Grappemakert... als je gewoon belt heb je het antwoord gelijk.. (ik heb er ervaring mee, ik heb ze ook al tweemaal gebelt, geen problemen verder)quote:Op maandag 14 januari 2008 11:18 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb dus een Fujitsu Siemens laptop. Nu had ik een probleempje en wilde ik graag eens wat hulp van de helpdesk.
De vraag zo ongeveer (maar dan uitgebreider):
Ik heb een gedeelde SPDIF uitgang samen met de line-out. Is dit een coaxiale of optische uitgang? Hoe krijg ik deze aangestuurd, want bij de drivers blijft die mogelijkheid grijs. In PowerDVD kan ik wel alles naar de SPDIF uitgang sturen, maar nu wil ik dus wel graag weten wat voor kabel ik nodig heb.
Dus gewoon zo iets. Ik heb echter nooit reactie ontvangen!
Vervolgens een mail gestuurd met nogmaals de vraag en erbij vermeld dat ik deze vraag al eerder heb gesteld en nooit antwoord heb gekregen.
Tot op heden nog steeds geen antwoord gehad! Belachelijk toch..Is deze vraag al te moeilijk voor de gemiddelde helpdeskmedewerker?
Samenvatting: Helpdenk van Fujitsu Siemens is klote
Ik ben al op GOT (quote:Op maandag 14 januari 2008 11:37 schreef gateway het volgende:
aangezien je het over een laptop hebt, zal er wel geen optische SPDIF uitgang opzitten..... en ook geen coaxiale..... Blijft er de 3,5mm jack over.....
url=http://www.shops.nl/product/91323/%20Digtiale%20audiokabel%20(optisch)%20.htm] dan hou je dit kabeltje over?[/url]
Of iets anders, van, 3,5 mm jack naar iets.....
Google it!
Hoe weet jij dat zo zeker? Al zou het wel ideaal zijn voor mijquote:Op maandag 14 januari 2008 15:42 schreef Apparaatkaart het volgende:
Coax dus..
Zelfde geval als de Creative Audigy die ik ooit had waarschijnlijk.
Je hebt nodig:
3,5 mm jack mono naar Cinch verloopje
Cinch kabel. (gewoon een normale dubbele dikkere cinch kabel kopen en daarvan 1 gebruiken)
Er komt geen licht uit en ziet er uit als een 3,5 mm jack. Dan kan het het alleen maar coax zijn. En als het coax is dan is dat de manier om het boeltje aan te sluiten. En gezien de prijzen van het spul wat je nodig hebt zal ik het gewoon proberen. (je kunt ook eerst alleen het verloopje kopen en als kabel bijvoorbeeld een Composite video kabel gebruiken, met gele stekkers, die meestal wel bij je pc/laptop zit)quote:Op maandag 14 januari 2008 15:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat zo zeker? Al zou het wel ideaal zijn voor mij
op GOT een vraag stellenquote:Op maandag 14 januari 2008 12:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben al op GOT () geweest met deze vraag, heb de uitgebreide specificaties van de laptop erbij gepakt én heb gegoogeld. Allemaal zonder resultaat.
Optisch ligt voor de hand, maar als ik de digitale uitgang activeer in de Realtec ALC655 drivers dan komt er nog geen licht uit de uitgang. Ook niet als ik SPDIF passthough gebruik in WinDVD en/of PowerDVD. Daarom leek het mij eerder een coaxiale uitgang, maar dan inderdaad met een verloopje?
Ja het is schandalig. Ik probeer het ook gewoon niet meer om iets aan die helpdesk te vragen. Ik weet nu al dat het weggegooid geld is. Waarschijnlijk weet ik meer van computers dan de gemiddelde helpdesk medewerker daar. En ik ben écht niet zo'n ontzettende ICT-nerd hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:30 schreef JonKeL het volgende:
Die helpdesk is inderdaad ruk!
Heb ze al meerdere malen gebeld voor een pc met problemen voor mijn toenmalige vriendin. Er kwam heel weinig nuttigs uit hun monden. Als ik wat vroeg moesten ze altijd contact opnemen met de 2e of 3e lijn. En dan kwamen ze nog met een antwoord aanzetten wat ik zelf ook kon verzinnen en waar ik totaal niks aan had.
2 jaar later was die pc nog niet goed!!! Nadat hij al meerdere malen bij Fujitsu geweest was voor reparatie.
Stelletje stumperds zijn het.
Je hoeft er ook geen ICT nerd voor te zijn om meer te weten dan de gemiddelde helpdesk medewerker daar.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja het is schandalig. Ik probeer het ook gewoon niet meer om iets aan die helpdesk te vragen. Ik weet nu al dat het weggegooid geld is. Waarschijnlijk weet ik meer van computers dan de gemiddelde helpdesk medewerker daar. En ik ben écht niet zo'n ontzettende ICT-nerd hoor
Antwoord:quote:Beste heer/mevrouw,
Ik heb al verschillende keren een vraag gesteld over de SPDIF uitgang van mijn laptop. Volgens mij nu 3 keer. Ik heb nog nooit antwoord gehad. Bij deze nog een keer mijn vraag, hopelijk krijg ik nu wel antwoord.
Ik probeer al geruime tijd de SPDIF uitgang van mijn laptop aan de praat te krijgen welke in de gecombineerde line-out van de laptop zit. Ik kan nergens terugvinden of dit coaxiaal of optisch is. Indien optisch (zoals bijna altijd het geval is met gecombineerde uitgangen zoals deze) moet er rood licht uit komen wanneer SPDIF werkt. Ik heb de digitale uitgang in de Sound Manager van de Realtek drivers aangevinkt, maar de volumeregeling van de SPDIF uitgang blijft grijs in de Windows Volumeregeling (ik kan deze dus niet veranderen).
Ik heb ook al nieuwere drivers geïnstalleerd van Realtek, dit zonder verbetering.
Ik heb in PowerDVD, WinDVD en de AC3filter als output SPDIF geselecteerd, ook dit zonder resultaat.
Weet u misschien hoe ik de SPDIF uitgang van de laptop werkend kan krijgen?
Met vriendelijke groet,
Leo
Het merk en de laptop zelf is echt helemaal niks mis mee. Die fucntioneert nu al 2 jaar naar behoren, net als die van mijn vader.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:18 schreef Knevelt het volgende:
Waarom dan ook zo'n kutmerk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |