abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59527242
Met kinderen kan je autarkie, en zelfs milde afzondering, wel op je buik schrijven. En oudjes blijven langer fief als ze wat moeten bewegen.

Maar !
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_59531349
Zit wel veel vlees aan, zo'n kind!
pi_59791283
tvp
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:39:22 #204
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59859000
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:37 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Testen is dan ook enorm kut. Geen wonder dat die gasten allemaal willen stoppen.
Nee, jij hebt een lekker bekkie...wat is dat voor frusti uitspraak? Ik ken heel veel testers, en die willen bepaald niet stoppen. We doen het veel te goed op de arbeidsmarkt namelijk
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:55:58 #205
130955 Floripas
Blast from the past
pi_59859310
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nee, jij hebt een lekker bekkie...wat is dat voor frusti uitspraak? Ik ken heel veel testers, en die willen bepaald niet stoppen. We doen het veel te goed op de arbeidsmarkt namelijk
Dat maakt het nog geen leuk werk.
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:09:28 #206
153506 Captain_Fabulous
pi_59859555
Leuk werk binnen de IT betekent niet voor iedereen programeren...maar dat is afdwalen van het onderwerp. Juist omdat Sigme tester is is ze gewend om vragen te stellen van waarom doet iets het op een bepaalde manier? Wat is het effect van iets op een bepaalde manier doen? Hoe zou een alternatief eruitzien? Testers zijn een beetje als het jongetje in het sprookje van de kleren van de keizer...ik heb nog niet alle posts kunnen lezen maar vind het een moedig en interessant experiment in elk geval!
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:00:25 #207
153506 Captain_Fabulous
pi_59867082
Behoorlijk veel mensen lijken zich nogal druk te maken om Sigme's pensioen, maar als je tegen je 65ste je huis hebt afbetaald en wel goed hebt geinvesteerd in een pensioenverzekering, moet dat denk ik te doen zijn. Percentueel betaal je mischien veel premie in vergelijking met je inkomen, maar daar kies je dan voor.
Veel mensen willen na hun pensioen gaan rondreizen of in elk geval het rustiger aan doen. Als je grotendeels zelfvoorzienend bent kan dat dus niet, de tuin en de dieren zullen je altijd behoorlijk bezig houden. Maar voor je gezondheid is dat waarschijnlijk ook wel beter, want Sigme zal nu een aktief, bewegend leven hebben, en daardoor waarschijnlijk op d'r 65ste een stuk fitter zijn dan iemand die tot die tijd 40pw achter een buro heeft gezeten!
pi_59871654
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen leuk werk.
Oh maar Floripas, het is zulks geweldig leuk werk! Echt waar
Op alle slakken zou leggen, rampspoed verwachten, vinger op zere plekken leggen en verborgen gebreken onthullen. De tijden dat ik niet werk is het m'n hobby.

Verder vandaag een gesprekje gehad met de meneer van een van de bureautjes die halverwege het geld dat m'n opdrachtgever voor mij betaalt en wat ik ontvang zit.
Die wil me ook best opdrachten bezorgen als ik ZZP'er word.

Ook daar heb ik me nog eens oppervlakkig in verdiept. Ik heb begrepen dat met de hoeveelheid uren die ik wil werken het verschil tussen wat ik bruto verdien en netto overhoud niet veel uitmaakt bij loondienst vs ZZP.

Maar dat bruto bedrag kan wel behoorlijk omhoog, en daarmee het netto bedrag dus evenredig omhoog.

Mijn opdrachtgever betaalt nu 79,-/u voor mij. Daarvan pakt de broker een paar euro, blijft er 75 over. Komt de meneer waar ik vanmiddag mee sprak, die was lekker helder: hij pakt 15 euro. Dan komt mijn baas (tevens familie; koude kant van de koude kant), die heeft zich hierover steeds in mistig stilzwijgen gehuld. Maar aangezien ik nu alle getalletjes heb kan ik het wel uitrekenen. Hij pakt (gdvrrrrdmm) 30 euro. Per door mij gewerkt uur! Betaalt 'ie wel mijn auto en benzine van, poeh nou.

Van de 79 euro die voor me betaald wordt, komt er bruto 35 bij mij terecht .
Dat kan als ZZP'er omhoog. Betaal ik zelf die auto wel als de opdracht te ver weg is .

Deze opdracht hou ik per 8/8 voor gezien (iemand nog een opvolger in de aanbieding?). En de volgende opdracht wil ik als ZZP'er aannemen. Ergens deze winter ofzo. Want al is het percentage dat ik deze 3 mnd verdien schandalig laag, absoluut is het natuurlijk genoeg geld om het een tijd van uit te zingen.

En als ik dan als ZZP'er in drie a zes maand per jaar bakken geld verdien hou ik meer dan genoeg over om opzij te leggen voor de oude dag. Ik denk dat ik dan ongeveer per jaar waarin ik werk, geld verdien om ruim twee jaar van te leven.

Misschien nog wel langer, al zijn we nog maar net begonnen, het effect van eigen voedselproductie is al redelijk te merken. Ik koop geen groente en geen vlees. Vorige week weer zo'n 80 kilo lamsvlees in de vriezer gedaan (iemand nog belangstelling? Er komt nog meer deze herfst ). Helaas zit nou de vriezer te vol om de moestuinproducten in te bergen, en heb ik het voorlopig nog te druk met werken-voor-geld om eens lekker te kunnen gaan wecken of zo. En als ik straks vrij ben moet de kachel eindelijk gemetseld worden..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:08:53 #209
153506 Captain_Fabulous
pi_59872239
Waarom eigenlijk geen biggetje kopen en dat vetmesten? Het eet alle restjes en zet het om in vlees! Vroeger had iedere landarbeider een groenteveldje en een varken in de schuur tenslotte...
pi_59872382
Nou, de regelgeving met betrekking tot een schaap is nog net te overzien.
Met een varken wordt een heel ander verhaal. Ook slachten is veel lastiger, de slachterij moet voor varkens speciale voorzieningen treffen die voor koeien & schapen niet nodig zijn. Ik denk dat ik een heel end de hort op zou moeten met een keutje.

Verder heeft het wat minder bureaucratische bezwaren: varkens zijn slim & lief, het is emotioneel moeilijker een varken te laten slachten. Verder zijn varkens nogal sterk (en slim), dus er zou nogal robuust hekwerk aangebracht moeten worden. En een beer is al helemaal sterk, terwijl je die om nieuwe biggetjes te krijgen wel nodig hebt. Of je moet met KI of een huurbeer werken, maar dat lijkt me allebei ook nogal hmm tsja.

Overigens zijn de kippen ook heel efficiente afvalfabriekjes, en zal er wel een deel van de 7 kuikentjes haan blijken te zijn.. Gelukkig mag je die nog zelf slachten (afkloppen!).
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:34:42 #211
153506 Captain_Fabulous
pi_59872729
Je kan natuurlijk 1 biggetje kopen en dat laten slachten als het nog niet helemaal uitgegroeid is, maar als het qua regels gelijk een stuk moeilijker wordt snap ik wat je bedoeld...kan me herinneren uit dat programma 'de keuringsdienst van waarde' dat ze ook eens twee varkens hebben opgefokt, maar die geslacht krijgen was inderdaad een heel gedoe.
pi_59877370
Je zou voor biggen eens kunnen kijken hoe Wouter Klootwijk van KvW dat gedaan heeft.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_59881011
Zo, dus je verdient om en nabij 8*80*5*4 = 12.800 ¤ /maand?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 04-07-2008 06:31:13 ]
I´m back.
pi_59882450
Ik wil wel wat lam
Proud property of hollander172
pi_59891584
Wat voor andere/ speciale maatregelen die voor koeien & schapen niet nodig zijn dienen er getroffen te worden om een varken te slachten in een slachterij?
pi_59895918
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 06:13 schreef Ryan3 het volgende:
Zo, dus je verdient om en nabij 8*80*5*4 = 12.800 ¤ /maand?
Nee zeg, dat wordt voor mij betaald. Verdiende ik zoveel dan had ik in 1 maand al genoeg voor het hele jaar.

Van die 80 blijft maar 35 voor mij over, dat had ik toch voorgerekend? In 4*9.
Dus 9*35*4*4.
pi_59895963
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 09:47 schreef Anubis1984 het volgende:
Ik wil wel wat lam
Als je serieus wat zou willen, stuur me dan even een PM .
pi_59896075
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:48 schreef liesell het volgende:
Wat voor andere/ speciale maatregelen die voor koeien & schapen niet nodig zijn dienen er getroffen te worden om een varken te slachten in een slachterij?
Ik dacht dat er andere verdoving gebruikt moet worden, en ik denk dat vleessoorten gescheiden moet blijven (dus geen varken slachten op een dag dat andere beesten geslacht worden).

En varkens zijn wat lastiger hanteerbaar dan koeien/schapen. De schapen staan gewoon in een groot hok en worden er een voor een uitgehaald en geslacht, ik denk dat dat met varkens zo niet wil. Die laten zich niet zo goed vangen en ergens naar toe slepen.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:57:23 #219
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_59897564
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee zeg, dat wordt voor mij betaald. Verdiende ik zoveel dan had ik in 1 maand al genoeg voor het hele jaar.

Dus 9*35*4*4.
Ik heb voor m'n baas de eerste 1,5 maand al genoeg voor m verdiend voor de rest van het jaar....
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_59897630
Mooi streven TS.
pi_59900340
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Dus 9*35*4*4.
Uit deze text haalde ik 30 ¤/u.
quote:
Mijn opdrachtgever betaalt nu 79,-/u voor mij. Daarvan pakt de broker een paar euro, blijft er 75 over. Komt de meneer waar ik vanmiddag mee sprak, die was lekker helder: hij pakt 15 euro. Dan komt mijn baas (tevens familie; koude kant van de koude kant), die heeft zich hierover steeds in mistig stilzwijgen gehuld. Maar aangezien ik nu alle getalletjes heb kan ik het wel uitrekenen. Hij pakt (gdvrrrrdmm) 30 euro. Per door mij gewerkt uur! Betaalt 'ie wel mijn auto en benzine van, poeh nou.
79-4-15-30 = 30.
Maar als zzp'er straks betalen ze je dan toch 79 ¤/u, of ben ik inene naïef?
Vraag is dan gerechtvaardigd, want dan zit je op 166.400 ¤/j (of zeg 165K¤/j), exclusief bonussen, waarom werk je niet nog een jaar of 10 gewoon gezellig door? Daarna heb je zeker 1 miljoen ¤, wrs veel meer, dan kun je op het front waarmee je bezig bent het toch tot je einde der levensdagen financieel rooien?
165K¤ is nogal wat, me dunkt. Ook al is het bruto.
Wat zegt je man erover?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 04-07-2008 23:22:03 ]
I´m back.
pi_59904119
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 23:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uit deze text haalde ik 30 ¤/u.
[..]

79-4-15-30 = 30.
Mijn fout. Ik hou (bruto) ongeveer 35/uur over (weet ik), dus de laatste tussenpersoon haalt er (bereken ik) 25 euro/u af. En dus niet zoals ik eerder zei 30.
quote:
Maar als zzp'er straks betalen ze je dan toch 79 ¤/u, of ben ik inene naïef?
Naief . Die eerste 4 euro/uur kom ik niet onderuit, en als ZZP'er moet je meestal om een klus te mogen uitvoeren bij een klant onder de vlag van een van diens 'preffered suppliers' werken. Die haalt er die 15 a 20 vanaf. De laatste tussenpersoon kan ik skippen, dat is de persoon die mij nu in loondienst heeft.
quote:
Vraag is dan gerechtvaardigd, want dan zit je op 166.400 ¤/j (of zeg 165K¤/j), exclusief bonussen,
Geen bonussen hoor, dat valt af als ZZP.
quote:
waarom werk je niet nog een jaar of 10 gewoon gezellig door? Daarna heb je zeker 1 miljoen ¤, wrs veel meer, dan kun je op het front waarmee je bezig bent het toch tot je einde der levensdagen financieel rooien?
165K¤ is nogal wat, me dunkt. Ook al is het bruto.
Wat zegt je man erover?
Nee nee nee, ik peins er niet over 10 jaar van m'n leven vergooien in de hoop dat ik later ..
(sparend voor later raak je nu je toekomst kwijt. en later, later is allang begonnen)

Bovendien wil ik helemaal niet me volledig terugtrekken uit de maatschappij, dus het heeft eerder mijn voorkeur om 20 jaar half te werken dan 10 jaar fulltime.

Mijn man vindt er geen reet aan als ik 4 a 5 dagen/wk van huis ben. Als ik het onzalige idee zou opperen zou hij zeggen dat we dan nu land & beesten verkopen, hij ook fulltime gaat werken en dat we over tien jaar mekaar wel eens weer zien.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 22:26:59 #223
130955 Floripas
Blast from the past
pi_59916011
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 04:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn fout. Ik hou (bruto) ongeveer 35/uur over (weet ik), dus de laatste tussenpersoon haalt er (bereken ik) 25 euro/u af. En dus niet zoals ik eerder zei 30.
[..]
Vergeet je nu de werkgeverslasten mee te rekenen?

Op de universiteit kréég ik een euro of 2200 bruto per maand, maar ik kostte de universiteit wel 100.000 euro per jaar. Overhead, etc.
  zondag 6 juli 2008 @ 09:32:33 #224
43653 sigme
Veraan
pi_59921159
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vergeet je nu de werkgeverslasten mee te rekenen?

Op de universiteit kréég ik een euro of 2200 bruto per maand, maar ik kostte de universiteit wel 100.000 euro per jaar. Overhead, etc.
Ik ben gedetacheerd. Mjn werkgever heeft geen lasten aan mij (muv die auto).
Hij loopt zelfs geen risico - als ik geen opdracht heb neem ik onbetaald verlof. (Mijn verzoek hoor, niet het zijne. Maar het *is* wel zo.)
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:38:25 #225
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_60633869
TuinVolPiepers.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')