Vanavond om 20:00 in de prachtige Kuip : de nummer 1, PSV zal z'n lijstaanvoerderschap moeten verdedigen tegen de nummer 2 van de ranglijst, Feyenoord.quote:PSV zelden op dreef op bezoek bij Feyenoord
PSV maakt zich op voor een lastige wedstrijd tegen Feyenoord, zaterdag in Rotterdam. De Eindhovenaren, samen met de Rotterdammers koploper in de Eredivisie, wonnen slechts twee van hun laatste 21 competitieduels in De Kuip.
PSV boekte zijn succesjes in Rotterdam-Zuid op 25 februari 2001 (1-2) en op 21 september 2003 (1-3). Van de overige negentien duels in die zwakke reeks verloor PSV er acht en speelde er elf gelijk.
De onderlinge ontmoeting van zaterdag is de 52ste editie van Feyenoord-PSV in totaal. Van de 51 eerdere duels verloren de Rotterdammers er in totaal slechts acht. Daartegenover staan 23 zeges en twintig gelijke spelen. De doelcijfers zijn ook in het voordeel van de thuisploeg: 85-64.
Feyenoord vertrouwt tegen PSV op haar ijzersterke vorm in thuisduels. De ploeg van trainer Bert van Marwijk verloor dit seizoen in acht wedstrijden voor eigen publiek pas twee punten: op 11 november tegen Ajax, 2-2. De zes overige duels werden allemaal gewonnen, zonder dat de tegenstander daarbij tot scoren kwam.
De laatste tien edities van Feyenoord-PSV
Seizoen Uitslag
1998/99 3-1
1999/00 1-0
2000/01 1-2
2001/02 0-0
2002/03 3-1
2003/04 1-3
2004/05 3-3
2005/06 1-0
2006/07 1-1
Bron: Voetbal International
Precies, AZ wordt veel groter gemaakt dan het is. Het zou volkomen logisch zijn als Ajax morgen met 2-0 van AZ wint hoor.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:05 schreef TheYoung1 het volgende:
Waarom heeft iedereen het toch over een topwedstrijd als ze het over Ajax-AZ hebben?
Feyenoord-PSV is ranglijstwijze gezien een echte topper. Maar waarom AZ vermelden als zodoende?
Begin er een beetje onpasselijk van te worden...
Feyenoord - PSV zal wel een bloedeloze 1-1 worden.
Dat wel, maar voorlopig blijft Az nog even een gevaarlijke outsider, zeker als Alves komt.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Precies, AZ wordt veel groter gemaakt dan het is. Het zou volkomen logisch zijn als Ajax morgen met 2-0 van AZ wint hoor.
Alves?? Jij denkt nog altijd dat die naar AZ gaat? Naiëveling dat ge daar zijt!!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat wel, maar voorlopig blijft Az nog even een gevaarlijke outsider, zeker als Alves komt.
Overigens ben ik niet van mening dat Az al een topclub is, ze doen hooguit een paar seizoenen leuk mee in de top 5, een leuke subtopper dus, al verwacht ik dat ze binnen afzienbare tijd weer afzakken naar de middenmoot waar ze weer 20 jaar een kleurloos bestaan doorbrengen.
Greene en Hofs dusquote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
Feyenoord: Timmer; Greene, Bahia, Hofland en De Cler; De Guzman, Sahin, Hofs, Van Bronckhorst en Bruins; Makaay.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:37 schreef -SG- het volgende:
Ik hoop een nulletje of twee voor psv feyenoord
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:34 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik teken voor een gelijkspel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |