abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56013158
Na lang aarzelen dan toch maar eens proberen.....
Een showcase met typisch Ierse landschapjes. Allemaal genomen in mijn directe omgeving. En allemaal vrij recent, dus Ierland in de winter.

1.
Op een grote hoogte boven Lough Corrib staat dit boompje zijn best te doen niet om te vallen door de wind

2.
Het rotsachtige strand in de buurt van Galway Bay. Het kan vriezen en dooien weer, het ene moment was het zonnnig, en dan zag je de buien alweer aankomen, net als hier.

3.
Connemara bestaat uit talloze meren, bossen en bergen, gelardeerd met veengrond waar turf wordt gestoken. Dit is een van die meertjes

4.
En hier dan die turf. Wordt gestoken en op stapeltjes te drogen gelegd.

5.
Ierse platteland. Veel muurtjes en veel groen

6.
Nogmaals. Met her en der een huisje

7.
Aardig slootje

8.
De bossen en heuvels van Connemara. Die kleur roest/oranje is volkomen natuurgetrouw!!

9.
Ruines vind je overal in het landschap. Dat komt omdat er niets mag worden afgebroken, en alles raakt dan ook op den duur 'derelict'.

10.
Nog iets wat je overal in het landschap vindt. Schapen! En deze gingen er wel erg mooi voor staan, ze kwamen erg enthousiast op me afrennen toen ik langs liep. En dat was echt vandaag! Er zijn dus alweer lammetjes. Op 13 januari!!

Als het teveel foto's zijn haal ik er wel weer wat weg hoor!!
Ik ben benieuwd wat men ervan vindt.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_56013525
Niet teveel foto's Ik wil meer Ierland Landschapjes Ze zijn echt heel gaaf De toppers vind ik de laatste vier denk ik. Echt heel schitterend
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_56013841
Prachtig! Ik moet er duidelijk eens op vakantie heen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_56013931
Ik zal hier binnekort ook foto's toe gaan voegen zodra ik mijn Eos 40d binnen krijg, Elizabeth, zit jij ook op de photographyireland forums?
  maandag 14 januari 2008 @ 00:40:32 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56013971
tsja wat moet je ervan zeggen ... ik word er jaloers van en dat wil niet zeggen dat het de omgeving alleen is maar toch echt het inzicht om het goed op de plaat te krijgen

en als ik dan toch iets moet zeggen, op foto 1 had je net het muurtje geheel erop moeten zetten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56014037
Zeer mooie serie zo
stupidity has become as common as common sense was before
pi_56014417
Iedereen bedankt voor het commentaar zover.
Re, misschien had ik dat inderdaad moeten doen, maar dan zou de foto 'weglopen', want dat muurtje is enorm lang
Saander, nee, daar had ik nog niets gepost, ik kijk er wel regelmatig.
pi_56014446
Ah ok, ik ben er net bij gegaan, zeker een leuke community daarzo =) Mooie foto's ook, waar schiet je mee?
pi_56014500
Ik heb een Canon 350D met 2 oeroude maar zeeeeeer degelijke lenzen voor dagelijks gebruik. Een 28-80 USM en een 70-300 USM ook van Canon.
pi_56014854
Oh, very good, 70-300 een fijne lens? Ik ben bezig een 40d te kopen met een sigma 17-70 en 70-300 dus vraag me af of die 70-300 afmeting een degelijke is
  maandag 14 januari 2008 @ 01:34:01 #11
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56014905
Ik vind het een fijne lens, maar ja, wie ben ik. Ik zou zeggen, lees het topic aangaande aanschaf van foto apparatuur eens door, of stel daar je vraag?
pi_56014942
Kben al aardig wat aan het vragen geweest op de ierse forums =)
  maandag 14 januari 2008 @ 02:09:00 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_56015367
Aaah leuk dat je er een keer wat bij elkaar hebt gezet ER. Ik liet hub je twee 'beste' van vorig jaar zien, en wilde 'm meer laten zien, maar kon ze zo snel niet vinden.

Ik ben vooral erg betoverd door die met de ruine. Mooi gedaan! Als ik het me goed kan herinneren, heeft die eerder (maar kleiner) op een foto gestaan, maar zat 'ie toen tegen overbelichting aan? Dit keer dus niet: erg mooi!

En de schaapjes zijn prachtig
  maandag 14 januari 2008 @ 08:09:39 #14
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_56016545
Die laatste foto is helemaal geweldig!!!! Staat er niet nog iets leuks voor weinigs te koophuur in die omgeving ?
  FOK!fotograaf maandag 14 januari 2008 @ 08:10:42 #15
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56016552
Landschapjes van jou zijn goed heel erg goed, dus een showcase was onvermijdelijk . Algemene opmerking: je zou best eens mogen spelen met niet standaard verhoudingen. Je foto's zijn bijna altijd 2:3, en juist met landschappen kan je ook heerlijk overdreven brede uitsnedes maken, om een effect te versterken.

@1; als je de foto iets lager had genomen, kwam je boom wat meer los van de heuvel erachter, en versterk je het eenzame effect. De lijnen van het landschap zijn ondersteunend aan je onderwerp, en met je compo zou ik dus uitgaan van je onderwerp.
@2; Super plaat. Heerlijk dat verloop van links naar rechts met druilerig naar beter weer!!
@3; lekkere sfeerplaat! Het kleine puntje land rechts stoort me alleen een klein beetje.
@4; deze is wat uitgebeten voor mijn gevoel. Ook heb je een staand camerastandpunt genomen, terwijl je met een lager bij de grond misschien de hopen wat beter in beeld had kunnen brengen.
@5; super, gewoon lekker!
@6; mooi contrast tussen de lucht en het gras!
@7; wederom goed met de lucht en de zon gespeeld! Had hem net een tikkie hoger genomen, dan ben je het spul in het water onderin je foto kwijt.
@8; lekkere plaat, kan er weinig van zeggen!
@9; de struik voor je ruïnes is wat storend, verder zou ik zeker een keertje wat dichterbij ook foto's maken bij die ruïnes! Met dreigende wolken moet dat super mooie plaatjes geven!
@10; beste uit de serie, hands down!

Mooie serie!!! Ben jaloers op je achtertuin!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_56017620
Mooie serie.
Stuk voor stuk schitterende foto's, waarbij ik 7,9 & 10 de uitschieters vind.
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_56018985
Ik vraag mij af waar je deze foto's genomen hebt. Liggen de plekken dicht bij elkaar, of is dit echt compleet verspreid over heel Ierland genomen?

In ieder geval fantastische plaatjes! Ik zou ze graag op een grotere resolutie zien, ze zijn nu nog iets te klein voor mijn scherm
  maandag 14 januari 2008 @ 11:24:48 #18
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_56019457
Ierland.......
Wat een pracht daar.
Mooie foto's.
Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste 5
  maandag 14 januari 2008 @ 11:25:16 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56019473
Meneer_Storm, ze schrijft in de OP dit:
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:04 schreef ElizabethR het volgende:

Een showcase met typisch Ierse landschapjes. Allemaal genomen in mijn directe omgeving.
Echt heel erg mooie platen, ElizabethR!
Ik vind die met de schapen echt bijzonder mooi.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!fotograaf maandag 14 januari 2008 @ 11:25:51 #20
73911 ultra_ivo
pi_56019488
Mooie serie. Dit roept naar meer deelserie, serietje Ierse kerkjes, serietje schapen etc.
  maandag 14 januari 2008 @ 11:39:36 #21
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_56019778
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Mooie serie. Dit roept naar meer deelserie, serietje Ierse kerkjes, serietje schapen etc.
Ik dacht meer aan een Ierland Meet bij ElisabethR
pi_56019800
hele mooie serie. Mooie kleuren ook

Met die schapen trekt mij het meest.

Alleen je rand vind ik zo druk, veel lijnen en er dik. Het leidt mij een beetje af. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen als n00b....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_56021429
Mooi. Je hebt er kijk op. Het is niet alleen een kwestie van in een mooi land wonen (doen wij immers ook), maar de schoonheid ervan zien en m vastleggen. Dat doe je heel goed. Prima composities, en lekker kleur- en contrastrijk. Me like. 1, 9, 10 zijn voor mij de toppers, terwijl #4 er in negatieve zin uitspringt (tikje vaal, compo niet zo spannend. die rouwadvertentie-kaders hoeven van mij ook niet zo.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 14 januari 2008 @ 15:47:10 #24
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_56025426
Nooit meer aarzelen. Laatste 5 zijn het beste.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_56026203
wow @ 10! Het lijkt wel surrealistisch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')