abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55998798
Mijn Nintendo-ding powerknop blijft maar knipperen, wat kan ik hieraan doen?

Het gaat om de eerste model, volgens mij.
pi_55998831
Een NES dus?
pi_55998847
De 8 bit. Probeer eens te blazen of het spelletje naar beneden te drukken. Als je niet eens weet dat het om een 8 bit gaat, denk k dat je eerst maar eens het spel naar beneden moet drukken.
pi_55998856
Game eruit halen, even ontstoffen en opnieuw proberen.
pi_55998915
pi_55999870
quote:
Op zondag 13 januari 2008 15:13 schreef RacerDKB het volgende:
Een NES dus?
Het eerste model is natuurlijk niet de NES.
Da's een keimodern ding.

Zijn Nintendo-dinges moet een voorganger zijn van deze:

En ik denk dat ie stuk is.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_56000238
quote:
Op zondag 13 januari 2008 15:44 schreef Roquefort het volgende:
En ik denk dat ie stuk is.
Er moeten batterijen in. Dat zijn van die ouderwetse dingen. Kijk, die zien er zo uit:

Je hebt er twee nodig. En ze moeten ook goed om zitten. De kant met de + er op moet boven. Kijk, zo:

pi_56000368
Ok. Even wat serieuzer. De connector op de NES is na al die jaren vies geworden (rookaanslag, stof, vet, oxidatie). Waarschijnlijk de connector op de cartridge ook. Daardoor is er slecht contact en krijg je dit. Vaak kun je het spel wel opstarten na een paar minuten friemelen met de cartridge. Maar vaak crasht het spel dan toch weer snel.

Oplossing: contacten schoonmaken met wattenstaafjes en isopropanol (schoonmaakalcohol). In ieder geval de contacten van de cartridge, maar de contacten van de NES zullen ook wel van een schoonmaakbeurt profiteren.
pi_56073806
Waarschijnlijk moet je je NES openschroeven en de connector binnenin schoonmaken. Dat is sowieso verstandig om eens te doen. Het is vrij gemakkelijk, ziehier de instructies:

http://home.centurytel.net/wcp/nes/

Mocht het dan nog niet werken, dan moet je de pinnetjes op je connector terugbuigen of de connector vervangen met een nieuwe. Zie ook deze 2 links:

http://classicgaming.gamespy.com/View.php?view=Articles.Detail&id=256
www.jandar.net/nes72pin/

Je moet in ieder geval nooit in je game cartridges blazen, want dan kun je we beschadigen
  Forum Admin vrijdag 18 januari 2008 @ 23:43:12 #10
35723 crew  GGMM
pi_56144344
Ik denk dat het aan de videokaart ligt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_56148635
Is het nu tot niemand doorgedrongen dat, als iemand het heeft over de oude nintendo en niet weet dat het over een NES gaat, die persoon misschien niet door heeft dat je het spelletje even naar beneden moet drukken?

Je drukt het spel erin en dan druk je het spel naar beneden.
pi_56150821
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 09:55 schreef Integrity het volgende:
Is het nu tot niemand doorgedrongen dat, als iemand het heeft over de oude nintendo en niet weet dat het over een NES gaat, die persoon misschien niet door heeft dat je het spelletje even naar beneden moet drukken?

Je drukt het spel erin en dan druk je het spel naar beneden.
Niet opgevallen dat je dat hierboven op 13 januari ook al schreef? Dan hoeft iemand anders dat toch niet meer te herhalen? En dat TS zowieso sinds die tijd zijn gezicht niet heeft laten zien? En dat er niet eens in de OP staat dat een spel het niet doet, maar alleen dat de powerknop knippert?
pi_56152567
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 12:26 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Niet opgevallen dat je dat hierboven op 13 januari ook al schreef? Dan hoeft iemand anders dat toch niet meer te herhalen? En dat TS zowieso sinds die tijd zijn gezicht niet heeft laten zien? En dat er niet eens in de OP staat dat een spel het niet doet, maar alleen dat de powerknop knippert?
Niet opgevallen dat je er dan ook al eerder op in had kunnen gaan? En niet nu het hier nogmaals een keer zeggende? Da's pas stom, dan je het dan nu wel opbrengt, nietwaar? Waarom dan toch de 2e keer wel reageren? Toch?

Dat ik sowieso op de hoogte was van het ontbreken van de TS en ik dat erg jammer vind?

Dat er nergens in mijn post staat dat ik zei dat het spel het niet deed?

En nu komt het mooiste: de powerknop blijft knipperen als je het spel niet naar beneden drukt! Het is either dát of je moet ff blazen/de contacten schoonmaken, of je NES in de prullenbak gooien.
pi_56154779
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:03 schreef Integrity het volgende:

[..]

Niet opgevallen dat je er dan ook al eerder op in had kunnen gaan? En niet nu het hier nogmaals een keer zeggende? Da's pas stom, dan je het dan nu wel opbrengt, nietwaar? Waarom dan toch de 2e keer wel reageren? Toch?
??

Is het je niet opgevallen dat je in je eerste reactie gewoon de topicstarter aansprak.
En dat je in je tweede reactie juist de reagerenden aansprak met de opmerking "is het niemand opgevallen dat...."

En aangezien je dus in je tweede post ons reagerenden nogal snerend aanspreekt, reageer ik op jouw boodschap door te melden dat dat iedereen prima opgevallen was. Maar je had het al zelf opgeschreven, dus waarom zouden we dat herhalen als het al in de tweede reactie van het topic staat?

Immers, want, dus..!
Ik ben niet stom!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:44:57 #15
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_56165739
Je kan ook een nieuwe 72 pin connector kopen als het alsnog niet lukt.

http://www.estarland.com/product16956.html

Heb ik ook gedaan. Nu werkt m'n NES prima. Dat blazen en schoonmaken hielp namelijk niet.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_56167026
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:47 schreef Roquefort het volgende:

[..]

??

Is het je niet opgevallen dat je in je eerste reactie gewoon de topicstarter aansprak.
En dat je in je tweede reactie juist de reagerenden aansprak met de opmerking "is het niemand opgevallen dat...."
Ja, ik maakte zelf de uitspraak, maar niemand ging erop in.
quote:
En aangezien je dus in je tweede post ons reagerenden nogal snerend aanspreekt, reageer ik op jouw boodschap door te melden dat dat iedereen prima opgevallen was. Maar je had het al zelf opgeschreven, dus waarom zouden we dat herhalen als het al in de tweede reactie van het topic staat?

Immers, want, dus..!
Ik ben niet stom!
Nogal snerend is een interpretatie. Daarom dikgedrukt. Toch is de intonatie niet helemaal verkeerd geinterpreteerd; het is irritatie omdat niemand er wat mee doet. Het komt dan over op mij alsof dat het niet is. Terwijl dat het dus juist wel had kunnen zijn. De reacties opeenvolgend waren allemaal van de blow me aard.

En nee, je bent niet stom. Je hebt namelijk een hele mooie avater.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:35:01 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_56167156
Wordt het niet eens tijd om over te stappen op de SNES?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_56171955
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')