abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:28:10 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56071832
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:26 schreef SjonLok het volgende:
En daarbij heb je geen geld voor leuke dingen zoals op vakantie gaan, iets van de wereld zien.
En dat hoeft nou weer helemaal niets te kosten. Met liften en slapen bij andere mensen kom je heel ver hoor! Ik ging vroeger altijd met zeer weinig geld op vakantie. Honderd euro als back-up, dat was het wel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:30:42 #77
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_56071909
pff werken biedt nog wel meer voordelen dan alleen geld.

En als je ooit kinderen wilt zul je die toch ook toekomst moeten bieden
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:05:24 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56072775
Sigme, ik neem aan dat je Walden van Thoreau hebt gelezen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Walden_%28boek%29
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:33:53 #79
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_56073589
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:10 schreef gronk het volgende:

Wat is daar dan precies zo 'leuk' aan, gezellig met iedereen hetzelfde doen?
vakantie != met iedereen hetzelfde doen
pi_56074702
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En dat hoeft nou weer helemaal niets te kosten. Met liften en slapen bij andere mensen kom je heel ver hoor! Ik ging vroeger altijd met zeer weinig geld op vakantie. Honderd euro als back-up, dat was het wel.
Misschien dat ze een 18-jarig meisje oppikken, maar iemand van een jaar of 40
pi_56075145
Wat is nou het hele "experiment" in deze? Je gaat ipv het hele jaar maar 1/4 jaar werken, en om dat te bekostigen ga je een moestuin aanleggen en wat schapen houden.

Je houdt een auto, internet, moet gewoon belasting betalen etc., big deal?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56076409
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat is nou het hele "experiment" in deze? Je gaat ipv het hele jaar maar 1/4 jaar werken, en om dat te bekostigen ga je een moestuin aanleggen en wat schapen houden.

Je houdt een auto, internet, moet gewoon belasting betalen etc., big deal?
Zoals ik al zei, het zit meer in 'the state of mind', lees OP maar: kluizenaar worden, vaarwel wrede wereld, geen belasting betalen etc., maar daar over heeft ze het dus niet in concreto.
I´m back.
pi_56079569
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 23:27 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Alleen wel flauwekul. De praktijk leert namelijk dat de visser wel hetzelfde welstandsniveau eist.

Maar OT, volgens mij onderschat TS de verplichtingen die er in dit land zijn.
- Je hebt wel degelijk belastingen. Gemeentebelastingen en belastingen over je bezit. Kom je niet omheen terwijl het risico op een flinke verhoging van deze belasting reëel is.
- Je bent verplicht een zorgverzekering af te sluiten, toch weer 125 euro per maand *2. Hoewel dit wel te omzeilen is.
Die belastingen / verzekeringen kan ik gewoon betalen.
quote:
- 3 maanden per jaar werken is leuk, maar dit ga je niet jaren vol houden. Over een paar jaar loop je hopeloos achter en huurt niemand je meer in.
Ik hoef dat ook geen jaren vol te houden; ik kan natuurlijk ook na verloop iets anders gaan doen, waarvoor minder kwalificaties benodigd zijn. Bovendien kan ook mijn lief geld verdienen.
Maar vooral, ik heb geen zekerheid tot m'n pensioen nodig voordat ik wat durf .
quote:
- Een moestuin lijkt mij toch redelijk wat werk. Misschien wel meer dan gewoon een kantoorbaan.
Dat is niet zo, maar het is wel veel werk. Maar wat is daar het probleem mee? Het is geen luiheid..
quote:
- Een paar schapen lijken me te weinig en als je er te veel krijgt komt de AID ongetwijfeld eens een kijkje nemen.
Die mogen best komen kijken hoor. Het zijn brave dieren die aan alle regels voldoen. Inclusief inschrijving etc. Vanwaar je idee dat het wel illegaal zou zijn?
quote:
Nee, in Nederland lijkt me dit onmogelijk.
Ach ja. Ik hou nu eenmaal erg van Nederland .

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 16-01-2008 18:56:44 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:30:59 #84
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_56079681
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:25 schreef sigme het volgende:
Ach ja. Ik hou nu eenmaal erg van Nederland .
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:35:14 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56079808
Nou, tot niet meer ziens dan he. Op bessen en graan kun je vast heel oud worden
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_56080319
Ik vind het wel een charmant idee, vraag me altijd nog af wat er is geworden van de vier broers op mijn oude middelbare school die samen een selfsupporting boerderij aan het opbouwen waren.

Wat ik dan weer niet zo begrijp is woorden als 'ratrace', 'het jachtige bestaan', 'van hot naar her rennen', 'loonslaven'. Kunnen mensen niet gewoon graag actief zijn? Ik ben een energiek iemand, vermaak me doorgaans erg op m'n werk en vind het leuk om na m'n werk even langs te gaan bij een vriendin en daarna nog te gaan sporten. Volgens mij is dat drukke bestaan alleen vervelend als je voornamelijk dingen doet die je niet zo leuk vindt. Met van hot naar her rennen is niets mis, als 'hot' een aangename plek is en 'her' al evenzo.
pi_56080339
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:30 schreef Brupje het volgende:
pff werken biedt nog wel meer voordelen dan alleen geld.
En een hoop nadelen.
quote:
En als je ooit kinderen wilt zul je die toch ook toekomst moeten bieden
Ik weet niet wat ze jou hebben wijsgemaakt, maar kindertjes komen niet uit de boerenkool.
Bovendien bied je kinderen een toekomst door ze te krijgen..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:03:28 #88
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56080433
Tsja, je zou je leven maar eens anders inrichten dan huisje-boompje-beestje.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56080554
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:26 schreef SjonLok het volgende:
Ik snap trouwens niet dat je wilt stoppen met de ratrace maar dan toch 3 maanden per jaar wil blijven werken. Het klinkt nogal halfslachtig.
Ja, dat is ook zo. Helemaal stoppen met werken is domweg onmogelijk, vandaar deze constructie, in opzet. Maar wie weet loop ik wel tegen iets aan waarmee ik zelfstandig geld kan verdienen. Eerst maar eens dit plan, dit is in ieder geval hier & nu (dit jaar) uitvoerbaar.
quote:
Lijkt me trouwens ook behoorlijk niet spannend. Jaar in jaar uit zorgen dat de bomen en struiken groeien. Jaar in jaar uit zorgen dat je vee genoeg vlees en nakomelingen produceert. Jaar in jaar uit hetzelfde, zonder enige groei of uitdaging.
Dat kan ik me voorstellen. Ik vind daarentegen "carriere maken" (doorgroeien, meer verantwoordelijkheid etc) helemaal niet aansprekend, terwijl ik juist de voortdurende herhaling van de seizoenen en de seizoenswerkzaamheden dat wél vind. De kringloop van dood & leven, ik vind dat boeiender dan het eenrichtingspad van vooruitgang.
quote:
En daarbij heb je geen geld voor leuke dingen zoals op vakantie gaan, iets van de wereld zien.
Nou, ik heb nogal wat rondgereisd, en eigenlijk denk ik dat ik wel af en toe probeer enig surplus te verdienen, om een maandje of twee in een woestijn te gaan bivakkeren.
pi_56080679
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:05 schreef Perrin het volgende:
Sigme, ik neem aan dat je Walden van Thoreau hebt gelezen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Walden_%28boek%29
Nee, mijn theoretische kennis is weer eens heel mager. Ziet er goed uit, ga ik lenen .

Mijn practische ervaring is uitgebreider; ik heb al een paar jaar die schaapskudde, al een paar jaar een moestuin (maar dan klein), ik leef al jaren zonder aardgas en heb ervaring met wonen zonder aansluiting op het elektriciteitsnet, en her en der in de familie zitten ook wel wat niet-zo-standaard levenden.
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:32:22 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56081259
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, mijn theoretische kennis is weer eens heel mager. Ziet er goed uit, ga ik lenen .

Mijn practische ervaring is uitgebreider; ik heb al een paar jaar die schaapskudde, al een paar jaar een moestuin (maar dan klein), ik leef al jaren zonder aardgas en heb ervaring met wonen zonder aansluiting op het elektriciteitsnet, en her en der in de familie zitten ook wel wat niet-zo-standaard levenden.
Walden is voor deze levensvisie wat Lord of the Rings is voor fantasy
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:36:39 #92
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56081415
Is dat nou goed of slecht?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:45:10 #93
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_56081703
Erg leuk... Wil ik volgen dus..
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_56082752
quote:
...
Maar vooral, ik heb geen zekerheid tot m'n pensioen nodig voordat ik wat durf .
...
Dus je wenst wel zekerheid vanaf je 65e?
Is het bij je bekend dat je in de tijd dat je niet (weinig) werkt ook geen (bijna geen) pensioen opbouwt? tenzij je een baan vindt met een eindloonregeling, maar ik acht dat uitgesloten Lijkt mij ook iets om rekening mee te houden!
pi_56083218
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus je wenst wel zekerheid vanaf je 65e?
Nee, dat lijkt me geen logische conclusie.
quote:
Is het bij je bekend dat je in de tijd dat je niet (weinig) werkt ook geen (bijna geen) pensioen opbouwt? tenzij je een baan vindt met een eindloonregeling, maar ik acht dat uitgesloten Lijkt mij ook iets om rekening mee te houden!
Eh ja. Ik weet hoe een mens pensioen opbouwt. Een belangrijk deel van de oudedagsvoorziening wordt natuurlijk gevormd door de AOW, en daarvoor zijn inkomsten niet nodig. En als ik tot mijn 65ste van weinig geld leef kan ik dat natuurlijk na m'n 65ste ook.
Maar eerlijk gezegd plan ik geen halve mensenlevens in het voren.

Mag goed, stel dat ik met weinig werk & weinig geld het uitzing tot de AOWgerechtigde leeftijd, dan heb ik daarna dus die AOW, nog steeds een huis met weinig/geen hypotheek, ik heb nog ergens een gouden handdrukje in een of andere vrijvallende constructie zitten. En geld neem je niet mee het graf in..
pi_56083828
Ik weet dat ik heel burgerlijk klinkt: hoe verwacht je dat te doen als je ouder bent? Zeg 70+, en je niet meer zelf op het land kan werken en je eigen beesten kan verzorgen?

Pensioen heb je dan vrijwel niet en AOW zal tegen die tijd waarschijnlijk ook niet meer bestaan.
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:55:13 #97
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56083985
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:50 schreef Rapaille het volgende:
Pensioen heb je dan vrijwel niet en AOW zal tegen die tijd waarschijnlijk ook niet meer bestaan.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat pensioenen ook weggevaagd zullen zijn, tegen die tijd. Paar jaartjes stevige inflatie, beurskrachje, geen indexatie.... hoppaaa...

Ik vind sigme's insteek in dat opzicht veel slimmer. Je kweekt er ook een goede gezondheid mee (lekker actief zijn in je moestuin! Weg met die kantoorpens! ), je bent minder afhankelijk van anderen, etc., maar ze slaat de deur naar de 'bewoonde wereld' niet dicht.

Natuurlijk, ze kan altijd nog eens een keer misstappen en een been breken. Maar dat lukt mensen ook prima met alle luxe voorzieningen onder de hand.

mijn pa bijvoorbeeld. 66, valt van de trap af: enkelbotje gebroken.
pi_56084611
Maar Sigme, je houdt toch ook nog wel van regelmatig mooie reizen maken? Heb je daar dan nog wel de middelen voor?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56085080
quote:
Die mogen best komen kijken hoor. Het zijn brave dieren die aan alle regels voldoen. Inclusief inschrijving etc. Vanwaar je idee dat het wel illegaal zou zijn?
Als het niet meer onder de hobbydieren valt, komen er allerlei regels bij kijken. Welke weet ik ook niet, ik ben uiteraard geen boer.

Zat me net te bedenken dat het slachten ook weleens problematisch zou kunnen zijn. De ouders van een vroegere buurjongen hebben een slachterij en als ik zie aan welke regels zij moeten voldoen. Hoewel je dit dus kunt laten doen, maar dat is dan weer niet gratis.
pi_56085193
pssst matti, ze heeft al jaren schapen en laat die al jaren volgens de regels slachten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')