abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2008 @ 07:07:58 #151
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_57446155
Heeft onze puber haar profiel op school gekozen.

Ze wil de gezondheidszorg in en dus is het natuur en gezondheid geworden. Met wiskunde B, scheikunde en natuurkunde.
Ze zit nu nog in Havo 3 en doet het prima op school.

Vanaf aankomende zaterdag heeft ze een weekendbaantje als kamermeisje in het lokale hotel. Helemaal zelf geregeld. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
pi_57446226
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 07:07 schreef ayla1 het volgende:
Heeft onze puber haar profiel op school gekozen.

Ze wil de gezondheidszorg in en dus is het natuur en gezondheid geworden. Met wiskunde B, scheikunde en natuurkunde.
Ze zit nu nog in Havo 3 en doet het prima op school.

Vanaf aankomende zaterdag heeft ze een weekendbaantje als kamermeisje in het lokale hotel. Helemaal zelf geregeld. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Dat klinkt allemaal erg positief...... Toch???
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 07:31:23 #153
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_57446252
Ja hoor het is best een gemakkelijke puber tot nu toe, wij hebben geen klachen.
pi_57446299
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 07:31 schreef ayla1 het volgende:
Ja hoor het is best een gemakkelijke puber tot nu toe, wij hebben geen klachen.

Hier was mn "pre"puber een tijdje geleden gevallen en had dr arm in het gips (eigenlijk alleen als "pijnspalkje") 't moest een week in het gips en daarna zouden ze op t ziekenhuis kijken of het beter ging....

Aan de ene kant behoorlijk geschrokken, t deed ook best pijn, maar t was natuurlijk ook best "interessant" voor op school
Maar t arme wicht had de pech dat dr broertje een tijdje later besloot dat ie het beter kon en met het schaatsen wel een breukje ( twijgtakbreukje) in zn pols wist te toveren en nu dus 2 weken in het gips zit!!

En toen had ze wel even zoiets van....Wat flikt ie nou...?!! Heb ik eens iets moet hij ook!!!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 12:58:53 #155
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_57451423
::) Dat is ook wel bijzonder lullig natuurlijk. Kun je even lekker gebruik maken van de situatie. Moet je broertje je weer de loef afsteken.O
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:08:17 #156
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_57661724
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 02:38 schreef cul_non_kul het volgende:
En tussentijds?
Even doorbijten.....
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:25:21 #157
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_57662362
M'n dochter loopt 2 dagen per week stage. Ze doet dit bij een zorgcentrum. Zij volgt VMBO, speciaal onderwijs. Nu hoor ik de laatste tijd steeds dat ze; ramen moet lappen, de spoelruimte moet schoonmaken, 26 bedden moet soppen, bedden moet opmaken, tafels afruimen in de eetzaal, 6 vaatwassers leeghalen en weer vullen.......

Ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat ze als extra schoonmaakhulpje wordt gebruikt. Ik vind dit heel vervelend. Stage is mijns inziens je licht opsteken in een bepaald werkveld. Oke, ze is niet echt heel slim en heeft veel begeleiding en ondersteuning nodig. Maar zo'n instelling tekent toch een contract met zo'n school? Dat houdt toch ook in dat ze zichzelf verplichten om stagieres de ruimte te bieden dingen in dat werkveld te leren? Ik vroeg haar of de verzorgenden die daar werkten ook de spoelruimte schoonmaakten of ook ramen lapten. Dat was niet zo zei ze, daar is een schoonmaker voor.

Ik werk zelf als woonbegeleider bij verstandelijk gehandicapten. Als wij een stagiere hebben dan loopt die met je mee en ziet zoveel mogelijk van zijn/haar eventuele toekomstige werkveld. Kan voor schoolopdrachten "simpele" dingen met de bewoners doen. Maar ik laat een stagiere niet poetsen of bedden opmaken......

Ik krijg eigenlijk zin om eens een gesprek met haar stagebegeleider op school aan te gaan. Ze moet na dit jaar nog een heel jaar naar school, waarvan 2 dagen per week stage en ze krijgt er steeds meer een hekel aan. En ik krijg steeds meer het gevoel dat het lijkt alsof school zoiets heeft van :Met die kinderen wordt het toch niets, dus laat ze maar lekker schoonmaken. Mijn dochter kan het namelijk wel; ze kan functioneren op redelijk nivo, als ze maar wel in het begin de juiste begeleiding en vooral veel uitleg en herhaling krijgt. Als ze eenmaal snapt wat er bedoelt wordt, dan is ze ook extreem goed en perfectionistisch in haar handelen.

Ik zei haar dit aan te geven bij haar stegebegeleider van school, maar dat kan/durft ze niet; ze weet gewoon niet hoe dit te verwoorden. Ik ben gewoon bang dat ze onder haar nivo werkt en dus eigenlijk zich daaraan aan gaat passen en dus zodoende steeds minder "spirit" krijgt.... (snappen jullie het nog...)
pi_57663573
Ik zou je zorgen zeker uitspreken op school en daar informatie inwinnen.
  maandag 5 mei 2008 @ 23:13:10 #159
151400 EvilMarc
, gekkie!
pi_58502178
interesse-kick
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  maandag 5 mei 2008 @ 23:52:04 #160
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_58503023
Tiener Verlegenheids Projectie

Groet aan allen, moet weer even teruglezen, was even afgeleid
Alea jacta est
pi_58565726
wat een geweldig topic!
we zijn druk lerende, met een meid van 12,5 jaar (en een jochie van 10, die zijn eigen aandaacht opeist)
dochter is puberend, met alle hormonenkwesties, menstruaties en van lief meisje naar heks transformerende periodes erbij.
vakantie is om op je bed te liggen en vooral niks te doen, zoiets.
pi_58585311
Doe mij maar een "opjebedligpuber" ipv een "dewereldontdekkenpuber"!!!

Pfff... 't mormeltje is nu 11 maar moeders moet er toch aan geloven geloof ik.... De wereld bestaat niet meer uit het rondje om het huis!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 10:49:59 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58590927
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 23:05 schreef vamperotica het volgende:
Doe mij maar een "opjebedligpuber" ipv een "dewereldontdekkenpuber"!!!

Pfff... 't mormeltje is nu 11 maar moeders moet er toch aan geloven geloof ik.... De wereld bestaat niet meer uit het rondje om het huis!
He wees blij! Hier bestaat de wereld uit de slaapkamer en af en toe de woonkamer als de tv aanstaat. Ja ook met het warme weer, moet je vooral binnen blijven zitten in je kamer en dan ook nog eens met je lange spijkerbroek aan.

En dan vervolgens 's avonds klagen over hoofdpijn en duizelig!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58643243
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 10:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

He wees blij! Hier bestaat de wereld uit de slaapkamer en af en toe de woonkamer als de tv aanstaat. Ja ook met het warme weer, moet je vooral binnen blijven zitten in je kamer en dan ook nog eens met je lange spijkerbroek aan.

En dan vervolgens 's avonds klagen over hoofdpijn en duizelig!
Ow nee..Hier MOET het naar buiten...ZWEMMEN....En wel NU
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:07:04 #165
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_59877518
Het is een tijdje stil geweest hier.
Ik dacht terug aan dit tiener/pubertopic, omdat we richting zomervakantie gaan en de schoolresultaten voor een hoop leerlingen inmiddels bekend zijn.
De tijd van overgaan, slagen, doubleren en zakken, examens, eindsprintjes, laatste loodjes, rapportbesprekingen, beslissingen over vervolgopleidingen, gestresste leerlingen en evt. ouders, teleurstellingen en feesten.

Vandaag raakte me daarom het berichtje van dat meiske wat van het balkon afkukelde en overleed, ergens aan een Spaanse Costa....net geslaagd en op vakantie, met een dramatisch einde.
(triestig ook van sensatiekrant De Telegraaf om er een etiketje op te plakken van "balkonspringen" zonder het eerst te toetsen)

Evengoed, mijn beide dochters gesproken, de jongste is nog in twijfel, ze kan het wel, maar is wat laconiek en staat daarom op het randje: zitten blijven, of overgaan naar de derde , haar paar jaar oudere zus meldde mij net dat ze is geslaagd voor het VMBO
Nu vroeg ik haar wat ze hierna wilde gaan doen, mbo of toch terug naar havo/vwo (wat ze qua iq prima aankan), maar we werden onderbroken, dus daar spreken we dan op een ander moment over.

Beiden hebben, na de brugklas met glans en verve te hebben afgerond, in de volgende jaren een te laconieke houding aangenomen, zoals werkstukken te laat maken en inleveren, te laat gaan leren voor een toets, verslappen met hun huiswerk e.d. M'n oudste zakte daardoor terug van havo/vwo naar vmbo en mijn jongste nu op dit punt van doubleren of overgaan (fingers crossed)... het puberen speelt een grote rol hierin, maar is nog altijd geen excuus ... Het is/was soms ook zo verrekte moeilijk om ze te motiveren, ondanks dat ik hen allebei een grandioos aanbod heb gedaan (hebben we de omkoopmethode weer ) Ze willen gewoon hún eigen dingen doen en zijn eigenwijs als het school aangaat...
Het is ook niet gemakkelijk om in deze leeftijd je koppie er helemaal bij te houden, hormonen gieren, fysieke en geestelijke veranderingen vinden plaats, het gedrag verandert, de interesses, enfin, het valt in ieders vertellingen in dit topic wel te lezen.

Pubers ... gatver
Alea jacta est
pi_59921533
euhm.... 30 euro zakgeld is veel.

toestaan dat ze tot 1 uur smsen is érg euhm coulant?

VOlgens mij ben ik heel streng
en ik dacht nog wel dat ik zo weinig regels had.....
pi_59921670
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:26 schreef Rimpelhond het volgende:
euhm.... 30 euro zakgeld is veel.

toestaan dat ze tot 1 uur smsen is érg euhm coulant?

VOlgens mij ben ik heel streng
en ik dacht nog wel dat ik zo weinig regels had.....
Oudste twee krijgen hier 2 euro 50 per week. Daar moet 2 euro van gespaard wroden voor kadootjes voor verjaardagen van klasgenootjes enzo en voor zaken die ze echt echt echt willen hebben (Ze zijn bezig voor een nintendo ds) en 50 cent mogen ze zo op maken... Wil Bo straks als ze nar de havo gaat een mobieltje geven voor dr verjaardag, maar vooral omdat ík dat "handig" vind...Zo kan ze even bellen als ze met riendinnen naar de stad wil, toch maar even bij Papa langs gaat, of een lekke band heeft (Of ik wil dat ze een boodschapje meeneemt!!!)
En die mobiel blijft gewoon beneden als ze 's avonds naar bed gaat!
pi_59923071
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:44 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Oudste twee krijgen hier 2 euro 50 per week. Daar moet 2 euro van gespaard wroden voor kadootjes voor verjaardagen van klasgenootjes enzo en voor zaken die ze echt echt echt willen hebben (Ze zijn bezig voor een nintendo ds) en 50 cent mogen ze zo op maken... Wil Bo straks als ze nar de havo gaat een mobieltje geven voor dr verjaardag, maar vooral omdat ík dat "handig" vind...Zo kan ze even bellen als ze met riendinnen naar de stad wil, toch maar even bij Papa langs gaat, of een lekke band heeft (Of ik wil dat ze een boodschapje meeneemt!!!)
En die mobiel blijft gewoon beneden als ze 's avonds naar bed gaat!

Bij mij thuis heeft de oudste ook een mobiel.
Als het aan mij had gelegen had hij er geen één gehad, maar zijn vader woont daar waar jouw zussie ook woont en wij wonen aan de andere kant van nederland. Het is dan wel leuk als die twee elkaar af en toe lekker kunnen spreken.
De regel is dat hij de telefoon mag oppakken van 's ochtends dat we opstaan tot 20.00 uur 's avonds. Daarna is hij telefonisch gewoon niet meer bereikbaar. Onder het eten.. idem. gééén telefoon.

en dat is prima.
  zondag 6 juli 2008 @ 17:00:23 #169
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_59928623
tvp'tje

mooie verhalen hier
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_59932433
Mijn puber klaagt dat hij niet altijd vrijuit kan schrijven op Fok! omdat moeders mee kan lezen. Maar ik kan dus ook niet vrijuit over puber schrijven. Hij leest mee
Pubers

Trouwens... ¤ 20,- per maand en wat je meer wil..... ga er maar voor werken. Niet hier thuis natuurlijk. Wat je hier doet is gewoon bijdragen aan het huishouden. Doe ik ook. Daar word ik niet voor betaald en hij dus ook niet.
Mobieltje wordt vaak vergeten. Het is niet handig. Je kunt het kwijtraken. Het kan gejat worden. Je moet erop letten.
Je moet zorgen voor beltegoed (nee, echt geen abonnement. Vergeet dat maar). Het beknot dus je vrijheid.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 7 juli 2008 @ 09:18:14 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59941722
Priscil krijgt dus 30 euro per maand... Sparen??? Heeft ze nog nooit van gehoord.. Daar moet ze idd ook haar telefoon van betalen.

Zaterdag heeft ze vest nummer 4 aangeschaft. (Ja, weer een best, weer roze en weer met drukke figuren. En vooral aanhouden als het 30 graden is) Het is echt ongelofelijk, ze heeft zoveel mooie kleding! Als ik in haar kast kijk ligt er kleding van DKNY, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, mexx en ga maar door.... Het enige wat ik zie is een spijkerbroek met een vest....

Vorige week is ze op schoolkamp geweest, ze had het erg naar haar zin. Het was ook gelukkig goed weer. Vrijdag was ze helemaal gesloopt. Ze lag te slapen in de auto... (Gaan we nu naar huis??)

Even zomaar een vraagje: Hebben jullie pubers nog een bedtijd? En zo ja hoelaat is het tijd om naar bed te gaan? Ik vind 9 uur een mooie tijd voor een 13-jarige voor door de weeks. Zo heb ik ook nog wat aan de avond samen met mijn man even zonder kinderen....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59941798
Tot afgelopen schooljaar was het doordeweeks 21.30 en in het weekend eerst 22.30. Dat is daarna behoorlijk vrijgelaten. Nu is het vakantie en heb ik de bedtijden helemaal losgelaten.
Dat kan hier omdat hij uit zichzelf op tijd naar bed gaat als hij vroeg op moet. Ik hoef dat niet te zeggen. En als ik privacy wil, dan voelt hij dat meestal goed aan. Ik kan het hem ook gewoon vragen en dan gaat hij lekker boven tv kijken en daar met de tv (natuuuuuurlijk) aan in slaap vallen.
Puber hier vaart beter bij het zelf bepalen en zijn neus af en toe stoten. Moet hem af en toe wijzen op verantwoordelijkheden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_59941820
En over kleren: ik koop al jaren alleen nog datgeen waarvan ik zeker weet dat hij het zal dragen.
Vesten en spijkerbroeken dus. En broeken ook nauwelijks als hij er zelf niet bij is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 7 juli 2008 @ 09:31:12 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_59941882
Ticootje, 9 uur lijkt mij een prima tijd, zeker als ze de volgende ochtend ook weer op tijd eruit moeten om naar school te gaan.
Ik heb aan het einde van de middelbare school een tv op mijn kamer gekregen en toen mocht ik wel langer opblijven, maar om half 9 (geloof ik) was het naar boven en mezelf op mijn kamer vermaken, beneden was dan voor mijn ouders, dat werkte ook prima.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59942014
Hier ook 21 uur naar boven en half uurtje later licht uit.
Tv heeft ze wel alleen wij hebben digitale tv en dat mag zij ook, maar dan gaat het van haar zakgeld af (3,95 p/m) en ja dat wil ze niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')