De Zeeuw: 'Ik sloeg de bal uit frustratie'
Demy de Zeeuw is niet te spreken over de rode kaart die hij ontving van scheidsrechter Roelof Luinge. Volgens de international was de bal de doellijn al gepasseerd toen hij deze wegsloeg. Luinge oordeelde echter van niet, stuurde De Zeeuw van het veld en kende Ajax een strafschop toe.
“Ik sloeg de bal uit frustratie uit het doel, niet om hem tegen te houden. Nu lopen we door het besluit van Luinge tegen een zeer geflatteerde nederlaag op”, stelde de Zeeuw na afloop voor de draaiende televisiecamera’s. Louis van Gaal stond echter niet achter zijn middenvelder en weigerde ook Luinge de zwarte piet toe te spelen.
De AZ-trainer zei dat je er niet vanuit mag gaan dat een scheidsrechter perfect kan zien of de bal dan wel dan niet over de lijn is geweest. “Ik vind dat Demy niet met zijn hand naar de bal moet gaan, maar moet koppen. Je moet niet met je hand naar de bal gaan, omdat je weet dat je dan rood krijgt en wij 45 minuten met tien man verder moeten”, oordeelde Van Gaal.
Van Gaal stoorde zich ook niet zo aan de uitslag. “Dat is leuk voor het Ajax-publiek, maar mij interesseert het niet meer.” Zijn collega aan Ajax-zijde Adrie Koster maakte niet teveel woorden vuil aan het handsbal-incident, behalve dat hij het moment wel cruciaal in de partij noemde.
Voor de camera’s van Tele2 zei Koster vooral erg blij te zijn met de terugkeer van Kenneth Perez en Edgar Davids. “Ik vond Kenneth erg goed in zijn passing en ook Edgar was belangrijk als stabiele factor. Het is goed dat zij terug zijn.”
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=53876