Klopt. Alleen schiet je in het ene geval meer belasting voor dan het andere.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:22 schreef LXIV het volgende:
Trouwens, als je de ene maand 4000 euro verdient, en de volgende twee maanden helemaal niks, mag je dat aan het einde van het jaar ook weer op elkaar middelen. Dus voor de belasting maakt dat niet zoveel uit.
't is wel iets om een beetje in je achterhoofd te houden als je wat ouder bent. De duur van 'n WW-uitkering hangt af van je arbeidsverleden; als je anderhalf jaar lang zelfstandige bent geweest vervallen al die rechten. Zijn dingen die voor een dertiger niet heel relevant zijn (omdat je dan sowieso te weinig arbeidsverleden hebt), maar als je 25 jaar in loondienst hebt gezeten en voor jezelf begint is 't andere koek. Je hebt ook nog het nodige gedoe met pensioenen enzo; d'r zijn de nodige regelingen, maar in de praktijk komt 't erop volgens mij op neer dat het niet uitmaakt of je nu door de overheid of door een financiele tussenpersoon wordt verneukt.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:31 schreef sigme het volgende:
Wat nog wel van belang kan zijn is rechtenopbouw door langere tijd in loondienst te zijn / rechtenvermindering door zelfgenomen of verwijtbaar ontslag. Nou wil ik eigenlijk met dergelijke rechten & aanspraken zo min mogelijk te maken hebben, dus ik denk dat ik het niet meeneem in de afwegingen.
Ja maar ja maar ik had de voorzomer vrij en nu de nazomer ook!quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:36 schreef LXIV het volgende:
Ja, Sigme. Nu ga je nog gewoon werken in de zomertijd!
Doe datquote:Ik ben trouwens bezig te verhuizen naar het eminente Boxtel, waar we het al eerder in dit topic over gehad hebben. Ik laat je weten hoe het gegaan is.
Iedereen die besluit niet het hele jaar door 40 uur per week betaalde arbeid te verrichten is per definitie een hippie?quote:Op donderdag 19 juni 2008 03:26 schreef Fiskus het volgende:
God wat een hippie.
quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:16 schreef sigme het volgende:
, maar ik plan om toch voor het komende jaar (2009) in de winter 2008/2009 te gaan werken. En ik denk dat ik dan mezelf omzet naar ZZP.
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef koen_pijl het volgende:
lijkt me super le uk dit!
Ik heb wel een vraagje, je geeft aan ook zelf te slachten, maar dit mag toch neit in Nederland?
Dierenleed enz. ROnd het offerfeest van de moslims en joden staat het ook altijd in de krant.quote:
Nee hoor, dat doe ik niet zelf. Ik laat slachten en eet ze zelf op. Volgende week weer vierquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef koen_pijl het volgende:
lijkt me super le uk dit!
Ik heb wel een vraagje, je geeft aan ook zelf te slachten, maar dit mag toch neit in Nederland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |