abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56382226
Priscil heeft alweer bijna een jaar haar beugel. Met een beetje geluk is ze er al vanaf als ze naar de middelbare gaat. Eerst vond ze het heel stoer een beugel. Daarna kwam ze erachter dat een beugel ook pijn kan doen. Elke keer gaat er een andere kleurencombi op.... Maar ik denk dat ze blij is als ze m weer kwijt is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:20:38 #107
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56399097
Ik zit dit topic eens zo terug te lezen en het valt me op wat een leuk en interessant topic dit is geworden De onzekerheden van pubers, waar je als puber-ouder weer mee te maken krijgt en soms even niet zo goed weet hoe het aan te pakken (je krijgt er nou eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij ) , maar toch nog altijd dat kind zien....Het is een kwestie van nabijheid en loslaten; je kind ineens zien veranderen in een jong volwassene en soms ineens weer die afhankelijkheid ervaren.......

Het is niet makkelijk, voor beide partijen, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met twijfels of ik het wel goed doe
pi_56399295
Pubertijd vind ik heel leuk om te zien. Aan de ene kant willen ze zo vreselijk graag meer verantwoordelijkheden, voelen ze zich zo wijs, willen ze als volwassene behandeld worden. Aan de andere kant moet je ook de lievelingsknuffel niet kwijtmaken, of vergeten op vakantie. Of ze komen erachter dat papa en mama toch iets meer weten.

En de hormonen!!! Daar wordt je soms wel gek van hoor. Die razen echt door de lichamen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:33:19 #109
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_56399406
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:20 schreef childintime het volgende:
Ik zit dit topic eens zo terug te lezen en het valt me op wat een leuk en interessant topic dit is geworden De onzekerheden van pubers, waar je als puber-ouder weer mee te maken krijgt en soms even niet zo goed weet hoe het aan te pakken (je krijgt er nou eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij ) , maar toch nog altijd dat kind zien....Het is een kwestie van nabijheid en loslaten; je kind ineens zien veranderen in een jong volwassene en soms ineens weer die afhankelijkheid ervaren.......

Het is niet makkelijk, voor beide partijen, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met twijfels of ik het wel goed doe
Ik vind het ook altijd prettig te horen dat andere ouders ook wel eens hun twijfels hebben.
Maar die pubers zijn niet alleen kommer en kwel; ik vind het ook echt heel leuk met zo'n grote dochter; het is spannend om te zien hoe ze veranderen en hoe slim ze zijn.

Het is leuk als ze zelf een kledingstuk kopen. Ermee thuiskomen; het passen; dan toch niet leuk vinden en dan zelf terug gaan naar de winkel.
Zo stoer!
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:32:03 #110
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56400636
Pffff, die hormonen....Het ene moment staat ze gezellig met haar vriendje te zoenen en het andere moment verandert ze compleet in een heks, die zowat het behang van de muren krabt....

Dat vind ik het meest moeilijke, vooral omdat ik juist in de tegengestelde richting ga; dus ook last van al die rondvliegende hormonen heb. Nu ben ik wie ik ben, mijn persoonlijkheid is gevormd en heeft soms last van hormonen. Haar persoonlijkheid is nog niet gevormd en wordt bij tijd en wijle overschaduwd door hormonen.

Ik vind het ook wel heel leuk om te zien hoe zij haar weg vindt. Ze belt me dan op als ik op mijn werk ben, " Mam, er staat op het treinbord "geen informatie beschikbaar"; er komt vast geen trein meer vandaag, hoe moet ik nou naar mijn vader......" Ik moet haar daardoorheen loodsen, terwijl zij de volgende dag weer staat te schreeuwen dat ik me niet overal mee moet bemoeien en zij zelf wel weet hoe het moet........
pi_56404070
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:32 schreef childintime het volgende:
Pffff, die hormonen....Het ene moment staat ze gezellig met haar vriendje te zoenen en het andere moment verandert ze compleet in een heks, die zowat het behang van de muren krabt....

Dat vind ik het meest moeilijke, vooral omdat ik juist in de tegengestelde richting ga; dus ook last van al die rondvliegende hormonen heb. Nu ben ik wie ik ben, mijn persoonlijkheid is gevormd en heeft soms last van hormonen. Haar persoonlijkheid is nog niet gevormd en wordt bij tijd en wijle overschaduwd door hormonen.

Ik vind het ook wel heel leuk om te zien hoe zij haar weg vindt. Ze belt me dan op als ik op mijn werk ben, " Mam, er staat op het treinbord "geen informatie beschikbaar"; er komt vast geen trein meer vandaag, hoe moet ik nou naar mijn vader......" Ik moet haar daardoorheen loodsen, terwijl zij de volgende dag weer staat te schreeuwen dat ik me niet overal mee moet bemoeien en zij zelf wel weet hoe het moet........
Oh heerlijk! Ja echt een puber.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:25:16 #112
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56404249
Jeetje, wat is er al een hoop geschreven, weer ff bijlezen (terwijl ik werk).
Iig, mijn oudste loopt inmiddels stage (en deels betaald) dus ze verdient aar eigen zakgeld.
Mooi ,want zo leert ze beter de waarde van geld kennen (voorheen: pap, ik heb schoenen nodig, pap ik heb een jas nodig etc.etc. en dat terwijl ze toch kleedgeld kreeg)
Alea jacta est
pi_56420268
Mijn "puber" begon gister..."Als ik 13 ben mag ik folders lopen.."

Ik heb maar niets gezegd, want ik heb geen flauw idee waar de de tijd vandaan wilt halen. En ik ga zeker geen folders voor haar lopen. Dus ik ben blij dat dat nog 4 maanden duurt. Ik hoop dat ze het tegen die tijd is vergeten.

Vandaag jazz-schoenen wezen kopen. Ze hadden 2 soorten. Het huismerk en het "duurdere" merk. Nu het duurdere merk zaten natuurlijk beter, je kon het toch goed merken dat ze wat duurder waren.... (jaja)

Zolang je de geldkraan maar open laat staan blijven pubers toch lachen en vrolijk! Vandaag hadden we dus een hele leuke, vrolijke meid bij ons tijdens het shoppen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:06:30 #114
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_56423745
Niks mis met folders lopen hoor, daar leren ze alleen maar van dat voor niks de zon opgaat er er echt wel iets gedaan moet worden om een paar centen te verdienen.

Onze oudste gaat vanaf 1 maart afwassen in de jeugdherberg iig tot haar zestiende. Vanaf dan zijn er meer mogelijkheden voor een bijbaantje.

Ze sport veel. twee keer i nde week trainen en nog 1 keer training geven aan een jeugdploegje. Op zaterdag 1 of 2 wedstrijden spelen en de jeugd coachen.
Zit in HAVO 3 en doet het prima en heeft nog tijd zat over dussssssss.

Ze wil het zelf en daar is niks mis mee volgend mij. Folders heeft ze ook gelopen en no way dat ik dat voor haar deed. Bij ziekte of vakantie was er altijd wel een vriendinnetje dat wat wou bij verdienen.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 01:00:19 #115
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56449089
Pubers en bewustzijn. Soms plak ik ze liever even achter het behang. Grrrrr
Alea jacta est
  vrijdag 1 februari 2008 @ 09:40:28 #116
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56451838
Daarom kan ik er zo van genieten als ze het weekend naar haar vader is.....Even alleen maar aan mezelf hoeven denken
pi_56451911
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:40 schreef childintime het volgende:
Daarom kan ik er zo van genieten als ze het weekend naar haar vader is.....Even alleen maar aan mezelf hoeven denken
Het is inderdaad heel erg lekker dat je een weekend voor jezelf hebt! Eigenlijk zouden ze dat standaard moeten invoeren voor alle ouders, gescheiden of niet. Het is gewoon echt een uitkomst.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:36:30 #118
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56467725
Vooral nu op deze leeftijd. Toen ze kleiner was, ging ze gewoon op tijd naar bed, maar nu wil ze de weekenden natuurlijk opblijven, dus gaat ze zo'n beetje gelijk met mij naar bed. De weekenden dat ze weg is doe ik niet eens veel bijzonders. Vroeger toen ze klein was ging ik dan nog wel uit ofzo, maar nu kan ik zo genieten van het alleen zijn, gewoon even niet met iemand anders bezig zijn......

Laatst was het 00.30 op een Zaterdag en na herhaaldelijk vragen van mijn kant of ze naar bed wilde gaan omdat ik ook zo ging, bleef ze gewoon zitten (bijna slapend). Ineens stond ik dus op en vroeg ze verbaasd wat ik ging doen. Ik zei dat ik natuurlijk naar bed ging; ze is nog nooit zo snel boven geweest , want het idee dat zij de lichten uit moest doen en naar bed zou moeten als ik er al in lag, stond haar ineens helemaal niet aan
pi_56469376
Mevrouw wil een navelpiercing. Ik dacht dat piercingshops die niet zette onder de 16, maar met ouders erbij blijkbaar wel. Nou ze moet het eerst maar vragen bij haar dansopleiding want daar hebben ze het helemaal niet op piercings.
Anders is het misschien wel een leuk verjaardagskadootje. Ik hou alleen mn hart vast, want alles ontsteekt bij haar. Dus er moet dan wel goud in, anders hebben we een zwaar probleem.
pi_56469941
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:49 schreef Ticootje het volgende:
Mevrouw wil een navelpiercing. Ik dacht dat piercingshops die niet zette onder de 16, maar met ouders erbij blijkbaar wel. Nou ze moet het eerst maar vragen bij haar dansopleiding want daar hebben ze het helemaal niet op piercings.
Anders is het misschien wel een leuk verjaardagskadootje. Ik hou alleen mn hart vast, want alles ontsteekt bij haar. Dus er moet dan wel goud in, anders hebben we een zwaar probleem.
Hier komen er ( als het aan mij ligt ) geen navelpiercings oid voordat ze 18 is! Ze heeft oorbellen ( en meneer ook 1) maar meer niet.
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')