Ach Hou toch opquote:Op zondag 13 januari 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat de meesten er niet zo trots op zijn. Wat ergens wel jammer is
Doe eens normaal johquote:Op zondag 13 januari 2008 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Quizje:
[offtopic]
Ik heb zin om iemand dood te wensen
[/offtopic]![]()
Goedkoopquote:Op zondag 13 januari 2008 19:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ach Hou toch op [ link | afbeelding ]
Herzlich Willkommenquote:Op zondag 13 januari 2008 20:12 schreef JeePee83 het volgende:In navolging van Seinhuis kom ik hier ook maar ff kijken
. Wel op ander niveau uiteraard
Wie bedeol je? Dr Fles?quote:Op zondag 13 januari 2008 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Quizje:
[offtopic]
Ik heb zin om iemand dood te wensen
[/offtopic]![]()
Dude. Dit is Fok. hier moet je JEZELF staande houden. Dat moet je kunnen. ga niet zitten uitlokken, want dan word je vermoord hier. Doe leuk mee, doe relaxt, en je kan het hier prima naar je zin hebben. Maar ga niet de baas uit lopen hangen van "iemand anders beschermt me wel". Dit is OHIH nietquote:
Hoe bedoeel je?quote:Op zondag 13 januari 2008 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude. Dit is Fok. hier moet je JEZELF staande houden. Dat moet je kunnen. ga niet zitten uitlokken, want dan word je vermoord hier. Doe leuk mee, doe relaxt, en je kan het hier prima naar je zin hebben. Maar ga niet de baas uit lopen hangen van "iemand anders beschermt me wel". Dit is OHIH niet
Nou ja, mijn punt is wel duidelijk, doe ermee wat je wilt, en face the consequences
Post gewoon leuk mee, inhoudelijk, over spoorwegen en treinen, of accepteer dat je afgezeken wordt als een enorme mongoolquote:
Ik heb geen OHIH account en ik ben er trots op.quote:Op zondag 13 januari 2008 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja dat heeft bijna iedereen in dit topic wel. Alleen zal die wel niet zo vaak gebruikt worden
Ik ken 'm niet en ga nu al voor optie 2.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Post gewoon leuk mee, inhoudelijk, over spoorwegen en treinen, of accepteer dat je afgezeken wordt als een enorme mongool
doe nou ff rustig jijquote:Op zondag 13 januari 2008 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ken 'm niet en ga nu al voor optie 2.
Het is geen lijn 41 fapperquote:Op zondag 13 januari 2008 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ken 'm niet en ga nu al voor optie 2.
Altijd leuk zo'n CTAquote:Op zondag 13 januari 2008 21:50 schreef DaMart het volgende:
Ik kwam deze foto nog tegen op mijn telefoon. Helaas is de kwaliteit niet al te best, maar er is nog net te zien dat de trein van Amsterdam naar Alkmaar een kleine omleiding had... op zich jammer dat ik er in Haarlem al uit moest, een rondje Basel had me ook wel leuk geleken!
[ afbeelding ]
Gisterenavond zat ik volgens het vertrekbord op Amsterdam Amstel overigens in een TEE richting Amsterdam CS... nooit geweten dat de TEE-treinen met IRM gereden worden.
Ik doe mee!quote:Op zondag 13 januari 2008 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ken 'm niet en ga nu al voor optie 2.
Zo'n fraaie had ik niet. Deze op Utrecht CS.quote:Op zondag 13 januari 2008 21:50 schreef DaMart het volgende:
Ik kwam deze foto nog tegen op mijn telefoon. Helaas is de kwaliteit niet al te best, maar er is nog net te zien dat de trein van Amsterdam naar Alkmaar een kleine omleiding had... op zich jammer dat ik er in Haarlem al uit moest, een rondje Basel had me ook wel leuk geleken!
[ afbeelding ]
Gisterenavond zat ik volgens het vertrekbord op Amsterdam Amstel overigens in een TEE richting Amsterdam CS... nooit geweten dat de TEE-treinen met IRM gereden worden.
* Darkwing_Duck denkt terug aan Almere Buienquote:Op zondag 13 januari 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker BorkAl ga ik liever naar Heerlen dan naar dat ghetto van jou
Tsja, had het graag willen meemaken. Ik woon overigens vlakbij Blaukapel, niet Almerequote:Op zondag 13 januari 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker BorkAl ga ik liever naar Heerlen dan naar dat ghetto van jou
als het nachtnet de enige trein is die nog rijdt, dan lijkt me dat dat mag, ja Hoe anders?quote:Op zondag 13 januari 2008 22:38 schreef bork het volgende:
Deze vraag bleef openstaan: Mag ik met een retourtje Utrecht CS Rotterdam CS een (groot stuk) van de ronde van het nachtnet doen?
Via Amsterdam mag je wel rijden, via Eindhoven lijkt me heel stugquote:Op zondag 13 januari 2008 22:38 schreef bork het volgende:
[..]
Deze vraag bleef openstaan: Mag ik met een retourtje Utrecht CS Rotterdam CS een (groot stuk) van de ronde van het nachtnet doen?
m.a.w. terug de andere kant op dan via Heen (Is cryptisch maar het klopt wel)
Heerlen is in Bork's bescheiden opinie ook geen feest om te wonen en/of naar af te reizen.
quote:Op zondag 13 januari 2008 20:12 schreef JeePee83 het volgende:In navolging van Seinhuis kom ik hier ook maar ff kijken
. Wel op ander niveau uiteraard
mooiquote:Op zondag 13 januari 2008 22:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hafas planner zegt van wel en lijkt me ook niet meer dan logisch hoor
En de volgende dag post jij dan ook nog iets inhoudelijksquote:Op zondag 13 januari 2008 22:48 schreef Willy84 het volgende:
Trouwens, soms is er een hele dag geen enkel bericht in dit topic. Dan druk ik ineens op F5 en blijken we ineens 2 pagina's verder te zijn..
Via Hilversum kan dus niet altijd vanwege de hinderwetvergunningdinges.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:55 schreef Willy84 het volgende:
Nu we het toch over die nachttreinen hebben..je kan s'nachts van Utrecht naar Amsterdam CS echter rijdt de trein de Bijlmer en Amstel voorbij (beide IC stations). Als je Amsterdam een beetje kent dan weet je dus dat je van het CS met de nachtbus weer helemaal terug naar de Bijlmer kan rijden..
Beetje kansloze verbinding dus, ik zeg die nachtrein ook op iig Amstel (woon ik om de hoek)laten stoppen of via Hilversum laten rijden en daar laten stoppen. Wat jullie?
Nou ja dat is op zich niet zo moeilij toch?quote:Op zondag 13 januari 2008 23:15 schreef bork het volgende:
Hij zoekt (of ik) deze
[ afbeelding ]
maar dan als schuifpuzzel![]()
ja, ieder nadeel hep se foordeel. gouda is IC station geworden, overdag. En het nachtnet rijdt, letterlijk, rondjes om Gouda heen. IK vind dat Gouda zich lelijk heeft laten foppen. maar ja, wie ben ik?quote:Op zondag 13 januari 2008 23:22 schreef knars het volgende:
Waarom zou je H'sum op het nachtnet willen aansluitenMaak die belachelijke cirkel Utrecht - Rotterdam nou eerst eens gewoon echt rond door na Rotterdam gewoon met een stop in Gouda terug te rijden naar Utrecht (en weer terug). Zou ik zelf een stuk blijer van worden, kan ik ook weer eens een concertje pakken zónder de helft te moeten missen.
quote:Op zondag 13 januari 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Post gewoon leuk mee, inhoudelijk, over spoorwegen en treinen, of accepteer dat je afgezeken wordt als een enorme mongool
quote:Op zondag 13 januari 2008 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dudes. Doe normaal. Je kunt ergens anders lezen hoe dat is.
Maar goed, laten we maar afwachten en de goede raad (inclusief maarliefst drie (!!!) uitroeptekens van het bevoegd gezag) ter harte nemen.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude. Dit is Fok. hier moet je JEZELF staande houden. Dat moet je kunnen. ga niet zitten uitlokken, want dan word je vermoord hier. Doe leuk mee, doe relaxt, en je kan het hier prima naar je zin hebben. Maar ga niet de baas uit lopen hangen van "iemand anders beschermt me wel". Dit is OHIH niet
Nou ja, mijn punt is wel duidelijk, doe ermee wat je wilt, en face the consequences
Mee eens, staat ook een stuk logischer op de kaart. Om te beginnen enkel in het weekend. Wat ik dan een beetje jammer vind is dat er niemand ingaat op me verhaal over het reizen van Utrecht naar bv Bijlmer waarbij je dus enden moet terug reizen.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:22 schreef knars het volgende:
Waarom zou je H'sum op het nachtnet willen aansluitenMaak die belachelijke cirkel Utrecht - Rotterdam nou eerst eens gewoon echt rond door na Rotterdam gewoon met een stop in Gouda terug te rijden naar Utrecht (en weer terug). Zou ik zelf een stuk blijer van worden, kan ik ook weer eens een concertje pakken zónder de helft te moeten missen.
Dat kan ik bevestigenquote:Op maandag 14 januari 2008 12:47 schreef knars het volgende:
Voor de rest is er voor zover ik weet wel een redelijk nachtnet van het GVB, maar dat mogen de Amsterdammers onder ons bevestigen.
Simpelweg een kwestie van vraag en aanbod, en een beetje overheidsingrijpen (Brabants nachtnet). Ik denk niet dat de gemeente Amsterdam, naast het stedelijk OV, extra geld zouden willen besteden voor extra stops van de nachttrein, iets dat weinig oplevert. Daarnaast zal door extra stops in Amsterdam de kwaliteit van de nachtnetverbinding bijv. Utrecht-Den Haag afnemen(slechter aanbod), waardoor men eerder geneigd is om de auto te nemen (minder vraag).quote:Op maandag 14 januari 2008 13:55 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigentevens is het zeer onlogisch om eerst een groot gedeelte van Amsterdam voorbij te rijden om vervolgens met de bus terug te rijden. Dat is dus me punt
Werkplaats Zwolle is gesloten en alleen nog een NedTrain Servicepunt of zo, en blijkbaar hoort daar geen kwb bij?quote:Op maandag 14 januari 2008 17:32 schreef Wadloper het volgende:
Overigens staat er ook in dat de kuilwielenbank van Zwolle gesloten is, waarom dat?![]()
Niet meer van deze tijd ofzo?
Amsterdam Watergraafsmeer heeft een nieuwe kuilwielenbank gekregen. Hypermodern uiteraardquote:Op maandag 14 januari 2008 17:32 schreef Wadloper het volgende:
Overigens staat er ook in dat de kuilwielenbank van Zwolle gesloten is, waarom dat?![]()
Niet meer van deze tijd ofzo?
kwam ik ook tegen in HOV-RN. Ik heb er eerlijk gezegd niets van gemerktquote: In de koude dagen en vooral nachten half december begaven rubbertjes in de luchtleidingen van VIRM het op forse schaal.
Op diverse plaatsen kwamen VIRM-en aan de kant te staan met problemen. Halverwege de week van 17-12 had NSR (mede)
daardoor plotseling 100 bakken te weinig op de baan, hetgeen lange tijd niet meer is voorgekomen.
Hoezo, die trein rijdt langs Amstelquote:Op maandag 14 januari 2008 16:04 schreef Charango het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gemeente Amsterdam, naast het stedelijk OV, extra geld zouden willen besteden voor extra stops van de nachttrein, iets dat weinig oplevert. Daarnaast zal door extra stops in Amsterdam de kwaliteit van de nachtnetverbinding bijv. Utrecht-Den Haag afnemen(slechter aanbod), waardoor men eerder geneigd is om de auto te nemen (minder vraag).
Deze is toch in een tramloods hersteld in Rotterdam?quote:Op maandag 14 januari 2008 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
In die nieuwe HOV-rn staat dat Lintje 23 hersteld is. Ding kwam begin vorig jaar in onzachte aanraking met een vrachtwagen.
Klopt. Daarom staat het bericht waarschijnlijk onder het rotterdams tramnieuws ipv het treinnieuws, al kan ik me wel indenken waarom ze de railbus gewoon bij de bussen of trams wilden zettenquote:Op maandag 14 januari 2008 18:31 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Deze is toch in een tramloods hersteld in Rotterdam?
Hebben ze alsnog wel rap gedaanquote:Op maandag 14 januari 2008 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Daarom staat het bericht waarschijnlijk onder het rotterdams tramnieuws ipv het treinnieuws, al kan ik me wel indenken waarom ze de railbus gewoon bij de bussen of trams wilden zetten
Ik fietste vanmiddag door het prachtige Friese landschap en toen kwam er een Spurt voorbij rijden over het spoor midden door de weilanden... Af en toe mis ik de Wadloper dan wel, hoor.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef Wadloper het volgende:
En nu niet meteen dit bericht afsnauwen ofzo, ik wil gewoon de reacties hier peilen![]()
![]()
Je kan er wat aan doen he, als je mee doet met de stichting als ie van de grond kan komen.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik fietste vanmiddag door het prachtige Friese landschap en toen kwam er een Spurt voorbij rijden over het spoor midden door de weilanden... Af en toe mis ik de Wadloper dan wel, hoor.
Het icoontjequote:Op maandag 14 januari 2008 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Vertel
Ja, sorryquote:Op maandag 14 januari 2008 20:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zojuist een onwijs gezellig rondje gedaan met fles
Jaquote:Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
En jij doet ook mee?
Tsja, nu weten we nog niet welk rondje jullie gemaakt hebben?quote:
Mooie plaatjes!quote:Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
En jij doet ook mee?
Eerlijk gezegd mis ik de wadloper ook wel een beetje. Daarom even 2 plaatjes uit mijn archief:
[ afbeelding ]
De laatste zondag van de 3213 in Leeuwarden
[ afbeelding ]
Oud en nieuw
Ik vind het ook zondequote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Rotterdam Centraal, 13 mei 2006 en 14 januari 2008
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Adieu, lelijk oud, maar toch
Blijft een al DH bewaard, wat ik hoorde zou er 1 richting het spoorwegmuseum gaan.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:30 schreef Wadloper het volgende:
Overigens ben ik niet degene die met het idee is gekomen. Dat is de maker van wadloper.nl.tt
Ik ben er bij gekomen omdat ik het zonde vind een treinstel, wat eigenlijk 25 jaar van de Noordelijke geschiedenis heeft beheerst zomaar te laten verdwijnen, op dat enkele niet rijvaardige stelletje van het NSM na.
Het doel is om een DH te bewaren en rijvaardig te houden, en daar zijn nog 3 mensen voor nodig, die een risico durven te nemen, en genoeg motivatie en ambitie hebben om samen met mij en degene die dit idee bedacht heeft in het bestuur te komen. Zodra de 5 man compleet zijn, kunnen wij beginnen met het proberen van het oprichten van de stichting.
Want zeg nou zelf, het is toch ook zonde om alles door de sloophamer te laten vernietigen, zonder ook maar iets gedaan te hebben om 1 stel te redden?![]()
En het is zonde voor het nageslacht, omdat zij alleen die trein van foto's kennen, en zij deze helaas dan niet in het echt kunnen meemaken.
Dus voel je iets voor een bestuursfunctie, en wil je proberen een DH stel te bewaren (doel is om hem ook in het Noorden te houden!), geef je dan op bij de maker van wadloper.nl.tt!![]()
Nou, ik mag toch hopen van nietquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:58 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ik vind het ook zondeHet nieuwe stationsgebouw gaat echt lelijk worden
Wel jammer dat die karakteristieke perronhuisjes gesloopt zijn. Vlgs mij heb ik daar heul geen foto meer van ookquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:11 schreef Charango het volgende:
Het vreemde is dat nu zo nodig de karakteristieke voorkant eraan moet geloven, terwijl het gedeelte rondom de perrons er het lelijkste uitziet....
Wist je dat ik deze reactie post op nog geen 800m vanaf jouw huisquote:Op maandag 14 januari 2008 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik: Den Haag Moerwijk, Den Haag Centraal-> Utrecht-> Rotterdam-> Moerwijk![]()
Zijn daar ergens goeie plaatjes van hoe het gaat worden? Niet op www.rotterdamcentraal.nl namelijkquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:49 schreef JeePee83 het volgende:
Dat nieuwe stationsgebouw vind ik er wel aardig uitzien, maar smaken verschillen uiteraard.
Had iemand er serieus op gehoopt dat dit soort dingen NIET zou gebeuren?quote:De OV-chipkaart ligt steeds meer onder vuur. Maandag bleek dat studenten de chip van de dagkaart hadden gekraakt, dinsdag stelde het College Bescherming Persoonsgevens (CBP) in een onderzoeksrapport dat de kaart zoals die wordt ingezet bij een proef in Amsterdam in strijd is met de wet.
Het CPB heeft in de tweede helft van vorig jaar onderzoek gedaan naar het gebruik van de kaart in de metro in Amsterdam. Daar bleek uit dat veel te veel persoonsgegevens worden vastgelegd en gebruikt. Volgens CPB-voorzitter Jacob Kohnstamm schrijft de wet voor dat gegevens pas verzameld mogen worden als daar noodzaak toe zou zijn.
Reisgedrag
Ook worden de gegevens, zoals het reisgedrag, bijna zeven jaar lang bewaard en dat is veel langer dan de logica van de wet toelaat. Het zou volgens Kohnstamm veel beter zijn als het reisgedrag van grote groepen mensen wordt gevolgd in plaats van individuen. Het is namelijk wel nuttig om te zien hoeveel en wanneer grote groepen mensen reizen.
Mwoa, niet echt lelijk. Mooi is anders, maar okee. Aan de verstaanbaarheid van omroepberichten gaat pas later iets gedaan worden begrijp ik?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:22 schreef Duvel het volgende:
Hier kun je in elk geval een filmpje bekijken:
http://www.rotterdamcentraal.nl/smartsite229.dws?MainMenu=765076&goto=765059&style=6704
Ik vind het geen lelijk ontwerp.
Hè? Wat zei je?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:09 schreef Duvel het volgende:
Wat is er met de verstaanbaarheid van omroepberichten?
Dat is echt knap, kan mijn draadloze koptelefoon nergens vinden, en die is niet erg klein, kan dus niks horenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:22 schreef Duvel het volgende:
Hier kun je in elk geval een filmpje bekijken:
http://www.rotterdamcentraal.nl/smartsite229.dws?MainMenu=765076&goto=765059&style=6704
Ik vind het geen lelijk ontwerp.
Je mist anders weinig: quasi realistisch auto-geruis, treingeruis en omroepgeruis. 5 minuten lang.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:46 schreef bork het volgende:
Dat is echt knap, kan mijn draadloze koptelefoon nergens vinden, en die is niet erg klein, kan dus niks horen
Da's jammer ik fantaseer er wel een mooie, zachte, zoetgevooisde vrouwelijke en zwoele commentaar stem bij zonder dat het ranzig wordtquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mist anders weinig: quasi realistisch auto-geruis, treingeruis en omroepgeruis. 5 minuten lang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |