Ik vertel het verhaal van het begin tot het eind anders zul je mijn woede niet snappen of niet kunnen begrijpen.
Ik had gister het nieuws gelezen. Omdat er een 16 jarige dood was gegaan door een ongeluk ging ik snel op msn. Daar las ik dat Tim de naam was. Ik dacht aan een jongen uit mijn klas. Gelukkig is hij nog levend. Het ging echter om een jongen die de school kende en ook Tim als naam had.
Hier in Limburg in Herkenbosch is er een ongeluk gebeurd. Het ging om een 16 jarige jongen die op een weg waar werkzaamheden bezig waren verongelukte. Hij werd mee gesleurd door een vrachtwagen. De 16 jarige jongen moest het met de dood bekopen. Hij werd met tevergeefs met een trauma helikopter naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht. Daar kon hij nog zijn naam zeggen en later stierf hij.
Waarom ik kwaad ben:
Vanmorgen kwam ik op school. Erg geschrokken van het nieuws van gister stond ik onder het afdakje van het schoolgebouw. We hebben met z'n alle gehuild. Een paar mensen bleven buiten. Ik ging naar binnen om de les toch maar te volgen. Ook al kon ik het maar deels volgen. De eerste 2 uur gingen goed en wel. Daarna naar buiten geweest voor de pauze. Een beetje gehuild hier en daar heb ik wat mensen sterkte gewenst enz.
Opeens kwam een jongen aan uit een andere klas. Deze jongen zei tegen de hele groep mensen die onder het afdakje stond dat een jongen (we noemen hem I ) in msn de naam had : "Lekker voor Tim". Dit vind ik al uitermate kansloos en zeer zielig. Ik zal dat tegen mijn ergste vijand niet eens gebruiken.
De hele groep ging naar de jongen verhaal halen. Hij zei: "het was een grapje". De groep jongeren pikte dat niet. En eentje gaf hem een elleboog in het gezicht.
De bel was al gegaan. I liep naar de les. Er kwam een jongen aan die nog niks gehoord had. Toen hij hoorde wat I in zijn msn naam had staan sprinte hij direct naar I en begon met een forse duw. Daarna kwam al gauw de hele groep in actie. I kreeg forse klappen.
De leraar kwam er aan te pas. De leraar belde de moeder van I en de moeder kwam 20 min. later aan. Ze sprak met 2 meisjes de leraar en I . Dit gebeurde in een klein lokaaltje.
Een van de meisjes zei dat de moeder van I gezegd had: "Ja het is mijn verantwoordelijkheid. En ik schaam me echt kapot voor mijn eigen zoon." Dus dat was wel weer lachen.
Ik vond het goed dat ze de persoon I een goede les hebben geleerd