"; $html .= "\t\t\t\t</ul>\n"; $html .= "\t\t\t</div>\n"; return $html; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | #RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*)/ index.php?component=$1&category=$2&type=$3 [L] #RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*) index.php?component=$1&category=$2&type=$3 [L] #RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*)/ index.php?component=$1&type=$2&itemid=$3 [L] #RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*) index.php?component=$1&type=$2&itemid=$3 [L] RewriteRule ^(.*)/(.*)/ index.php?component=$1&type=$2 [L] RewriteRule ^(.*)/(.*) index.php?component=$1&type=$2 [L] |
Of alles relatief vanaf de root gebruiken, zoals "/images/bla,gif", of de base-tag gebruiken: http://www.w3schools.com/tags/tag_base.aspquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:04 schreef MuRKie het volgende:
[..]
http://localhost/menuitem/list bedoel je dan? Moet dat standaard bij mod_rewrite?
Alle links in mijn website de hele url gebruiken?
<base href=> is een aparte tag, die moet je in je <HEAD> van je document zettenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:04 schreef MuRKie het volgende:
http://localhost/menuitem/list bedoel je dan? Moet dat standaard bij mod_rewrite?
Alle links in mijn website de hele url gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |