abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:59:26 #31
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_56119254
Chaos herken ik wel maar geen jank of hysterische buien hier. Wel angstvallig stilzwijgen zo nu en dan.
pi_56119693
Mijn moeder gooide gewoon al mijn rommel op mijn bed, dan moest ik het wel opruimen. Oke, ik gooide het regelmatig op de grond, maar als je niet meer kan lopen ga je vanzelf opruimen.
En ook was ze gestopt met het strijken van mijn kleding.
Het werkte trouwens wel.
Tegenwoordig woon ik samen en ben ik heel erg netjes, dus er is nog hoop.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 12:53:29 #33
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56127331
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 01:26 schreef appelsap het volgende:
Mijn moeder gooide gewoon al mijn rommel op mijn bed, dan moest ik het wel opruimen. Oke, ik gooide het regelmatig op de grond, maar als je niet meer kan lopen ga je vanzelf opruimen.
En ook was ze gestopt met het strijken van mijn kleding.
Het werkte trouwens wel.
Tegenwoordig woon ik samen en ben ik heel erg netjes, dus er is nog hoop.
Als het te gortig werd met de rommel, gooide mijn vader alles gewoon hopla de container in en was ik het kwijt...
Dat is 1 keertje gebeurd en ik had gelijk mijn lesje geleerd. Vanaf dat moment schoof ik alles onder het bed en hing de sprei ervoor
Alea jacta est
  zondag 20 januari 2008 @ 00:13:53 #34
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56167918
Dat doen we hier wekelijks tegenwoordig. Eerst wachtte ik geduldig tot ze het zelf in zag. Maar die hoop heb ik inmiddels laten varen. Dus verplicht wordt er iedere week de kamer geinspecteerd en "samen" opgeruimd.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 07:16:27 #35
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56215907
quote:
Op zondag 20 januari 2008 00:13 schreef childintime het volgende:
Dat doen we hier wekelijks tegenwoordig. Eerst wachtte ik geduldig tot ze het zelf in zag. Maar die hoop heb ik inmiddels laten varen. Dus verplicht wordt er iedere week de kamer geinspecteerd en "samen" opgeruimd.
Heeft ze inmiddels een minimalstische kamer overgehouden aan deze acties?
Mocht ze klagen, verwijs je naar Lucebert: Alles van waarde is weerloos" of laat je haar de weg van Boeddha volgen, dan heeft ze geen aardse bezittingen meer nodig
Mijn dochter kan er overigens niet om lachen als ik dit soort uitspraken doe
Alea jacta est
  dinsdag 22 januari 2008 @ 09:59:24 #36
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56217644

Ik wil geen losse troep op die kamer. Voor de zomervakantie bleek dat er al een week een dode muis lag onder het bed, daar gedumpt door de kat, die dus helemaal niet op de slaapkamer mag komen Toen besloot ik tot deze actie. Toen ze met haar vader op vakantie was, heb ik die hele kamer leeggehaald; je wil niet weten wat er allemaal uitkwam, daar kon je zowat een tweede huis mee inrichten!

Ze ziet nu ook wel in dat het fijn is als die kamer opgeruimd is, alleen tot zelfstandige acties komt het helaas nog niet Maar sinds kort heeft ze een vriendje en ik heb de regel gesteld dat er alleen iemand op haar kamer mag als'ie opgeruimd is en dat werkt wel, er slingert al veel minder rond.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:58:50 #37
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56225377
Owh drama, dat van die muis is mij ook overkomen, op mijn eigen slaapkamer notabene...ik rook een vreemde geur en vroeg me af wat het was, ik ging op de geur af en eindigde idd onder het bed, waar poeslief een cadeautje voor me had gedeponeerd wat in staat van ontbinding was geraakt. Aangezien mijn katten ook niet boven mogen komen, had ik dit ff niet verwacht.
Die truuk van " het vriendje en de kamer" vind ik wel een goeie
Alea jacta est
pi_56226906
Is een kamer opruimen niet te regelen met wel of geen kleed/zakgeld??

Ik kan me voorstellen dat als het hier te gek wordt dat ik dan zeker iets in die hoek zal afspreken met haar. Priscil houdt haar kamer wel netter de laatste tijd. Hij is sowieso netter als mijn kamer vroeger. Zelfs kleding ligt allemaal in de kast en niet op de bank. Nee qua kamer mag ik eigenlijk niet klagen. Dingen laten slingeren door het hele huis heeft ze ook een handje van gehad, maar ik verzamel gewoon dagelijks de zooi van haar en gooi het gewoon terug op haar kamer. Maar doordat ik dat dus consequent doe laat ze echt weinig meer slingeren.
Nu de vloer ook leeg is kan ik er ook wekelijks een mop door de kamer heen halen. Dan ruikt het ook nog eens lekker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:39:35 #39
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56228056
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:52 schreef Ticootje het volgende:
Is een kamer opruimen niet te regelen met wel of geen kleed/zakgeld??
De omkoop- resp. afpersmethode

Nadeel is dat ik een co-ouderschap heb, dat maakt de zaken soms wat lastig, mede als er onverwachte switches plaatsvinden.
Alea jacta est
pi_56233757
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:39 schreef cul_non_kul het volgende:

[..]

De omkoop- resp. afpersmethode

Nadeel is dat ik een co-ouderschap heb, dat maakt de zaken soms wat lastig, mede als er onverwachte switches plaatsvinden.
Die werkt zo goed
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:10:08 #41
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56238357
Die regel hanteer ik al met op tijd naar bed gaan

Ze krijgt 30 euro zakgeld per maand. Iedere avond (doordeweeks) dat ze na half 11 in bed ligt, trek ik er een euro af. Daarentegen, als ze het een maand redt om op tijd in bed te liggen heb ik haar iets extra's beloofd, alleen dat is nog niet voorgekomen

@ c_n_k, de muis die onder haar bed lag bewoog, terwijl'ie al een week ofzo dood was......

Met dat vriendje werkt het wel! Het liefst willen ze natuurlijk op haar kamer , maar in het verleden slingerde daar ook allerlei vuil wasgoed rond. En ineens merk ik dat ze dat steeds in de wasmand doet zonder dat ik het 16 keer hoef te zeggen
  woensdag 23 januari 2008 @ 00:28:43 #42
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_56240470
`Hihihi ja kleren in de wasmand gooien zonder dat ze vuil zijn werkt hier beter dan ze opruimen.
Mijn oudste kreeg dan ook een wasmachine van me mee toen ze op zichzelf ging wonen en dat heb ik jongste ook vast beloofd. No way dat ik die ladingen blijf wassen als ze de deur al uit zijn.

Mooi dat oudste binnen een week veel minder wasgoed had dan toen ze nog thuis woonde.

[ Bericht 0% gewijzigd door ayla1 op 23-01-2008 01:03:22 ]
  woensdag 23 januari 2008 @ 00:43:45 #43
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56240708
Nou, het zijn dus vieze kleren. Meestal sokken en Bjorn Borgs....En als Vriendje komt, schaamt ze zich dan dood en kan het ineens wel in de wasmand gegooid worden. Schone kleren leg ik in stapeltjes op haar bed en die legt ze dan zelf in de kast.
  woensdag 23 januari 2008 @ 01:03:52 #44
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_56240988
Ik was ze wel maar opvouwen en in de kast leggen doet ze zelf.
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:15:27 #45
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56243008
Getver, als die dode muis bewoog, was het of aan het reincarneren of in een erg verregaande staat van ontbinding

Het truukje met op tijd naar bed is wel een goeie, maar dan moet het bij mij worden na 22u niet meer bellen met je vriendje (urenlang) en na 22u30 televisie uit.
En dan een euro per keer dat het goed gaat ipv met aftrek

Hm, klinkt goed ...

(de afpersmethode ik voel me net Don Corleone )
Alea jacta est
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')