Weet niet.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:57 schreef Leatherface het volgende:
Pekka Koskela zou ook nog op het podium kunnen komen, maar ik weet hoe het er lichamelijk met hem voor staat.
De reserveschaaten waren ook kwijtquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:25 schreef Cootz het volgende:
Het schijnt overigens (las ik op schaatsforum.nl) dat Beixing Wang haar schaatsen kwijt is door problemen met de bagage op de vlucht naar Europa. Nu gaat ze het voorlopig op andere schaatsen proberen, in de hoop dat de hare nog terecht komen. Maar zo niet, dan zullen haar resultaten vast niet denderend zijn.
![]()
Waarom maken ze steeds nieuwe pakken die niet lekker zitten en/of waarvan niet zeker is of ze sneller zijnquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Schaatsers twijfelen aan nieuw Nike-pak
nu.nl
Uitgegeven: 18 januari 2008 19:00
Laatst gewijzigd: 18 januari 2008 19:01
HEERENVEEN - De Nederlandse schaatsers beslissen pas op het laatste moment of ze zaterdag tijdens het wereldkampioenschap sprint de nieuwe Nike-pakken zullen dragen.
ANP
De rijders zijn er niet voor 100 procent van overtuigd dat die kledij, die nog niet comfortabel zit, daadwerkelijk 'sneller' is.
Huiverig
De sprinters zijn huiverig om voor het belangrijke evenement in Thialf te experimenteren met nieuwe kleding.
Toen in 2006 bij het Europees kampioenschap allround de Swift Skin II werd geïntroduceerd, ontdeden de rijders zich na de eerste dag al van het pak omdat ze merkten dat het outfit juist 'trager' was. Achteraf bleek Nike een productiefout te hebben gemaakt.
Elgersma
Tot nu toe lijkt alleen Lars Elgersma zaterdag het nieuwe pak te dragen. Diens collega bij APPM, Jacques de Koning, zal in Thialf zijn huidige outfit dragen.
De andere schaatsers willen - om de concurrentie niet wijzer te maken - nog niet zeggen of ze de gloednieuwe pakken dragen.
Bos
Telfort-coach Ingrid Paul zegt dat de kans 60 procent is dat Jan Bos géén kledingwissel toepast. Ook de DSB-sprinters Simon Kuipers, Marianne Timmer en Annette Gerritsen lijken voor hun huidige pakken te kiezen.
Comfortabel
De kledingfabrikant laat bij monde van woordvoerder Stephan Lub weten dat men de schaatsers adviseert te rijden in de pakken die voor hun gevoel het meest comfortabel zitten.
Dat zaterdag mogelijk niemand in de nieuwe kleding zal starten, wil Lub geen teleurstelling noemen. "Natuurlijk gaan we dit evalueren", zegt hij. "We luisteren altijd naar de feedback. Er kan altijd wel iets worden verbeterd."
Update
Lub wenst te benadrukken dat de nieuwe pakken niet het predikaat 'Swift Skin III' mogen hebben, aangezien het een 'update' van de Swift Skin I betreft.
Nike zegt ook niet dat het nieuwe pak 'sneller' is dan zijn voorganger. De fabrikant heeft vooral geprobeerd om - door nieuwe materialen te gebruiken - de outfit comfortabeler te maken.
Gelet op de reacties van de schaatsers lijkt Nike daar niet in geslaagd te zijn.
(c) ANP
Zo laat mogelijk bekend maken, omdat anders de concurrentie er achter komt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waarom maken ze steeds nieuwe pakken die niet lekker zitten en/of waarvan niet zeker is of ze sneller zijn![]()
Misschien een optie om vooraf na te gaan wat men comfortabel vind en eerst uit te testen of ze ook sneller zijn, alvorens ze op een belangrijke wedstrijd te gebruiken![]()
Nou, leuk, erachter komen dat de concurrent weer een pak heeft wat ze zelf niet pruimen. Ik neem trouwens aan dat de andere nike-teams ook nieuwe pakken krijgen? Laat dan gewoon een paar nationale toppers uit de nike-landen wat testen e.d. Hier heb je in ieder geval niet veel aan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo laat mogelijk bekend maken, omdat anders de concurrentie er achter komt.
Sven moest ook vorige week al vol in het zicht van alle camera's nog even een ander pak aan trekken... ik voel een complottheorie opkomen...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:58 schreef Wombcat het volgende:
Ach 't levert iig weer een hoop publiciteit op.
En dáár gaat het Nike uiteindelijk om.
Die had toch zijn sprintpak aangetrokken i.p.v. zijn langebaanpak?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:14 schreef Cootz het volgende:
[..]
Sven moest ook vorige week al vol in het zicht van alle camera's nog even een ander pak aan trekken... ik voel een complottheorie opkomen...
Ze heeft wel een kans. Ik reken erop dat Friesinger en Beixing Wang 1 en 2 worden en dat Wolf een goeie kans op het podium heeft. Daarnaast heb je nog Wüst en Simionato, maar die moet ze kunnen hebben.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:07 schreef komrad het volgende:
ik heb er zin in en aangezien de nederlandse mannen niet kunnen winnen ben ik voor wotherspoon
zou gerritsen het podium kunnen halen??
Als je naar Wust haar 5000 meter kijkt, ben ik een beetje bang voor haar 500 meter.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze heeft wel een kans. Ik reken erop dat Friesinger en Beixing Wang 1 en 2 worden en dat Wolf een goeie kans op het podium heeft. Daarnaast heb je nog Wüst en Simionato, maar die moet ze kunnen hebben.
Op het EK was haar 500 idd zwakker dan vorig jaar.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:49 schreef Remzz het volgende:
[..]
Als je naar Wust haar 5000 meter kijkt, ben ik een beetje bang voor haar 500 meter.
Wel goed weer trouwens, lage luchtdruk
Yup, vandaar ook dat ik zei dat Gerritsen van Wüst kan winnen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:49 schreef Remzz het volgende:
[..]
Als je naar Wust haar 5000 meter kijkt, ben ik een beetje bang voor haar 500 meter.
1015 zo'n beetje, da's niet echt laag: http://teletekst.nos.nl/?705-01quote:Wel goed weer trouwens, lage luchtdruk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |