Kunnen jullie vast een kladje maken.
Twee weten meer dan 1.
1200 meer dan twee.
Weltrusten,
maar schroom niet om hier alvast wat inspiratie-bronnen te deponeren.
Is het ethisch verantwoord om, gelet op het kleine aantal nog levende zee-zoogdieren, ei-cellen van Mona via Internet aan de wetenschap ter beschikking te stellen?
Graag over 101 dagen jullie visie hierop!
quote:
op 10-27-1999 om 02:02 AM schreef phileine het volgende:
Moor en ik hebben besloten ons 100 dagen terug te trekken in een hutje op de hei (wie wil een paar webcams leveren?), verstoken van alle invloeden van buitenaf behalve internet en uitzendingen van BB.
Ik ben namelijk eventjes van de leg en Moor heeft -naar ik vermoed- rare dingen gerookt.maar schroom niet om hier alvast wat inspiratie-bronnen te deponeren.
Tja, dat is te zeggen, ik geloof dat ik weer pre-menstrueel ben (ofwel melig) zoals Voyeur het zou noemen. Maar dat mag niet van Phileine, want dan heeft zij weer geen excuus voor...enz.
Nu wat dat hutje betreft.
Het nieuws is nu toch uitgelekt, en het zit zo: Hummie bleek één van onze trouwste lezeressen te zijn, en vroeg om een soort schaduw-projekt met wat 'dummies', om te kijken, als het fout gaat, hoe het dan foutgaat, en als wegwerp-sterren zou dat dan bij ons niet zo erg zijn , snap je.
Vandaar dat Ph. en ik dus geheel onvrijwillig en zonder hoofdprijs hebben toegestemd om geen contract te tekenen, en toch in dat hutje te gaan, gewoon voor de lol, eigenlijk om onszelf te vinden dus, want die zijn we een beetje kwijt: na dubbelrol als VOO-personeel, triple-rol als handlangers van Tanjalies, en nu weer headhunters voor het casting-bureau van Two Sisters, hebben wij een beetje onze identiteit verloren zie je, qua mens dan (copyright Doordevil).
Het voordeel: in dat hutje horen wij alleen nog elkaar, dus als we boos willen worden is de scapegoat veel sneller gevonden.
Zo dus.
Wordt misschien zelfs vervolgd.
quote:
op 10-27-1999 om 02:02 AM schreef phileine het volgende:
Moor en ik hebben besloten ons 100 dagen terug te trekken in een hutje op de hei (wie wil een paar webcams leveren?), verstoken van alle invloeden van buitenaf behalve internet en uitzendingen van BB.
Ik ben namelijk eventjes van de leg en Moor heeft -naar ik vermoed- rare dingen gerookt.maar schroom niet om hier alvast wat inspiratie-bronnen te deponeren.
Mooi zo, dan is de vraag over wat er met het FOK!Forum moet gebeuren na BB ook weer bevredigend beantwoord.
Zolang ik me gevoel erin leg, en dat eruit gooi, in mezelf dan, naar jou toe, dan nomineer je maar een eind weg -
in plaats dat je me erwtensoep nou waardeert, want dat vond ik er zelf van: gewoon een fase-moment, en niet omdat ik er later ingekomen ben nou ff gaan zitte nominere, hè, want dat lust ik dus niet, dat stiekume....
Het was MIJN weekopdracht, en dus mag ik die verknallen, toch ? Als mens ?
(Moor kijkt lief naar zijn hutje-genoot en slijmt zich weer de volgende ronde binnen)
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 27 Oktober 1999).]
maar het is dat je zo lief naar me kijkt, dus je mag blijven...
(als je maar wel opschiet met dat houthakken want ik krijg het koud)
Weekopdracht: maak van al het gehakte hout een ecologisch verantwoorde zweethut en maak daar een BB-lied. Zonder vals te zingen!!
quote:
op 10-27-1999 om 03:18 AM schreef phileine het volgende:
(als je maar wel opschiet met dat houthakken want ik krijg het koud)
(Kruiperig sprokkelt Moor wat CD-hoesjes bijeen en bouwt een zweetkaarthutje op maat met ijzerdraad, onderwijl shamanistische gezangen prevelend en "all his relatives" verbrandend in de gloeiende Meta-blokjes)
Lekker warm hè (bemoedigende toon), we hebben nog 3 kilo kaneel voor het volgende budget, zodat jouw intrinsieke spanning wat opgevoerd wordt, mijn innig-genomineerde concurrente !
(En met fonkelende oogjes hokt het 2-tal in de zweethut, zinnend op wraak en nieuwe onvermoedde uitingen van matennaaierij). Nog maar 99 1/2 dag van onverdeeld psychisch kannibalisme, mmmmmmmmm.
Als altijd voor altijd de jouwe...
"Ook goeiemorgen", klonk het opgewekt toen zij elkaar tegenkwamen voor het camera-oog van de dagboek-psych. Gekke bekken trekkend tegen de lens zingt Moor op valse toon: "honden is nou net iets, wat ik niet onthouden heb. Jullie vragen zo manipulerend! Maar ik nomineer mezelf wel tot honds (brutaal), wie ben ik tenslotte, als ik hààr maar ten val kan brengen" Innig loerend naar zijn mede-zangeres, die ook 3 maten te vlug zingt. "Ik heb nog een vraagje", starend naar de psych, "hebt U dat altijd al gehad, naar Uw moeder toe, dat via-een-camera-willen-kijken ?" Een diepe zucht klinkt vanachter het IKEA-beschot, een luide snik en het krakend geluid van een brekend plateautje. "Zo, weer een weg", gnuift Moor voldaan, haalt de hondenriem tevoorschijn die in zijn BB-koffertje verborgen zat en trekt hem strak om het nekje van zijn tere mede-dummie. Klaar voor de volgende opdracht, roept hij jolig en giet wat water bij in de klaarstaande hondenbak. Zijn jeugd was doorspekt met rekening-houden-met-7-broers-en-zussen en des te gretiger grijpt hij deze domina-kans.
"Een mens moet wat te kroelen hebben, nietwaar ?"
Een per parachute gelandde concurrent met jampot-contactlenzen wordt discreet afgevoerd door Randon en moet voor straf 100 dagen WF kijken, vastgebonden voor een zwart-wit-camping-TV.
Mensen, het was een enerverende dag op de hei. Morgen ga ik weer vileine plannen bedenken om de kaasschaaf te verdonkeremanen (Moor maakt de hele tijd een boot van de kaas, vreselijk storend vind ik dat), dus ik heb mijn nachtrust hard nodig.
Ik zie trouwens dat er alleen maar een tweepersoonsbed aanwezig is. Moor, slaap jij op de bank?
quote:
op 10-27-1999 om 04:45 AM schreef phileine het volgende:
Ik zie trouwens dat er alleen maar een tweepersoonsbed aanwezig is. Moor, slaap jij op de bank?
Vanachter het gordijn slaat Moor toe: de losgerukte bijl klieft zijn zweet-maatje in een multiple personality syndroom, zodat ze langzaan paranoïde wordt van amsterdamse en rotterdamse stemmen-horing in haar toch al getormenteerde alpinopetje. De leukste stem pikt hij eruit en in innige (doch on-persoonlijke) knuffel vlijt hij zich met die stem op de sofa, en duidt haar net zolang tot de nog najeukende oogjes langzaam toevallen. Weer een spannende dag voorbij op de hei: wat bedoelde PH. met die laatste knipoog naar de kaas ? Wie zal het redden, Moor of toch Moor ? Kijk vooral niet, en win misschien de hele coke-voorraad van R.W., straatwaarde: 39 euro-cent.
Camera 2 op sofa: VAST! Vervangende psych's: melden bij de was-wringer, dress-code: New Age.
Mag ik al stemmen? Nee? jammer zeg.
Ik vinnut overigens wel oneerlijk als ik er dan snel weer uit wordt gestemd omdat Moor en Fillein een week voorsprong hebben.
Ik zag overigens deze quote op een andere plek en vind dat Filein daar even op moet reageren: "All FOK!members are equal; but some are MOOR equal than others."
hmm ik zie wel wat in een virtuele gedramatiseerde online versie die het virtuele stof doet opwaaien tot ver boven Almere
[Moor en Phileine liggen allebei op een bank, roken tevreden een peukje. Het is lange tijd stil. Beeld valt weg. Zou 'de stem' iets melden wat wij als kijkers/luisteraars niet mogen horen?]
M.: Het kan niet waar zijn. Ze moeten een grap met ons uit halen. [grijpt nerveus naar de kaneelstokjes op de tafel]
Ph.: Ik word er gewoon stil van. Ik dacht, die Moor die kan ik wel hebben. Maar nu? Ja toch Moor, niet dan?
M.: En ook niet gewoon één nieuwe bewoner. Nee, vijf in een keer! Heb ik nooit genoeg kaneel voor meegenomen!
Ph.: We passen nooit met z'n allen in dat Hummiebed.... Nee toch Moor, dat past toch niet?
M.: Ik had me het verlaten Drenthe wel wat anders voorgesteld. [Kijkt smachtend naar Ph.]
Ph.: Nou ja, dan weten we in ieder geval wie we moeten nomineren. Ja toch, niet dan Moor?
M.: Hmmmm
Ph.: Oh mijn god. Nog meer sokken op het aanrecht. Dit overleef ik niet!!
Een FF huis waar Tanjalies met haar 25 jaar TV ervaring nog eenmaal een glansrol mag spelen, de rol van Hummekreek op zich neemt en voor de betrouwbare verslaggeving zorgt ?
Het is een aardig plan Danny. Maar kunnen we de overige rollen ook vullen ?
Bart wordt gespeeld door Moor; niet mijn keuze maar het castingbureau heeft dat al besloten. Moor is er van overtuigd dat hij wint en heeft vast ook wel eens een dik boek gelezen. Voor het toezingen door de maten uit Boreel voorzie ik met deze speler wel een probleem. Een koor van Reichiaanse therapeuten die bio-energie door de schutting stralen ? Lijkt me matige tv-beelden op te leveren, maar daar moet Tanjalies maar over nadenken.
Ook Sabine is al bezet (Voyeur pinkt traan weg); een rol die natuurlijk op het lijf geschreven is van Phileine. Plaatje van een meid, hoogblond en soms een beetje bitchy. Ze moet wel aan de kontaktlenzen want die bril kan niet op TV, maar verder kan het niet missen (wist je wel Moor dat ze eigenlijk...)
Tara is geen rol van betekenis; misschien kunnen we die als beloning aan Taraboemdiejee geven. Zijn we die hier ook snel kwijt Kost de Panorama waarschijnlijk wat lezers, maar dat is onze zorg niet. Barbarella kan uitstekend Karin vertolken; altijd een begrijpende en verstandige reactie met incidenteel een plaagstootje. Een virtuele pleisterplakster van formaat.
Met Two Sisters, permanent met zichzelf in discussie, die de rol van Bianca verzorgen (wel een goede ontwenninskuur zo'n paar maandjes droog staan, dames!) houden we het huis levendig en wordt er nog eens over een goed boek gepraat.
Ook Willem's rol is een eitje... Bij gebrek aan een keuken in het virtuele FF huis zijn we afhankelijk van computervaardigheden om ons op de been te houden. Wie anders dan JayBee kan dit op zich nemen. De hele dag in de weer met zijn PC, levert onontbeerlijke screenshotjes als tussendoortjes, verzorgt live verslagen van de streams en maakt zich daarmee in elk opzicht onmisbaar bij de overige bewoners. Let op mijn woorden: JayBee heeft een nieuwe pc nodig en zit hier alleen voor het geld. Met zijn nachtelijke verslagen beinvloedt hij de stemming en stookt hij onder ons.
Ruud is een no-brainer (pun intended); die rol wordt bij acclamatie aan Doordevil gegund. (wisten jullie eigenlijk wel wat doordevils zijn. Sommige indianenstammen geloven dus joh dat er achter elke deuropening een klein duiveltje schuilt; die komen dan op de meest vervelende momenten tevoorschijn, zeg maar als je net effe in rust de hand aan je zelf wil slaan, dan verschijnt zo'n kereltje in de deuropening joh en ja dus je begrijpt wel dat die indianen zulke buitenmensen zijn want bij een vent mot dat er toch uit en ja je ken toch niet leven zonder da je regelmatig effe ... Wat was ik ook alweer aan het vertellen ....)
Maurice laten we spelen door een collectief van alle anonieme lezers-lurkers in dit forum. Ze luisteren naar iedereen, denken het hunne en er komt geen verstandig woord uit.
Mona; ja wie de rol van Mona speelt houden we hier nog even geheim. Het is geen populaire rol en de kandidaten staan niet te trappelen. Daar hebben we het volgende op gevonden: iedereen die toetreedt tot dit FF forum moet een contract tekenen. Dat contract is geheim, maar een regel is openbaar. Iedere Newbie die zich aanmeldt verklaart beschikbaar te zijn voor de vette rol van Mona. Zij hoeft er toch pas later in en we gunnen die rol dan aan de newbie die de vervelendste bijdrage aan dit forum heeft geleverd in die eerste twee weken.
Ja, Danny het lijkt me wel een mooi plan en het lijkt wel te gaan lukken.
Maar ik dan ? Moet ik dan Martin zijn? Dat ik er dan gelijk in de eerste ronde uitgestemd wordt omdat ik Moor nu eenmaal een mietje genoemd heb en dat ik verklapt heb dat hij handtastelijk is. Dat, terwijl ik gewooon jaloers was op zijn niet broederlijke, maar broederige relatie met blonde Phileine ? Dat ik al na een week weer op straat sta en toe moet zien hoe het met jullie verder gaat in het FF huis. Dat ik al zo snel weer gewoon voyeur moet zijn.
Nah, niks nie, shit plan. Ik doe niet mee.
Oeps, nou moet ik weer even kappen, Wilem wil mijn scheerapparaat lenen.
Massel!
[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 27 Oktober 1999).]
Creatief splitst Moor een nieuw subje af van zijn ego en hakt vrolijk in op de camera's: weg met de saaiheid op de hei. Nieuw leven geeft nieuwe haat-opties, zeg ik maar.
Bij de kippenren staat een gewonde kandidaat, al bij voorbaat vlgs. week-opdracht beschadigd. Gaat deze het trouwe zweet-klupje versterken: zal Phileine jaloers worden, of is het juist Moor's diepe geaardheid die nu bovenkomt ? Meer creatieve tweedracht in ieder geval, denkt Moor, en overziet de rij van wachtenden.
Plotseling overmand door slaap kruipt hij nog even bij Phileine's stem op de sofa, en droomt van het columbiaanse ei dat diep onder het vuur van Meta-blokjes uitgebroed wordt: het tegenoffensief voor media-saaiheid, de snelle geest van 1391 Hummie-dummies,
ongrijpbaar in hun flitsende haat-regie van gif en roddel, de schrik van elke ouderwetse beeldbuisvoer-producent: 24/7 wisseling van regels, meer bloed en meer psycho's dan Almere kan bevatten: op die mistige hei onder de rook van Aalsmeer wordt de laatste genadeslag uitgedeeld aan het stroperig medium van een voorbij millenium: Power to the Muisklik en het Toetsenbord, snel als het licht, en daardoor net iets sneller dan Grote Broers logge dollar-machine....
Een glimlach ligt over de dromende zweetmaatjes hun lippen: "we shall overkill.."
Ik heb zo mijn vraagtekens bij deze verplichte kandidaatstelling. Ik denk juist dat we ons niet in de rollen en de volgorde van het 'echte'BB moeten verplaatsen. En ik wil ook een kans!
Moor als Bart? Kom nou!
Oops, verkeerde deelpersoonlijkheid, had even AbraHummie's Icon zijn golflengte te pakken. Het valt ook niet mee als je zo hol bent, dat alles erin kan vallen...
Tevreden filosoferend en duidend naar zichzelf toe laat Moor zich tussen de kippestront zakken en wacht tot de rest van het hutje ook wakker wordt.
Weet je, ik bied je mijn eigen rol aan.
Ik trek me voortijdig terug, ik krijg Phileine toch niet. Ze ziet me niet staan en wordt verblindt door die lefgozer met zijn zweterige kaneelpraatjes en zwarte lokken. Moor schurkt tegen haar aan, brengt haar hoofd op hol met psychologismes van de koude grond, maar blijkbaar wordt Ph. toch geregeerd door haar hormonen want ze laat het zich lekker aanleunen door deze over-energetische mezenliefhebber met zijn rechts...
Hunter, ik verlaat deze blokhut preventief en bespaar me daarmee het slaapverwekkend geneuzel; ik kan eigenlijk helemaal niet toepen en ik wil zeker nooit door Doordevil gemasseerd worden.
Ik volg Moor's eerdere suggestie en landt tzt wel per parachute én deze keer IN de tuin.
Hunter, het is all your's. Go Martin, go!
Tenzij natuurlijk Moor toch wil wijken. Als ik je nou eens de rol van DB psych aanbiedt. Hè, hè, niet te versmaden niet ? Lekker privé onderonsjes met alle bewoners, beetje stoken, beetje manipuleren. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Dit moet lukken.
Deal Moor? Jij in de DB (vooruit 16 uur per dag ipv 2 uur per week; ook goed) en ik toch jouw rol
Phileine, wacht op mij, ik kom, ik kom !
Phileine, mijn lieve, kan je de forumtitel niet beter wijzigen ?
Iets als 'Het ei en andere onzin' of 'voer voor psychologen is rijp voor psychiaters' of gewoon 'Triootje op de hei'. We zijn met zijn drieeen bezig met een blatant staaltje topic vervuiling. En Don Q bedoelde het nog wel zo serieus Straks grijpt die nare topic police man met die rare oogjes nog in. Of nog erger onze strenge moderatrice besluit op te treden! Dat zouden we toch niet willen...
quote:
op 10-28-1999 om 01:24 AM schreef voyeur het volgende:
We zijn met zijn drieeen bezig met een blatant staaltje topic vervuiling. En Don Q bedoelde het nog wel zo serieus![]()
Voyeur dat je zelf al een tijdje bezig bent met topicvervuiling begrijp ik. We willen allemaal ons eitje leggen. Maar dat je Moor en Phileine hiervan beschuldigt kan niet meer door de beugel. Ik dacht dat je van kijken hield en nu begin je toch wel zo een beetje de dominantste te worden in deze topic. Terwijl hij eigenlijk niet voor jou bedoeld was.(Ik heb hier niks van gezegd omdat ik tot nog toe erg tevreden was met je bijdrages aan het broedproces) Maar nu je ook nog de naam willen laten aanpasen en daar sluw Phileine voor masseert zodat je haar voor je allesoverziende Pausmobiel kan spannen begin ik te vermoeden dat de jaloezie heeft toegeslagen.
"Je lijkt wel een klein kind om voor elk wissewasje naar de redactie cq forumleader te lopen. Wees zelf eens inventief (repareer je eigen spullen)" vrij geintepreteerd naar de BB redactie.
ps. Zo serieus had ik het niet bedoeld trouwens het loopt wel een beetje zoals ik gehoopt had
Ik heb trouwens nog steeds een IRL hutje beschikbaar.
Jij mag het zeggen
quote:
op 10-28-1999 om 01:58 AM schreef Don- Quichot het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds een IRL hutje beschikbaar.
Ph: het kan toch! Vlucht uit die zweethut: hier is mijn kans om je een Hummiebed te bouwen. Weg met je dilemmas's. Twijfel niet langer, je zal zien het komt anyway zowel recht als links goed. Kaneelbischuitjes.... oh wat je daar niet mee kan Need i say moor. Ga mee naar de hei van Don Quichote en leef het leven. Ga terug naar je natuur en wees een met de beesten!
Helaas jongens en meisjes V. moet slapen... Tot de volgende aflevering waar we zullen zien dat MeerMan en MeerMin MoorMin achterlaten op de vogeltjes markt en Moor MinofMeer op zoek gaat naar een nieuw nest.
-rechts, links, het is allemaal een kwestie van richtingsgevoel... -
MOOR GEVALLEN BIJ WEEKOPDRACHT ?
Via uiterst geheime kanalen hebben wij deze inside info ontvangen: is Moor gewond geraakt bij het uitvoeren van de weekopdracht ?
Slechts geruchten doen de ronde: Moor zou bij het aanbrengen van een hyper-mega-satelliet-antenne op het zweethut-dak zijn gevallen, wegens ondeugdelijke IKEA-dakpannen. Laatste berichten: Moor wordt liefdevol verzorgd door zijn zweetmaatje Phileine, die dag en nacht niet meer van zijn zijde te slaan is. Haar innige wens: neemt hem allen op in Uw meditaties, en licht vooral niet zijn familie in !
Gaan de bewoners het sluiten van dit topic overleven
Zal er een nieuw thuis komen in de vorm van een tweede topic
En wat zal dan de inspirerende titel van het topic zijn?
Worden de plannen gedwarsboomd door de topic-police, zoals voorspeld door voyeur
Besluit de evil moderator van het forum een boycot uit te spreken?
Blijf kijken, live hier op FOK!zine…..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |