abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2008 @ 09:13:46 #126
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56520356
Owh dat kan ik me wel voorstellen, het klinkt ook wel een beetje "verdacht".
Zelf plan ik alles er een beetje omheen ook en als het een keertje echt anders loopt dan kunnen we daar wel afspraken over maken, dochterlief voert inmiddels ook een eigen agenda, dus ook zij heeft haar eigen plannen, bovendien loopt ze ook op zaterdag stage.
Alea jacta est
  maandag 25 februari 2008 @ 00:49:50 #127
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56960165
Nou, deze dochterlief is dus flink over de schreef gegaan gisteren Ze was het weekend bij vader en ging met een vriendin naar de jeugddisco. Ze had vader daar vandaan gebeld dat ze naar zijn woonplaats zou komen. Ze was echter even "vergeten" te melden dat ze eerst nog de kroeg in wilde gaan. De bewuste vriendin gebruikt overmatig alcohol en drugs dus was ik al niet blij dat ze met haar was.

Ik belde echter vader op, om te melden dat dochter van plan was eerst nog de kroeg in te gaan. Vader werd pislink en besloot in de auto te stappen en haar op te halen. Een half uur later kwam'ie haar hier afleveren. Ze zou het weekend bij hem zijn, maar hij stond op het punt om haar iets aan te doen, dus dumpte haar weer bij mij. Hij helemaal over de rooie, zij stomdronken (15 jaar).....

Fijn weekend, ik had Zaterdag een dagdienst en dacht even rustig van de Zondag te kunnen gaan genieten.....
  maandag 25 februari 2008 @ 08:18:20 #128
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_56962061
Ook lekker makkelijk van vader, zo was hij mooi van het probleem af en mg jij het oplossen.

Wat voor straf heeft ze gekregen?
  maandag 25 februari 2008 @ 08:22:33 #129
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56962087
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:28 schreef childintime het volgende:
Mijn dochter had bijna 2 jaar geleden een neuspiercing laten zetten (juwelier). Na een half jaar heeft ze hem per ongeluk s'nachts eruit getrokken omdat het nog steeds irriteerde. Nu wil ze een piercing onder haar onderlip of in haar tong; NO WAY!! Ook bij haar ontsteken regelmatig haar oorpiercings nog (4 stuks, 3,5 jaar oud), dus ik vind dat niet goed. Ze mag opnieuw een neuspiercing of een wenkbrauwpiercing, maar piercings die echt door vlees gaan of ernstige gevolgen kunnen hebben (zoals navelpiercing buikvliesontsteking kan veroorzaken), krijgt ze van mij geen toestemming voor.

Officieel mag het ook echt niet onder de 15, ook niet als de ouders meekomen. Ik ken iemand die een tattoo/piercing studio heeft en hij is de enige waar mijn dochter een piercing mag laten zetten, omdat ik hem gewoon vertrouw. Hij heeft veel verstand van het menselijk lichaam, doet ook aan cosmetische tattoeage ism een chirurg bij bv vrouwen die een borstamputatie hebben gehad. Hij is zo'n beetje de enige die ik in deze vertrouw en als ze iets wil, dan mag ze dat bij hem laten doen. Maar hij doet het dus niet onder de 15, ook niet als de ouders toestemming geven.

Ik heb haar dus verteld dat ze er echt niet mee thuis hoeft te komen. Als er iets mis gaat, zit ik ook met de gevolgen. Ze mag dat van mij doen als ze zelf de volledige verantwoordelijkheid voor zoiets kan dragen. Vorige keer begon ze ineens over een tattoo...... Ik heb haar gezegd dat als ze daar mee thuiskomt, ik er persoonlijk voor zal zorgen dat'ie er binnen een week weer af is Ze wacht maar lekker tot haar 18e ofzo. Niet dat ik iets heb tegen tattoo's, ik heb ze zelf ook, maar dat is iets wat je niet als 15 jarige besluit.
Even snel. Je wenkbrauw zit nogal dicht bij je oog. Daar wil je echt geen ontsteking hebben. En uit ervaring kan ik je vertellen dat een wenkbrauwpiercing goed kan gaan zweren en als je hem verwijdert je altijd twee putjes bij je wenkbrauw blijft zien.
pi_56964199
Ach ik ben ook wel eens stomdronken geweest op mn 15e... Ik vind het wel kwalijk dat de vader zich er dus zo makkelijk vanaf maakt.

Bij mij thuis werd er niet echt gestraft voor het dronken zijn. Behalve dan dat er geen rekening werd gehouden met je de volgende dag. Sago of hoofdpijn hadden mijn ouders niets mee te maken. Ik werd dan ook gewoon vroeg wakker gemaakt op zondag voor de kerk... Het enige dat mijn vader er een keer van heeft gezegd is : "Zo was het lekker?? "

Ik weet niet zo goed hoe ik zou reageren als Priscil stomdronken thuiskomt. Maar als ze de volgende dag vroeg op moet dan ben ik degene die lachend naast haar bedje zit om haar lief wakker te maken.

Als je er een keer flink ziek van bent dan leer je er wel van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:59:03 #131
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56973822
Nou ze had er blijkbaar de volgende dag geen last van, maar die nacht dat ze zo thuis kwam des te meer. Er was niet meer normaal met haar te praten en ze ging helemaal door het lint omdat zowel ik als vader niet wilden dat ze met die vriendin de kroeg in zou gaan. Ze is tenslotte pas 15 en mag nog helemaal niet in kroegen komen en ook geen alcohol drinken. Ze heeft al eens een taakstraf ondergaan dus moet extra voorzichtig zijn. Degeen waar ze mee was is 17 en haar ouders maakt het niet zoveel uit wat ze doet. Die was op die bewuste avond zo dronken geweest dat ze van haar kruk was gevallen en dan toch nog verder willen gaan.....

Trouwens, sinds vorige week Zaterdag heeft dochter een wenkbrauwpiercing. Ze vond het helemaal niet pijnlijk en het ziet er ook heel goed uit. Nou herinner ik er ook 2 maal daags aan om goed schoon te maken met zout water en wassen met unicura zeep en ze weet van de neuspiercing dat ze dat lang moet volhouden; we gaan het zien.....
pi_56980073
Childintime, jouw dochter is dus flink aan het puberen als ik het zo lees. Ik herken wel wat van jouw verhalen. Ik was ook bepaald geen makkelijke puber. Maar ik kan je wel een beetje geruststellen, zelfs met mij is alles helemaal goed gekomen.
Tja, alcohol blijft natuurlijk moeilijk. Ik dronk het ook (en veel en vaak) op die leeftijd. Mijn ouders deden er niet heel moeilijk over, dus het was ook niet echt voor de spanning. Het is meer zoiets om erbij te horen. Ik zou ook niet echt DE aanpak weten. Als je het verbiedt dan doen ze het omdat het niet mag, doe je er niet moeilijk over doen ze het alsnog om erbij te horen. Het blijft gewoon moeilijk. En natuurlijk maak je je als ouders zijnde zorgen over het dronkenschap. (Ik ben een keer bij de eerste hulp beland... van de fiets af gevallen) Het is een fase... maar helaas besef je op die leeftijd gewoon niet hoe gevaarlijk dit soort dingen kunnen zijn.
  woensdag 27 februari 2008 @ 01:10:06 #133
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_57002604
De pubertijd icm een IQ van 75 en een ontwikkelingsstoornis......

De moeilijkheid is dus waar je grenzen moet trekken in het belang van het kind zelf; het precies weten waar je haar zelf haar weg laat zoeken en waar je in moet grijpen, pfffff........

Ik was blij dat hij haar thuis bracht, want op zo'n moment kan ze het beste thuis zijn, in haar vertrouwde omgeving waar alles "normaal" en gestructureerd is. Maar aan de andere kant zijn die weekenden dat ze bij haar vader is juist voor mij even een adempauze waarin ik alleen maar even aan mezelf hoef te denken.

Zij ziet nergens gevaar in; ze stort zich erin en denkt absoluut niet na over de gevolgen. Die taakstraf had ze omdat ze met een vriendin op pad ging die haar leerde hoe je moest pikken. Nu heeft ze dus een vriendin die overmatig alcohol en drugs gebruikt en gaat ze daar weer in mee.......

Ik kan haar niet eeuwig klein houden en haar behoeden voor alles, maar een kind met een IQ van 75 kun je ook niet zomaar de wijde wereld insturen en maar af gaan zitten wachten of alles goed gaat.
pi_57005230
Ik snap je zorgen. Maar zoals je zelf al zegt, je kan ze echt niet meer voor alles behoeden. Ze moeten toch echt hun eigen fouten maken. Pubers zien gewoon nergens gevaar in, en overzien ook niet de consequenties van hun daden. (Daar wil ik mee zeggen dat dat gedrag misschien niet veel te maken heeft met haar IQ, maar meer met de leeftijd en de hormoonhuishouding)

Meeloopgedrag is gewoon niet leuk. Zeker als je weet dat je kind heel gevoelig is voor druk van anderen. Als je kind zich makkelijk voor het karretje laat spannen hebben anderen dat heel snel door. Jammer is dat. Misschien kan je haar eens tussen neus en lippen vertellen dat het helemaal niet stoer is om je voor iemand zijn karretje te laten spannen, maar dat het veel stoerder is om jezelf te zijn. (dat heeft hier wel geholpen)
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:01:17 #135
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_57034570
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 09:56 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap je zorgen. Maar zoals je zelf al zegt, je kan ze echt niet meer voor alles behoeden. Ze moeten toch echt hun eigen fouten maken. Pubers zien gewoon nergens gevaar in, en overzien ook niet de consequenties van hun daden. (Daar wil ik mee zeggen dat dat gedrag misschien niet veel te maken heeft met haar IQ, maar meer met de leeftijd en de hormoonhuishouding)

Meeloopgedrag is gewoon niet leuk. Zeker als je weet dat je kind heel gevoelig is voor druk van anderen. Als je kind zich makkelijk voor het karretje laat spannen hebben anderen dat heel snel door. Jammer is dat. Misschien kan je haar eens tussen neus en lippen vertellen dat het helemaal niet stoer is om je voor iemand zijn karretje te laten spannen, maar dat het veel stoerder is om jezelf te zijn. (dat heeft hier wel geholpen)
De beinvloedbaarheid op deze leeftijd is zeer groot, alsmede de onzekerheid over zichzelf, wat dan weer een prikkel is op "het erbij willen horen" is, waar dan weer allerhande acties uit kunnen voortvloeien die aan gezond verstand voorbijracen.
Zie dat bij mijn oudste ook, ze handelt soms zo ondoordacht en heeft zo een eigen tienerwereld, waarin egocentrisme hoogtij viert, alsmede rebelsheid....zucht....waren wij ook zo, vroeger?

Alea jacta est
pi_57038828
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:01 schreef cul_non_kul het volgende:

[..]

De beinvloedbaarheid op deze leeftijd is zeer groot, alsmede de onzekerheid over zichzelf, wat dan weer een prikkel is op "het erbij willen horen" is, waar dan weer allerhande acties uit kunnen voortvloeien die aan gezond verstand voorbijracen.
Zie dat bij mijn oudste ook, ze handelt soms zo ondoordacht en heeft zo een eigen tienerwereld, waarin egocentrisme hoogtij viert, alsmede rebelsheid....zucht....waren wij ook zo, vroeger?

minstens net zo erg...
pi_57040058
Met een laag IQ is het natuurlijk wel nog moeilijker om te relativeren en weerstand te bieden tegen de druk van leeftijdgenoten.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:03:43 #138
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_57056277
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:46 schreef sombie het volgende:
Met een laag IQ is het natuurlijk wel nog moeilijker om te relativeren en weerstand te bieden tegen de druk van leeftijdgenoten.
Mee eens.
Alea jacta est
  zaterdag 1 maart 2008 @ 01:22:29 #139
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_57074481
Doe mij een leap of time......sla die pubertijd maar over.....
Alea jacta est
  zondag 2 maart 2008 @ 11:08:31 #140
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_57100320
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:46 schreef sombie het volgende:
Het punt is dan dat als zij in de problemen komt door haar gedrag, ze niet weet hoe dit op te lossen. Degenen waar ze op dat moment mee omgaat zijn behoorlijk "gehaaid" en hebben altijd wel hun woordje klaar. Zij dus niet en als er problemen komen wordt ze overspoeld door paniek. Toch gaat ze steeds met dit soort jongeren om, idd omdat ze heel beinvloedbaar is en zonder vragen en na te denken achter ze aanloopt en mee doet. Zij is het soort meisje wat gepakt wordt als er gepikt is en de rest snel weg loopt en als de anderen dan later een smoes hebben waarom ze weg waren en zij als enige opgepakt is, dat nog gelooft ook.......
pi_57101028
Ja, precies, zo gaat dat dan. Heel triest. Ik kan me je zorgen dan ook goed voorstellen. Het moet vreselijk moeilijk zijn om dat te zien gebeuren. Heel veel sterkte ermee. Ik hoop dat het jullie lukt om haar hierin de goede kant op te krijgen, hoe moeilijk dat ongetwijfeld ook zal zijn.
  maandag 3 maart 2008 @ 00:14:57 #142
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_57117456
Dat is ook niet makkelijk maar ach weet je, ik weet natuurlijk niet beter dan dit, ik heb er maar 1. Maar juist nu, in de pubertijd geeft dit best problemen. Als jong kind liep ze niet in 7 sloten tegelijk, maar aangezien ik haar toch steeds meer los moet gaan laten loop je tegen dit soort dingen aan.

Het ene moment is ze een "gewone puber" en het andere moment heeft ze gewoon wat meer ondersteuning en begeleiding nodig, hoewel ze dat natuurlijk op dat moment zelf helemaal niet inziet
  maandag 3 maart 2008 @ 07:05:14 #143
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_57119450
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:14 schreef childintime het volgende:
Dat is ook niet makkelijk maar ach weet je, ik weet natuurlijk niet beter dan dit, ik heb er maar 1. Maar juist nu, in de pubertijd geeft dit best problemen. Als jong kind liep ze niet in 7 sloten tegelijk, maar aangezien ik haar toch steeds meer los moet gaan laten loop je tegen dit soort dingen aan.

Het ene moment is ze een "gewone puber" en het andere moment heeft ze gewoon wat meer ondersteuning en begeleiding nodig, hoewel ze dat natuurlijk op dat moment zelf helemaal niet inziet
Wat ik meestal doe is de gesprekjes na het eten, begint met de koetjes en de kalfjes, "hoe was je dag" en van lieverlee stip ik dingen aan, elke keer een beetje.
Het werkt niet altijd direct, maar door de ontspannen praatsfeer wil het nog wel eens beklijven.
Alea jacta est
  maandag 3 maart 2008 @ 07:06:35 #144
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_57119453
Alea jacta est
  maandag 3 maart 2008 @ 09:58:26 #145
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_57121196
  maandag 3 maart 2008 @ 10:35:02 #146
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_57121846
Puberpoep...bah
Alea jacta est
  maandag 3 maart 2008 @ 11:14:58 #147
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_57122554
Gisteren op visite geweest bij familie. Daar was een nichtje van 18, al bijna een volwassene dus. En toen dacht ik even van : Oh ja, daar doen we het allemaal voor
  maandag 3 maart 2008 @ 15:57:03 #148
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_57128602
Hmm...nog een paar jaartjes afzien dan maar
Alea jacta est
  maandag 3 maart 2008 @ 16:19:34 #149
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_57129113
  dinsdag 18 maart 2008 @ 02:38:50 #150
195404 cul_non_kul