abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2008 @ 11:18:40 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56019334
Ik heb dus een Fujitsu Siemens laptop. Nu had ik een probleempje en wilde ik graag eens wat hulp van de helpdesk.

De vraag zo ongeveer (maar dan uitgebreider):

Ik heb een gedeelde SPDIF uitgang samen met de line-out. Is dit een coaxiale of optische uitgang? Hoe krijg ik deze aangestuurd, want bij de drivers blijft die mogelijkheid grijs. In PowerDVD kan ik wel alles naar de SPDIF uitgang sturen, maar nu wil ik dus wel graag weten wat voor kabel ik nodig heb.

Dus gewoon zo iets. Ik heb echter nooit reactie ontvangen!

Vervolgens een mail gestuurd met nogmaals de vraag en erbij vermeld dat ik deze vraag al eerder heb gesteld en nooit antwoord heb gekregen.

Tot op heden nog steeds geen antwoord gehad! Belachelijk toch..Is deze vraag al te moeilijk voor de gemiddelde helpdeskmedewerker?

Samenvatting: Helpdenk van Fujitsu Siemens is klote
  maandag 14 januari 2008 @ 11:20:14 #2
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_56019370
Denk inderdaad dat ze je vraag gewoonweg niet kunnen beantwoorden..
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_56019410
Ja.

De gemiddelde medewerker van FS kan een RMA-formulier invullen, meer kunnen ze niet. Zelfs op de vraag of het normaal was dat een scharnier na een half jaar kraakte bij het opendoen van mijn toestel kon er mij daar eentje niet antwoorden. Ze wist het eigenlijk niet of je scherm hoort te kraken als je je laptop open doet. Mij lijkt in ieder geval dat dat niet zo is.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_56019430
stel dan ook een normale vraag, over hoe een printer aan te sluiten ofzo...

Groet,

De helpdesk
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  maandag 14 januari 2008 @ 11:31:38 #5
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_56019628
optisch....zo'n combi uitgang is auto-sensing..... wat betekend, als je er een optische kabel aansluit erop, word de digitale uitgang geactiveerd. Gewone kabel erin en het blijft analoog...
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_56019651
Heb je 'm gestuurd naar noreply@siemens.nl?
  maandag 14 januari 2008 @ 11:37:12 #7
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_56019726
aangezien je het over een laptop hebt, zal er wel geen optische SPDIF uitgang opzitten..... en ook geen coaxiale..... Blijft er de 3,5mm jack over.....

url=http://www.shops.nl/product/91323/%20Digtiale%20audiokabel%20(optisch)%20.htm] dan hou je dit kabeltje over?[/url]

Of iets anders, van, 3,5 mm jack naar iets.....

Google it!
pi_56020152
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:18 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb dus een Fujitsu Siemens laptop. Nu had ik een probleempje en wilde ik graag eens wat hulp van de helpdesk.

De vraag zo ongeveer (maar dan uitgebreider):

Ik heb een gedeelde SPDIF uitgang samen met de line-out. Is dit een coaxiale of optische uitgang? Hoe krijg ik deze aangestuurd, want bij de drivers blijft die mogelijkheid grijs. In PowerDVD kan ik wel alles naar de SPDIF uitgang sturen, maar nu wil ik dus wel graag weten wat voor kabel ik nodig heb.

Dus gewoon zo iets. Ik heb echter nooit reactie ontvangen!

Vervolgens een mail gestuurd met nogmaals de vraag en erbij vermeld dat ik deze vraag al eerder heb gesteld en nooit antwoord heb gekregen.

Tot op heden nog steeds geen antwoord gehad! Belachelijk toch..Is deze vraag al te moeilijk voor de gemiddelde helpdeskmedewerker?

Samenvatting: Helpdenk van Fujitsu Siemens is klote
Grappemakert... als je gewoon belt heb je het antwoord gelijk.. (ik heb er ervaring mee, ik heb ze ook al tweemaal gebelt, geen problemen verder)
Wie, ik?
pi_56020225
inderdaad, gewoon bellen.
  maandag 14 januari 2008 @ 12:14:27 #10
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_56020589
Helpdesk: SPDIF
opgezegd@fok.nl
pi_56020696
bellen en dan hopen dat er geen 50 wachtenden voor u zijn....
10 kleine inktvisjes zwommen naar de zee....
1 die zei; ik ga niet mee!
  maandag 14 januari 2008 @ 12:22:00 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56020776
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:37 schreef gateway het volgende:
aangezien je het over een laptop hebt, zal er wel geen optische SPDIF uitgang opzitten..... en ook geen coaxiale..... Blijft er de 3,5mm jack over.....

url=http://www.shops.nl/product/91323/%20Digtiale%20audiokabel%20(optisch)%20.htm] dan hou je dit kabeltje over?[/url]

Of iets anders, van, 3,5 mm jack naar iets.....

Google it!
Ik ben al op GOT ( ) geweest met deze vraag, heb de uitgebreide specificaties van de laptop erbij gepakt én heb gegoogeld. Allemaal zonder resultaat.

Optisch ligt voor de hand, maar als ik de digitale uitgang activeer in de Realtec ALC655 drivers dan komt er nog geen licht uit de uitgang. Ook niet als ik SPDIF passthough gebruik in WinDVD en/of PowerDVD. Daarom leek het mij eerder een coaxiale uitgang, maar dan inderdaad met een verloopje?
  maandag 14 januari 2008 @ 12:24:46 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56020853
En waarom heb ik deze vraag?

Nou ik heb dus een goede 5.1 speakerset welke ik nu niet aan kan sturen. Ja alleen met een gewone stereo jack op de fronts. Nu heeft mijn regelunit van de speakerset een coax SPDIF ingang. Mocht mijn laptop een optische TOSlink uitgang hebben moet ik een convertor kopen.

Ik wil dit best allemaal aanschaffen, maar moet dan wel weten dat ik dit niet voor jan lul doe. Vandaar.
pi_56025337
Coax dus..

Zelfde geval als de Creative Audigy die ik ooit had waarschijnlijk.

Je hebt nodig:

3,5 mm jack mono naar Cinch verloopje

Cinch kabel. (gewoon een normale dubbele dikkere cinch kabel kopen en daarvan 1 gebruiken)
  maandag 14 januari 2008 @ 15:56:37 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56025667
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:42 schreef Apparaatkaart het volgende:
Coax dus..

Zelfde geval als de Creative Audigy die ik ooit had waarschijnlijk.

Je hebt nodig:

3,5 mm jack mono naar Cinch verloopje

Cinch kabel. (gewoon een normale dubbele dikkere cinch kabel kopen en daarvan 1 gebruiken)
Hoe weet jij dat zo zeker? Al zou het wel ideaal zijn voor mij
pi_56041699
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat zo zeker? Al zou het wel ideaal zijn voor mij
Er komt geen licht uit en ziet er uit als een 3,5 mm jack. Dan kan het het alleen maar coax zijn. En als het coax is dan is dat de manier om het boeltje aan te sluiten. En gezien de prijzen van het spul wat je nodig hebt zal ik het gewoon proberen. (je kunt ook eerst alleen het verloopje kopen en als kabel bijvoorbeeld een Composite video kabel gebruiken, met gele stekkers, die meestal wel bij je pc/laptop zit)
pi_56042959
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben al op GOT ( ) geweest met deze vraag, heb de uitgebreide specificaties van de laptop erbij gepakt én heb gegoogeld. Allemaal zonder resultaat.

Optisch ligt voor de hand, maar als ik de digitale uitgang activeer in de Realtec ALC655 drivers dan komt er nog geen licht uit de uitgang. Ook niet als ik SPDIF passthough gebruik in WinDVD en/of PowerDVD. Daarom leek het mij eerder een coaxiale uitgang, maar dan inderdaad met een verloopje?
op GOT een vraag stellen ik kan je nu al zeggen wat je daar als andwoord krijgt: iets van: "je moet eerst goed zoeken want het andwoord staat vast al wel ergens."
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_56043143
Die helpdesk is inderdaad ruk!

Heb ze al meerdere malen gebeld voor een pc met problemen voor mijn toenmalige vriendin. Er kwam heel weinig nuttigs uit hun monden. Als ik wat vroeg moesten ze altijd contact opnemen met de 2e of 3e lijn. En dan kwamen ze nog met een antwoord aanzetten wat ik zelf ook kon verzinnen en waar ik totaal niks aan had.

2 jaar later was die pc nog niet goed!!! Nadat hij al meerdere malen bij Fujitsu geweest was voor reparatie.

Stelletje stumperds zijn het.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:56:13 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56043670
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:30 schreef JonKeL het volgende:
Die helpdesk is inderdaad ruk!

Heb ze al meerdere malen gebeld voor een pc met problemen voor mijn toenmalige vriendin. Er kwam heel weinig nuttigs uit hun monden. Als ik wat vroeg moesten ze altijd contact opnemen met de 2e of 3e lijn. En dan kwamen ze nog met een antwoord aanzetten wat ik zelf ook kon verzinnen en waar ik totaal niks aan had.

2 jaar later was die pc nog niet goed!!! Nadat hij al meerdere malen bij Fujitsu geweest was voor reparatie.

Stelletje stumperds zijn het.
Ja het is schandalig. Ik probeer het ook gewoon niet meer om iets aan die helpdesk te vragen. Ik weet nu al dat het weggegooid geld is. Waarschijnlijk weet ik meer van computers dan de gemiddelde helpdesk medewerker daar. En ik ben écht niet zo'n ontzettende ICT-nerd hoor
pi_56044136
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja het is schandalig. Ik probeer het ook gewoon niet meer om iets aan die helpdesk te vragen. Ik weet nu al dat het weggegooid geld is. Waarschijnlijk weet ik meer van computers dan de gemiddelde helpdesk medewerker daar. En ik ben écht niet zo'n ontzettende ICT-nerd hoor
Je hoeft er ook geen ICT nerd voor te zijn om meer te weten dan de gemiddelde helpdesk medewerker daar.
Het niveau is daar gewoon erg laag. Ik wist zelf ongeveer wat er met die pc aan de hand was, had het ook kunnen repareren. Maar moest via garantie gaan...

Ben blij dat ik daar nog nooit een pc gekocht heb. En dat ga ik zou houden ook!

Toen de pc daar was voor reparatie hebben ze hem zelfs ook nog laten vallen. Heel de kast was kapot en voor de inhoud van de pc leek het mij ook niet positief. Maar een nieuwe kast erom en ze vonden het best.

Fujitsu Siemens
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:12:13 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59976549
Ik heb antwoord gehad!!

De vraag
quote:
Beste heer/mevrouw,

Ik heb al verschillende keren een vraag gesteld over de SPDIF uitgang van mijn laptop. Volgens mij nu 3 keer. Ik heb nog nooit antwoord gehad. Bij deze nog een keer mijn vraag, hopelijk krijg ik nu wel antwoord.

Ik probeer al geruime tijd de SPDIF uitgang van mijn laptop aan de praat te krijgen welke in de gecombineerde line-out van de laptop zit. Ik kan nergens terugvinden of dit coaxiaal of optisch is. Indien optisch (zoals bijna altijd het geval is met gecombineerde uitgangen zoals deze) moet er rood licht uit komen wanneer SPDIF werkt. Ik heb de digitale uitgang in de Sound Manager van de Realtek drivers aangevinkt, maar de volumeregeling van de SPDIF uitgang blijft grijs in de Windows Volumeregeling (ik kan deze dus niet veranderen).
Ik heb ook al nieuwere drivers geïnstalleerd van Realtek, dit zonder verbetering.
Ik heb in PowerDVD, WinDVD en de AC3filter als output SPDIF geselecteerd, ook dit zonder resultaat.

Weet u misschien hoe ik de SPDIF uitgang van de laptop werkend kan krijgen?

Met vriendelijke groet,

Leo
Antwoord:

Geachte heer *******,

Ik heb het uitgezocht voor u en het volgende onderdeel is nodig om de SPDIF uitgang werkende te krijgen:

The needed cable is a optical cable with a TRS connector (aka jack plug (UK) or phone plug (U.S.); in german: Klinkenstecker) with 3.5 mm diameter.

Met vriendelijke groeten,

Kelly Platvoet
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:16:23 #22
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_59976647
Kelly Platvoet .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:18:15 #23
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_59976702
Waarom dan ook zo'n kutmerk?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:24:43 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59976874
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:18 schreef Knevelt het volgende:
Waarom dan ook zo'n kutmerk?
Het merk en de laptop zelf is echt helemaal niks mis mee. Die fucntioneert nu al 2 jaar naar behoren, net als die van mijn vader.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:25:47 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59976894
Edit: Geen persoonsgebonden foto's van mevr. Platvoet. Thanx

[ Bericht 90% gewijzigd door de_boswachter op 31-08-2008 14:08:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')