Daar gaat het al mis.quote:O=b2 + 4bh=48cm2 => h=48/(4b+b2)
1/(4b) + 1/(b˛) zou wel (4b)-1 + b-2 zijn.quote:x=48 . 1/(4b+b2)
x=48 . 4b-1+b-2
Het is wel duidelijker nu, maar bij de fouten die ik vond ging ik al uit van je huidige notatie. Je oppervlakteberekening is wel goed, maar daaruit volgt niet dat h=48/(4b+b˛). Verder zet je breuken bijna overal verkeerd om in machten, maar later maak je die fouten steeds weer goed door ze nog een keer te maken. Ik zou hier nog eens goed naar kijken, want je gaat er een keer door in de fout anders.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:10 schreef Bobwl het volgende:
Op heb alle machten aangepast, zou nu duidelijk moeten zijn
Ja dat is wel mogelijk. Je zou bij b˛ + 4bh=48 eens kunnen beginnen met de term b˛ links weg te krijgen, zodat je daar 4bh overhoudt. Daarna is het een eitje om de factor 4b daar ook weg te krijgen, zodat je een gelijkheid krijgt van de vorm h = ....quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:29 schreef Bobwl het volgende:
en het is wel mogenlijk om h buiten de formule te krijgen? want ik zie niet hoe die anders zou moeten eigenlijk
Weer foutquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:29 schreef Bobwl het volgende:
48-(b2+4b) = h dat zou goed moeten zijn denk ik
Helaas, ook jij schrijft 48=b˛+4bh verkeerd omquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:38 schreef Thomass het volgende:
Ik heb het zelf even geprobeerd en ik kwam uit op het volgende, ik zal het in een spoiler tag zetten voor als je niet de oplossing wilt zien
Toegegeven, ik kwam eigenlijk ook niet om de TS verder te helpen maar ik dacht ik probeer de som te maken enzoquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Helaas, ook jij schrijft 48=b˛+4bh verkeerd om
en ik ben van mening dat je met antwoorden de TS geen steek verder helpt
Je vergeet verderop nog te checken of het gevonden punt een maximum is (bv via de tweede afgeleide), en uit b˛=24 kan ook nog volgen dat b=-sqrt[24]quote:
Correctquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:29 schreef Bobwl het volgende:
h=(48-b2)/(4b)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |