En dat hoeft nou weer helemaal niets te kosten. Met liften en slapen bij andere mensen kom je heel ver hoor! Ik ging vroeger altijd met zeer weinig geld op vakantie. Honderd euro als back-up, dat was het wel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:26 schreef SjonLok het volgende:
En daarbij heb je geen geld voor leuke dingen zoals op vakantie gaan, iets van de wereld zien.
vakantie != met iedereen hetzelfde doenquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:10 schreef gronk het volgende:
Wat is daar dan precies zo 'leuk' aan, gezellig met iedereen hetzelfde doen?
Misschien dat ze een 18-jarig meisje oppikken, maar iemand van een jaar of 40quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dat hoeft nou weer helemaal niets te kosten. Met liften en slapen bij andere mensen kom je heel ver hoor! Ik ging vroeger altijd met zeer weinig geld op vakantie. Honderd euro als back-up, dat was het wel.
Zoals ik al zei, het zit meer in 'the state of mind', lees OP maar: kluizenaar worden, vaarwel wrede wereld, geen belasting betalen etc., maar daar over heeft ze het dus niet in concreto.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat is nou het hele "experiment" in deze? Je gaat ipv het hele jaar maar 1/4 jaar werken, en om dat te bekostigen ga je een moestuin aanleggen en wat schapen houden.
Je houdt een auto, internet, moet gewoon belasting betalen etc., big deal?
Die belastingen / verzekeringen kan ik gewoon betalen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Alleen wel flauwekul. De praktijk leert namelijk dat de visser wel hetzelfde welstandsniveau eist.
Maar OT, volgens mij onderschat TS de verplichtingen die er in dit land zijn.
- Je hebt wel degelijk belastingen. Gemeentebelastingen en belastingen over je bezit. Kom je niet omheen terwijl het risico op een flinke verhoging van deze belasting reëel is.
- Je bent verplicht een zorgverzekering af te sluiten, toch weer 125 euro per maand *2. Hoewel dit wel te omzeilen is.
Ik hoef dat ook geen jaren vol te houden; ik kan natuurlijk ook na verloop iets anders gaan doen, waarvoor minder kwalificaties benodigd zijn. Bovendien kan ook mijn lief geld verdienen.quote:- 3 maanden per jaar werken is leuk, maar dit ga je niet jaren vol houden. Over een paar jaar loop je hopeloos achter en huurt niemand je meer in.
Dat is niet zo, maar het is wel veel werk. Maar wat is daar het probleem mee? Het is geen luiheid..quote:- Een moestuin lijkt mij toch redelijk wat werk. Misschien wel meer dan gewoon een kantoorbaan.
Die mogen best komen kijken hoor. Het zijn brave dieren die aan alle regels voldoen. Inclusief inschrijving etc. Vanwaar je idee dat het wel illegaal zou zijn?quote:- Een paar schapen lijken me te weinig en als je er te veel krijgt komt de AID ongetwijfeld eens een kijkje nemen.
Ach ja. Ik hou nu eenmaal erg van Nederlandquote:Nee, in Nederland lijkt me dit onmogelijk.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:25 schreef sigme het volgende:
Ach ja. Ik hou nu eenmaal erg van Nederland.
En een hoop nadelen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:30 schreef Brupje het volgende:
pff werken biedt nog wel meer voordelen dan alleen geld.
Ik weet niet wat ze jou hebben wijsgemaakt, maar kindertjes komen niet uit de boerenkool.quote:En als je ooit kinderen wilt zul je die toch ook toekomst moeten bieden
Ja, dat is ook zo. Helemaal stoppen met werken is domweg onmogelijk, vandaar deze constructie, in opzet. Maar wie weet loop ik wel tegen iets aan waarmee ik zelfstandig geld kan verdienen. Eerst maar eens dit plan, dit is in ieder geval hier & nu (dit jaar) uitvoerbaar.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:26 schreef SjonLok het volgende:
Ik snap trouwens niet dat je wilt stoppen met de ratrace maar dan toch 3 maanden per jaar wil blijven werken. Het klinkt nogal halfslachtig.
Dat kan ik me voorstellen. Ik vind daarentegen "carriere maken" (doorgroeien, meer verantwoordelijkheid etc) helemaal niet aansprekend, terwijl ik juist de voortdurende herhaling van de seizoenen en de seizoenswerkzaamheden dat wél vind. De kringloop van dood & leven, ik vind dat boeiender dan het eenrichtingspad van vooruitgang.quote:Lijkt me trouwens ook behoorlijk niet spannend. Jaar in jaar uit zorgen dat de bomen en struiken groeien. Jaar in jaar uit zorgen dat je vee genoeg vlees en nakomelingen produceert. Jaar in jaar uit hetzelfde, zonder enige groei of uitdaging.
Nou, ik heb nogal wat rondgereisd, en eigenlijk denk ik dat ik wel af en toe probeer enig surplus te verdienen, om een maandje of twee in een woestijn te gaan bivakkeren.quote:En daarbij heb je geen geld voor leuke dingen zoals op vakantie gaan, iets van de wereld zien.
Nee, mijn theoretische kennis is weer eens heel mager. Ziet er goed uit, ga ik lenenquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:05 schreef Perrin het volgende:
Sigme, ik neem aan dat je Walden van Thoreau hebt gelezen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Walden_%28boek%29
Walden is voor deze levensvisie wat Lord of the Rings is voor fantasyquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, mijn theoretische kennis is weer eens heel mager. Ziet er goed uit, ga ik lenen.
Mijn practische ervaring is uitgebreider; ik heb al een paar jaar die schaapskudde, al een paar jaar een moestuin (maar dan klein), ik leef al jaren zonder aardgas en heb ervaring met wonen zonder aansluiting op het elektriciteitsnet, en her en der in de familie zitten ook wel wat niet-zo-standaard levenden.
Dus je wenst wel zekerheid vanaf je 65e?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:25 schreef sigme het volgende:
...
Maar vooral, ik heb geen zekerheid tot m'n pensioen nodig voordat ik wat durf.
...
Nee, dat lijkt me geen logische conclusie.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus je wenst wel zekerheid vanaf je 65e?
Eh ja. Ik weet hoe een mens pensioen opbouwt. Een belangrijk deel van de oudedagsvoorziening wordt natuurlijk gevormd door de AOW, en daarvoor zijn inkomsten niet nodig. En als ik tot mijn 65ste van weinig geld leef kan ik dat natuurlijk na m'n 65ste ook.quote:Is het bij je bekend dat je in de tijd dat je niet (weinig) werkt ook geen (bijna geen) pensioen opbouwt? tenzij je een baan vindt met een eindloonregeling, maar ik acht dat uitgesloten Lijkt mij ook iets om rekening mee te houden!
Ik verwacht eerlijk gezegd dat pensioenen ook weggevaagd zullen zijn, tegen die tijd.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:50 schreef Rapaille het volgende:
Pensioen heb je dan vrijwel niet en AOW zal tegen die tijd waarschijnlijk ook niet meer bestaan.
Als het niet meer onder de hobbydieren valt, komen er allerlei regels bij kijken. Welke weet ik ook niet, ik ben uiteraard geen boer.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:25 schreef sigme het volgende:
Die mogen best komen kijken hoor. Het zijn brave dieren die aan alle regels voldoen. Inclusief inschrijving etc. Vanwaar je idee dat het wel illegaal zou zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |