abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55967640
Ik vroeg me af of er hier ouders zijn die de aerosleep gebruiken op het matrasje van hun baby.
En zo ja wat hun ervaringen zijn.

Opzich lijkt het mij inderdaad handig en hygenisch, echter ik vraag me af wat je doet als je baby heeft gespuugd en de boel onder zit..
Dan zul je de aerosleep moeten gaan wassen (wat dus ook heel goed kan in de machine) echter dan ligt de baby een tijdje zonder aerosleep (kan misschien wel oplopen tot 24 uur, ligt eraan wanneer je de wasmachine start) en zijn alle voordelen weg...

Dan kun je er wel 2 kopen maar dat lijkt me een beetje overdreven (kosten iets van 70 euro)
  zaterdag 12 januari 2008 @ 07:49:36 #2
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_55967662
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 07:34 schreef tinny het volgende:
Ik vroeg me af of er hier ouders zijn die de aerosleep gebruiken op het matrasje van hun baby.
En zo ja wat hun ervaringen zijn.

Opzich lijkt het mij inderdaad handig en hygenisch, echter ik vraag me af wat je doet als je baby heeft gespuugd en de boel onder zit..
Dan zul je de aerosleep moeten gaan wassen (wat dus ook heel goed kan in de machine) echter dan ligt de baby een tijdje zonder aerosleep (kan misschien wel oplopen tot 24 uur, ligt eraan wanneer je de wasmachine start) en zijn alle voordelen weg...

Dan kun je er wel 2 kopen maar dat lijkt me een beetje overdreven (kosten iets van 70 euro)
Er zijn honderduizenden baby's zonder aerosleep (inclusief de mijne), dus waarschijnlijk zullen er geen nadelige gevolgen zijn voor de kleine als het 24 uur niet op dat ding slaapt.

Don't get shot....It hurts!!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 09:00:51 #3
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55967846
Ik heb er ook een, en idd, als ie in de machine zit, dan maar een nachtje zonder!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55967913
(amaranta)
Mijn oprechte mening, bespaar je geld en schaf zo'n ding niet aan.Het is werkelijk klinkklare onzin.
Kijk anders even op de site van wiegendood (www.wiegendood.nl) zelfs zij zeggen dat het niet werkt.
Op de eerste plaaats omdat een ademend matras onzin is, en ten 2de wordt de matras op volwassenen getest. Volwassenen hebben een andere longinhoud dan babies.

Ik zal het stuk van wiegendood even opzoeken.
pi_55967922
van de site van wiegendood.nl
quote:
e AeroSleep is een strak over de matras gespannen overtrek van polyester met een honingraatstructuur, volgens de productinformatie bedoeld om de kans op allergieën en astma te verminderen en huidirritaties te beteugelen. De (Belgische) fabrikant wijst op de luchtdoorlaatbaarheid en de warmteregulerende werking en stelt dat er onder het lichaam ventilatie ontstaat, waardoor vochtige warmte wordt af- en verse lucht aangevoerd en schimmelvorming in de matras wordt voorkomen.
Beoordeling: In de huidige productinformatie wordt geen rechtstreekse relatie gelegd met wiegendoodrisico, maar in winkels gebeurt dat wel. Dat roept bij professionals en consumenten vragen op over de veiligheid. De fabrikant heeft de luchtdoorlaatbaarheid getest met volwassen proefpersonen en vond aanwijzingen dat rebreathing (herinademen van uitgeademde lucht) zich bij gebruik van een AeroSleep minder voordoet. De vraag echter of het product ook van invloed is op de mate van rebreathing bij baby's is daarmee niet beantwoord. Het ademvolume van een baby komt nu eenmaal niet overeen met dat van een volwassene. Bovendien wordt de relatie tussen rebreathing en wiegendood wel vermoed, maar is niet duidelijk hoe zij verloopt. Conclusie: op basis van het huidig wetenschappelijk onderzoek is niet vast te stellen of de Aerosleep een effect heeft op het risico op wiegendood.
Advies: Leg ook op dit product een baby nooit op de buik te slapen.
Ga voor informatie over allergieën, astma en huidirritaties bij baby's te rade bij consultatiebureau of kinderarts. Zij kennen de Landelijke Standaard Voedselallergie. Zij kunnen ook beoordelen of er aanwijzingen zijn die preventieve maatregelen vergen en zij kunnen aangeven of claims van fabrikanten al dan niet zijn bewezen.
pi_55967936
Ik heb zelfs ergens gelezen dat de kraamzorg het zelfs af raad. Dit oa omdat als de kruik gaat lekken het water niet weg zou kunnen.

En idd wat Amaranta zegt
pi_55968033
en even een tvp vanaf mn eigen account zodat ik et topic nog terug kan vinden

Overigens moet je natuurlijk doen waar je je zelf het beste bij voelt. Bedenk wel dat (jonge) ouders onder het mom van 'ik wil het beste voor mijn kind' van alles wordt aangesmeerd.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 15:11:16 #8
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55973888
Ik wilde gewoon een matrasbeschermer hebben en toen Anna met 5 maanden overging van wieg naar Ledikantje heb ik 'm erin gelegd. En het heeft het matras al wel beschermd hoor. Maar ik heb 'm ook niet gekocht met het oog op het verminderen van risico's ivm het op de buik slapen. Dat deed ze in de wieg al en nu nog steeds.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55974369
Wij hebben ook zo'n ding in het ledikant. We hebben toen we het matras gingen kopen staan kijken wat we zouden doen. We wilden een matras met wasbare hoes ofwel dit ding op een "gewone" matras. Qua prijs kwam de aerosleep icm een "gewoon" matras iets voordeliger uit en dat hebben we dus aangeschaft. Ik vind het wel handig dat het gewoon in de was kan.
In de wieg hadden we een gewoon matrasje trouwens.
Maar dus ook niet direct met het oog op de "veiligheid", meer uit praktisch oogpunt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 12 januari 2008 @ 15:45:39 #10
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_55974585
Aerosleeps zijn voornamelijk licht en aerodynamisch tbv snelheidstoename en brandstofreductie.
Vrij nutteloos dus, tenzij je een vliegend bed bezit.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_55975038
Weet jij veel of wij hier een vliegend bed hebben ...
pi_55976834
Wij hebben alleen maar vliegende bedden
  zaterdag 12 januari 2008 @ 18:14:14 #13
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55977391
Impala-neuker: mijn dochter slaapt er toevallig wel aero-dynamischer door. Da's in het kader van het brandstofverbruik wel zo handig, want ze heeft nu echt een fles minder nodig als daarvoor. Dussss.....
pi_55977536
mijn dochter sliep gewoon zonder poespas. Gewoon geldklopperij.
♥ K, N, R en F ♥
pi_55979607
ik dacht dat de aerosleep zon luchtmatras van Tellsell was
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_55980007
Nee, dat is aerobed, toch?!
pi_55981883
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:49 schreef pinquit het volgende:
ik dacht dat de aerosleep zon luchtmatras van Tellsell was
ben je niet de enige dat was ook mijn eerste gedachte
nou hier word er gewoon zonder onzin geslapen
mama van 3 kids!
pi_55982673
ooohja aerobed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_55991565
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 09:16 schreef Mex_ het volgende:
(amaranta)
Mijn oprechte mening, bespaar je geld en schaf zo'n ding niet aan.Het is werkelijk klinkklare onzin.
Kijk anders even op de site van wiegendood (www.wiegendood.nl) zelfs zij zeggen dat het niet werkt.
Op de eerste plaaats omdat een ademend matras onzin is, en ten 2de wordt de matras op volwassenen getest. Volwassenen hebben een andere longinhoud dan babies.

Ik zal het stuk van wiegendood even opzoeken.
Dank je wel voor de uitvoerige uitleg...
Maar ik had ook niet het idee eerlijk gezegd dat dit product ter vermindering van het risico op wiegendood was. heb ik nergens gelezen (niet op de verpakking en de bijsluiter en ook het winkelpersoneel heeft hier geen woord over gerept)... ...

Mijn intenties waren puur gericht op hygiene en comfort...
En volgens mij doet het dat wel... (wat ik nu zo lees.)
pi_55993291
quote:
Op zondag 13 januari 2008 07:33 schreef tinny het volgende:

Mijn intenties waren puur gericht op hygiene en comfort...
En volgens mij doet het dat wel... (wat ik nu zo lees.)
Mijn zoon ligt nu al bijna 1,5 jaar op een gewoon matras. En onglukjes zijn nog nooit gebeurd. Matras is nog zo nieuw als wat.
Als ze klein zijn dan hbe je een hydrofiel luier onder het hoofdje dus als ze spugen blijft de matras wel schoon. En als zo ouder worden leg je ene hydrofielluier onder de hoelaken. Voo het zweten en kwijlen (die van mij tenminste). En als ie straks misschien lekluiers krijgt kopen we daar zo'n matje voor bij de hema.

Ik vind het ook pure geldverspilling.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 13 januari 2008 @ 11:43:20 #21
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55993537
Wij hebben hem ook gekocht, omdat het me handiger leek dan elke keer losse zeiltjes in het bedje leggen, én een molton, én een hoes. Dat luchtdoorlatende gedoe was in ieder geval niet de voornaamste reden, dat was luiheid mijnerzijds .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 13 januari 2008 @ 15:41:57 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55999783
Overigens mocht ik geen de kraamhulp geen molton zeiltje in het ledikat leggen.
Dus op ons [b]gewone'/b] matras ligt een molton hoeslaken en daarover een gewoon hoeslaken.
pi_56001618
Ik heb dus zo'n ding gekregen maar moet me er eerlijk gezegd nog in gaan verdiepen waar het dus allemaal voor bedoeld is
Maar inderdaad een duur geintje, maar als het ook voordelen heeft zoals de hygiene enzovoort ach waarom niet...
  zondag 13 januari 2008 @ 16:37:35 #24
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_56001662
Ik kan me er, persoonlijk, niet druk om maken. Wij hebben gewoon meerdere slaapzakken en géén aerosleep. Geen zorgen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')