Het is meer voor wat complexere scripts zou ik zeggen, er is ook [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 26 , maar goed, ik wil je wel helpen hoor als je hier je vraag stelt. Die andere topic gaat altijd over Gnome en KDE en zo.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:19 schreef ReWout het volgende:
Is dit ook 't topic om te leren hoe je files verplaatst van map x naar map y en programma's opent via shell enzo?
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | # Ziet er ongveer zo uit: # BOOT_IMAGE=/boot/vmlinuz-2.6.32-trunk-686 root=UUID=fcdc06c1-729c-4991-817d-e7f94ce69dc6 ro quiet # De oplossing in perl: cmd_line=$(echo $cmd_line | perl -p -e 's#BOOT_IMAGE=\S+##') # De beetje brakke oplossing met sed.. cmd_line=$(echo $cmd_line | sed -e 's#BOOT_IMAGE=.\+ root=#root=#' |
1 2 3 | # of mooier en meer lijkend op het perl ding: sed -e 's#BOOT_IMAGE=[^[:space:]]\+ ##' |
1 2 3 | commando $i $i.out done; |
1 2 3 | touch "$i" done; |
1 2 3 | convert "$i" -resize 20% th_"$i".jpg done; |
1 2 3 | echo convert "$i" -resize 20% th_"$i".jpg done; |
1 |
Oh ja. Foutje. Foutje van FOK! zelfs, er staat wel *; in de source, maar dat verdwijnt in een code omgeving.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:35 schreef SinofEnvy het volgende:
Super, thanks! Ik neem aan dat in je eerste voorbeeld je for i in * bedoelt? Er staat namelijk for i in alleen.
Wat ook kan, want meestal blijft de terminal onderaan staan, is het rooster printen, en dan even wachten, en de volgende iteratie printen (moet het rooster wel telkens even groot zijn).quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:30 schreef -Mzraki- het volgende:
Ja, iedere keer na een print het scherm clearen zou idd een idee zijn, maar hoe dat met die library te doen zie ik zo snel niet. Ik vraag het morgen wel even bij college, bedankt voor je antwoord in ieder geval!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | int main(void) { ... while(!done) { print_rooster(); sleep(1); //1 seconde //of b.v.: usleep(500000); // 500000 microseconden } |
Zelfs als je een getal terugkrijgt: wat wil je dat je ftp-client daarmee doet?quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:38 schreef Dale. het volgende:
Vraagje
Iemand enig idee hoe ik via shell het aantal bestanden tel wat zich in een ftp map bevindt (ben dus met ftp verbonden)?
Bestanden hernoemen, ssh toegang heb ik geloof ik wel (weet alleen niet hoe ik dat opzet, even uitzoeken)quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs als je een getal terugkrijgt: wat wil je dat je ftp-client daarmee doet?
Heb je geen ssh-toegang, dat maakt het eenvoudiger.
1 | rename -n 's/(Bestand)(\d+)/$1Wii$2/' Bestand*.jpg |
Tyquote:Op zondag 19 december 2010 03:37 schreef slacker_nl het volgende:
[ code verwijderd ]
Als je tevreden bent, -n weghalen en done
Je kan het ook met een for-loop doen, maar rename commando is handy
Google even op lftp (mirror)quote:Op zondag 19 december 2010 14:27 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ty
Ander vraagje hoe upload ik een hele directoy naar ftp? Kan alleen bestanden verplaatsen maar geen dirs..?
Tyquote:
1 | rename -n 's/(Bestand)(\d+)/$1Wii$2/' Bestand*.jpg |
Het is gewoon een perl regexp ja, die -n is dat ie laat zien wat ie zou doen, zonder het daadwerkelijk te doen.quote:Op zondag 19 december 2010 14:56 schreef Dale. het volgende:
[..]
Tyvraagje aan Slacker nog
[ code verwijderd ]
Kun je de regel uitleggen? Waarvoor staat die -n s/ $1 en $2 enzo?
Weet dat -n flag is (weet niet echter wat die doet
\d+ is decimaal of meer
* is wildcard.
Oh wacht gewoon regex toch?
Mijn persoonlijke voorkeur is tegenwoordig scp (ssh-toegang vereist):quote:Op zondag 19 december 2010 14:27 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ander vraagje hoe upload ik een hele directoy naar ftp? Kan alleen bestanden verplaatsen maar geen dirs..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |