abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:17:20 #126
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_64751792
Nog een niet geheel offtopic post:

originele persing

onderweg:

Iets mindere staat, maar komt wel goed . Ceremony is trouwens de versie uit maart, dus voordat er een herpersing kwam in september waar Gillian Gilbert op te horen is.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:27:25 #127
134538 chansadres
Black & White
pi_64761012
Afgelopen week Substance gevonden op vinyl. Erg lekker overzichtje
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_64761047
Ik ga die originele 12 inches eens opzoeken van ze binnenkort. Laatst die DVD van ze zitten bekijken, best een aardige docu met leuke livebeelden.
pi_64775335
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:22 schreef tim. het volgende:
Ook niet geheel off-topic:
[..]

Een overzicht van Factory Records, dus het is wel logisch dat er vier populaire nummers van Joy Division zijn uitgekozen. Er zijn toch geen niet-uitgebrachte nummers van ze. Leuk (of juist niet) voor de verzamelaars, deze box set.
Dit nieuws komt overigens al uit november.
En volgende week bij de betere platenzaken te krijgen
http://www.kroese-online.nl/item/?itemid=2334492
pi_65933060
Deze groep heeft maar twee studio-albums gemaakt. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Joy_Division_discography )
Toch is er meer materiaal van hen.. meer nummers dan die enkel op deze twee albums staan.

Er zijn namelijk 10 compilatie albums. Dat is toch best vreemd..
Welke albums/CD's moet je hebben om alle (niet-live) nummers van deze groep te hebben?
pi_65935357
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:15 schreef OldJeller het volgende:
Deze groep heeft maar twee studio-albums gemaakt. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Joy_Division_discography )
Toch is er meer materiaal van hen.. meer nummers dan die enkel op deze twee albums staan.

Er zijn namelijk 10 compilatie albums. Dat is toch best vreemd..
Welke albums/CD's moet je hebben om alle (niet-live) nummers van deze groep te hebben?
Voor een niet-live-album zou ik "Substance" nemen. Daar staan veel non-albumnummers op, ook uit de Warsaw-tijd. Als je de twee studio-albums nog niet hebt: luister die sowieso.

Ik heb nog geen live-album van JD (behalve "Still"), welke moet ik kopen? Het hoeft niet per se een album te zijn, EP of zo is ook goed.
Stay on my arm, you little charmer
pi_65936173
Met de cd ''Best Off'' die ik pas geleden van het internet heb geplukt zitten eigenlijk de meest bekende liedjes er wel bij. Voor je mp3 speler erg handig dus. Vind het zelf een erg geslaagd schijfje

Deze dus:

Als ik de orginele tegenkom neem ik hem ook uiteraard mee .
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:07:50 #133
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_65938052
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:22 schreef tim. het volgende:
Ik heb nog geen live-album van JD (behalve "Still"), welke moet ik kopen? Het hoeft niet per se een album te zijn, EP of zo is ook goed.
Les Bains Douches, fantastisch intense live plaat.
pi_65940379
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:22 schreef tim. het volgende:

[..]
Ik vind bepaalde nummers van The Peel Sessions beter klinken als live-versie dan als albumversie (Transmission! )
pi_65942857
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 01:08 schreef RichCalibier het volgende:
Met de cd ''Best Off'' die ik pas geleden van het internet heb geplukt zitten eigenlijk de meest bekende liedjes er wel bij. Voor je mp3 speler erg handig dus. Vind het zelf een erg geslaagd schijfje

Deze dus:

[ afbeelding ]

Als ik de orginele tegenkom neem ik hem ook uiteraard mee .
Volgens mij verkoopt Bol'm voor een tientje... Daar heb ik'm tenminste laatst gehaald
pi_65949679
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 08:07 schreef menjo het volgende:

[..]

Les Bains Douches, fantastisch intense live plaat.
Ja deze dus.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_65949832
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:21 schreef Numbie het volgende:

[..]

Volgens mij verkoopt Bol'm voor een tientje... Daar heb ik'm tenminste laatst gehaald
Ik heb hem, 7 euro ong. bij de Plato. Erg fijne cd ja
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:45:42 #138
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_65982286
Heart & Soul. Kost zo rond de 60 euro, maar dan ben je gelijk klaar. Staat bijna alles op wat de band ooit heeft uitgebracht, danwel opgenomen..
Heavenly Awaiting
pi_65982807
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:45 schreef Yevgeni het volgende:
Heart & Soul. Kost zo rond de 60 euro, maar dan ben je gelijk klaar. Staat bijna alles op wat de band ooit heeft uitgebracht, danwel opgenomen..
Of voor 37 euro via de Volkskrant
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:29:05 #140
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_66004075
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:45 schreef Yevgeni het volgende:
Ik mis toch echt nog 1 nummer. Vandaag nog bijna Still gekocht, maar bedacht op tijd dat die nog ergens in bestelling staat. Morgen maar even informeren hoe het daarmee zit, daar wacht ik al behoorlijk lang op.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_66023980
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik mis toch echt nog 1 nummer.
Wat mist er op Heart & Soul?

Staat verder alles op dat album?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:53:49 #142
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_66024217
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:47 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Geen idee wat er allemaal is dat niet op H&S staat. Zullen vast nog wel meer nummers zijn dan degene die ik nog moet hebben. Ik heb Unknown Pleasures, Closer, 2 Warsaw LP's en Heart & Soul. Op Still staat in ieder geval nog Sister Ray, die heb ik niet.
pi_66035667
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Geen idee wat er allemaal is dat niet op H&S staat. Zullen vast nog wel meer nummers zijn dan degene die ik nog moet hebben. Ik heb Unknown Pleasures, Closer, 2 Warsaw LP's en Heart & Soul. Op Still staat in ieder geval nog Sister Ray, die heb ik niet.
Hm, oké..

Zingen trouwens meerdere leden van de groep? Op het album "Substance" zingen mensen die volgens mij niet Ian Curtis zijn (No love lost b.v.).
pi_66052132
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:10 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hm, oké..

Zingen trouwens meerdere leden van de groep? Op het album "Substance" zingen mensen die volgens mij niet Ian Curtis zijn (No love lost b.v.).
Dat zou best kunnen, want Bernard Sumner is later natuurlijk de zanger geworden van New Order.
pi_66052288
Manchester!
pi_66167582
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:10 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hm, oké..

Ian zingt volgens mij als bas-bariton, maar praat hoger. Hij zal dus ook wel hoger kunnen zingen, zoals in "No Love Lost". "I need it" wordt denk ik wel door meerdere personen gezongen .
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:58 schreef Numbie het volgende:

[..]

Of voor 37 euro via de Volkskrant
Dat scheelt wel veel, thanks .
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:47 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dit staat er niet op. Ik zie daar een studio-opname van "Ice Age" staan, waar is die op te vinden? Tof nummer.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:25 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, want Bernard Sumner is later natuurlijk de zanger geworden van New Order.
Ik vond dat zo'n tegenvaller, nadat ik hoorde (niet zo lang geleden overigens) dat de overige bandleden waren verdergegaan als New Order . Die refreintjes die hij zo verschrikkelijk zingt. Gelukkig kan ik nu (bijna) al het werk van vóór "Republic" waarderen.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:31 schreef WHATSHESAID het volgende:
Manchester!
So much to answer for
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:07:22 #147
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_66167769
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:00 schreef tim. het volgende:
Dit staat er niet op. Ik zie daar een studio-opname van "Ice Age" staan, waar is die op te vinden? Tof nummer.
Ik heb 'm op Warsaw. Op mijn hoes heet het nummer trouwens "Living in the ice age".
pi_66167993
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:00 schreef tim. het volgende:
Ik vond dat zo'n tegenvaller, nadat ik hoorde (niet zo lang geleden overigens) dat de overige bandleden waren verdergegaan als New Order . Die refreintjes die hij zo verschrikkelijk zingt. Gelukkig kan ik nu (bijna) al het werk van vóór "Republic" waarderen.
Ik vind New Order ook niet te vergelijken met Joy Division, het is gewoon een compleet ander genre, met toevallig dezelfde bandleden.
pi_67480937
*Kick*

Joy Division you cunts Heerlijke duistere rauwe muziek, Goed voor wat klassiekers en wat maakte Control de hele legacy goed af. Corbijn( ) maakte een meesterfilm. jammer dat er op youtube weinig echt goed materiaal staat, heb gelukkig toch wat gevonden.:

(Heerlijke versie, geluid bij She's Lost Control is niet optimaal)

(stukje wat is nagespeeld in de film Control, geweldige uitvoering ook)

( )
(officiële zelf geproduceerde clip)

Geweldige band, meesterlijk geluid en super lyrics
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_81566423

Ian Curtis
15 juli 1956 - 18 mei 1980
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo