Graag jullie advies bij het volgende: ik wilde een hometrainer (fiets dus) kopen op wehkamp.nl, maar nu kwam ik ook een ergotrainer tegen.
Nu wil ik weten wat zo'n ergotrainer precies inhoudt, is het grootste verschil dus dat je voorgeprogrammeerde programma's in kan stellen zodat de fiets ineens een stuk zwaarder trapt ofzo? Kan je op zo'n ergotrainer ook gewoon zonder die programma's fietsen dus gewoon net zoals op een hometrainer 1 bepaalde stand en gaan...? Het verschil qua prijs maakt mij tot de 200 euro niet echt veel uit, maar wil wel weten wat precies de verschillen zijn tussen de apparaten.
Is een ergotrainer echt iets anders dan een hometrainer of biedt het alleen wat meer opties t.o.v. een hometrainer?
In hoeverre is het gewicht van het vliegwiel echt van belang?
Wat zou de meerwaarde van die van 179 t.o.v. die van 79 euro zijn?
Heb de volgende gezien:
Wehkamp - Buffalo Ergotrainer 199,95 euroWehkamp - Buffalo Hometrainer 179 euroWehkamp - Slazenger Hometrainer 79 euroNeckermann - Christopeit Hometrainer 99,95 euroHoop dat iemand de praktische verschillende van bovenstaande modellen kan uitleggen, de technische verschillende kan ik zelf uiteraard zelf lezen in de omschrijving. (of moet ik voor geen van allen gaan en ergens een ander model kopen?) Zal hem voornamelijk gebruiken om simpel een stuk me de pleuris te fietsen op zo'n apparaat, maar zoals ik al zei beneden de 200 euro maakt verschil in prijs niet echt heel veel uit dus wil liever iets meer betalen en meer opties hebben.