abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208841
Goedenacht Moor ik zie dat je nog wakker bent en ik zit vol spnning te wachten op het ei dat Phileine en jij in BB watchers: Voer voor psychologen zaten uit te broeden.
Vandaar dat ik maar vast deze topic open.

Kunnen jullie vast een kladje maken.

Twee weten meer dan 1.
1200 meer dan twee.

Weltrusten,

Bart "Niet misgeschoten is altijd raak"
Ruud " eeeuhh We zouden ze eigenlijk eerst eff moeten keure "

pi_208842
Moor en ik hebben besloten ons 100 dagen terug te trekken in een hutje op de hei (wie wil een paar webcams leveren?), verstoken van alle invloeden van buitenaf behalve internet en uitzendingen van BB.
Ik ben namelijk eventjes van de leg en Moor heeft -naar ik vermoed- rare dingen gerookt.

maar schroom niet om hier alvast wat inspiratie-bronnen te deponeren.

mooi he, alles
pi_208843
inspiratie:

Is het ethisch verantwoord om, gelet op het kleine aantal nog levende zee-zoogdieren, ei-cellen van Mona via Internet aan de wetenschap ter beschikking te stellen?

Graag over 101 dagen jullie visie hierop!

...als je prutje maar goed zit..
pi_208844
Hutje op de Hei is geen enkel probleem. Zeg maar hoeveel ruimte jullie nodig hebben dan jullie kunnen er zaterdag in.
Locatie Weserheide Laren NH.
Vlak bij het Huis Van Joop van Ellende die moet wel een paar Webcams en regiemiepen kunnen regelen. Maar misschien willen jullie liever ongecensureerd het net op, dan kan je beter bij Danny de cams regelen Met zo´n salaris bj Fokzine moet dat wel lukken.

pi_208845
quote:
op 10-27-1999 om 02:02 AM schreef phileine het volgende:
Moor en ik hebben besloten ons 100 dagen terug te trekken in een hutje op de hei (wie wil een paar webcams leveren?), verstoken van alle invloeden van buitenaf behalve internet en uitzendingen van BB.
Ik ben namelijk eventjes van de leg en Moor heeft -naar ik vermoed- rare dingen gerookt.

Tja, dat is te zeggen, ik geloof dat ik weer pre-menstrueel ben (ofwel melig) zoals Voyeur het zou noemen. Maar dat mag niet van Phileine, want dan heeft zij weer geen excuus voor...enz.
Nu wat dat hutje betreft.
Het nieuws is nu toch uitgelekt, en het zit zo: Hummie bleek één van onze trouwste lezeressen te zijn, en vroeg om een soort schaduw-projekt met wat 'dummies', om te kijken, als het fout gaat, hoe het dan foutgaat, en als wegwerp-sterren zou dat dan bij ons niet zo erg zijn , snap je.
Vandaar dat Ph. en ik dus geheel onvrijwillig en zonder hoofdprijs hebben toegestemd om geen contract te tekenen, en toch in dat hutje te gaan, gewoon voor de lol, eigenlijk om onszelf te vinden dus, want die zijn we een beetje kwijt: na dubbelrol als VOO-personeel, triple-rol als handlangers van Tanjalies, en nu weer headhunters voor het casting-bureau van Two Sisters, hebben wij een beetje onze identiteit verloren zie je, qua mens dan (copyright Doordevil).
Het voordeel: in dat hutje horen wij alleen nog elkaar, dus als we boos willen worden is de scapegoat veel sneller gevonden.

Zo dus.
Wordt misschien zelfs vervolgd.

pi_208846
quote:
op 10-27-1999 om 02:02 AM schreef phileine het volgende:

Mooi zo, dan is de vraag over wat er met het FOK!Forum moet gebeuren na BB ook weer bevredigend beantwoord.

pi_208847
Ja Moor, ik begin er trouwens ook een beetje van te balen dat jij de hele tijd je vuile sokken op het aanrecht laat liggen.
straks nomineer ik je hoor, kijk maar uit!
mooi he, alles
pi_208848
Eindelijk, we hebbe mot
Nou moet jij eens ff goed luisteren, mede-hutje-genoot, want dat nomineren dat doet me dus niks, want ur is toch geen prijs, en dus kan ik zo theatraal zijn met me sokke als ik wil - qua sok dan.

Zolang ik me gevoel erin leg, en dat eruit gooi, in mezelf dan, naar jou toe, dan nomineer je maar een eind weg -
in plaats dat je me erwtensoep nou waardeert, want dat vond ik er zelf van: gewoon een fase-moment, en niet omdat ik er later ingekomen ben nou ff gaan zitte nominere, hè, want dat lust ik dus niet, dat stiekume....
Het was MIJN weekopdracht, en dus mag ik die verknallen, toch ? Als mens ?

(Moor kijkt lief naar zijn hutje-genoot en slijmt zich weer de volgende ronde binnen)

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 27 Oktober 1999).]

woensdag 27 oktober 1999 @ 03:08:00 #9
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_208849
zolang jullie maar lekker kunnen knuffelen komt het vast goed
Groowwwl!

woensdag 27 oktober 1999 @ 03:13:00 #10
798 voyeur
bemoeit zich
pi_208850
Tsja Moor, in een hutje samen met Phileine jullie ei uitbroeden ?
Bij dagelijkse omgang treedt alras afstemming op van de cycli. Gezien jouw meer dan frequente aanvallen van ongesteldheid zul je zien dat je binnen de kortste keren in sync ben geraakt met Phileine. Dat ei blijft dus onuitgebroed en gaat eenzaam verloren op de zo attent door vrijwilliger gratis beschikbaar gestelde Drentse hei. Zet het bij in een Hummiebed en besef dat Jullie Er Zelf Voor Gekozen Hebben. Vrijwillig Dus. Het leven na dit little sissies experiment zal jullie zwaar vallen. Phileine mag dan haar ei kwijt zijn, maar hoe moet ze nu verder. Verstandig zou zijn haar overige nog onbevlekte eicellen te veilen. Er wordt vast hoog geboden op blonde eieren met ingebouwde intelligentie. Kortzichtig, want brildragend zal ze waarschijnlijk toch spontaan toetreden tot de orde der legloze BB kippen. Mochten haar hormonen toch sterker blijken dan haar brilglazen gaat ze broeden in een nieuw forum. Iets over scheppend schrijven?
En Moor, hoe moet het met hem, nu duidelijk is dat zijn inspanningen in dit ondermaanse vruchteloos blijven. We zien hem lopen: hij loopt eenzaam over de hei; een roepende in de zandverstuivingen van Drenthe. Ondanks de afstand horen we hem van verre DUIDEN. Veranderingen in het landschap, bewegingen van de zon, ja zelfs 't groeien van het spaarzame heidegras: hij duidt het direkt en zonder twijfel. Het is de VVV die daar achter zit; het is manipulatie van de toerist en tot overmaat van ramp wordt het gedaan om de bezoekscijfers van Drenthe op te krikken!
Gelukkig is Moor er altijd, het zwarte schaap, de outcast in de kudde. Geen collega-schaap trekt voorbij zonder dat zijn horoscoop getrokken wordt. Ruud, al geruime tijd in zichzelf murmelend, doolt ook tussen de Hummiebedden. Na zijn onverwachte vertrek uit het huis is hij op zoek naar een nieuwe invulling.Hij zou wel een schaapsherder willen zijn; je trekt met schapen of andersom. Anyway wordt er getrokken, je frut of wordt gefroten. Als Moor er voor in is, wil hij zeker geen spelbreker zijn. Regel is regel en het kan wat hem betreft niet Voos genoeg zijn. Het wordt mooi daar op die hei waar alles bloeit wat schraal en schaars is. Sommige voorspellingen (en eieren) kunnen beter niet uitkomen. Moor / Phileine please aborteer het plan!
Here we are now, entertain us.
pi_208851
Moor,
we zitten hier met zn tweeen en we moeten het honderd dagen met elkaar uithouden, daarom vind ik wel dat ik me gewoon moet kunnen uiten als ik het gevoel heb dat jouw sok een bedreiging vormt tegen het ten volle ontplooien van mijn zelfstandige individualiteit.
ik heb trouwens niet gezegd dat ik de soep niet lekker vond, ik zei dat ik het "wel een apart smaakje" vond hebben. dat is iets heel anders. Het feit dat ik hem daarna aan de vogeltjes heb gevoerd moet jij niet gelijk gaan opvatten als kritiek op jouw persoon. Ik ben hooguit een beetje in onmin met de kaneel, maar dat is iets tussen de kaneel en mij.

maar het is dat je zo lief naar me kijkt, dus je mag blijven...

(als je maar wel opschiet met dat houthakken want ik krijg het koud)

mooi he, alles
  woensdag 27 oktober 1999 @ 03:24:00 #12
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_208852
He Phileine, wel een beetje Natuurbeheer he! Laatst nog in de krant: natuurbeheer doet niet aan bijvoederen. Dat al die dieren creperen in de kou moeten ze zelf weten, moet jij ze niet bij gaan helpen.

Weekopdracht: maak van al het gehakte hout een ecologisch verantwoorde zweethut en maak daar een BB-lied. Zonder vals te zingen!!

Groowwwl!

pi_208853
En net nou ik dacht dat er iets moois vileins ging groeien.....
Voyeur je beseft niet onze ontsnapping aan de eeuwige zijïgheid, de gruwzame consensus, die door een kwade voodoo-spell door vele posts heen ons achtervolgde,
en waar deze kleine hyper-techno-hut, away from basics, ons eindelijk de zwaar verdiende MOT zou schenken, het ongelimiteerd vernederen, het psycho-pathologisch tot 1 dimensie reduceren, de diepten van ontaarde taal exploreren, het publiekelijk van, op en door elkaar heen, elkaar met anonieme maskers voor de gek houdend, ....
al dit goud lag op ons te wachten, en jij wil het aborteren, veilen en weet ik wat voor legale oplossingen al niet meer.... VUIG moet kunnen, en ranzig, psychische karakter-moord en dat exhibitionistisch vergroot,
ingehouden mentale diarrhee volop in de groep gegooid, als tweeling dan, siameese status voor eeuwig verbroken, tweedracht....
Dit alles laat je ons missen, jij harteloze mede-forummer.... my suffering is endless....
pi_208854
quote:
op 10-27-1999 om 03:18 AM schreef phileine het volgende:
(als je maar wel opschiet met dat houthakken want ik krijg het koud)

(Kruiperig sprokkelt Moor wat CD-hoesjes bijeen en bouwt een zweetkaarthutje op maat met ijzerdraad, onderwijl shamanistische gezangen prevelend en "all his relatives" verbrandend in de gloeiende Meta-blokjes)

Lekker warm hè (bemoedigende toon), we hebben nog 3 kilo kaneel voor het volgende budget, zodat jouw intrinsieke spanning wat opgevoerd wordt, mijn innig-genomineerde concurrente !

(En met fonkelende oogjes hokt het 2-tal in de zweethut, zinnend op wraak en nieuwe onvermoedde uitingen van matennaaierij). Nog maar 99 1/2 dag van onverdeeld psychisch kannibalisme, mmmmmmmmm.

woensdag 27 oktober 1999 @ 03:53:00 #15
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_208855
Het is 3.50 Iedereen in de zweethut op de hei slaapt. Buiten in de tuin scharrelen nog een paar (kut)kippen.
Maar OH MY GOD! Wat is dat op stream two? Een geest? Of een per ongeluk ingemonteerde aflevering van de X-files? Na 3 seconden is het al weer weg. De zweethut stoomt rustig verder. Buiten ligt de bijl eenzaam aan de ketting...
Groowwwl!

woensdag 27 oktober 1999 @ 03:56:00 #16
798 voyeur
bemoeit zich
pi_208856
"En net nou ik dacht dat er iets moois vileins ging groeien....."
Vileins ? je had het kunnen weten. Ik heb daar al eens een post aan besteed: "Phileine haar woorden benne vilein, maar daar daden ech nie... Vrije interpretatie van de brontekst, maar soi. Eeuwige consensus zal zeker jullie vervloeking zijn! Wat denk je dan als je het aaanlegt met een moderator by nature and choice ! Zijigheid zal voor eeuwig je deel zijn en Let Wel Je Koos Er Zelf Voor.
Zij zal er altijd voor je zijn, ze zal je vuile was door de wringer halen, ze zal je post op jouw verzoek ophalen en verbeteren, ze zal de bril zijn waardoor je blont anders leert spellen!
Natuurlijk wil ik jullie schraal ontluikende relatie in de kiem smoren. Kom sMoor: laten we elkaar geen mietje noemen: we zijn mannen onder elkaar: Jij wil haar en ik wil niet anders. Weg met jouw plakkerige kaneelrecepten, amateuristisch bij elkaar gehakte kachelhoutjes. Hier dient zich een man aan; kan koken, kan hakken, weet van wanten en heeft ze 's winters nodig, bakt ze bruin zonder kaneel. Wat nou hutjes op de hei, laat mij haar een kasteel bouwen!. Je plaatje oogt fris, maar wacht maar als we qua weekopdracht twintig schapen moeten scheren. Moor will chicken out, maar
Voyeur rulez. Kom, schuif op en laat mij dat ei bevruchten.
pi_208857
Op dag twee barst de bom
Ik ontdek dat moor, ondanks zijn masker van wreedheid, tussen alle hatelijkheden door, een goed gesprek is begonnen met de kaneel. In deze drie uur durende sessie (terwijl ik buiten ritueel alle sokken van Moor in kleine stukjes aan het knippen ben) overtuigt hij de kaneel van mijn gelijk, om aldus de vrede in huis te herstellen. Als het komt tot een confrontatie bekent Moor in tranen dat hij het nu eenmaal eens was met mijn stelling over het derde vogeltje van links, (het schudden van zijn rechtervleugeltje duidde inderdaad op een jeugdtrauma, ontstaan toen de koolmees van de overkant vlak voor zijn neus het populairste roodborstje van de boom inpikte, de duidelijk schyzo-affectieve gedragingen zeggen in dit verband genoeg.) In weerwil van mezelf raak ik ontroerd en in een moment van zwakte schud ik Moor de hand.
Beschaamd rennen wij daarna allebei naar de dagboekkamer om te smeken of zij dit moment toch niet uit willen zenden. dapper bijt ik Moor toe: ik WIL geen hond!
Nu maar hopen dat hij er wel een wil….
mooi he, alles
  woensdag 27 oktober 1999 @ 04:18:00 #18
798 voyeur
bemoeit zich
pi_208858
Lieve Phileine, goed hoor dat je het bijgelegd hebt met Moor, maar jij weet net als ik dat het niet je hand was die hij vast pakte....Dat voelde je zelf ook wel. Je weet wel, toen je de DB inrende.
Hij kan daar niets aan doen; dat koolmeesje heeft hem iets laten zien van zichzelf. Je weet wat dat meesjesbeeld voor hem betekend heeft. Ever since grijpt hij ernaast. Duidt het hem niet euvel; hij is wel handtastelijk, maar hij bedoelt dat zeker niet. Hij is eigenlijk voer voor psychologen! Heb jij ook gemerkt dat hij altijd rechts ... Hij spiegelt die scene met die roodvink om de confrontatie met zich zelf en daarmee zijn prenatale identiteit te ontlopen. Toch hoor ik vaak dat hij eigenlijk gewoon handtastelijk is en dat sublimeert. Ervaar jij nou dat ook ?

Als altijd voor altijd de jouwe...

pi_208859
(Moor was gelukkig iets vroeger opgestaan dan zijn zweet-genote: en voor de onderbroeken-lol mengde hij flink wat jeuk-poeder in Phileine's ogen-schaduw-vocht-inbrengende masker).

"Ook goeiemorgen", klonk het opgewekt toen zij elkaar tegenkwamen voor het camera-oog van de dagboek-psych. Gekke bekken trekkend tegen de lens zingt Moor op valse toon: "honden is nou net iets, wat ik niet onthouden heb. Jullie vragen zo manipulerend! Maar ik nomineer mezelf wel tot honds (brutaal), wie ben ik tenslotte, als ik hààr maar ten val kan brengen" Innig loerend naar zijn mede-zangeres, die ook 3 maten te vlug zingt. "Ik heb nog een vraagje", starend naar de psych, "hebt U dat altijd al gehad, naar Uw moeder toe, dat via-een-camera-willen-kijken ?" Een diepe zucht klinkt vanachter het IKEA-beschot, een luide snik en het krakend geluid van een brekend plateautje. "Zo, weer een weg", gnuift Moor voldaan, haalt de hondenriem tevoorschijn die in zijn BB-koffertje verborgen zat en trekt hem strak om het nekje van zijn tere mede-dummie. Klaar voor de volgende opdracht, roept hij jolig en giet wat water bij in de klaarstaande hondenbak. Zijn jeugd was doorspekt met rekening-houden-met-7-broers-en-zussen en des te gretiger grijpt hij deze domina-kans.
"Een mens moet wat te kroelen hebben, nietwaar ?"
Een per parachute gelandde concurrent met jampot-contactlenzen wordt discreet afgevoerd door Randon en moet voor straf 100 dagen WF kijken, vastgebonden voor een zwart-wit-camping-TV.

pi_208860
Voyeur,
Het is allemaal zo duidelijk: zijn angst voor consensus, maar dan toch braaf houtjes gaan hakken. Klassiek geval van verlatingsangst. Wat me meer zorgen baart is dat hij regelmatig tekenen begint te vertonen van een gespleten persoonlijkheid, typerend is in dit verband dat hij niet alleen rechts… maar soms ook links… (zoals ik eerder deze dag mocht constateren)
De nieuwste ontwikkelingen (hondenriem) neigen zelfs naar Sado-Masochistische verlangens. Als we gaan wroeten in zijn verleden zullen we ongetwijfeld een zeer dominante moeder tegenkomen, die het hem verbood het met iemand oneens te zijn.
Zijn volkomen gebrek aan zelfreflectie (zie het eerdere gesprek met de kaneel, een wrange discrepantie met de eerdere stoere opmerkingen toen hij de weekopdracht deed mislukken) kunnen nog wel eens voor confronterende momenten gaan zorgen.

Mensen, het was een enerverende dag op de hei. Morgen ga ik weer vileine plannen bedenken om de kaasschaaf te verdonkeremanen (Moor maakt de hele tijd een boot van de kaas, vreselijk storend vind ik dat), dus ik heb mijn nachtrust hard nodig.
Ik zie trouwens dat er alleen maar een tweepersoonsbed aanwezig is. Moor, slaap jij op de bank?

mooi he, alles
pi_208861
quote:
op 10-27-1999 om 04:45 AM schreef phileine het volgende:
Ik zie trouwens dat er alleen maar een tweepersoonsbed aanwezig is. Moor, slaap jij op de bank?

Vanachter het gordijn slaat Moor toe: de losgerukte bijl klieft zijn zweet-maatje in een multiple personality syndroom, zodat ze langzaan paranoïde wordt van amsterdamse en rotterdamse stemmen-horing in haar toch al getormenteerde alpinopetje. De leukste stem pikt hij eruit en in innige (doch on-persoonlijke) knuffel vlijt hij zich met die stem op de sofa, en duidt haar net zolang tot de nog najeukende oogjes langzaam toevallen. Weer een spannende dag voorbij op de hei: wat bedoelde PH. met die laatste knipoog naar de kaas ? Wie zal het redden, Moor of toch Moor ? Kijk vooral niet, en win misschien de hele coke-voorraad van R.W., straatwaarde: 39 euro-cent.
Camera 2 op sofa: VAST! Vervangende psych's: melden bij de was-wringer, dress-code: New Age.

Admin woensdag 27 oktober 1999 @ 06:26:00 #22
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_208862
Misschien een idee om dit uit te werken op een webpage waarin iedere 'bewoner' elke dag een of meerdere van dit soort stukjes schrijft ?
In een soort van interactie zoals hier, maar dan beginnen met 7 bewoners (zoals er nu in het huis zitten) en het wegstemmen geheel volgens hetzelfde principe laten verlopen.
(iedereen nomineert 2 personen en vervolgens krijgen de lezers de kans HUN stem uit te brengen). Degene die wordt weggestemd zal het huis, met een uitzonderlijk gevoel voor drama, moeten verlaten tot er uiteindelijk 2 bewoners over zijn en het publiek besluit wie er moet winnen.
Misschien een strak plan wel. Zelf zou ik er graag aan meedoen trouwens. De page kunnen ik en Arjen binnen een dag of twee wel realiseren denk ik.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 27 oktober 1999 @ 06:47:00 #23
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_208863
Geen slecht idee. Maar dan wel met camera op de wc en (kut)kippen in de tuin.

Mag ik al stemmen? Nee? jammer zeg.

Groowwwl!

pi_208864
Waar kan ik me opgeven als kandidaat? Wie volgt? Wie beoordeelt de kandidaten? Wanneer moet ik beginnen? We kunnen er toch ook gewoons een topic voor gebruiken?

Ik vinnut overigens wel oneerlijk als ik er dan snel weer uit wordt gestemd omdat Moor en Fillein een week voorsprong hebben.

Ik zag overigens deze quote op een andere plek en vind dat Filein daar even op moet reageren: "All FOK!members are equal; but some are MOOR equal than others."

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  woensdag 27 oktober 1999 @ 09:06:00 #25
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_208865
Zoals ik gisteren al in een topic schreef hiero, sinds ze die laptop over de schutting hebben gegooid is mijnn leven een stuk aangenamer geworden.
Ik hoor nu dat jullie een on-line BB willen houden, Ik zou dat dan ipv Big Brother wel Fist Fokker wilen noemen komen de initialen van het Fokzine Forum mooi in uit. Gezien mijn ervaring in het echte huis kan ik dus ook in het FF-huis mijn rol spelen. Oei, daar komt Willem aan, snel die laptop verstoppen, komzo bij jullie terug!
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  woensdag 27 oktober 1999 @ 09:38:00 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_208866
En jullie denken dat jullie dat vol kunnen houden met 7 gelijk gestemde psycho-analytische morele gasten..

hmm ik zie wel wat in een virtuele gedramatiseerde online versie die het virtuele stof doet opwaaien tot ver boven Almere

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 27 oktober 1999 @ 11:23:00 #27
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_208867
11.17 uur

[Moor en Phileine liggen allebei op een bank, roken tevreden een peukje. Het is lange tijd stil. Beeld valt weg. Zou 'de stem' iets melden wat wij als kijkers/luisteraars niet mogen horen?]

M.: Het kan niet waar zijn. Ze moeten een grap met ons uit halen. [grijpt nerveus naar de kaneelstokjes op de tafel]

Ph.: Ik word er gewoon stil van. Ik dacht, die Moor die kan ik wel hebben. Maar nu? Ja toch Moor, niet dan?

M.: En ook niet gewoon één nieuwe bewoner. Nee, vijf in een keer! Heb ik nooit genoeg kaneel voor meegenomen!

Ph.: We passen nooit met z'n allen in dat Hummiebed.... Nee toch Moor, dat past toch niet?

M.: Ik had me het verlaten Drenthe wel wat anders voorgesteld. [Kijkt smachtend naar Ph.]

Ph.: Nou ja, dan weten we in ieder geval wie we moeten nomineren. Ja toch, niet dan Moor?

M.: Hmmmm

Ph.: Oh mijn god. Nog meer sokken op het aanrecht. Dit overleef ik niet!!

woensdag 27 oktober 1999 @ 12:00:00 #28
798 voyeur
bemoeit zich
pi_208868
Danny, je bedoelt een virtueel FF huis, waar jij dan de rol van Rolf X op je neemt; de lijn(tjes) uitzet en voor de verwarde presentatie zorgt. Links in dit forum, nou ja voor de lezers thuis rechts hebben we dan Barbarella of nee...

Een FF huis waar Tanjalies met haar 25 jaar TV ervaring nog eenmaal een glansrol mag spelen, de rol van Hummekreek op zich neemt en voor de betrouwbare verslaggeving zorgt ?

Het is een aardig plan Danny. Maar kunnen we de overige rollen ook vullen ?

Bart wordt gespeeld door Moor; niet mijn keuze maar het castingbureau heeft dat al besloten. Moor is er van overtuigd dat hij wint en heeft vast ook wel eens een dik boek gelezen. Voor het toezingen door de maten uit Boreel voorzie ik met deze speler wel een probleem. Een koor van Reichiaanse therapeuten die bio-energie door de schutting stralen ? Lijkt me matige tv-beelden op te leveren, maar daar moet Tanjalies maar over nadenken.

Ook Sabine is al bezet (Voyeur pinkt traan weg); een rol die natuurlijk op het lijf geschreven is van Phileine. Plaatje van een meid, hoogblond en soms een beetje bitchy. Ze moet wel aan de kontaktlenzen want die bril kan niet op TV, maar verder kan het niet missen (wist je wel Moor dat ze eigenlijk...)

Tara is geen rol van betekenis; misschien kunnen we die als beloning aan Taraboemdiejee geven. Zijn we die hier ook snel kwijt Kost de Panorama waarschijnlijk wat lezers, maar dat is onze zorg niet. Barbarella kan uitstekend Karin vertolken; altijd een begrijpende en verstandige reactie met incidenteel een plaagstootje. Een virtuele pleisterplakster van formaat.
Met Two Sisters, permanent met zichzelf in discussie, die de rol van Bianca verzorgen (wel een goede ontwenninskuur zo'n paar maandjes droog staan, dames!) houden we het huis levendig en wordt er nog eens over een goed boek gepraat.
Ook Willem's rol is een eitje... Bij gebrek aan een keuken in het virtuele FF huis zijn we afhankelijk van computervaardigheden om ons op de been te houden. Wie anders dan JayBee kan dit op zich nemen. De hele dag in de weer met zijn PC, levert onontbeerlijke screenshotjes als tussendoortjes, verzorgt live verslagen van de streams en maakt zich daarmee in elk opzicht onmisbaar bij de overige bewoners. Let op mijn woorden: JayBee heeft een nieuwe pc nodig en zit hier alleen voor het geld. Met zijn nachtelijke verslagen beinvloedt hij de stemming en stookt hij onder ons.

Ruud is een no-brainer (pun intended); die rol wordt bij acclamatie aan Doordevil gegund. (wisten jullie eigenlijk wel wat doordevils zijn. Sommige indianenstammen geloven dus joh dat er achter elke deuropening een klein duiveltje schuilt; die komen dan op de meest vervelende momenten tevoorschijn, zeg maar als je net effe in rust de hand aan je zelf wil slaan, dan verschijnt zo'n kereltje in de deuropening joh en ja dus je begrijpt wel dat die indianen zulke buitenmensen zijn want bij een vent mot dat er toch uit en ja je ken toch niet leven zonder da je regelmatig effe ... Wat was ik ook alweer aan het vertellen ....)

Maurice laten we spelen door een collectief van alle anonieme lezers-lurkers in dit forum. Ze luisteren naar iedereen, denken het hunne en er komt geen verstandig woord uit.

Mona; ja wie de rol van Mona speelt houden we hier nog even geheim. Het is geen populaire rol en de kandidaten staan niet te trappelen. Daar hebben we het volgende op gevonden: iedereen die toetreedt tot dit FF forum moet een contract tekenen. Dat contract is geheim, maar een regel is openbaar. Iedere Newbie die zich aanmeldt verklaart beschikbaar te zijn voor de vette rol van Mona. Zij hoeft er toch pas later in en we gunnen die rol dan aan de newbie die de vervelendste bijdrage aan dit forum heeft geleverd in die eerste twee weken.

Ja, Danny het lijkt me wel een mooi plan en het lijkt wel te gaan lukken.

Maar ik dan ? Moet ik dan Martin zijn? Dat ik er dan gelijk in de eerste ronde uitgestemd wordt omdat ik Moor nu eenmaal een mietje genoemd heb en dat ik verklapt heb dat hij handtastelijk is. Dat, terwijl ik gewooon jaloers was op zijn niet broederlijke, maar broederige relatie met blonde Phileine ? Dat ik al na een week weer op straat sta en toe moet zien hoe het met jullie verder gaat in het FF huis. Dat ik al zo snel weer gewoon voyeur moet zijn.

Nah, niks nie, shit plan. Ik doe niet mee.

woensdag 27 oktober 1999 @ 12:12:00 #29
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_208869

Voyeur zei:
Maurice laten we spelen door een collectief van alle anonieme lezers-lurkers in dit forum. Ze luisteren naar iedereen, denken het hunne en er komt geen verstandig woord uit.
Zoals ik al zei in eerdere ontmoetingen, sinds men die laptop over de schutting heeft gegoied is mijn leven een stuk aangenamer hiero! Echter:
IK PROTESTEER! Ik heb gezien mijn opleiding ( LBo zwakstroom) en mijn rijke levenservaring ( verkoper van Spaanstalige automobielen en vast bezoeker van disco Star Trek in De Goorn)genoeg in te brengen. Want wie kan nou beter deze rol spelen dan ik zelf.
En anonieme lezer-lurker? Ik ben de lezer, Karin de lurker!

Oeps, nou moet ik weer even kappen, Wilem wil mijn scheerapparaat lenen.
Massel!

woensdag 27 oktober 1999 @ 12:15:00 #30
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_208870
Zoals ik al zei in eerdere ontmoetingen, sinds men die laptop over de schutting heeft gegoied is mijn leven een stuk aangenamer hiero!
Het posten gaat echter nog niet helemaal naar wens, plaats ik per ongeluk een dubbele post!
Willem heeft mijn apparaat niet gekregen, hij werd er kwaad om en heeft gezegd datie me nu gaat nomineren. Nou dan nomineer ik hem toch? Zo gaat dat hier.
Oh, ik word geroepen, moet nog even over dat koort balanceren en korfballen.
Je hoort nog van me
Massel!

[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 27 Oktober 1999).]

pi_208871
De 3e dag alweer op de hei, en Moor was er weer laat uit: zachtjes neuriend van "niemand hoeft 't met elkaar nog eens te zijn,
stangen dat mag ook, en lachen toch?"...
Vertederd kijkend naar de nog slapende stem van Phileine, ontdekt hij te laat de boodschap op de DBK-deur in 't piepkleine zweethutje: "elke dag 1 extra zweet-maatje in aantocht - handle with care of afslachten, in beide gevallen geen prijs. groeten, Hum"

Creatief splitst Moor een nieuw subje af van zijn ego en hakt vrolijk in op de camera's: weg met de saaiheid op de hei. Nieuw leven geeft nieuwe haat-opties, zeg ik maar.
Bij de kippenren staat een gewonde kandidaat, al bij voorbaat vlgs. week-opdracht beschadigd. Gaat deze het trouwe zweet-klupje versterken: zal Phileine jaloers worden, of is het juist Moor's diepe geaardheid die nu bovenkomt ? Meer creatieve tweedracht in ieder geval, denkt Moor, en overziet de rij van wachtenden.
Plotseling overmand door slaap kruipt hij nog even bij Phileine's stem op de sofa, en droomt van het columbiaanse ei dat diep onder het vuur van Meta-blokjes uitgebroed wordt: het tegenoffensief voor media-saaiheid, de snelle geest van 1391 Hummie-dummies,
ongrijpbaar in hun flitsende haat-regie van gif en roddel, de schrik van elke ouderwetse beeldbuisvoer-producent: 24/7 wisseling van regels, meer bloed en meer psycho's dan Almere kan bevatten: op die mistige hei onder de rook van Aalsmeer wordt de laatste genadeslag uitgedeeld aan het stroperig medium van een voorbij millenium: Power to the Muisklik en het Toetsenbord, snel als het licht, en daardoor net iets sneller dan Grote Broers logge dollar-machine....
Een glimlach ligt over de dromende zweetmaatjes hun lippen: "we shall overkill.."

pi_208872
Leuk dat nog even aan hebt gedacht Voyeur

Ik heb zo mijn vraagtekens bij deze verplichte kandidaatstelling. Ik denk juist dat we ons niet in de rollen en de volgorde van het 'echte'BB moeten verplaatsen. En ik wil ook een kans!

Moor als Bart? Kom nou!

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_208873
Moor blijft zichzelf, dat is zo ook al erg genoeg. Jonglerend met zijn tientallen deelpersoonlijkheden oefent hij alvast buiten de hut voor de komst van nieuwe zweetmaatjes-kandidaatjes. Ook heeft hij ergens thee geroken, vast zijn lieve zweetmaatje Phileine die weet wat een oude man 's avonds laat gelukkig kan maken.

Oops, verkeerde deelpersoonlijkheid, had even AbraHummie's Icon zijn golflengte te pakken. Het valt ook niet mee als je zo hol bent, dat alles erin kan vallen...

Tevreden filosoferend en duidend naar zichzelf toe laat Moor zich tussen de kippestront zakken en wacht tot de rest van het hutje ook wakker wordt.

pi_208874
Gaaap! Is het al zo laat?
Verdwaasd sta ik op en sprokkel de verschillende onderdelen van mijn, door Moor zo fijnzinnig gespleten, persoonlijkheid bij elkaar.
Oh, wacht even, hier in de douche ligt er ook nog eentje. Zo, ik voel me weer compleet.
De aankondiging van de nieuwe bewoners doet mij een moment treuzelen met het broodbakken om de mogelijkheden op een rijtje te zetten. Samenspannen met Moor tegen der rest? Samenspannen met de rest tegen Moor? Nah…. Gewoon ik in mijn eentje (mijn eentjes?) tegen de rest van deze beperkte wereld. Het besef dat ik de enige hier ben met genoeg geslepenheid om te overleven doet een ironische glimlach op mijn gezicht verschijnen. Moor is zo doorzichtig…. Wil je thee Moor? Extra veel kaneel erin, speciaal voor jou… zo, die is voorlopig ook weer zoet; lief de suikerkristallen aan het duiden. Straks even de truuk van “de psycholoog zegt dat we elkaar veel aan moeten raken” uitspelen; een mens moet toch wat, zo heel alleen op de hei.
Braaf ga ik weer met een ei op mijn neus en een gewicht in mijn handen de postcodes van alle bewoners in Tanzania uit mijn hoofd leren, aan mij zal het niet liggen als de weekopdracht mislukt, ik wil van het extra budget een scrollmuis kopen.
mooi he, alles
pi_208875
Als vrolijke maar ietwat primaire houthakker splijt Moor de voordeur open met zijn trouwe bijl en stapt door de splinters naar binnen: Honey, I'm home ! Kietelt even zijn zweetmaatje Phileine in haar zij net als ze de gewichten probeert omhoog te houden, en masseert daarna lief haar voetjes waar zo'n pleurisding bovenop is gestuiterd.
Flipfloppend van liefde naar haat voelen beiden zich sterk om de eindstreep te halen: van wat ? Van Hummies geduld. Voor alle camera'tjes is nu een zakspiegeltje gebonden, waardoor diverse mensen van de regie met ernstige zelf-reflektie verschijnselen moesten worden afgevoerd, en ook de weekopdrachten worden ijverig gesaboteerd, zolang de hennep-plantjes in de tuin het maar blijven doen. Van die hennep vlecht Moor weer prima touw, voor Phileines springtouw-contestjes, en voor het strikken van een paar vette konijnen die voor deze beide vegetariërs een aangename afwisseling vormen van hun NewAge-subpersoonlijkheid.
Zo levert de hei alles wat een maatje nodig heeft, ware het niet dat nóg meer maatjes om te pesten ook welkom zouden zijn.
  donderdag 28 oktober 1999 @ 00:42:00 #36
798 voyeur
bemoeit zich
pi_208876
Hunter man, ik had je graag gecast, maar we hebben nu eenmal een gebrek aan rollen voor de 1400 leden van dit forum. Je bent een goede gozer daar niet van, maar ja beetje gebrek aan achtergrond. Niet mishandeld vroeger, geen ernstige kwalen, geen aperte homohater, gewoon een beetje te low profile.
Je deed het prima in de test uitzendingen, daar niet van, maar we moeten kiezen bij casting.

Weet je, ik bied je mijn eigen rol aan.

Ik trek me voortijdig terug, ik krijg Phileine toch niet. Ze ziet me niet staan en wordt verblindt door die lefgozer met zijn zweterige kaneelpraatjes en zwarte lokken. Moor schurkt tegen haar aan, brengt haar hoofd op hol met psychologismes van de koude grond, maar blijkbaar wordt Ph. toch geregeerd door haar hormonen want ze laat het zich lekker aanleunen door deze over-energetische mezenliefhebber met zijn rechts...

Hunter, ik verlaat deze blokhut preventief en bespaar me daarmee het slaapverwekkend geneuzel; ik kan eigenlijk helemaal niet toepen en ik wil zeker nooit door Doordevil gemasseerd worden.
Ik volg Moor's eerdere suggestie en landt tzt wel per parachute én deze keer IN de tuin.

Hunter, het is all your's. Go Martin, go!

Tenzij natuurlijk Moor toch wil wijken. Als ik je nou eens de rol van DB psych aanbiedt. Hè, hè, niet te versmaden niet ? Lekker privé onderonsjes met alle bewoners, beetje stoken, beetje manipuleren. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Dit moet lukken.
Deal Moor? Jij in de DB (vooruit 16 uur per dag ipv 2 uur per week; ook goed) en ik toch jouw rol
Phileine, wacht op mij, ik kom, ik kom !

pi_208877
Oooff, what a temptation !
Ten prooi aan de gruwelijkste innerlijke splijtingen zet Moor stoffige sjamanen-muts op en gaat in pijnlijke lotus-zit rond Meta-blokjes-vuur met Phileine astraal consulteren. Uit hun totaal verantwoorde Yin-Yang-versmelting zal het verlossende woord komen, met de clausule natuurlijk dat Moor ten alle tijde bij Phileine rechts....
zowel als links... juist.
  donderdag 28 oktober 1999 @ 01:24:00 #38
798 voyeur
bemoeit zich
pi_208878
Mezen, kippen... Geen vogel is moor veilig.

Phileine, mijn lieve, kan je de forumtitel niet beter wijzigen ?
Iets als 'Het ei en andere onzin' of 'voer voor psychologen is rijp voor psychiaters' of gewoon 'Triootje op de hei'. We zijn met zijn drieeen bezig met een blatant staaltje topic vervuiling. En Don Q bedoelde het nog wel zo serieus Straks grijpt die nare topic police man met die rare oogjes nog in. Of nog erger onze strenge moderatrice besluit op te treden! Dat zouden we toch niet willen...

pi_208879
gna, gna, gna,...het gif doet zijn werk..
pi_208880
Blinde paniek!
Na drie dagen in eenzame afzondering op de hei is de tunnelvisie al volledig opgebouwd. De beperkte wereld van kippenhok, musjes, zweethut en sofa zijn geworden tot de enige essentiele onderdelen van de werkelijkheid. Voeg hieraan toe de diverse persoonlijkheden van Moor en het wereldbeeld is compleet. Het gevoel deze hatelijke coëxistentie te verliezen vervult mij met afgrijzen. “Moor”, probeer ik te polsen bij zijn derde alter-ego van links, “je overweegt het toch niet serieus?”. Een diepe verlatingsangst doordringt mij; ik verlies mijn grip op de mij bekende wereld. Al wegzakkend in een zwarte depressie denk ik nog net: “daar gaan onze mooie plannen voor een origami-marathon.”
Zal voyeur in deze rol genoeg compensatie kunnen bieden? (wat mij natuurlijk bezig houdt, kan hij ook zo goed van links…). Is hij in staat tot het forceren van geestelijke ruzies? En heeft de kaneel hier eigenlijk helemaal geen stem in?
Misschien moeten we het nederlands publiek maar laten kiezen...
mooi he, alles
pi_208881
En tjoep...daar is-ie weer
Wees gerust mijn lieve Phileine-bout,
nimmer zou de gedachte mijn hersenpan beroeren, om jou ooit in de steek te laten (for the time being althans, en de eeuwen daarna). Bij niemand voel ik mij zó veilig geïrriteerd, zó hatelijk begrepen, en bovenal zo zelfreflektief gespiegeld als bij jou, qua links... dan.
Luister niet naar de vuige toespelingen van die voyeuristische parachutist: alles wat van boven komt vallen is nog geen zegen.
Tot grote hoogte zullen wij ons makramé weten op te stuwen, diep verzonken in kaneel-roes,
tot de condens-druppels langs de wanden van ons hutje omlaagglijden, hun sensuele gang makend over jouw blauw-witte plakaatverf-uitbarstingen. Terwijl de rest van deze armzalige aardkloot pruttelend wegzinkt in een poel van stroperige saaiheid,
zullen samen wij opklimmen langs de gladde ladder van eeuwige neurose.... qua rechts, dan.
  donderdag 28 oktober 1999 @ 01:48:00 #42
798 voyeur
bemoeit zich
pi_208882
We waren gebleven bij de fantastische cliff-hanger! Door welk een twijfels wordt Ph. nu weer overmand, pardon overvrouwd. Kiest vogelman M toch voor de mezen, houdt Voyeur van kaneel en oei oei, stapt Ph. over naar V. als hij garandeert links zowel als rechts...
Wel ph., voyeur was al links voor jij wist wat rechts was... Rechts en links, you name it, als zakenman is V van alle markten thuis.
Meid, vergeet die MoorMin toch en ga voor MeerMan. Hij hakt, hij stookt, hij kookt, hij is inzetbaar voor iedere weekopdracht.
Het is MeerMan de voyeur. (9V batterij niet meegeleverd).
pi_208883
quote:
op 10-28-1999 om 01:24 AM schreef voyeur het volgende:
We zijn met zijn drieeen bezig met een blatant staaltje topic vervuiling. En Don Q bedoelde het nog wel zo serieus

Voyeur dat je zelf al een tijdje bezig bent met topicvervuiling begrijp ik. We willen allemaal ons eitje leggen. Maar dat je Moor en Phileine hiervan beschuldigt kan niet meer door de beugel. Ik dacht dat je van kijken hield en nu begin je toch wel zo een beetje de dominantste te worden in deze topic. Terwijl hij eigenlijk niet voor jou bedoeld was.(Ik heb hier niks van gezegd omdat ik tot nog toe erg tevreden was met je bijdrages aan het broedproces) Maar nu je ook nog de naam willen laten aanpasen en daar sluw Phileine voor masseert zodat je haar voor je allesoverziende Pausmobiel kan spannen begin ik te vermoeden dat de jaloezie heeft toegeslagen.
"Je lijkt wel een klein kind om voor elk wissewasje naar de redactie cq forumleader te lopen. Wees zelf eens inventief (repareer je eigen spullen)" vrij geintepreteerd naar de BB redactie.

ps. Zo serieus had ik het niet bedoeld trouwens het loopt wel een beetje zoals ik gehoopt had
Ik heb trouwens nog steeds een IRL hutje beschikbaar.

pi_208884
Oh geliefde tweestrijd, gij dierbaar dilemma…
mooi he, alles
pi_208885
Tweestrijd,
Driestrijd

Jij mag het zeggen

donderdag 28 oktober 1999 @ 02:19:00 #46
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_208886
Het wordt weer veel te gezellig allemaal hier. Nog even en jullie gaan "lekker knuffelen", helemaal high gemaakt door de kaneelroes.
Ik denk dat ik me maar vrijwillig ga aanmelden als Bianca, om wat knuppels in het virtuele hoenderhok te gooien.
Is me op het lijf geschreven: Ik kan ook ontzettend zeiken (maar dat hadeen jullie al door), vraag de hele tijd zeurderig om aandacht, anders ga ik huilen, Kan best pannenkoeken bakken en heb ongetwijfeld genoeg lichamelijke klachten om alle weekopdrachten te saboteren (heb in ieder geval RSI). Die tatoo's komen ook wel goed, Moor, leef je maar uit, hier heb je een pen!
Zal ik vast beginnen met fantasien in blauw en wit op de gecondenseerde wanden van de zweethut?
Groowwwl!

donderdag 28 oktober 1999 @ 02:22:00 #47
798 voyeur
bemoeit zich
pi_208887
quote:
op 10-28-1999 om 01:58 AM schreef Don- Quichot het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds een IRL hutje beschikbaar.

Ph: het kan toch! Vlucht uit die zweethut: hier is mijn kans om je een Hummiebed te bouwen. Weg met je dilemmas's. Twijfel niet langer, je zal zien het komt anyway zowel recht als links goed. Kaneelbischuitjes.... oh wat je daar niet mee kan Need i say moor. Ga mee naar de hei van Don Quichote en leef het leven. Ga terug naar je natuur en wees een met de beesten!

Helaas jongens en meisjes V. moet slapen... Tot de volgende aflevering waar we zullen zien dat MeerMan en MeerMin MoorMin achterlaten op de vogeltjes markt en Moor MinofMeer op zoek gaat naar een nieuw nest.

-rechts, links, het is allemaal een kwestie van richtingsgevoel... -

pi_208888

MOOR GEVALLEN BIJ WEEKOPDRACHT ?

Via uiterst geheime kanalen hebben wij deze inside info ontvangen: is Moor gewond geraakt bij het uitvoeren van de weekopdracht ?
Slechts geruchten doen de ronde: Moor zou bij het aanbrengen van een hyper-mega-satelliet-antenne op het zweethut-dak zijn gevallen, wegens ondeugdelijke IKEA-dakpannen. Laatste berichten: Moor wordt liefdevol verzorgd door zijn zweetmaatje Phileine, die dag en nacht niet meer van zijn zijde te slaan is. Haar innige wens: neemt hem allen op in Uw meditaties, en licht vooral niet zijn familie in !

pi_208889
Voyeur, ik heb je door!
Op slinkse wijze probeer je de zo zorgvuldig opgebouwde conflicten tussen Moor en mij weg te vegen; je drijft ons terug naar de zijïge eenwording. Niets beter voor harmonie dan een gemeenschappelijke vijand. Totdat wij ons gedwongen zullen zien de strijd op te geven en kotsend van de weeïge eensgezindsheid jammerlijk het onderspit zullen delven: terug de bewoonde wereld in.
Anarchie! (geen toeval dat dat rijmt op regie). Ik Zal Ageren, vrij vertaald van de Nederlands wapenspreuk, Je m’agerendai!
Moor, grijp de bijl en volgt mij, ik wapen mij met de kaasschaaf, op naar de DB!!
mooi he, alles
  donderdag 28 oktober 1999 @ 02:36:00 #50
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_208890
Dat wordt gevaarlijk met die bijl, Moor heeft maar 1 oog.
Pas op Phileine!!!

oei.

Groowwwl!

pi_208891
De eerste dreiging nadert

Gaan de bewoners het sluiten van dit topic overleven
Zal er een nieuw thuis komen in de vorm van een tweede topic
En wat zal dan de inspirerende titel van het topic zijn?

Worden de plannen gedwarsboomd door de topic-police, zoals voorspeld door voyeur
Besluit de evil moderator van het forum een boycot uit te spreken?

Blijf kijken, live hier op FOK!zine…..

mooi he, alles
pi_208892
aangezien de Forumleider al met een oogje dicht naar haar schermpje zit te kijken zal ik deze Topic maar sluiten.
Aan alle complimenten voor dit zeer volgroeide 7 Granen ei.

donderdag 28 oktober 1999 @ 02:48:00 #53
798 voyeur
bemoeit zich
pi_208893
Meer Mans met 9 Volt! Maar helaas de batterij is op. M. denk toch over mijn voorstel; weet wat Ph. later over je zal zeggen. Jij zweet, zij transpireert; jij gaat er voor, zij verdreef de tijd. Moor jij mag permanent kijken in onze DB en ik beloof je dat we altijd komen als je weer roept. Je bent na die val toch gehandicapt voor de weekopdracht.
Wat beter dan een rol als huispsych! Je kan nu toch niet zorgen voor Ph. Niet zoals MeerMan op verse batterijen in ieder geval. Ik bouw haar een kasteel van een Hummiebed als nooit eerder vertoond en garandeer Don Q. daarbinnen een camerakruis dat altijd actief is. Wie kan daar nog op tegen zijn.
Ik ben vast aan het opladen voor mijn nieuwe rol; tot morgen !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')